Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Megtaláltam a hibát, 1.4-es szelep került a hengerfejbe 1.6-os helyett (kipuff szelepek lettek cserélve) és 4 mm-rel hosszabb a száruk, ezért nem zártak és így nem volt kompresszió sem :omg:

wow és ezért most ki fizetett kinek? na vok egy nagy szaki, de azé elég banális hibának tűnik, mármint hogy nem a megfelelő alkatrész került bele

Link to comment
Megosztás:

Ha már leszedted le is zárhattad volna az EGR-t. Az alapjárati motornál a helyét azaz a folytószelepházban a fészket és a furatokat is kitakarítottad?

Leszedtem az EGR-t újra, megint kitakarítottam aztán lezártam. Alapjárati motor is arany tiszta, a helyét a folytószelepházat mindent kipucoltam, de az alapjárat ugyanúgy egyenetlen és beremeg tőle néha az egész kasztni. Kivillogtatásnál az EGR meleltt viszont van egy másik hibakód is: P0200 Injector Circuit Malfunction. Ez nem sok jót jelent?

Link to comment
Megosztás:

wow és ezért most ki fizetett kinek? na vok egy nagy szaki, de azé elég banális hibának tűnik, mármint hogy nem a megfelelő alkatrész került bele

Az új (jó) szelepek, a HF tömítés és az új szelepek becsiszolása ingyen volt, plusz kaptam tömítőpasztát meg két hidortőkét is ingyen. Összeraktam tegnap este, elsőre indult. Füst megszűnt, jobban húz, egyenletesebben jár a motor.

Viszont a kupufogó buborgás nem szűnt meg, szóval valami gyújtás eredetű lehet a hiba, pedig sokan mondogatták a szelepeket (amik nekem el is voltak repedve, mégsem ez okozta).

Egyetlen gondom van csak, alapjáraton pislákol az olajnyomás lámpa, még nem jöttem rá mitől lehet. Ha már több órája jár a motor és jó meleg az olaj, akkor 1200 fölött alszik csak el a lámpa. A nyomásszabályzó állhatott be, vagy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Az új (jó) szelepek, a HF tömítés és az új szelepek becsiszolása ingyen volt, plusz kaptam tömítőpasztát meg két hidortőkét is ingyen. Összeraktam tegnap este, elsőre indult. Füst megszűnt, jobban húz, egyenletesebben jár a motor.

Viszont a kupufogó buborgás nem szűnt meg, szóval valami gyújtás eredetű lehet a hiba, pedig sokan mondogatták a szelepeket (amik nekem el is voltak repedve, mégsem ez okozta).

Egyetlen gondom van csak, alapjáraton pislákol az olajnyomás lámpa, még nem jöttem rá mitől lehet. Ha már több órája jár a motor és jó meleg az olaj, akkor 1200 fölött alszik csak el a lámpa. A nyomásszabályzó állhatott be, vagy mi lehet a gond?

Így elsőre két dolog lehet:

1) az olajnyomás szabályzó elkokszosodott és tisztítani kell,

2) az olajod hígult fel.

Link to comment
Megosztás:

Az új (jó) szelepek, a HF tömítés és az új szelepek becsiszolása ingyen volt, plusz kaptam tömítőpasztát meg két hidortőkét is ingyen. Összeraktam tegnap este, elsőre indult. Füst megszűnt, jobban húz, egyenletesebben jár a motor.

Viszont a kupufogó buborgás nem szűnt meg, szóval valami gyújtás eredetű lehet a hiba, pedig sokan mondogatták a szelepeket (amik nekem el is voltak repedve, mégsem ez okozta).

Egyetlen gondom van csak, alapjáraton pislákol az olajnyomás lámpa, még nem jöttem rá mitől lehet. Ha már több órája jár a motor és jó meleg az olaj, akkor 1200 fölött alszik csak el a lámpa. A nyomásszabályzó állhatott be, vagy mi lehet a gond?

Az olajgomba, ami a lámpát kapcsolgatja egy egyszerű kétállapotú kapcsoló, úgyhogy ha halványabban ég a lámpa, az valami kontakthibára utalhat. Bele kéne próbálni egy másik olajnyomáskapcsoló gombát, akár próbára pl. Zotyáéból. Nekem olyat csinált, hogy egyáltalán nem világított az olajnyomás visszajelző. A szerelő egy ott heverő kibontott G Astra motorból tett bele másik gombát, azóta is azzal működik.

Link to comment
Megosztás:

Az olajgomba, ami a lámpát kapcsolgatja egy egyszerű kétállapotú kapcsoló, úgyhogy ha halványabban ég a lámpa, az valami kontakthibára utalhat. Bele kéne próbálni egy másik olajnyomáskapcsoló gombát, akár próbára pl. Zotyáéból. Nekem olyat csinált, hogy egyáltalán nem világított az olajnyomás visszajelző. A szerelő egy ott heverő kibontott G Astra motorból tett bele másik gombát, azóta is azzal működik.

Igazából alapjáraton a motorfordulatszám ütemére pislákok a lámpa gázadásra elalszik. Ezért gondolunk arra hogy valami belekerült kosz miatt nem zár el a túlnyomás szelep és visszaenged. Ugye magasabb fordulatszámon így is elég nyomást állít elő az olajpumpa ahhoz hogy elaludjon a lámpics.

Link to comment
Megosztás:

Igazából alapjáraton a motorfordulatszám ütemére pislákok a lámpa gázadásra elalszik. Ezért gondolunk arra hogy valami belekerült kosz miatt nem zár el a túlnyomás szelep és visszaenged. Ugye magasabb fordulatszámon így is elég nyomást állít elő az olajpumpa ahhoz hogy elaludjon a lámpics.

Annyit sikerült még megfigyelnem, hogy hidegen nincs lámpa és szépen jár a motor, ahogy bemelegszik fokozatosan egyre erősebb a lámpa, a szelepnyitások ütemét követően vibrál és 2000 fölött kopog a motor :(

Hidrotőke esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Annyit sikerült még megfigyelnem, hogy hidegen nincs lámpa és szépen jár a motor, ahogy bemelegszik fokozatosan egyre erősebb a lámpa, a szelepnyitások ütemét követően vibrál és 2000 fölött kopog a motor :(

Hidrotőke esetleg?

Hát esélyes az is....nem a pillangószelep csattogása zavar meg? Az is elég hangos..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni az ügyben hogy, van egy 1993-as 1.6 f astram és valamiért az alapjárat nem az igazi....

Van hogy indulás után km-eken keresztül váltásnál bőg a motor mert 2 és 3 ezer között forog és aztán hirtelen leesik 800 és 1000 közé.....

Indításnál pedig sokszor van hogy nehezen indul pedig tekeri rendesen és ha beindul ingadozik az alapjárat....800-és 1400 között le fel le fel és igy tovább és mindez üresbe álló helyzetben, de ha elindulok így vele akkor egyesben huzatva rángat az autó egyet kettőt.....

Mitől lehet ez?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

olyan gonddal találkoztatok márh az autó kb egy naposállás után nehezn indul be majd miután beindult az alapjárat elkezd fel le mozogni ?második indításnál már nincs gond+ehhez még hozzájárul nagyobb gázadásnál torpanás :( 3 szerelőnél voltam és egyik sem tudta megállapítani h mi a gondja aki tud pls help!! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni az ügyben hogy, van egy 1993-as 1.6 f astram és valamiért az alapjárat nem az igazi....

Van hogy indulás után km-eken keresztül váltásnál bőg a motor mert 2 és 3 ezer között forog és aztán hirtelen leesik 800 és 1000 közé.....

Indításnál pedig sokszor van hogy nehezen indul pedig tekeri rendesen és ha beindul ingadozik az alapjárat....800-és 1400 között le fel le fel és igy tovább és mindez üresbe álló helyzetben, de ha elindulok így vele akkor egyesben huzatva rángat az autó egyet kettőt.....

Mitől lehet ez?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Alapjárai motort kellene először is kitakarítani...

Link to comment
Megosztás:

Alapjárai motort kellene először is kitakarítani...

Sajnos az a helyzet hogy 2 szerelőnél volt mostanság és mindkettő kitakarította amennyire tudta......

De még mindig ez a helyzet.... Valószínű hogy azért mert az előző tulaj még arra sem méltatta a drága kis autómat hogy éveken keresztül legalább olajat cseréljen benne és olaj sár volt már benne ami miatt eltört már nálam az egyik hajtókar és a dugattyú.......az ilyen tulajt nem jellemezném......

Magamnak meg tudnam ezt nézni esetleg valahogy? Könnyen hozzá lehet férni az alapjarati mocihoz?

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az a helyzet hogy 2 szerelőnél volt mostanság és mindkettő kitakarította amennyire tudta......

De még mindig ez a helyzet.... Valószínű hogy azért mert az előző tulaj még arra sem méltatta a drága kis autómat hogy éveken keresztül legalább olajat cseréljen benne és olaj sár volt már benne ami miatt eltört már nálam az egyik hajtókar és a dugattyú.......az ilyen tulajt nem jellemezném......

Magamnak meg tudnam ezt nézni esetleg valahogy? Könnyen hozzá lehet férni az alapjarati mocihoz?

Köszönöm a segítséget.

Igen, ott van balra lent piros pötty. A nagy fekete kupakot leveszed a pillnagószelepházról akkor meglátod könnyen. Két torx csavar fogja a fészkét is takarítsd ki és a gumigyűrűd ne hagyd ki alóla. A kúpot nem szabad tekergetni féktisztító vagy benzin jó hozzá.

636270-20120809-nt424S.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igen, ott van balra lent piros pötty. A nagy fekete kupakot leveszed a pillnagószelepházról akkor meglátod könnyen. Két torx csavar fogja a fészkét is takarítsd ki és a gumigyűrűd ne hagyd ki alóla. A kúpot nem szabad tekergetni féktisztító vagy benzin jó hozzá.

636270-20120809-nt424S.jpg

Köszönöm. Holnap meg is próbálom h segít-e!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ugyan azzal a problémával küzdök, mint "moster07". Lassan fél éve magas illetve alacsony az alapjáratom. Már nagyon dühítő. Már kaptam segítséget innen is, meg szerelő ismerősöktől is. Kitakarítottam a fészket meg az alapjárati motort is. Cseréltem is az alkatrészt. Megnéztem, hogy gyujtás rá és levételre működik e a léptető motor, és igen. Végig néztem az összes vákum csövet féktisztítóval és az is rendben. A tisztitások után jó lett az alapjáratom, de csak időszakos megoldás, mert egy pár nap vagy netalán hét elteltével újra magas az alapjáratom. Minap észre vettem, hogy a Map szenzorba is megy egy vákumcső és azt babrálva teljesen megváltozott az alapjáratom. Lehúztam a csatlakozót, majd befújtam kontakt javítóval és láss csodát működik. De sajnos ez is időszakos volt. Lehet, hogy ez a szenzor hibásodott volna meg? Vagy netán az injektor tömítés lenne a hibás?

Kérlek segítsetek.

Előre is köszönöm a teippeket, válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ugyan azzal a problémával küzdök, mint "moster07". Lassan fél éve magas illetve alacsony az alapjáratom. Már nagyon dühítő. Már kaptam segítséget innen is, meg szerelő ismerősöktől is. Kitakarítottam a fészket meg az alapjárati motort is. Cseréltem is az alkatrészt. Megnéztem, hogy gyujtás rá és levételre működik e a léptető motor, és igen. Végig néztem az összes vákum csövet féktisztítóval és az is rendben. A tisztitások után jó lett az alapjáratom, de csak időszakos megoldás, mert egy pár nap vagy netalán hét elteltével újra magas az alapjáratom. Minap észre vettem, hogy a Map szenzorba is megy egy vákumcső és azt babrálva teljesen megváltozott az alapjáratom. Lehúztam a csatlakozót, majd befújtam kontakt javítóval és láss csodát működik. De sajnos ez is időszakos volt. Lehet, hogy ez a szenzor hibásodott volna meg? Vagy netán az injektor tömítés lenne a hibás?

Kérlek segítsetek.

Előre is köszönöm a teippeket, válaszokat!

Az injektor tömítése nem hiszem akkor max annyit csinál hogy beleereszti a benyát a szívótorokba a hibás tömítésnél. Megy vákumcső a sárvédő alól az aktívszén tartálytól is nézd átt, lehet beszívott széndarabkákat. A belső levegő keringtető zsalu rendesen működik? Lehet ott csúszott le a cső a műszerfal mögött.

Link to comment
Megosztás:

Az injektor tömítése nem hiszem akkor max annyit csinál hogy beleereszti a benyát a szívótorokba a hibás tömítésnél. Megy vákumcső a sárvédő alól az aktívszén tartálytól is nézd átt, lehet beszívott széndarabkákat. A belső levegő keringtető zsalu rendesen működik? Lehet ott csúszott le a cső a műszerfal mögött.

A belső levegő keringetőm működik, de megnézem azért. Köszönöm a tippeket ill. a segítséget. Az aktív szénszűrőt a sárvádő alatt találom?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy az önindítóm néha kb 50 % ban :) olyan hangot ad ki mint amikor vki véletlen ráindít a járó motorra. és ilyenkor nem indul az autó.....minek a hibája ez?mitkellene kicserélnem az önindítóban?

Ha kerreg, de nem indít, akkor lehet bendix hiba, vagy a főáramkör beégett kontaktusa, és ha már sokat használták ilyen állapotban, akkor még a fogaskoszorú is sérülhetett.

Mielőbb ki kell javítani, mert magától meg nem javul, ellenben nagy kárt okozhat.

Link to comment
Megosztás:

Ha kerreg, de nem indít, akkor lehet bendix hiba, vagy a főáramkör beégett kontaktusa, és ha már sokat használták ilyen állapotban, akkor még a fogaskoszorú is sérülhetett.

Mielőbb ki kell javítani, mert magától meg nem javul, ellenben nagy kárt okozhat.

Oké köszönöm akkor megpróbálok hozzáférni és kicserélni a bendixet meg akkor megnézem a fogaskerekeket meg aztán bezsírozom..:

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Igen de nem kell azt lebontanod, elég ha a csöveket nézed meg nincs -e bennük széndarabka.

A mai nap szét is szedtem a belső levegő keringető részét és ott minden rendben volt. Majd neki láttam az aktív szénszűrőhöz vezető vákum csőnek. Kiszedtem és kipucoltam. Majd vissza raktam és láss csodát pöpec lett az alapjáratom. Járattam egy kicsit, meg óvatosba gázt is adagoltam és minden rendben volt. Majd leállítottam és újra beindíottam a motort. Hirtelen felpörgött a motor olyan 2000-2200 közés majd visszaesett 900 környékére. Hagytam had járjon, majd mentem egy kört a kocsival, hogy megnézzem terhelésre mit produkál.(kíváncsi voltam, hogy a motorhibajelző lámpa felvillan-e? mert volt hogy menetközben is felvillant, majd elaludt) Most teljesen okés az alapjáratom. Kíváncsi leszek mi lesz a vége.

Köszönöm mégegyszer a segítséget. Remélem csak ennyi problémája volt.

Üdv: Szenes87 (már boldogabb Astra tulajdonos) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos nem sokáig tartott az örömöm! :unsure:

Az alapjárati problémám nem szűnt meg. Sajnos én már nem tudok mit tenni.... Annyi megfigyelésem lett még, hogy kb 3000 alapjáratnál felnyitottam a motorháztetőt és végignéztem újra a vákumcsöveket és ami a töltőnyomás szenzorba megy cső azt lehúztam és majd meg fúlt a motor, visszadugtam a csövet és beállt az alapjáratom a gyári értékre és a motorhiba jelző lámpa is kialudt.

Lehetséges, hogy ez a MAP szenzor a bűnös?

Vagy tudnátok ajánlani egy jó opelekre szakosodott szerelőt Hatvan és környékén?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.