Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Adott egy opel astra f c14nz.reggel normálisan elindult majd pár perc után egy piros lámpánál megálltam -majd mikor el szerettem volna indulni már csak két henger ment "szerintem"a motor erőtlen és hangos volt!majd leállt. azóta nem indul.gyújtás trafó,gyújtás vezérlő,komplett gyújtás elosztó cserélve!!szikra van-benzin van mégsem indul!!Mi lehet a baj??????? 

 

Link to comment
Megosztás:

41 perce, bigcpapa írta:

Sziasztok!

Adott egy opel astra f c14nz.reggel normálisan elindult majd pár perc után egy piros lámpánál megálltam -majd mikor el szerettem volna indulni már csak két henger ment "szerintem"a motor erőtlen és hangos volt!majd leállt. azóta nem indul.gyújtás trafó,gyújtás vezérlő,komplett gyújtás elosztó cserélve!!szikra van-benzin van mégsem indul!!Mi lehet a baj??????? 

 

Üdv...én ránéznék a vezérlésre, hátha ugrott a szíj...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, bigcpapa írta:

Üdv.gondoltam már rá én én is.meg lett nézve a vezérlés rendben van!:confused:de sajnos nem indul mégsem!esetleg még valami ötlet???:(

Ha van benzin és szikra, akkor még két eshetőség lehet. Nem jókor van szikra vagy összeszakadt a katalizátor annyira, hogy a motor képtelen beindulni. Meg se próbálkozik a motor a beindulással pöffenésekkel jelezve?

A benzin jelenlétét hogy ellenőrizted? Központi injektor fekete fedelét levetted és láttad, ahogy az injektor permetezi a benzint?

Link to comment
Megosztás:

52 perce, bigcpapa írta:

Üdv.van mikor pöffen indítózáskor ès alkalankènt úgy forog mintha be akarna indulni de mègsem.igen megnèztem az injektor permetezi a benzint.akkor a katalizátor a hibás vagy más a problèma????

Helyedben lekötném a kipufogót és úgy próbálnám beindítani a gépet. Rohadt hangos lesz ha beindul, de így legalább tudni fogod h a kipufogóban túl nagy-e fojtás vagy más a gond.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, pszilaj írta:

A váltó alatt van egy rugós-tűzkarikás toldás, a katalizátor előtt. Ott egyszerű szétkapni.

Nekem az felül van, ahogy vége van a leömlőnek, a lambdaszonda után. A katalizátor előtti csőösszekötés már nem rugós nálam, hanem sima hőálló csavar és háromszögű tömítés. Mivel az övé nyolcszelepes, esélyes, hogy eltér a kipufogó is.

De lehet rosszul emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, daykiller írta:

Nekem az felül van, ahogy vége van a leömlőnek, a lambdaszonda után. A katalizátor előtti csőösszekötés már nem rugós nálam, hanem sima hőálló csavar és háromszögű tömítés. Mivel az övé nyolcszelepes, esélyes, hogy eltér a kipufogó is.

De lehet rosszul emlékszem.

C14NZ, elől a leömlő alatt a legegyszerűbb talán....

2171034-20160318-kHM7cr.jpg

Ja nem ez..ez csak úgy jött..itt a kép:

2171064-20160318-ovWlc6.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 17. at 15:22, bigcpapa írta:

Sziasztok!

Adott egy opel astra f c14nz.reggel normálisan elindult majd pár perc után egy piros lámpánál megálltam -majd mikor el szerettem volna indulni már csak két henger ment "szerintem"a motor erőtlen és hangos volt!majd leállt. azóta nem indul.gyújtás trafó,gyújtás vezérlő,komplett gyújtás elosztó cserélve!!szikra van-benzin van mégsem indul!!Mi lehet a baj??????? 

 

Nem lehet-e még olyan, hogy átégett két henger között a hengerfej tömítés? Kompressziómérést is lehetne csinálni, ha a kipufogós ötlet nem hoz eredményt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, KoriKimi írta:

Nem lehet-e még olyan, hogy átégett két henger között a hengerfej tömítés? Kompressziómérést is lehetne csinálni, ha a kipufogós ötlet nem hoz eredményt.

Végülis lehet, de akkor a maradék 2 henger elindulna, igaz ereje nem lenne, de üresben terhelés nélkül járna a motor. Vezérműszíj szakadás után  "tökmindegy nézzük meg hátha semmi baja nem lett" ( de persze mindíg lett baja..:hehe:)el szokott indulni 2 hengerrel is.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Végülis lehet, de akkor a maradék 2 henger elindulna, igaz ereje nem lenne, de üresben terhelés nélkül járna a motor. Vezérműszíj szakadás után  "tökmindegy nézzük meg hátha semmi baja nem lett" ( de persze mindíg lett baja..:hehe:)el szokott indulni 2 hengerrel is.

Szerencsére az 1.6 NZ-nek tényleg nemlesz baja. Tapasztaltam :D

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Bundee írta:

Szerencsére az 1.6 NZ-nek tényleg nemlesz baja. Tapasztaltam :D

Még csak c14nz-vel volt dolgom ott mindíg görbült pár szelep, 1.3-es karbis kadetten viszont semmi. Most nem tudom kapásból hogy van-e olyan pozíciója a vezérmű tengelynek amikor egy szelep sincs nyitva, és ha ott áll meg akkor nem éri el a dugó nálam sem, elméletileg.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Még csak c14nz-vel volt dolgom ott mindíg görbült pár szelep, 1.3-es karbis kadetten viszont semmi. Most nem tudom kapásból hogy van-e olyan pozíciója a vezérmű tengelynek amikor egy szelep sincs nyitva, és ha ott áll meg akkor nem éri el a dugó nálam sem, elméletileg.

Vizuálisan magamban lejátszottam és nekem úgy jött ki, hogy van olyan pont, mikor egyik sincs nyitva. Ami azt illeti egy motorforuldulatban kétszer is. Mivel a dugattyúk párban járnak, ezért az 1-4 henger felső holtpontján a 2-3 alsó holtponton van. Mindegyik más ütemben nyilván és ekkor a szelepek zárva vannak, mivel azt tanultam, ha az első henger felső holtponton van, akkor a négyesnél van épp szelepváltás. Persze ez az opel motorokra érvényes, mivel vannak olyan motorok, amik 1-3-2-4 gyújtási sorrendben üzemelnek. Opel ugye 1-4-2-3.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Még csak c14nz-vel volt dolgom ott mindíg görbült pár szelep, 1.3-es karbis kadetten viszont semmi. Most nem tudom kapásból hogy van-e olyan pozíciója a vezérmű tengelynek amikor egy szelep sincs nyitva, és ha ott áll meg akkor nem éri el a dugó nálam sem, elméletileg.

Vizuálisan magamban lejátszottam és nekem úgy jött ki, hogy van olyan pont, mikor egyik sincs nyitva. Ami azt illeti egy motorforuldulatban kétszer is. Mivel a dugattyúk párban járnak, ezért az 1-4 henger felső holtpontján a 2-3 alsó holtponton van és ez fordítva is. Mindegyik más ütemben nyilván és ekkor a szelepek zárva vannak, mivel azt tanultam, ha az első henger felső holtponton van, akkor a négyesnél van épp szelepváltás. Persze ez az opel motorokra érvényes, mivel vannak olyan motorok, amik 1-3-2-4 gyújtási sorrendben üzemelnek. Opel ugye 1-4-2-3.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

1-3-4-2-t akartál írni, úgye. Lehetséges még 1-2-4-3 is. Ha soros 4 hengeres motorról beszélünk.

Általában az első gyújtják először és után a távolabbi és 180 fokkal elékelt hengert. És így tovább. Sor négynél ez nem vészes, de egy W16-nál már brutális, azt még már én sem értem:-) Illetve egyszer megértettem, de aztán már elfelejtettem.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Szia,

1-3-4-2-t akartál írni, úgye. Lehetséges még 1-2-4-3 is. Ha soros 4 hengeres motorról beszélünk.

Általában az első gyújtják először és után a távolabbi és 180 fokkal elékelt hengert. És így tovább. Sor négynél ez nem vészes, de egy W16-nál már brutális, azt még már én sem értem:-) Illetve egyszer megértettem, de aztán már elfelejtettem.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok

egyik ismerősöm vett egy benzin- gáz üzemü x14nz astrát

a probléma az hogy a vízhőfok majdnem eléri a százat akkor kapcsol a venti

szerelő szerint ez normális?!

nekem g astrám van x17dtl de annak 92 fokon kapcsol a venti

normális a majdnem 100fokos víz?

köszi

Link to comment
Megosztás:

4 perce, padarmisi írta:

Sziasztok

egyik ismerősöm vett egy benzin- gáz üzemü x14nz astrát

a probléma az hogy a vízhőfok majdnem eléri a százat akkor kapcsol a venti

szerelő szerint ez normális?!

nekem g astrám van x17dtl de annak 92 fokon kapcsol a venti

normális a majdnem 100fokos víz?

köszi

Az.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, hening írta:

Az.

Szerintem is normális,mivel ezek túlnyomásos rendszerek,ezért 100 fokon még nem forr a víz,ha 92 fokon kapcsolgat a venti az már nem normális,92 fok körüli az üzemi hőfok,ott nem kell a ventilátornak túráztatnia magát.De könnyen meglehet,hogy az a 92 fok az nem is 92 fok,a műszer csak tájékoztató jellegű,nem egy gecíziós műszer,elég nagy szórások vannak a műszerekben is és a jeladó gombák között is...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.