Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A külső féltengely csukló hiba általában kitekert kormánynál sebességfüggően kattog, tehát ahogy indulsz lassan, aztán egyre gyorsabban. Általában mira odaérne hogy egyenesben is halljad (ha egyáltalán kattog úgy) már rég széttesik. Első körben le kéne venni a kereket hátha látszik valami szembetűnő. Morogni a kerékcsapágy szokott, de az előre is, és inkább nagyobb sebességnél hallatszik, és először kanyarban.

Hát igen ez a baj mert énis ugy gondolom hogy külsö nem lehet. A belsönek milyen hiba jelenségei vannak? Probáltam azt hogy felemeltem az auto elejét és ugy forgattam lükiben ugy semmi gond csak a földön hajtás alatt csinálja. Már ötletem nincs mi lehet:(

Link to comment
Megosztás:

Hát igen ez a baj mert énis ugy gondolom hogy külsö nem lehet. A belsönek milyen hiba jelenségei vannak? Probáltam azt hogy felemeltem az auto elejét és ugy forgattam lükiben ugy semmi gond csak a földön hajtás alatt csinálja. Már ötletem nincs mi lehet:(

Rükiben. Csak hátramenetben? nem lehet a váltóddal valami?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mai nap kicseréltem a normál izzokat hátul (fék,index,tolató,helyzetjelző) ledszalagra (nem a boltba kapható ledes izzora) a következő a problémám az index úgy villog mintha kiment volna az eggyik rész (gyorsan) tud valaki megoldást erre?

köszönöm előre is.

Módosítva : Fopeltibi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mai nap kicseréltem a normál izzokat hátul (fék,index,tolató,helyzetjelző) ledszalagra (nem a boltba kapható ledes izzora) a következő a problémám az index úgy villog mintha kiment volna az eggyik rész (gyorsan) tud valaki megoldást erre?

köszönöm előre is.

Még jó, hogy úgy villog, nincs megfelelő ellenállása a ledeknek, az egész index rendszer az ellenálláson alapul, ha kimegy egy izzód gyorsan villog, mert megszakad a kör és csökken az ellenállás, minél nagyobb annál lassabban villog.

Egyébként pedig, egyáltalán nem legális, nem hogy a szalag, még a foglalatos változat sem!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi lenne a megoldás egy előtét ellenállás beiktatása a led elé? Milyen?

Az nem jó, mert a szallag 12Voltra van méretezve, akkor szoktunk ellenállást tenni ha az a sima pici 3-5Voltos led van bent. Olyan infót kaptam egy barátomtól hogy az index relé késleltető kondiját kell kicserélni, kábé 3X nagyobb értéküre mint ami most van. De amúgy motorokhoz árulnak is, gondolom autóba is kapni....http://www.bazismotor.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=17179&option=com_virtuemart&Itemid=4445

Link to comment
Megosztás:

Az nem jó, mert a szallag 12Voltra van méretezve, akkor szoktunk ellenállást tenni ha az a sima pici 3-5Voltos led van bent. Olyan infót kaptam egy barátomtól hogy az index relé késleltető kondiját kell kicserélni, kábé 3X nagyobb értéküre mint ami most van. De amúgy motorokhoz árulnak is, gondolom autóba is kapni....http://www.bazismotor.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=17179&option=com_virtuemart&Itemid=4445

Az bújom épp igen láttam hogy irták a relé cseréjét kimondott led-hez viszont nem tudom hogy az első indexet nem e befojásolja ami még a sima.

Módosítva : Fopeltibi
Link to comment
Megosztás:

Még jó, hogy úgy villog, nincs megfelelő ellenállása a ledeknek, az egész index rendszer az ellenálláson alapul, ha kimegy egy izzód gyorsan villog, mert megszakad a kör és csökken az ellenállás, minél nagyobb annál lassabban villog.

Egyébként pedig, egyáltalán nem legális, nem hogy a szalag, még a foglalatos változat sem!

Jó a gondolat meneted, csak pont fordítva! Ha kiég egy izzó akkor az eredő ellenállás nagyobb lesz, nagyobb ellenálláson kevesebb áram tud folyni, kisebb áram folyik az index relén keresztül, így gyorsabban kapcsolgat.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Opel Astra 1.6 16V X16XEL motoros autóm. Néha csinál olyat, hogy ha napi első indításkor beindul a motor, emelt fordulat, kb 2000RPM-el. Ha kinyomom a kuplungot a fordulat lemegy 1500RPM környékére, majd úgy is marad, aztán kis melegedés után beáll az alapjárat. Mi lehet ennek az oka? Kb 3 hete levettem a tankot alváz és tank festés céljából, szépen össze is lett rakva, nincs szivárgás sehol, az ac pumpa szűrőjét is kimostam. Azóta csökkent a fogyasztásom, hogy van ez? :-) Eddig olyan 8,7-9L körül volt most pedig 8L, ugyan úgy vezetek mint azelőtt. Előre is köszönöm a választ!

Próbáld meg, hogy amikor nagyon pörög a motor indítás után, adj egy nagyobb gázfröccsöt. Nálam ez jól működik így, és akkor leesik a fordulat. Én a fogyasztásmérőmön látom a változást.

Link to comment
Megosztás:

Jó a gondolat meneted, csak pont fordítva! Ha kiég egy izzó akkor az eredő ellenállás nagyobb lesz, nagyobb ellenálláson kevesebb áram tud folyni, kisebb áram folyik az index relén keresztül, így gyorsabban kapcsolgat.

Miért lenne nagyobb az ellenállás? R=1/R1+1/R2+1/R3+1/R4=> Bármelyik égő kiesik, az ellenállás csökken!!!! Fizikai tény, hogy az eredőt párhuzamos kapcsolás esetén az ellenállások reciproka adódik össze, míg soros esetén az ellenállások értéke. Bárhogy nézem, egy ellenállás kiesésével, csak csökken az eredő, és nem nő! Egyetlen lehetőség, ha az égő helyére 2 db, vagy nagyobb teljesítményű égő kerül... Ekkor ugye meg nő az ellenállás... Az ellenállás csökkenés pedig ampernövekedést okoz, ami gyorsabb működést okoz... Azt tudni kell, hogy a régi típusú indexrelékben bimetálos megoldással volt kivitelezve a dolog. A lényege, hogy x idő alatt y amperrel felmelegedett az egyik anyag, és mivel a 2 anyag hőtágulás a különbözött, az egyik hamarabb tágult, így az össze szegecselt anyagok torzultak, és görbüléssel hozzáértek az érintkezőhöz, ezzel kiváltva a záródást, majd ezt követően az áramkör meg is szakadt, mert elmozdulástól eltávolodott a bevezetett áramforrástól. Ezt követően visszahűlt, és alaphelyzetbe állt. minél nagyobb az amper, annál gyorsabban tette ezt! Manapság a modern rendszerek áramot mérnek csak, és az alapján kezdenek jelezni, hogy gáz van. Az elv ugyan az! figyelik, hogy a beállított értéknél nagyobb-e az áram, vagy sem. Ha növekszik az amper, gyorsabban jeleznek. Itt jön hozzá a speciális Canbus csatlakozós cucc, amit utánfutók esetén be kell építeni sok típusnál, mrt gyárilag y ampert figyel, de y-1 amper lesz a rácsatolt futóval.

Aztán nem véletlen, hogy ledes égők esetén is ellenállást kell beépíteni, hogy az index relé normálisan működjön. Tehát nem nő az ellenállás!!!

Link to comment
Megosztás:

Miért lenne nagyobb az ellenállás? R=1/R1+1/R2+1/R3+1/R4=> Bármelyik égő kiesik, az ellenállás csökken!!!! Fizikai tény, hogy az eredőt párhuzamos kapcsolás esetén az ellenállások reciproka adódik össze, míg soros esetén az ellenállások értéke. Bárhogy nézem, egy ellenállás kiesésével, csak csökken az eredő, és nem nő! Egyetlen lehetőség, ha az égő helyére 2 db, vagy nagyobb teljesítményű égő kerül... Ekkor ugye meg nő az ellenállás... Az ellenállás csökkenés pedig ampernövekedést okoz, ami gyorsabb működést okoz... Azt tudni kell, hogy a régi típusú indexrelékben bimetálos megoldással volt kivitelezve a dolog. A lényege, hogy x idő alatt y amperrel felmelegedett az egyik anyag, és mivel a 2 anyag hőtágulás a különbözött, az egyik hamarabb tágult, így az össze szegecselt anyagok torzultak, és görbüléssel hozzáértek az érintkezőhöz, ezzel kiváltva a záródást, majd ezt követően az áramkör meg is szakadt, mert elmozdulástól eltávolodott a bevezetett áramforrástól. Ezt követően visszahűlt, és alaphelyzetbe állt. minél nagyobb az amper, annál gyorsabban tette ezt! Manapság a modern rendszerek áramot mérnek csak, és az alapján kezdenek jelezni, hogy gáz van. Az elv ugyan az! figyelik, hogy a beállított értéknél nagyobb-e az áram, vagy sem. Ha növekszik az amper, gyorsabban jeleznek. Itt jön hozzá a speciális Canbus csatlakozós cucc, amit utánfutók esetén be kell építeni sok típusnál, mrt gyárilag y ampert figyel, de y-1 amper lesz a rácsatolt futóval.

Aztán nem véletlen, hogy ledes égők esetén is ellenállást kell beépíteni, hogy az index relé normálisan működjön. Tehát nem nő az ellenállás!!!

Hibás a gondolatmeneted, és a képlet is. Helyesen: 1/R=1/R1+1/R2+1/R3+1/R4. Párhuzamosan kapcsolt ellenállások csökkentik az eredő értéket, ha egy kiesik, az eredő természetesen nőni fog. Gondolj bele: két 8Ohmos hangszóró is párhuzamosan 4Ohm eredő lesz. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hibás a gondolatmeneted, és a képlet is. Helyesen: 1/R=1/R1+1/R2+1/R3+1/R4. Párhuzamosan kapcsolt ellenállások csökkentik az eredő értéket, ha egy kiesik, az eredő természetesen nőni fog. Gondolj bele: két 8Ohmos hangszóró is párhuzamosan 4Ohm eredő lesz. ;)

Ebben igazad van! 1/R... Így kijön... Bocs!

Link to comment
Megosztás:

Remélem azzal a ledszalagos gányolással nem fogsz előttem menni!

Ne aggódj, természetes szelekció. Hamarost letolja majd egy román kamion.

Mire jó ez gyerekek, szinte mindenki tuningolt-szerelt valamit az autóján a fórumon, és senki nem "szakember" nem csak a fékre kell gondolni, elég egy előzéskor leálló motor...aztán ha valaki azt írja belenyúlkált a motorba arra mégsem hujjogtok hogy ne gyere velem szembe. Na és hányan járnak közülünk szar gumikkal, vagy épen télen nyárival, nyáron télivel, az jobb? Kétévente fékfolyadék csere, tudjátok, felforrhat, pont neked megy, mindenki betartja? Soroljam még? Egyrészt, másrészt még nem is láttátok milyen lett, nekem a ledes kismoci lámpám egyáltalán nem szemet bántó, attól hogy valaki csinál valamit ami új terület nem törvényszerű hogy szar lesz.

Link to comment
Megosztás:

Mire jó ez gyerekek, szinte mindenki tuningolt-szerelt valamit az autóján a fórumon, és senki nem "szakember" nem csak a fékre kell gondolni, elég egy előzéskor leálló motor...aztán ha valaki azt írja belenyúlkált a motorba arra mégsem hujjogtok hogy ne gyere velem szembe. Na és hányan járnak közülünk szar gumikkal, vagy épen télen nyárival, nyáron télivel, az jobb? Kétévente fékfolyadék csere, tudjátok, felforrhat, pont neked megy, mindenki betartja? Soroljam még? Egyrészt, másrészt még nem is láttátok milyen lett, nekem a ledes kismoci lámpám egyáltalán nem szemet bántó, attól hogy valaki csinál valamit ami új terület nem törvényszerű hogy szar lesz.

Csak csatalkozni tudok.

Attól, hogy valami LEDes megoldású és házilag lett készítve, lehet, hogy jobban és messzebbről látszik mint az eredeti.

Ez messze nincs attól, hogy fékeket-futóművet "tuningolunk", szélvédőket fóliázunk(majd rettegünk, nehogy levakartassák), stb.

Majd ha a kolléga tesz fel képet róla, akkor lehet érdemben tanácsot adni. Addig felesleges neki ugrani. Inkább támogassuk az innovációt, mert ez a fejlődés menete! :)

Én is tervezem az indexek LEDesítését. Mert a fényszórón és a ködlámpán kívül már csak ezek izzósok.

Link to comment
Megosztás:

Mire jó ez gyerekek, szinte mindenki tuningolt-szerelt valamit az autóján a fórumon, és senki nem "szakember" nem csak a fékre kell gondolni, elég egy előzéskor leálló motor...aztán ha valaki azt írja belenyúlkált a motorba arra mégsem hujjogtok hogy ne gyere velem szembe. Na és hányan járnak közülünk szar gumikkal, vagy épen télen nyárival, nyáron télivel, az jobb? Kétévente fékfolyadék csere, tudjátok, felforrhat, pont neked megy, mindenki betartja? Soroljam még? Egyrészt, másrészt még nem is láttátok milyen lett, nekem a ledes kismoci lámpám egyáltalán nem szemet bántó, attól hogy valaki csinál valamit ami új terület nem törvényszerű hogy szar lesz.

Figyusz, itt nagyon gányolásról van szó, és szerintem nem játék. Abban igazad van hogy nem járék.

Én amúgy igen, 2 évente fékfolyadék csere, motorba nem nyúltam, pirelli gumijaim vannak, a télik meg fuldák, mindegyik friss gumi. Soroljam még? :D

Link to comment
Megosztás:

Csak csatalkozni tudok.

Attól, hogy valami LEDes megoldású és házilag lett készítve, lehet, hogy jobban és messzebbről látszik mint az eredeti.

Ez messze nincs attól, hogy fékeket-futóművet "tuningolunk", szélvédőket fóliázunk(majd rettegünk, nehogy levakartassák), stb.

Majd ha a kolléga tesz fel képet róla, akkor lehet érdemben tanácsot adni. Addig felesleges neki ugrani. Inkább támogassuk az innovációt, mert ez a fejlődés menete! :)

Én is tervezem az indexek LEDesítését. Mert a fényszórón és a ködlámpán kívül már csak ezek izzósok.

Jó, akkor befogom a pofám.

Link to comment
Megosztás:

Jó, akkor befogom a pofám.

Szerintem félre értettél. Nem kell befogni. Miért is kellene.

De arról hogyan lehet véleményt alkotni, amit nem is látunk? :D

Mondjuk személy szerint ez sem jobb a házi tuningnál...

De_RO02LB.jpg

Láttam előttem menni egy ilyet és hát a féklámpáját sem lehetett látni...csak a harmadik féklámpa alapján. Pedig ez egy gyári cucc... pff...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem Wookienak sem az ésszerű, előremutató műszaki fejlesztésekkel van baja, amitől tényleg szebb/jobb/használhatóbb lesz az autó, hanem az első képen belinkelt "hülyegyerektuninggal". Persze nem állítom, hogy az eredeti hozzászóló gányolt, de te is beláthatod, hogy egy K2-es Luxeon led meg egy lámpába tett ledszalag azért más kategória :)

Én ilyet gányoltam és már négy éve vakítom vele a mögöttem jövőt...

Ja és műszaki vizsgán fel sem tűnik senkinek, hogy házi készítésű! :D :P

Link to comment
Megosztás:

Elektromos ablaknál elő szokott fordulni ,hogy lekap egy két fogat ? Mert vezető oldali első ablakom normálisan megy a felső hold pont előtt 1 cm-vel kb. megáll egy nagy kattanással és csak ha kézzel nyomom felfelé akkor megy tovább amíg nyomom. http://www.kephost.com/images/2014/08/21/IMG_20140821_004634.jpg ezzel a két csavarral próbálgattam állítani azt a sint, de nem jutottam semmire.

Módosítva : Stevy
Link to comment
Megosztás:

Figyusz, itt nagyon gányolásról van szó, és szerintem nem játék. Abban igazad van hogy nem járék.

Én amúgy igen, 2 évente fékfolyadék csere, motorba nem nyúltam, pirelli gumijaim vannak, a télik meg fuldák, mindegyik friss gumi. Soroljam még? :D

Na jó lehet a fék hülye példa volt, mert az már kitaposott ösvény, nem nagyon lehet mellényúlni, de amúgy is példa volt nem személyeskedés senkivel szemben. Akkor mondok mást. Nagyon sok astrában nincs lámpamagasság állító, a fényszórókat terheletlen állapotban lövik be, aztán ha beül hátra 3 ember plussz csomagok, akkor az eget veri és kibacca a szembejövő szemét úgy hogy alapból az autó teljesen szabályos és gyári. Mégsem kapjuk le az ilyen embert a 10körméről nem? Nem sokan vannak akik legalább egyszer ne közlekedtek volna így (jó tudom lehet TE pont nem :D ) de én nagyon sokszor. Ilyenkor jobban vakítom a szembe jövőt mint bármilyen ledes hátsó lámpával. Részemről ennyi. :icon1:

DE ha már lámpa, és ha már hátsó: elég hamar feketednek az izzók, egyik jobban mint a másik, főleg a helyzetjelző, úgye lent két izzószálas van (+ködzáró), érdemes valami márkásabbat venni, az tovább húzza? Rühellem amikor körbejárom a kocsit és szemre más a fényerő, kiveszem és látom hogy mámegint feketedik. <_< Jobbára a teszkóban szoktam izzót venni. Meg az sem mindegy hogy a két fixáló pöcök egymással szemben vagy szögben áll, az izzó oldalán.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.