Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Már olyan rég meg akartam Tőletek kérdezni az alábbi dolgot. Ha elég tisztességesen esik az eső, akkor 5 ajtós kocsim csomagtartója beázik, a zárhíd bal oldalán, a gumiszigetelésnél. Valami bevezeti a vizet, pont rá a gumiszigetelésre és az nem kifelé, hanem befelé folyik. Úgy tűnt, mintha a víz a hátsó csomagtér ajtó és belső műanyagkárpitja között jönne be, de nem az üvegtől, hanem a külső műanyagtól, amin a rendszám is van. De ott nincs nyílás a hátsó ajtón, csak szerintem a másik oldalon, a zárnál. Tapasztalt már valaki ilyet?

Lehet olyan is, hogy a hátsóablaktörlő tengelyén lévő gumiszigetelésnél folyaik be, el lehet repedve, vagy nincs rendesen meghúzva a szorító anyája és nem tömít rendesen, vagy elvan öregedeve.

Nekem szét volt repedve, valami 500 ft körüli összeg volt az új gyári.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi, hogy előolvasás nélkül írok, biztos volt már ez téma, de életbevágó. :(

Bejöttek az esős idők és az F astrám szélvédője folyamatosan párásodik.

A normál fűtéssel esélytelen letisztítani, de a klímával eddig 2-3 mp. alatt lefújattam a párát. Viszont most már az sem segít.

3/4 óra alatt sikerült a klímával úgy páramentesíteni, hogy normálisan lássak.

Valakitől hallottam, hogy pollenszűrő csere megoldja a dolgot.

Nem szeretnék télen is klímával járni.

Üdv.: kisjoco

U.i.: most azért visszaolvasok, de így talán előbb meglesz a megoldás. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Igen! a pollenszűrő cseréje a legjobb megoldás. Viszont a felette lévő, a szélvédőre felfekvő műanyag burkolat is lehet a hibás a későbbiekben, pláne, ha vizes a szűrő. Akkor a szélvédő és a műanyag közti gumi nem tömít. Ezt is kitárgyalták már itt valahol. Nem túl nehéz javítani, csak FBS, vagy valami időjárás álló sziloplaszt kell hozzá. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi, hogy előolvasás nélkül írok, biztos volt már ez téma, de életbevágó. :(

Bejöttek az esős idők és az F astrám szélvédője folyamatosan párásodik.

A normál fűtéssel esélytelen letisztítani, de a klímával eddig 2-3 mp. alatt lefújattam a párát. Viszont most már az sem segít.

3/4 óra alatt sikerült a klímával úgy páramentesíteni, hogy normálisan lássak.

Valakitől hallottam, hogy pollenszűrő csere megoldja a dolgot.

Nem szeretnék télen is klímával járni.

Üdv.: kisjoco

U.i.: most azért visszaolvasok, de így talán előbb meglesz a megoldás. Köszi.

A pollenszűrő cseréje önmagában nem biztos, hogy megoldja a problémát, valószínűleg az a gond, hogy beázik a szélvédő aljánál. Ha csak kicseréled, az új is el fog ázni. Kicsit olvass vissza, vannak megoldási javaslatok, pl.: kicserélni a gumitömítést a szélvédő alján, ami a műanyag takaró és az üveg között van, esetleg a műanyag takaróval együtt (drága), tömíteni a műanyag és az üveg között pl. sziloplaszttal, FBS-sel, a pollenszűrő fölé egy takaró alkalmatosságot kreálni, pont pár napja csinált valaki ilyet, kicsit olvass vissza.

Párásodást okozhat még az is, ha az ajtókból hiányzik a szigetelőfólia a kárpit alól.

Link to comment
Megosztás:

'92-es gsi ablaktörlője (motor+rudazat) jó az enyimbe?

Nemrég érdeklődtem itt nálunk az opel-ban az ára felől,

akkor azt mondták,hogy nem évjárat függő,hanem,hogy

milyen márkát raktak bele anno. (2 féle létezik)

Szerintem nézd meg,hogy milyen van most benne,ha ugyanaz akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

Hátsó ablakmosó spriccol ha nyomod? Mert lehet annak a csöve van elszakadva, és belenyomja a csomagtér

aljába a cuccost.

100% a beázás az esőtől van. Hétvégén, ha lesz időm megnézem. Szerintem a hátsó műanyag -amin a rendszám van- vezeti be a vizet, mert a bal felső sarka kicsit eláll, így az alatt lévő szigetelés nem szorul a kasznihoz. Mindenesetre köszönöm a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni!

Bocs hogy előre olvasás nélkül irok de ha valakinek volt már ilyen problémája vagy már csinálta akkor legyen kedves segítsen.

most vettem egy 93-as c16nz astrát a vezetői ajtó egy kicsit avétos.

A kilincs visszahúzó rúgó eltört és csag úgy fittyed az a kérdésem hogy hogyan lehet cserélni, már megvettem a visszahúzó rúgót bele, meg azt is tudom hogy a kilincset belülről csak két csavar tartja de hogy a bánatba kell levenni az ajtó panel burkolatot , illteve a tükröt?

Előre is köszönöm

Levente

Link to comment
Megosztás:

A tükör belső oldali borítást csak pattintós "bolha" tartja, illetve egyikből asszem hátrafelé lehet kihúzni,

de ez agyja magát, ha már kipattintoddad a hátsó részt.

Az ajtókárpitot meg csavarok és bolhák is tartják. Ha ilyen hidegben állsz neki, akkor valszeg a bolhák

el fognak törni az ajtókárpit leszedésnél, jó ha előre bekészül egy marékkal belőle. :(

Link to comment
Megosztás:

A tükör belső oldali borítást csak pattintós "bolha" tartja, illetve egyikből asszem hátrafelé lehet kihúzni,

de ez agyja magát, ha már kipattintoddad a hátsó részt.

Az ajtókárpitot meg csavarok és bolhák is tartják. Ha ilyen hidegben állsz neki, akkor valszeg a bolhák

el fognak törni az ajtókárpit leszedésnél, jó ha előre bekészül egy marékkal belőle. :(

És azt se feledjük el, hogy ha tekerős az ablak, a tekerőt is le kell venni, amit a kárpit mögött egy gyűrű rögzít.

Link to comment
Megosztás:

A kilincs visszahúzó rúgó eltört és csag úgy fittyed az a kérdésem hogy hogyan lehet cserélni, már megvettem a visszahúzó rúgót bele

Levente

Azt áruld el, hogy a külső kilincs rugójáról van-e szó, vagy a belrőről, és ha a külső, akkor hol vetted?

A külső kilincset valóban két (emlékeim szerint 8-as) anya fogja de elég ramaty a hozzáférés, mert van rajta egy védőlemez is. Ez a lemez a kívülről, nem kulccsal történő nyitást hivatott megnehezíteni, de a leszerelést sem segíti.

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne mert egy ideje már lötyög a kilincs a törött rugó miatt.

Opelék kompletten árulják csak.

Ha szét van szedve, és cseréhez úgyis kell, akkor kis ügyességgel újra lehet hajlítani a töröttet is. Nekem 1-2 kilincs már így működik évek óta. Valahol a fórumban már ez is le van írva, de többre nem emlékszem. (talán 2005/2006 tele, de a topikot sem tudom)

Link to comment
Megosztás:

Hy

Ma voltam hibakódkiolvasáson, mert világít a visszajelző. 2 hibát találtak, 1ik a 38-as: (Lambdaszonda túl alacsony jel/a szabályzófeszültség kicsi) másik a 91-es (Lambdaszonda fűtés/hibás feszültségellátás)

Amúgy a hibajelenség az, hogy ingadozik az alapjárat 800-1500 között, olyan mintha gázfröccsöket adnék. Nem mindig, de azért elég sűrűn csinálja...

Mondták is hogy 90%, hogy a lambdaszonda csere.

Az lenne a kérdésem, hogy volt már vkinek ilyen hibája? Biztos, hogy a lambdaszonda szar, vagy esetleg lehet valami más a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Egyik haveromnak csinált ilyet amikor a lambdaszonda félig halott volt...kicserélte valami utángyártottra azzal pár napig jó volt utánna megint vacakolt, végül nagy nehezen rábeszéltem a gyári lambdaszondára, berakta és azóta is jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.