Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Járt már valaki úgy, hogy a kerékcsavart beletörte az agyba ?

Nos..

A szitu, különösebb előjel nélkül történt.

Csak oldani akartam, azzal a teleszkópos Mol kúton is kapható kulcsal, és a csavar feje szépen lefordult a csavarról.

Ismerős leszedte a féktárcsát, mivelhogy ez a jobb első keréken történt. Próbálkozott azzal, hogy a tőcsavarra ráhegesztett egy anyát..

A sorozatos próbálkozások azzal jártak, sorra törtek le a hegesztett csavarok, de a csavar nem engedett.

Úgy néz ki vehetek új kerékagyat. :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van már tapasztalatotok téli előmelegítővel, ami a hűtővizet vagy olajat melegíti? Tényleg sokat jelent? Én minden reggel használom az autót munkába menet, így a hideg idő beköszöntével elgondolkodtam a beszerelésén.

A vizet ne melegítsd, nincs értelme, ha a blokk hideg marad. Egy kicsit több érteleme van az olajmelegítőnek. Nekem is van egy olajpálca helyére dugható 12V-os, csak az a baj, hogy Moszkvicshoz való, egyenes. Nekem meg görbült a nivópálca csöve....

Node ha van garázsod, akkor a legegyszerűbb megoldás (persze fűtetlen garázsról beszélek) ha veszel egy villanyrezsót, és az olajteknő alá helyezed és egy 500 forintos mechanikus kapcsolóórával időzíted az előfűtést. Már csak azt kell kikísérletezned, hogy mennyivel az indulásod előtt kapcsoljon be a fűtés. :D

Link to comment
Megosztás:

A vizet ne melegítsd, nincs értelme, ha a blokk hideg marad. Egy kicsit több érteleme van az olajmelegítőnek. Nekem is van egy olajpálca helyére dugható 12V-os, csak az a baj, hogy Moszkvicshoz való, egyenes. Nekem meg görbült a nivópálca csöve....

Node ha van garázsod, akkor a legegyszerűbb megoldás (persze fűtetlen garázsról beszélek) ha veszel egy villanyrezsót, és az olajteknő alá helyezed és egy 500 forintos mechanikus kapcsolóórával időzíted az előfűtést. Már csak azt kell kikísérletezned, hogy mennyivel az indulásod előtt kapcsoljon be a fűtés. :D

Nincs garázsom, pont ezért gondoltam erre. A vízmelegítő nem áromoltatja át a meleg vizet a motoron? A leírásokban az van, hogy a rendszer legalsó pontjára kell beépíteni. Ebből úgy képzelem, hogy a meleg víz gravitációsan felszáll a motorba, helyére áramlik a hideg, így keringve, mint a régi lakás fűtéseknél (nálunk ilyen volt). Egyébként nem lenne értelme fél liter forró víznek az 50 kilós hideg motorban, ha így lenne még lehet meg is repesztené a hengerfejet.

Link to comment
Megosztás:

Nincs garázsom, pont ezért gondoltam erre. A vízmelegítő nem áromoltatja át a meleg vizet a motoron? A leírásokban az van, hogy a rendszer legalsó pontjára kell beépíteni. Ebből úgy képzelem, hogy a meleg víz gravitációsan felszáll a motorba, helyére áramlik a hideg, így keringve, mint a régi lakás fűtéseknél (nálunk ilyen volt). Egyébként nem lenne értelme fél liter forró víznek az 50 kilós hideg motorban, ha így lenne még lehet meg is repesztené a hengerfejet.

A régi gravitációs fűtéseknél is szigorú szabályokat kellett követni a rendszer tervezésénél, hogy megfelelően működjön. Az autó hűtését nem erre tervezték.

Link to comment
Megosztás:

A régi gravitációs fűtéseknél is szigorú szabályokat kellett követni a rendszer tervezésénél, hogy megfelelően működjön. Az autó hűtését nem erre tervezték.

Nem beszélve arról ha nem nyit ki a termosztát, a meleg víz bajosan jut el mindenhova. 92-fokik meg csak nem melegít.

Link to comment
Megosztás:

Nem beszélve arról ha nem nyit ki a termosztát, a meleg víz bajosan jut el mindenhova. 92-fokik meg csak nem melegít.

Nos, szerintem, a termosztát a motor és a hűtő között zárja el a viz útját...tehát a motor átmelegszik. Szerintem teljesen nyugodtan használható az ilyen előmelegitő..

Másrészt, tudtommal(lehet hogy rosszul tudom!) a termosztát sem zár teljesen, némi vizet átenged, keringeti a vizpumpa...legalábbis a Skodás időkből még igy emlékszem..Javitsatok ki ha tévhitben élek!!!

Link to comment
Megosztás:

Nos, szerintem, a termosztát a motor és a hűtő között zárja el a viz útját...tehát a motor átmelegszik. Szerintem teljesen nyugodtan használható az ilyen előmelegitő..

Másrészt, tudtommal(lehet hogy rosszul tudom!) a termosztát sem zár teljesen, némi vizet átenged, keringeti a vizpumpa...legalábbis a Skodás időkből még igy emlékszem..Javitsatok ki ha tévhitben élek!!!

Ez rendben van, de azt írta, hogy a rendszer legalsó pontjára kell szerelni a melegítőt, és abban nem vagyok biztos, hogy ez a motor. Amúgy is nehezen képzelem el, hogy a motort megbontják egy vízmelegitő kedvéért. Inkább vhova beiktetják a csövek közé. Ha meg a termosztát kis résén kell átszivárognia a meleg víznek, hát... szerintem halott ügy. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez rendben van, de azt írta, hogy a rendszer legalsó pontjára kell szerelni a melegítőt, és abban nem vagyok biztos, hogy ez a motor. Amúgy is nehezen képzelem el, hogy a motort megbontják egy vízmelegitő kedvéért. Inkább vhova beiktetják a csövek közé. Ha meg a termosztát kis résén kell átszivárognia a meleg víznek, hát... szerintem halott ügy. :D

Nem tudom hogyan vannak ezek utólagosan beszerelve, de több módja is lehet.

Lehet valami külön, független zárható/nyitható csövezést/kört tesznek bele amit a rendszer aztán maga irányit..nyit/zár, stb... De azt is el tudom képzelni hogy mint azt epk947 is irta, csak egy "rezsót" tesznek alá/köré...vagy valahova.. ;) mindenesetre van rá megoldás biztosan.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogyan vannak ezek utólagosan beszerelve, de több módja is lehet.

Lehet valami külön, független zárható/nyitható csövezést/kört tesznek bele amit a rendszer aztán maga irányit..nyit/zár, stb... De azt is el tudom képzelni hogy mint azt epk947 is irta, csak egy "rezsót" tesznek alá/köré...vagy valahova.. :D mindenesetre van rá megoldás biztosan.

Egy haver egy sima fűtöventillétort rendszeresített a kocsiba, igaz ő az utasteret melegítette elő, hogy amikor vitte a gyereket a bölcsibe ne fagyjon rá a pelus. Mondjuk ezt én is valószinű kipróbálom, mert garázs nincs és ha nagy hidegek lesznek a lányok nyekeregnek ha hideg kocsiba kell beülni.

Link to comment
Megosztás:

..a haver trakrorjára is utólagosan tettek ilyen előmelegitőt, mondjuk nem tudom hova pontosan, mindüssze annyi különbséggel hogy neki az 220V-ra megy... Télen felkel, kimegy, rádugja, kávé, cigi...aztán kb.fél óra múlva már startolható a vén Zetor.. :D ;) :D

A :P zemberi fantázia végtelen!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.