Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Folyamatos esőben az oldalsó ablakok folyamatosan párás..esetleg harmadik fokozattal ha le tudom fujni...ez nálatok is igy van? A szélvédő az nem, azt könnyen tudom páramantesíteni...

Az oldalsókra nekem sem elég az a kis nyílás a műszerfal csücskén de ha az oldalsó szellőzőket nem az arcomba hanem az ablakra írányítom úgy már elég a páramentesítéshez oldalra is.

Páramentesítő spray nem rossz oldalsó vagy hátsó ablakra de szélvédőre szerintem ne használd mert tényleg foltos olajos hatása lesz és ez borzalams sötétben mikor a szembe jövők fényét megtöri.

Link to comment
Megosztás:

Na aláfeküdtem, de nem találtam azt a számot a váltón, vagyis nem tudom

Szerintem ezt a számot keresed (piros négyzet)

Nagyjából berajzoltam a kapcsoló házat és a váltórudazatot (fülke felől nézve a váltó,jobb képet nem találtam)

F20- mál könnyen lehet az ötödiket cserélni,csak a váltó végén a kupakot kell levenni.Nem tudom,hogy más számú/tipusú váltónál ez hogy van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hónapja kipurcant a benzinszivattyúm. (eleinte hangosan járt, majd mint egy fúrógép, utána meg sehogy)Kissé sietni kellett a jevítással ezért SIDAT típusú került bele. volt vagy 42 rugó az ára.

Most ez is el kezdett nyikorogni mi lehet az oka? lehet hogy az elektromos rendszerben keressem a gondot? biztosíték vagy valami más?

tudtok tippeket adni?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hónapja kipurcant a benzinszivattyúm. (eleinte hangosan járt, majd mint egy fúrógép, utána meg sehogy)Kissé sietni kellett a jevítással ezért SIDAT típusú került bele. volt vagy 42 rugó az ára.

Most ez is el kezdett nyikorogni mi lehet az oka? lehet hogy az elektromos rendszerben keressem a gondot? biztosíték vagy valami más?

tudtok tippeket adni?

köszi!

Lehet, hogya tankod szutykos és felveszi a koszt?

Vagy sokáig indítóztál benzin nélkül, nem igazán szeret a szivattyú szárazon járni.

Ez csak tipp?

Link to comment
Megosztás:

Megnyugodtam hogy nem vagyok egyedül.

Tegnap megint megnéztem, de megint nem találtam.

Amit találtam az a kerék felől nézve amit tegnap írtam szám, gravírozva volt. A váltó tetején egy hosszú azonosító: GM sokszám sokszám Pnéhányszám-szám dombornyomva.

A féltengely felett egy 2-es magában.

a féltengely mellett az utastér felé két kör ami át van húzva, és mintha lenne benne 1-2 jel, de nagyon rossz helyen van olvashatóság szempontjából. (dombornyomva)

A rudazat alatt az utastér felé semmi nincs.

Link to comment
Megosztás:

Meg arra, hogy megszáradás után foltos legyen az üveg. :lol:

Nekem bevált. Csak ésszel kell rányomni, nem túl sokat.

Volt olyan, hogy már csöpögött a szélvédô belsô felérôl a víz, de nem párásodott, hanem kicsapódott cseppekben.

Az enyhe párát pedig nagyon szépen távol tartja. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Na, kipucoltam a pollenszűrő környékét (már amennyire hozzáfértem). Volt benne avar, meg por is, ami inkább sár volt, ezek szerint én is beázok :lol: . Amennyire én láttam, elég hülyén van megoldva ez az esővízelvezetés, mert nem vagyok benne biztos, hogy az összes esővizet oldalra vezeti el (mármint a műanyag alatti fém lemez, amire az ablaktörlőmotor és a szellőztető-berendezés van felszerelve).

Másrészről megkuksiztam a szélvédőhöz csatlakozó műanyag szellőzőrácsot, hát sajnos az alá is be tud folyni a víz, úgyhogy megyek venni fekete FBS-t! Hogyan célszerű lekezelni? Szedjem le a műanyagot, vagy csak nyomjam a csatlakozó felületekre? Ez utóbbi megoldás gondolom nem a legszebb :?:

Leszedni hogy kell? Láttam 4 db "takarópöcköt", gondolom azokat le kell feszíteni, alatta lévő csavarokat kiszedni, és az ablaktörlő karokat is le kell szedni. Jól sejtem? Egyéb tudnivaló?

Ui: Tudom olvassak vissza x oldalt, illetve keressek rá! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A műanyag, és a szélvédő között van egy gumi szigetelés. Azt fel lehet csavarhúzóval annyira hajtani, h beférjen a sziló pőcse. Innen már csak húzni kell óvatosan, illetve tolni bele a szilót egyenletesen. Nem kell csavarozni. :lol:

Mióta megcsináltam, azóta tök száraz a pollenszűrő, és környéke.

Link to comment
Megosztás:

"A katalizátorban is utánaégetés van, ugy tudom, azért, hogy tökéletesebb legyen per totál a benzin elégetése... az meg köztudott, hogy tökéletes égés során a szervesanyagból (esetünkben benzin) csupán H2O meg CO2 keletkezik. Akinél meg nem katalizátoros...ott több lesz az egyéb (CO, NOx, el nem égett szénhidrogén etc...)."

Na ennél szebb tudományos magyarázatot én sem tudtam volna arra, miért okád nagyobb gőzfelhőt a katalizátoros autó. :lol:

Tsz, Tom!

Váltótokon ahogy mondtam, bal oldalon ahol a váltó oldalát el lehet távolítani, na ott közvetlen alatta (tehát szinte legalul) van belenyomva nagyon pici karakterekkel a szám. Brigéciol valszeg kell hozzá, mert a kosz masszívan tömíti a számokat, és azért nem látszik.

Link to comment
Megosztás:

Na, kipucoltam a pollenszűrő környékét (már amennyire hozzáfértem). Volt benne avar, meg por is, ami inkább sár volt, ezek szerint én is beázok :lol: . Amennyire én láttam, elég hülyén van megoldva ez az esővízelvezetés, mert nem vagyok benne biztos, hogy az összes esővizet oldalra vezeti el (mármint a műanyag alatti fém lemez, amire az ablaktörlőmotor és a szellőztető-berendezés van felszerelve).

Másrészről megkuksiztam a szélvédőhöz csatlakozó műanyag szellőzőrácsot, hát sajnos az alá is be tud folyni a víz, úgyhogy megyek venni fekete FBS-t! Hogyan célszerű lekezelni? Szedjem le a műanyagot, vagy csak nyomjam a csatlakozó felületekre? Ez utóbbi megoldás gondolom nem a legszebb :?:

Leszedni hogy kell? Láttam 4 db "takarópöcköt", gondolom azokat le kell feszíteni, alatta lévő csavarokat kiszedni, és az ablaktörlő karokat is le kell szedni. Jól sejtem? Egyéb tudnivaló?

Ui: Tudom olvassak vissza x oldalt, illetve keressek rá! :lol:

Én nem szereltem le, kinyomtam az üveg és gumi közé és enyhén folyékonyszappanos ujjal (igy nem ragad) szépen elegyengettem. Nem lett csúnya. Az ablaktörlőnél levettem a lapátokat, lecsavartam a műanyaganyákat, bekentem, majd ráhuztam az anyát (érzéssel). A végén ujjal elsimitgattam a kitüremkedő anyagot

Link to comment
Megosztás:

Én nem szereltem le, kinyomtam az üveg és gumi közé és enyhén folyékonyszappanos ujjal (igy nem ragad) szépen elegyengettem. Nem lett csúnya. Az ablaktörlőnél levettem a lapátokat, lecsavartam a műanyaganyákat, bekentem, majd ráhuztam az anyát (érzéssel). A végén ujjal elsimitgattam a kitüremkedő anyagot

Én is aláraktam a szilókinyomó végét és szépen egyenletesen telenyomtam,de én szintelennel csináltam!

Link to comment
Megosztás:

Jelentem tegnap kipróbáltam a páramentesítő spray-t (Prevent), egyelőre csak az oldalablakokon, de naggyon tuti volt, semmi pára sem volt rajtuk. Viszont a hátsó ablakra is fújtam, az viszont ugyanúgy párás maradt, lehet, hogy a fűtőszaálakat nem szereti ez a spray?

A szélvédőre nem fújtam, mert tanácsolta itt vki, ennek megfelelően előre nem sokat láttam, de oldalra legalább igen :lol:

Más: ablakfűtés javításához van valami vezető festék, ha jól tudom, használt már ilyet vki, és kb. mennyibe kerül? Van vagy 4 szál középen, ami nem fűt, pont a legrosszabb helyen :x

Link to comment
Megosztás:

Megint ötlet, tanács kellene. Hátul kopog valami a kocsimban, de ez csak indulás után pár km-ig hallható, utána megszűnik, és főleg csak hideg időben csinálja. Mi lehet ez? Ami fura, hogy nem ütemesen kopog, és nem is az útviszonyok szerint, tehát nem akkor, amikor rossz az út, sima úton is hallható, bár az út felülete picit befolyásolja. Kicsit olyan hangja van, mint amikor megvolt lazulva az egyik hátsó lengéscsillapítóm csavarja, akinek volt már ilyen, az tudja milyen az :lol: De az mindig hallatszott, és az út felületétől függött.

Szóval mi tud hátul ilyen kopogást generálni?

Persze lehet, hogy megint a lengéscsili csavarja lazult meg, majd megnézem azt is, de nemhiszem. Mindenesetre fura jelenség, és egy picit zavaró.

Persze tudom, így nehéz behatárolni, de hátha vannak tipikus alkatrészek, amik tudnak ilyen kopogást csinálni. Pl azt tudom, hogy a szilentek igencsak kopottak, azok csinálhatnak ilyet? Csak az a fura, hogy csak indulás után egy rövid ideig (de akkor elég erőteljesen) kopog.

Link to comment
Megosztás:

Jelentem tegnap kipróbáltam a páramentesítő spray-t (Prevent), egyelőre csak az oldalablakokon, de naggyon tuti volt, semmi pára sem volt rajtuk. Viszont a hátsó ablakra is fújtam, az viszont ugyanúgy párás maradt, lehet, hogy a fűtőszaálakat nem szereti ez a spray?

A szélvédőre nem fújtam, mert tanácsolta itt vki, ennek megfelelően előre nem sokat láttam, de oldalra legalább igen :lol:

Más: ablakfűtés javításához van valami vezető festék, ha jól tudom, használt már ilyet vki, és kb. mennyibe kerül? Van vagy 4 szál középen, ami nem fűt, pont a legrosszabb helyen :x

A Loctite cégek van ilyen fűtőszáljavító cucca, azt hogy milyen nem tudom, mert még nem volt időm kipróbálni.

Nekem a legalsó fűtőszál nem működik, ahol az ablaktörlő megáll.

Már átnéztem nagyítóval, de még mondíg nem találtam meg a hibát.

Olyan 2500 Ft körül volt ha jól emléxem.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem Brigéciol minden autósboltban van, és MOL kutaknál is valószínű. De tulajdonképpen esélyes minden benzinkút. Meg persze a hipermarketekben is.

A fűtőszál javításához nekem anno számítástechnikai szaküzletet mondtak, állítólag a nyomtatott áramkörök javításához használnak ilyesmit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.