Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Amíg rendben lesz, nem érdemes megint szétszedni szerintem :(

(bár az nem teljesen jó, hogy nem lett síkolva a hengerfej, lehet hogy a mostani

tömítés hamar megadja majd magát...)

Igazad van, ha nem nagyon muszáj akkor nem biztos hogy szétszedem. De igazság szerint amióta magam bütykölöm azóta nem nagy gond ha hozzá kell nyúlni, mert nem kell szerelési munkadíjat fizetni és legalább tudom, hogy mi milyen állapotban van. Úgyhogy ha lesz bennem lelkesedés (ami az utóbbi hetekben kicsit kifogyott, mivel műszakira készítettem fel a kocsit, plusz szét kellett szedni a váltót, plusz még a nejem corsáját is rendbe kellett hozni, és most amikor azt gondoltam, hogy végre lesz egy szabad hétvégém bejött ez a hengerfej tömítés) akkor azért lehet megnézem mégegyszer a dugattyúkat. :-)

Link to comment
Megosztás:

A belső levegő keringető kapcsolóm nem csinál semmit :( Mikor bekapcsolom a lámpa világit, de a zárózsalukat nem mozgatja. A kapcsolót kiszedtem 4db kábel megy hozzá, ebből 2db a lámpáé. Látszólag rendben van, a kis kapcsolót szétszedtem az érintkezőit kicsit megkapartam, elég oxidosnak látszottak, de nem javult. Hol kell még leskelődnöm?

Link to comment
Megosztás:

pedig de :(

Akkor nem úszom + a bontást ;) Csak az a baj, hogy semmitseneem láátok, csak úgy sötétben tapogatózok, miközben majd levágja az újam a félig felszabadított közép konzol.

Esetleg vmi profibb +oldás? A rádiót nem akarnám kirángatni, mert elég sok problémám volt az antennával.

Link to comment
Megosztás:

pedig ki kell szedned a középkonzolt...

Hát kiszedtem a középkonzolt, de én nem találtam mögötte vákumcsövet, pedig nagyon alaposan +lestem. Az ótó 97 év végi már nagyon az F széria vége ezt tapasztaltam a hibakód kiolvasó csatlakozóján is (nem 10 érintkezős) klímás bár a szakik szerint utólagosan beszerelt. Szóval alul nem az a nagy bazi gomb van, hanem két kicsi, de ehhez csak 4vezeték megy, a kapcsoló is kicsi, nincs neki toló rudazata ami alapján feltételezni lehetne, hogy kapcsoló mögött van még 1 szelep is, amit nyit-zár. A motortérben látom a csövet a valamin ahonnan elindul a befuvóház alá, azon rajta van, de beljebb a befúvóház környékén a sötét miatt már nem vizsgáltam.

Link to comment
Megosztás:

elképzelhető hogy a klímásnál külön elektromágnes szelep van hozzá, azt nem ismerem.

mindenesetre alaposan át kell nézni a rendszert, és úgy lehet csak rájönni az okra :(

afenéébe ! :( azt hittem 1ből fogod nyomni a +oldási képletet ;)

Azé ha oan elektroizés szelep volna (méretre mekkora lehet) azt szerinted hova tennék? A befúvómotor házába? Ha lebontom a padlókonzolt (kézifék, váltó) ami egészen benyúlik a pedálok mellé, akkor többet láthatok? Vagy ha már annyira benne vagyok a szétkapásban, akkor már nyugodtan kiszedhetem a fűtőmotort is vízkőtelenítésre? :)

Link to comment
Megosztás:

Attól a rengeteg víztől ami éri biztos jó vízköves lehet ;):D

Lehet a radiátorra gondolt :(

Nekem is klímás. Nem tudom,hogy van megoldva, de abból kiindúlva, hogy emlékeim szerint gyújtás nélkül is hallom, hogy nyitja zárja, valszeg nincs elektrónika.. de azért holnap kiprószálom, hogy tényleg így van-é..

Link to comment
Megosztás:

Lehet a radiátorra gondolt :(

Nekem is klímás. Nem tudom,hogy van megoldva, de abból kiindúlva, hogy emlékeim szerint gyújtás nélkül is hallom, hogy nyitja zárja, valszeg nincs elektrónika.. de azért holnap kiprószálom, hogy tényleg így van-é..

Egen egen. a radijátorra gondolltam ! ;))

Link to comment
Megosztás:

sziasztok olyan problémám van hogy az alapjárat valamikor csak egy 30 perc járás után áll be a normálisra addig pedig olyan 1300-1400 jár de nem mindig !!!! alapjárati motor már volt cserélve,lamdaszonda is de ugyan azt csinálja az ujj is meg a régi is hibakódot nem hoz a kocsi (astra f 1.4i c14nz ,központi inyektoros) tanácsokat kérek mitt nézzek meg ????

Link to comment
Megosztás:

elképzelhető hogy a klímásnál külön elektromágnes szelep van hozzá, azt nem ismerem.

mindenesetre alaposan át kell nézni a rendszert, és úgy lehet csak rájönni az okra :)

Nos lekövettem a vákumcsövet. A jobb első ajtó előtti oszlophoz megy a kesztűtartó mögé, ott van 1 kis hengeres valami (az A oszlophoz csavarozva) tetejére és az aljából jön 1 másik cső az vissza a befúvóház alá 1 nagyobb hengerre ami a zsalukat mozgatja. A kapcsolótól 2 szál vezeték megy a kesztyűtartónál lévő hengerhez. Ahogy néztem nekem mindíg nyitva van. A megoldás erősen G astrát modellez. :( Jééé majdneem gé asztrámvon ;)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok olyan problémám van hogy az alapjárat valamikor csak egy 30 perc járás után áll be a normálisra addig pedig olyan 1300-1400 jár de nem mindig !!!! alapjárati motor már volt cserélve,lamdaszonda is de ugyan azt csinálja az ujj is meg a régi is hibakódot nem hoz a kocsi (astra f 1.4i c14nz ,központi inyektoros) tanácsokat kérek mitt nézzek meg ????

Csak hideg motornál csinálja? Termosztát jó? Mert nekem is olyan 1200-tól indul a dolog, aztán ahogy bemelegszik, csökken le 930 körülre. Ha a termosztátod mindig nyitva van, akkor lehet, hogy fél óraig tart, amíg eléri az üzemi hőmérsékletet a víz, és azért magas az alapjárat addig.

Link to comment
Megosztás:

Csak hideg motornál csinálja? Termosztát jó? Mert nekem is olyan 1200-tól indul a dolog, aztán ahogy bemelegszik, csökken le 930 körülre. Ha a termosztátod mindig nyitva van, akkor lehet, hogy fél óraig tart, amíg eléri az üzemi hőmérsékletet a víz, és azért magas az alapjárat addig.

Hát erősen gyanakodnék a termosztátra! A vizhőmérőd mit mutat? 90alatt van szinte mindíg? A termosztát vizsgálatához remekül lehet használni azt az eljárást, hogy reggel beindítod kb.:5perc után mociháztető kinyit, a motortól a hűtőhöz menő gumicsövet és az utastérbe menő sokkal vékonyabb gumicsövet, ami a fűtéshez megy fogd meg. Ha 1forma hőmérsékletűnek tűnnek, akkor a termosztátod nem áll a helyzet magaslatán, ugyanis állandóan kinyit és így már az üzemi hőfok elérése előtt kiengedi a vizet a hűtőhöz, így a motor nem éri el a neki kellő üzemi hőmérsékletet, amit érzékel, és úgy sejti hogy fázik, ezért magasabbra állítja a fordulatot. A vízhőfokmérőnek kb.: 7-10 perc üzem után mindenképpen meg kell mozdulnia 90 fok felett kell mutatnia.

Link to comment
Megosztás:

Nos lekövettem a vákumcsövet. A jobb első ajtó előtti oszlophoz megy a kesztűtartó mögé, ott van 1 kis hengeres valami (az A oszlophoz csavarozva) tetejére és az aljából jön 1 másik cső az vissza a befúvóház alá 1 nagyobb hengerre ami a zsalukat mozgatja. A kapcsolótól 2 szál vezeték megy a kesztyűtartónál lévő hengerhez. Ahogy néztem nekem mindíg nyitva van. A megoldás erősen G astrát modellez. :( Jééé majdneem gé asztrámvon ;)

Na az a henger az aktívszenes szűrő, a tankszellőzés miatt kell.

Onnan adja a vákumot a záróretesznek az az elektromos szelep, amire a két vezeték megy.

Az pedig nem jó, ha mindig vákumot ad rá, azt csak akkor kéne, ha belső levegőre kapcsolod.

Link to comment
Megosztás:

Na az a henger az aktívszenes szűrő, a tankszellőzés miatt kell.

Onnan adja a vákumot a záróretesznek az az elektromos szelep, amire a két vezeték megy.

Az pedig nem jó, ha mindig vákumot ad rá, azt csak akkor kéne, ha belső levegőre kapcsolod.

Ha jól értem akkor behányt a középkonzolon lévő kis kapcsolóm ? :(

Link to comment
Megosztás:

a termosztátom szerintem jó mert olyan 10 perc után megmozdul a mutató meg szépen nyoma is a meleget az uatstérbe

És miután már bemelegedett a motor, még akkor is emelt fordulaton megy a motor egy darabig? Esetleg a hőmérsékletjeladó lehet rossz? Mármint a kétvezetékes.

Link to comment
Megosztás:

a termosztátom szerintem jó mert olyan 10 perc után megmozdul a mutató meg szépen nyoma is a meleget az uatstérbe

Azért nem mind1, hogy mit mutat! Ha 90fok alatt van, akkor szinte biztos nemjóó! Az előbb irt vizsgálatot érdemes elvégezni (hűtőhöz menő gumicső megfogása), ha 5 perc mocijárat után már langyos esetleg meleg a gumicső (a hőmérséklet mutatód még nem érhette el a 92 fokot kb.: ekkor kell kinyitnia a termosztátnak), az nem jó, mert a termosztátod kinyit, és a nagy körbe engedi a vizet (a hűtőhöz+3liter hűtőviz), ami miatt nem éri el a moci a kívánt üzemi hőmérsékletet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.