Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszönöm gyors válaszod! :)

Akkór ez a sebesség/fordulatszám müködés mondhatni "normális"?

Másnál ish közel hasonló?

Márcsak azért kérdem mert a volt Kadettommal 130-at ,2800-3000 fordulatonn tekertem 5.-benn.

Igaz az 2000 moci és ha jóól emlékszem F16 hosszú váltó.

Sztem kb. stimmelhet. Mekkora gumik vannak a kocsin? Kilométeróra eredeti (ha nem, W= száma ugyanolyan, mint az eredeti órának?)? Egyszer ellenőrizd le a pontosságát GPS-szel, vagy egy olyan út mellett található sebességmérővel.

Egy Kadett GSi-nek nyilván más az áttételezése :(

Link to comment
Megosztás:

215/40 R16 :)

Futattam váltóméret ellenőrzést de kb hasonló.(accem )

Az óra valszeg eredeti,múltkór kellett hekkelnem mert nem mutatott a motorellenörző lámpa ésh igaz,maga azonn a nyomtatott áramkörönn volt szakadás(olvadás) valszeg mert naonsokat világitott a lámpics..

Jelzem nálam 2 hónapja van az ottóóó.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm gyors válaszod! :)

Akkór ez a sebesség/fordulatszám müködés mondhatni "normális"?

Másnál ish közel hasonló?

Márcsak azért kérdem mert a volt Kadettommal 130-at ,2800-3000 fordulatonn tekertem 5.-benn.

Igaz az 2000 moci és ha jóól emlékszem F16 hosszú váltó.

Nekem kb 3000-3200rpm-n mutat 130-t az óra, ami a valóságban 122kmh - GPS-szel mért. F15WR 3.74-s váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok srácok!

Mostanság valami nem százas az ótóban... :S Hideg indítás után előfordul, h egyik henger pár másodpercig nem dolgozik, ill. langyos motor indítása után erőtlen a motor, szintén rövid ideig... Utána már semmi gond, nem venni észre hibát a működésben. Találkozott már vki ezzel a hibajelenséggel? Mi okozhatja???

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok srácok!

Mostanság valami nem százas az ótóban... :S Hideg indítás után előfordul, h egyik henger pár másodpercig nem dolgozik, ill. langyos motor indítása után erőtlen a motor, szintén rövid ideig... Utána már semmi gond, nem venni észre hibát a működésben. Találkozott már vki ezzel a hibajelenséggel? Mi okozhatja???

15000-es kötelező szervíz megvolt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok felmegy a viz höfoka majdnem belemegy a pirosba de elötte megállitottam a motort igaz elötte kevés volt benne utánatöltöttem nem e levegös lehet ? vagy a termostát romlott e el mert a hütöventillátor se kapcsol be? Azota megint töltöttem bele de megint igen felmegy mi lehet a baj? Termostát vagy érdemessebb e lecserélni a vizet benne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok felmegy a viz höfoka majdnem belemegy a pirosba de elötte megállitottam a motort igaz elötte kevés volt benne utánatöltöttem nem e levegös lehet ? vagy a termostát romlott e el mert a hütöventillátor se kapcsol be? Azota megint töltöttem bele de megint igen felmegy mi lehet a baj? Termostát vagy érdemessebb e lecserélni a vizet benne?

Ha kevés benne a víz akkor a hőgomba van hogy nem kapcsol. (legalábbis nekem csinált ilyet) Töltsd föl rendesen hűtőfolyadékkal, a blokkhoz menő csövet meg szoktam nyomkodni, és akkor kibugyborékolja magát. Aztán ha meg van töltve, és melegszik akkor ne állítsd le (akkor még a vízpumpa is megáll, de a blokk még forró és tovább melegíti magát csak már nem mutatja a mutató) Ha a pirosig elért akkor van gáz, elvileg ha 100 fölött van egy kicsivel, akkor még vissza kéne hűtenie magát. :( (kötözködjetek skacok ha mégse) Lehet a hőgkapcs is car, azért nem indul a venti. Illetve ha ilyen gyakran kell töltögetni akkor nem HF-es? :) Jah, még lehet asszem a kiegyenlítő tartály sapija is, hogy nem zár, és elforr az víz.

Szerk.: Jah, a ventit kösd direktbe az akksira, és akkor meglátod hogy az jó -e. Még a venti csatlakozója lehet retkes, oxidos, szétcsúszott. Van mit megnézni rajta :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Rákötöttem direktre a ventillátort az müködött de igy se ment le a viz. Ha hengerfejes akkor hogy veszem észre ? ki fuj a hengerfejnél? És ha csak koszos lehet a viz? Vagy dugulás vagy rozsda lehet bent és azért nem tud keringeni a viz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Rákötöttem direktre a ventillátort az müködött de igy se ment le a viz. Ha hengerfejes akkor hogy veszem észre ? ki fuj a hengerfejnél? És ha csak koszos lehet a viz? Vagy dugulás vagy rozsda lehet bent és azért nem tud keringeni a viz?

Attól hogy eldugul valami (nem szok) attól még nem kéne elfogynia :lol: Pl.: ha indulásnál, gázra fehér "füstöt" ereget, akkor az vízgőz. persze lehet hogy csak a kipuffban lecsapódott a víz, de azért látni lehet rajta ha az nem az. Ha nagy gázra kékeset fingik, akkor meg olaj, az is ezt mutatja. Ha a kiegyenlítő tartályban olajfilm van a víz/folyadék felszínén, akkor több mint valszeg HF. Olajat nem eszi? :)

Szerk.:

őőő ácsi Indulástól számítva meddig tart mire elmelegszik? :hiya: Vagy egyből ahogy melegedik meg sem áll a forrásig? :P (vízpumpa pumpál? :( )

Link to comment
Megosztás:

Attól hogy eldugul valami (nem szok) attól még nem kéne elfogynia :lol: Pl.: ha indulásnál, gázra fehér "füstöt" ereget, akkor az vízgőz. persze lehet hogy csak a kipuffban lecsapódott a víz, de azért látni lehet rajta ha az nem az. Ha nagy gázra kékeset fingik, akkor meg olaj, az is ezt mutatja. Ha a kiegyenlítő tartályban olajfilm van a víz/folyadék felszínén, akkor több mint valszeg HF. Olajat nem eszi? :)

Szerk.:

őőő ácsi Indulástól számítva meddig tart mire elmelegszik? :hiya: Vagy egyből ahogy melegedik meg sem áll a forrásig? :P (vízpumpa pumpál? :( )

Sziasztok olajat nem eszi persze kell bele utána töltenem de nem sokat. Kb 10 15 km után már 100 fok körül van ,és van mikor tartja magát van mikor menne feljebb is. Vizpumpa ha nem pumpál hogy veszem észre? A kiegyenlitö nem olajfoltos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olajat nem eszi persze kell bele utána töltenem de nem sokat. Kb 10 15 km után már 100 fok körül van ,és van mikor tartja magát van mikor menne feljebb is. Vizpumpa ha nem pumpál hogy veszem észre? A kiegyenlitö nem olajfoltos.

Ha a vízpumpa nem menne, a kocsi se menne sztem, mivel a vezérműszíj hajtja, hacsak nem tud a lapátkerék elforogni a tengelyen. Sztem elsőre egy kupakot kéne szerezni a kiegyenlítőtartályra, abban ugyanis van egy szelep, ami tart egy bizonyos nyomást a hűtőrendszerben, anélkül ugyanígy felforr. Ha nem segít, cserélni kéne a termosztátot.

Link to comment
Megosztás:

Ha a vízpumpa nem menne, a kocsi se menne sztem, mivel a vezérműszíj hajtja, hacsak nem tud a lapátkerék elforogni a tengelyen. Sztem elsőre egy kupakot kéne szerezni a kiegyenlítőtartályra, abban ugyanis van egy szelep, ami tart egy bizonyos nyomást a hűtőrendszerben, anélkül ugyanígy felforr. Ha nem segít, cserélni kéne a termosztátot.

Igen, ezt a Kupakot én is egy életre megjegyeztem :P (és ha akkor nem mondod ötletnek lehet hogy azóta még komplett garnitúra hűtőcsövet cseréltem volna :hiya: :) :( )

Link to comment
Megosztás:

Ha a vízpumpa nem menne, a kocsi se menne sztem, mivel a vezérműszíj hajtja, hacsak nem tud a lapátkerék elforogni a tengelyen. Sztem elsőre egy kupakot kéne szerezni a kiegyenlítőtartályra, abban ugyanis van egy szelep, ami tart egy bizonyos nyomást a hűtőrendszerben, anélkül ugyanígy felforr. Ha nem segít, cserélni kéne a termosztátot.

Sziasztok szoval a kiegyenlitö tartályon kellene kicserélni a kupakot mert lehet a szelepje nem zár le? Köszönöm a tanácsokat elöre is!!! Reméljük segit...

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok srácok!

Mostanság valami nem százas az ótóban... :S Hideg indítás után előfordul, h egyik henger pár másodpercig nem dolgozik, ill. langyos motor indítása után erőtlen a motor, szintén rövid ideig... Utána már semmi gond, nem venni észre hibát a működésben. Találkozott már vki ezzel a hibajelenséggel? Mi okozhatja???

Ezt nekem is szokta csinálni mikor már koszosak a gyertyák. Érdemes cserélni őket ha régóta nem volt. Ha az sem segít akkor lehet még gyujtókábel hiba is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok felmegy a viz höfoka majdnem belemegy a pirosba de elötte megállitottam a motort igaz elötte kevés volt benne utánatöltöttem nem e levegös lehet ? vagy a termostát romlott e el mert a hütöventillátor se kapcsol be? Azota megint töltöttem bele de megint igen felmegy mi lehet a baj? Termostát vagy érdemessebb e lecserélni a vizet benne?

Sztem termosztát. Zárt állapotban halt meg. :)

Link to comment
Megosztás:

Sztem termosztát. Zárt állapotban halt meg. :)

Az lehet a ludas, de könnyen kideríthető, amikor meleg a víz tapizni kell a hűtőt. A kevés víz is adhat hibás mérést, de az inkább lefele csal, mert a levegő rosszabbul vezeti a hőt mint a víz. Ezért kell pölö nálam feltöltéskor kitekerni a hőgombát ott szokott megrekedni egy kis levegőt. Ha meg annyira lecsőkkent a vízszint hogy azt sem éri el az régen rossz. :(

Link to comment
Megosztás:

Sztem termosztát. Zárt állapotban halt meg. :(

Ez tény hogy okoz ilyen jelenséget, de asszonygya hogy töltögetni is kell a vizet bele. Attól h zárt állapotban elpatkol, nem kéne fogynia a víznek. A kiegy.tart. sapi esélyesebbnek tűnik sztem, mert ha nincs nyomás alatt akkor csak fogja magár azt kigőzöl belőle. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem vízpumpa csere után csinálta ezt a C18NZ. Üzemmeleg motornál 1300-as (volt 2000 is időnként ) alapjárati fordulat,35-ös hibakód

2 dolgot is megpróbálhatnál

1- állítsd vissza az alapjárati mocit meleg motornál

az eljárás a következő: amikor magas alapjáratod van járó motornál húzd le az alapjárati csatiját, állítsd le a motort, csati vissza. Nekem ez 1-2 hétre megoldotta a problémát.

2- szedd le az aksit úgy egy éjszakára, hadd tanuljon az ECU reggel.

Persze mindennek a feltétetele, hogy a vákumcsövek rendben legyenek!!!

Az enyém végül ECU cserés lett, mert a lambda bemenete megadta magát. Fix 1V-ot mutatott és nem engedte szabályozni.

Az "újjal" már nem volt ilyen baj.

Az 1. nálam nem játszik mert nem folyamatosan tartja magasan hanem fel fel pörög megállás előtt.

A 2. azt majd megpróbálom (bár akkor nem tudom bezárni a csomagtartót mert központis), hátha, bár ezeknek könyv szerint 50 km alatt max be kellene tanulniuk.

ECU? az nem olcsó mulatság nem? :)

Nekem mondtak olyat is hogy a sebesség jeladó (vagy út jeladó 17.000Ft gyári, nem tudom ugyan az lehet e a kettő) az is okozhatja. De már elegem van ezekből a találgatásokból :(

A belső keringető csövét kapásból a motornál ledugóztam, semmi eredménye nem lett.

De az a vicc, hogy a 7végén almádiban kettő nagyon meredek emelkedőn fel mentem egyesbe...a venti ment mint a kis angyal, direkt nem állítottam le a motort had hűtse kb 5 percig járt tuti...és a lámpa nem gyulladt ki...persze bent városban normál használatban felmelegszik a motor...megállok lámpánál hosszabban (kb 20 másodperc) ég a lámpa...már kikattantam :P

Szerk.: A világító lámpa okoz nekem túlfogyasztást vagy valamit a 35ös kóddal?Mert miután kigyullad így szoktam menni...ez nem vész üzemmódot jelent?

Link to comment
Megosztás:

Az 1. nálam nem játszik mert nem folyamatosan tartja magasan hanem fel fel pörög megállás előtt.

A 2. azt majd megpróbálom (bár akkor nem tudom bezárni a csomagtartót mert központis), hátha, bár ezeknek könyv szerint 50 km alatt max be kellene tanulniuk.

ECU? az nem olcsó mulatság nem? :)

Nekem mondtak olyat is hogy a sebesség jeladó (vagy út jeladó 17.000Ft gyári, nem tudom ugyan az lehet e a kettő) az is okozhatja. De már elegem van ezekből a találgatásokból :(

A belső keringető csövét kapásból a motornál ledugóztam, semmi eredménye nem lett.

De az a vicc, hogy a 7végén almádiban kettő nagyon meredek emelkedőn fel mentem egyesbe...a venti ment mint a kis angyal, direkt nem állítottam le a motort had hűtse kb 5 percig járt tuti...és a lámpa nem gyulladt ki...persze bent városban normál használatban felmelegszik a motor...megállok lámpánál hosszabban (kb 20 másodperc) ég a lámpa...már kikattantam :P

Szerk.: A világító lámpa okoz nekem túlfogyasztást vagy valamit a 35ös kóddal?Mert miután kigyullad így szoktam menni...ez nem vész üzemmódot jelent?

nekem se állandóan csinálta, mikor milyen kedve volt. :hiya:

Nem akarlak elrettenteni, de az ECU csere után a problem elmúlt

Hogy drága? Nekem 20e-be volt, mert SOS kellett, ha ráért volna megúszom 12e-ből :lol:

sztem nem jelent vészüzemmódot, csak egy hibajelzés, de ez nem biztos, majd megmondja aki profi benne

Link to comment
Megosztás:

nekem se állandóan csinálta, mikor milyen kedve volt. :)

Nem akarlak elrettenteni, de az ECU csere után a problem elmúlt

Hogy drága? Nekem 20e-be volt, mert SOS kellett, ha ráért volna megúszom 12e-ből :(

sztem nem jelent vészüzemmódot, csak egy hibajelzés, de ez nem biztos, majd megmondja aki profi benne

Okés köszi!!

Gondolom bontott ECU volt...csak az a baj ha mégsem ez a gondja, akkor megint feleslegesen vennék meg valamit...azt hiszem el kéne üzletelni a bontóssal hogy had hozzam el kipróbálásra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Opel Astra 1.7D hűtési problémám lenne...

A kiegyenlítőtartályba vezető gumicsőnél szívárog (néa spriccel kis sugárban) kifelé a forró víz miután leállok a kocsival.

"Sejtésem" szerint elöregedett, elrepedt a cső ...

Dél-Pesten tudtok valamilyen alkatrészboltot, ahol lehet kapni ilyen csövet (+bilincset) ??? Újonnan, utángyártottam, ... mindegy csak jó legyen ... :)

Esetleg lehet valamilyen "sima" (nyomást és hőt elviselő) gumicsővel? Ennek milyen "paraméterei" lennének? (Nem a hosszra gondolok, mert azt le tudom mérni ... :()

Előre is köszi a mielőbbi segítséget! (Kicsit macerás ebben a nagy hőségben minden út után töltögetni a vizet ...)

üdv

GZsolt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Opel Astra 1.7D hűtési problémám lenne...

A kiegyenlítőtartályba vezető gumicsőnél szívárog (néa spriccel kis sugárban) kifelé a forró víz miután leállok a kocsival.

"Sejtésem" szerint elöregedett, elrepedt a cső ...

GZsolt

Szerintem olyan csövet simán kapsz szinte bármelyik autósboltban. Ha meg nem tudod a méreteket akkor megnézeted a boltossal, szerintem ő fogja tudni. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.