Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Azon gondolkodtam, hogy vagy veszek egy negyed kasznit, vagy csak javítóívet, meg a likat a belső sárvédőn lemezzel befoltoztatom. Multkor láttam valahol direkt kocsifoltozásra lemezt.

Sztem is jobban jársz egy komplett hátsó negyeddel, ahogy Johhny és epk is tették.

Link to comment
Megosztás:

Döntsd el, meddig akarod megtartani a kocsit. Szvsz. eladásra csináltasd javítgatással, ha megtartod, akkor inkább gyűjts komplett elemre.

Hogy mi éri meg, azt hagyjuk ;)

Hát egy darabig biztos meglesz, először arra gondoltam ha majd lesz miből akkor lecserélem egy G astrára, csakis caravánra! De aztán lehet kivárom a szükséges kort (30 év?) és lesz egy veterán autóm. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem első körben nézd meg, hogy marad-e nyomás az üzemanyag rendszerben.

Az injektorok tetején van az elosztócső,keresztben a motortérben, a szívósor és a szelepdekli között. Ha szemben állsz a kocsival akkor ennek a csőnek a bal oldalán van egy műanyag sapka. Ha lecsavarod, akkor alatta van egy olyan mint a kereken a szelep. Ha benyomod a közepét és spriccel a benzin akkor van nyomás.

Ha itt több óra állás után is spriccel a benzin, akkor a visszacsapó szeleppel nincs gond.

Ennyit tudtam segíteni.

Most raktam bele injektor tisztítót.

Ha az injektorban levő lerakódásokat képes feloldani, akkor talán a visszacsapónál lévő szutyokkal is hasonlóan bánik.

HA ez sem segít akkor jön a csere, amennyiben ez a ludas.

A műanyag sapi hiányzik, de ha a szelepet megnyomom, akkor mekkora erővel kellene a benzinnek kilőnie?

Ugye folyadékról van szó, azoket meg nem nagyon lehet összenyomni. Haa éppen spriccel (egy darabig) akkor szerintem jó, vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Ma hoztam haza az asszonyt bringástól és feltünt, hogyha nincs fent a roló akkor tisztán hallom még menet közben is az AC sípolásást. Sőt ha állok még azt is ahogy a benya visszafolyik a tankba. Asszem lecserélem én ezt a pumpát, úgyis ki akartam venni körülnézni a tankban. Az unixnál kérdeztem árakat, hát 40 ezres Bosch biztos nem lesz, de olyan 15-ért vezszek egy másikat. Ez egyre hangosabb, amikor beraktam még fülelni kellett, hogy haljam a hangját gyujtáskor, most meg lassan elnyomja a kárpit nyiszorgását. ;) Más se hiányzik, minthogy leáll valahol. ;)

Amúgy 1 év után jöttem rá, hogy ki lehet venni a rolót azzal a két kezdőelemmel együtt. Eddíg mindíg kifűztem, meg befűztem. Vagy mindenki tudta ezt, csak én nem? ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma hoztam haza az asszonyt bringástól és feltünt, hogyha nincs fent a roló akkor tisztán hallom még menet közben is az AC sípolásást. Sőt ha állok még azt is ahogy a benya visszafolyik a tankba. Asszem lecserélem én ezt a pumpát, úgyis ki akartam venni körülnézni a tankban. Az unixnál kérdeztem árakat, hát 40 ezres Bosch biztos nem lesz, de olyan 15-ért vezszek egy másikat. Ez egyre hangosabb, amikor beraktam még fülelni kellett, hogy haljam a hangját gyujtáskor, most meg lassan elnyomja a kárpit nyiszorgását. :P Más se hiányzik, minthogy leáll valahol. ;)

Amúgy 1 év után jöttem rá, hogy ki lehet venni a rolót azzal a két kezdőelemmel együtt. Eddíg mindíg kifűztem, meg befűztem. Vagy mindenki tudta ezt, csak én nem? ;)

Így valahogy. ;)

Link to comment
Megosztás:

Érdekesh. Amikor olvasgattam a gépjárműadóról, ott meg azt írták, hogy 25 éves korától, azaz veterán korától már nem kell gépjárműadót fizetni. ;)

Tévedééés!

Adót kell fizetni a teljesítmény alapján, csak az a korral egyre csökken. Pl kb. 24 év után már csak 120 Ft/kW/év....

Ami nagyobb megtakarítással jár az az, hogy ha van egy 25 éves járműved és mellette van egy fiatal is, akkor köthetsz már hobbi kategóriás biztosítást ami viszont nagyon kedvező. 30 év felett pedig még annak is a fele. (Biztosító függő...)

Link to comment
Megosztás:

Most raktam bele injektor tisztítót.

Ha az injektorban levő lerakódásokat képes feloldani, akkor talán a visszacsapónál lévő szutyokkal is hasonlóan bánik.

HA ez sem segít akkor jön a csere, amennyiben ez a ludas.

A műanyag sapi hiányzik, de ha a szelepet megnyomom, akkor mekkora erővel kellene a benzinnek kilőnie?

Ugye folyadékról van szó, azoket meg nem nagyon lehet összenyomni. Haa éppen spriccel (egy darabig) akkor szerintem jó, vagy nem?

Hát a folyadékokat nem lehet, ez biztos.

De a csövek rugalmasak és lehet bennük nyomást létre hozni! ;)

Nekem sem spriccel messzire...de ha kifelé jön, akkor van benne nyomás... ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát a folyadékokat nem lehet, ez biztos.

De a csövek rugalmasak és lehet bennük nyomást létre hozni! ;)

Nekem sem spriccel messzire...de ha kifelé jön, akkor van benne nyomás... ;)

Most nézegettem, de nem találtam visszacsapó szelepet.Valakinek ötlete hogy honnan?

Egyébként volt olyan problémám 1800 méter feletti magasságban, hogy indításkor a motor beindult, de a fordulatszám meg sem állt kiakadásig.

Ha kinyomtam a kuplungot akkor a fordulatszám visszatért normális értékre.

Összefügghet a motor mostani nehezen indulásával?

Milyen érzékelők, szabályzók vezérlik a benzin befecskendezést?

Link to comment
Megosztás:

Hát a folyadékokat nem lehet, ez biztos.

De a csövek rugalmasak és lehet bennük nyomást létre hozni! ;)

Nekem sem spriccel messzire...de ha kifelé jön, akkor van benne nyomás... ;)

Ma megnéztem, hogy mi a helyzet a benzin nyomással 4 óra állás után.

Az a helyzet, hogy egy sziszenésen kívül semmi sem történt, benzinnek hírét nem láttam, nemhogy spriccolt volna.

A visszacsapó pontosan hol helyezkedik el?

AC pumpa lábszűrő_ AC pumpa _cső_Benzinszűrő_Cső_injektor_cirkulációs ági cső_benzintank vonalon?

lehet abból gyárit kapni?

Az AC pumpám bosch, 50.000km van benne. A hangja nem változott az elmúlt 3 évben.

üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Segítségeteket szeretném kérni!Van egy 1.6 16v Ecotec Astra F-em,és olyan problémám van vele,hogy alapjáraton rángatózik a motor menet közben meg alacsony fordulaton rángat meg dadog!!!

Minden át lett nézve,de egy szerelő sem talált semmit.Múlt héten volt az Opel szervizben,és ott azt derítették ki,hogy valami miatt sok benzint kap.Két lehetőséget mondtak:vagy a szívósor tömítésnél van gond vagy computer hiba!!!

Valakinek volt hasonló problémája???

unsure.gif sad.gif

Link to comment
Megosztás:

Távol álljon tőlem hogy kétségbe vonjam a hozzáértők véleményét/tanácsát vagy hogy rábeszéljelek egy akár feleslegesnek is bizonyulható több tizezres inveszticióra, de kisértetiesen az én esetem (igaz, nekem reagált a csati határozott mozgatására - nem finomkodva mozgattam) vagyis továbbra is a gyújtásmodulra szavazok. Egyébként az AC relét pár száz forintért meg lehet venni. Persze az nem a gyári lila GM, de ez lényegtelen, szerintem. Kiváncsian várom hogy végül mi fog kiderülni, mi okozza ezt neked!? ;)

Egy kicsit eltűntem, de csak azért mert eddig szervizben volt az autóm...

Kimérték a benzinnyomást és azt mondták azzal nincs probléma. Megnézték, járatták a motort és azt az információt kaptam, hogy a gyújtás jeladó volt hibás, azt kellett cserélni.

Remélem ez most végérvényesen megoldja a hibát, egyenlőre tökéletesnek tűnik, igaz eddig csak ~15 km-et mentem. Hétvégén valószínűleg megint hosszabb útra megyek így talán jobban tudom tesztelni (vagy nem) ;)

Mindenesetre köszi mindenkinek az értékes hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis technikai segítséget kérni! Elszakadt ma a kilométeróra spirálom!

96 6. havi astrám van és a start autóban egy kb 1200mm spirált adtak. Nekem meg fennt a motor térben van vmi toldás és utána szakadt el.

Létezhet az hogy ez az új hosszú spirál egyből a műszerfalba csatlakozik és nem kell toldani?

Mert abba a toldóba ami kijön a műszarfalből a motortérbe, abba nem passzol bele!

Előre is köszi a helpet!

Üdv

Laca

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis technikai segítséget kérni! Elszakadt ma a kilométeróra spirálom!

96 6. havi astrám van és a start autóban egy kb 1200mm spirált adtak. Nekem meg fennt a motor térben van vmi toldás és utána szakadt el.

Létezhet az hogy ez az új hosszú spirál egyből a műszerfalba csatlakozik és nem kell toldani?

Mert abba a toldóba ami kijön a műszarfalből a motortérbe, abba nem passzol bele!

Előre is köszi a helpet!

Üdv

Laca

Nekem is egy darabból van a spirálom. kiszeded a régit a váltóból és az órából, és berakod az újjat.

Link to comment
Megosztás:

Ma beültönk a családdal a verdába, indítok -semmi. Kerregettem vagy 5 percet de nem indult. Halgatóztam, gyujtásnál az AC-szépen sípolt benzinszagot is éreztem a végén a kipuf felől. Már többször volt ilyen, de akkor mindíg elindult pár perc után , de most nem. Kivettem egy gyertyát, letesteltem a végét, közben asszony kerregetett, szikra semmi. Visszaraktam, levettem a gyujtáseosztót, rotort, kábeleket, csatikat , mindent aminek a gyujtáshoz köze lehet, mindent átnéztem, feszegettem, majd visszaraktam és pöccre indult. Imádom ezt a kocsit! :lol: :lol: Közben a három kölök a hátsó ülésen.: Mikooor meggyüüünk máááár???? Mondtam, még apa megnéz vmit. Hogy majd megnézed később. Jópofák. <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma beültönk a családdal a verdába, indítok -semmi. Kerregettem vagy 5 percet de nem indult. Halgatóztam, gyujtásnál az AC-szépen sípolt benzinszagot is éreztem a végén a kipuf felől. Már többször volt ilyen, de akkor mindíg elindult pár perc után , de most nem. Kivettem egy gyertyát, letesteltem a végét, közben asszony kerregetett, szikra semmi. Visszaraktam, levettem a gyujtáseosztót, rotort, kábeleket, csatikat , mindent aminek a gyujtáshoz köze lehet, mindent átnéztem, feszegettem, majd visszaraktam és pöccre indult. Imádom ezt a kocsit! :lol: :lol: Közben a három kölök a hátsó ülésen.: Mikooor meggyüüünk máááár???? Mondtam, még apa megnéz vmit. Hogy majd megnézed később. Jópofák. :lol: :lol:

Én mindenkinek ezt mondom ilyenre :lol: ..gyújtásmodul vagy trafó hiba... :lol:

Lehet hogy tényleg érdemes lenne szerezned egy jót kölcsönbe ha tudsz ilyet, hm? <_<

Link to comment
Megosztás:

Én mindenkinek ezt mondom ilyenre :lol: ..gyújtásmodul vagy trafó hiba... :lol:

Lehet hogy tényleg érdemes lenne szerezned egy jót kölcsönbe ha tudsz ilyet, hm? <_<

Jó, de ha mozgatom, akkor megjavul? És még nem is állt le soha, csak néha nem indult. Abban szerintem nincs mozgó alkatrész, miért javulna meg cibállásra? Holnap újra leveszek mindent, és megfeszegetem -csiszolom a sarukat, érintkezőket. Aztán ha még lesz ilyen gond, akkor lehet keresgélni. Ettől függetlenül, én is gondoltam már rá, hogy apránként veszek alkatrészeket tartalékba, AC-pumpát, önindítót, meg amiket írtál, végülis 15éves a kocsi előbb -utóbb ha nem is minden, de sokminden elromlik rajta. És ha belegondolsz az összes könnyen cserélhető cókmók nem kerül annyiba, mint egy esetleges tréleres hazahozás mondjuk a balcsiról. Nem azt mondom, hogy mindent, de sokmindent ki lehet cserélni az út szélén. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó, de ha mozgatom, akkor megjavul? És még nem is állt le soha, csak néha nem indult. Abban szerintem nincs mozgó alkatrész, miért javulna meg cibállásra? Holnap újra leveszek mindent, és megfeszegetem -csiszolom a sarukat, érintkezőket. Aztán ha még lesz ilyen gond, akkor lehet keresgélni. Ettől függetlenül, én is gondoltam már rá, hogy apránként veszek alkatrészeket tartalékba, AC-pumpát, önindítót, meg amiket írtál, végülis 15éves a kocsi előbb -utóbb ha nem is minden, de sokminden elromlik rajta. És ha belegondolsz az összes könnyen cserélhető cókmók nem kerül annyiba, mint egy esetleges tréleres hazahozás mondjuk a balcsiról. Nem azt mondom, hogy mindent, de sokmindent ki lehet cserélni az út szélén. <_<

Nem javul meg a mozgatástól, max. ideiglenesen, de amikor nekem is szokott vacakolni - volt hogy simán nem indult mint most neked - akkor elég volt megcibálni a modul csatit. Pedig abban mozgó alkatrész nincs is, tudtommal, az egész be van öntve valami kaucsukkal..és mégis.(meglehet hogy a modul saját kontaktjai voltak csak hibásak a házon belül, talán egy elpattant forrasztás?) Persze a te esetedben (is) lehet más oka is, de mindenképp azon a részen keresném a bajt. Ugyanakkor kontakt illetve kábelhiba is lehet. Lehet épp az a kábel amelyik a trafóról megy az elosztóba...már csak abból kiindulva hogy nem volt szikra.

Link to comment
Megosztás:

Ma beültönk a családdal a verdába, indítok -semmi. Kerregettem vagy 5 percet de nem indult. Halgatóztam, gyujtásnál az AC-szépen sípolt benzinszagot is éreztem a végén a kipuf felől. Már többször volt ilyen, de akkor mindíg elindult pár perc után , de most nem. Kivettem egy gyertyát, letesteltem a végét, közben asszony kerregetett, szikra semmi. Visszaraktam, levettem a gyujtáseosztót, rotort, kábeleket, csatikat , mindent aminek a gyujtáshoz köze lehet, mindent átnéztem, feszegettem, majd visszaraktam és pöccre indult. Imádom ezt a kocsit! :lol: :lol: Közben a három kölök a hátsó ülésen.: Mikooor meggyüüünk máááár???? Mondtam, még apa megnéz vmit. Hogy majd megnézed később. Jópofák. <_< :lol:

Sztem mielőtt nekiállsz az összes csati tisztogatásának, próbáld ki az alapjárat melletti csatimozgatás módszerét is, különös tekintettel a brezsó által emlegetett gyújtásmodulra (a trafó alatt), ill. az elosztó alján levő jeladócsatira.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.