Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nálam totál ugyan ez volt. Nem volt jele melegedésnek, csak sokszor püffedt a cső, és durrantak el a dolgok. Hűtő, csövek, illetve radiátor. Később miután rendbe rakták, még pár megfeszült cső, és egy műanyag idom is elpukkant. Akkor megálltunk, így baja nem lett...

És a tömítés csere megoldotta a problémát? Az előző tulaj állítólag a fél hűtőrendszert cserélte, lehet neki is szétment 1-2 dolog..

Link to comment
Megosztás:

És a tömítés csere megoldotta a problémát? Az előző tulaj állítólag a fél hűtőrendszert cserélte, lehet neki is szétment 1-2 dolog..

Akkor az már régóta hengerfejes... Sorra nyomja szét a dolgokat... Nálam is volt anno hűtő, radiátor, csövek cseréje... és persze nem volt vízforralás, de ki sem nyomta a vizet... csak puffadt. Egy ismerőnél a kiegyenlítőtartály szinte teljes mértékben átalakult. Eltűntek a bordák róla, és olyan formája lett, mint valami kólásüvegnek... Csodákra képes! :)

Aztán idővel teljesen átéghet a tömítés és akkor megjelenik a víz a hengerben... Reggeli indításkor 3 hengerezés, meg nehezen hajt az indítómotor... Ezek már a végstádiumban vannak... Ekkor már literszám megy bele a vízpótlás.

Link to comment
Megosztás:

Hát...a simsom-romet ejtőtartályos rendszerrel műkszik, itten meg van egy vízpumpa ami azért tekeri a vizet rendesen. Én úgy vettem észre nem olyan könnyű megfőzni a mocit, mentem már nyáron több 10kilómétert eldurrant hűtővel, folyamatosan töltögetve bele a vizet, meg egyszer úgy hogy 105-fokon nyitott a termosztát. A céges traktort sikerült megfőznünk folyamatoan melegedett a víz , állandó fűtéssel jártunk még nyáron is, úgy 40-50 ezer kilómétert mire eldurrant egy vízcső, és beállt a motor. Mint utólag kiderült nem belevaló HF tömítés volt benne egy csomó vízjárat el volt zárva, és még így is nagyon sokáig húzta elég extrém körülmények között, 100-120-as tempóval, megpakolva. Szeintem a bentmaradt levegő nem okozhat ekkora problémát. Amúgy az hogy HF-es a moci elég tág fogalom, nem mindegy hogy a HF-tömítés égett át, vagy maga a HF-repedt, kifele, vagy az olaj-vizjáratok szakadtak össze, vagy az égéstérbe jut az olaj, vagy a vízjárat közlekedik az égéstér felé, ilyenkot szokta ugye szépen felfújni a moci betonkeménnyé a csöveket aztán vagy eldurran vagy észreveszik a bajt. Szóval szerintem nem eszik olyan forrón a kását. Sok embert ismerek innen is, meg a magánéletből is akiknek opeljuk van sok a melósautó amire alig költenek, úgy vettem észre elég strapabíró és nem olyan könnyű hazavágni. Közlekednek évek óta olajcsere nélkül, csak rátöltögetve, alig indul, kéken füstöl eszi az olajat, 3 hengereznek de azért mennek. Nehezen hiszem hogy a termosztátcsere során bentmaradt levegő miatt tönkremehet a motor.

persze! Én is láttam villámcsapás után is működő tv-t... meg 10.-ről leesett poharat, ami nem tört össze... de nem ez a jellemző! :)

Link to comment
Megosztás:

persze! Én is láttam villámcsapás után is működő tv-t... meg 10.-ről leesett poharat, ami nem tört össze... de nem ez a jellemző! :)

Na jó én feladom, én nem értek hozzá, csak néha szétszedek ezt-azt aztán meg összerakom és működik, ha nem is mindíg az elsőre....de most elbizonytalanodtam magamban...azokat az embereket is majd inkább hozzád küldöm akik keresnek kisebb-nagyobb problémával pü-ben , telefonon vagy személyesen....remélem sok időd van, mert van hogy fél napokat itt szoktak lenni nálam.... :D

Link to comment
Megosztás:

Na jó én feladom, én nem értek hozzá, csak néha szétszedek ezt-azt aztán meg összerakom és működik, ha nem is mindíg az elsőre....de most elbizonytalanodtam magamban...azokat az embereket is majd inkább hozzád küldöm akik keresnek kisebb-nagyobb problémával pü-ben , telefonon vagy személyesen....remélem sok időd van, mert van hogy fél napokat itt szoktak lenni nálam.... :D

De Te csak egy fejben szerelő vagy! :D

Link to comment
Megosztás:

Na jó én feladom, én nem értek hozzá, csak néha szétszedek ezt-azt aztán meg összerakom és működik, ha nem is mindíg az elsőre....de most elbizonytalanodtam magamban...azokat az embereket is majd inkább hozzád küldöm akik keresnek kisebb-nagyobb problémával pü-ben , telefonon vagy személyesen....remélem sok időd van, mert van hogy fél napokat itt szoktak lenni nálam.... :D

Én nem izélgetni akarlak, és bocsánat, hogy ha úgy érezted... :) Szerintem azért azt mondani valamire, hogy ez vagy az, nem csak az alapján lehet, hogy mi mit gondolunk. Nálam egy kazán esetén több szakember elhasalt... A kazán nagy hidegekben fogta magát és leállt. Mindenki jött, kicserélt valamit, mert biztosan a szénmonoxid érzékelője szart be, vagy nem jó a gáz befecskendező része... Aztán kiderült, hogy alatta tócsa van... Lukas a hőcserélő! mondták a Duvalnál, és végül kiderült, hogy a túlnyomás tartálynál 1 deka levegő sem volt a rendszerben, így nem volt hova tágulnia a víznek, tehát a biztonsági szelepen kiengedte... Ez pedig azt okozta, hogy víz került az égőfejre, és ezért nem indult... 2 év után derült csak ki, mert már qrvara zavart a dolog. A Duvalnál egyből hőcserélőt akartak velem cseréltetni, hogy most jelentettem a hibát, mert csak az okozhat ilyet... Ők azt tapasztalták, hogy mindig azért folyhat ki a víz...

Szóval szerintem több szem többet lát alapon van a dolog. Az okát nem tudjuk, hogy a srácnak mitől hengerfejes a gépe, vagy miért megy ki a víz, de az eredmény számít. Te azt próbáltad elmagyarázni, hogy miért nem lehet, én meg azt, hogy miért lehet. Aztán mindenesetre kiderült, hogy a fél autót már korábban kicserélték...

Link to comment
Megosztás:

De Te csak egy fejben szerelő vagy! :D

Hát az.... :D most engedtem le a hűtőfolyadákból 2 litert és pótoltam -35fokos fagyállóval, a tecsóban hirtelen csak ilyet vettem. Úgy volt pihen a kocsi 2 hétig aztán jött a teló hogy megyünk vele és ott -15 fok körül van....most tesztelem a mintát a fagyasztóban közvetlenül a karaj és a halrudacskák között. A bödön aljára is öntöttem egy kicsi fagyállót, bár még soha nem fagyott be.

Link to comment
Megosztás:

Probléma vagy nem? Beindítást követően felnyitottam a motorháztetőt hogy feltöltsem a szélvédőmosót, és akkor láttam, hogy a kipufogú leömlő csövére közvetlenül a védő lemeznél valami folyadék kerül ami elpárolog a forró csövön. Ott volna szigetelés ami tönkre ment és kinyomja az égésterméket?

Link to comment
Megosztás:

Probléma vagy nem? Beindítást követően felnyitottam a motorháztetőt hogy feltöltsem a szélvédőmosót, és akkor láttam, hogy a kipufogú leömlő csövére közvetlenül a védő lemeznél valami folyadék kerül ami elpárolog a forró csövön. Ott volna szigetelés ami tönkre ment és kinyomja az égésterméket?

Ilyet már én is láttam, a felnyitott motorháztető pereméről pont oda csöpög a víz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olyan problémám van hogy egyszer csak menetközben főleg amikor ötödikbe váltok hiába nyomom a gázt csak lassúl a kocsi és üresbe téve leáll. Utána vissza téve sebességbe azzal a lendülettel, vagy ráindítva újra indúl és megy tovább. Általában hidegen csinálja de volt hogy már bemelegedett motornál is előjött ez indulás után 10percen belűl megtörténik. Viszont mindig amikor leállás után újra indítom már nem jelentkezik csak ha újra leállok vele és lehűl az autó.

Ez a tünet kb.2éve megvan főleg télen jelentkezik vagy esetleg ősszel és még azt vettem észre eleinte amikor előjött ez a hiba mindig terhelésre amikor modjuk egy hídra mentem fel mire felértem addigra biztosan üresbe téve leáll a motor. Mostanában viszont már egyenes úton is.

Olyan mint régen a wartburg volt amikor nem megy egy henger de attól még nem kellene leállnia igaz?

Gyertyákat cseréltem 1éve , viszont utána ugyanúgy csinálta két alkalommal aztán mintha kicsit ritkábban fordúlt volna elő de most megint rendszeres. Próbáltam nagy fordulaton kicsit kiégetni talán jó volt de ugyanúgy visszajött.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olyan problémám van hogy egyszer csak menetközben főleg amikor ötödikbe váltok hiába nyomom a gázt csak lassúl a kocsi és üresbe téve leáll. Utána vissza téve sebességbe azzal a lendülettel, vagy ráindítva újra indúl és megy tovább. Általában hidegen csinálja de volt hogy már bemelegedett motornál is előjött ez indulás után 10percen belűl megtörténik. Viszont mindig amikor leállás után újra indítom már nem jelentkezik csak ha újra leállok vele és lehűl az autó.

Ez a tünet kb.2éve megvan főleg télen jelentkezik vagy esetleg ősszel és még azt vettem észre eleinte amikor előjött ez a hiba mindig terhelésre amikor modjuk egy hídra mentem fel mire felértem addigra biztosan üresbe téve leáll a motor. Mostanában viszont már egyenes úton is.

Olyan mint régen a wartburg volt amikor nem megy egy henger de attól még nem kellene leállnia igaz?

Gyertyákat cseréltem 1éve , viszont utána ugyanúgy csinálta két alkalommal aztán mintha kicsit ritkábban fordúlt volna elő de most megint rendszeres. Próbáltam nagy fordulaton kicsit kiégetni talán jó volt de ugyanúgy visszajött.

Ki kéne olvasni a hibakód tárolót, hátha kiderül, mi a problémája. Itt találsz leírást a dologról: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Kicsit több mint 2 év után ma először dobott hibakódot a szekér. 13ast ami a lambda nincs fesz. változást jelenti a papíros szerint. Alighogy kidobta el is tűnt, de tárolta, mert kivillogtattam. Egy helyben álltam, vártam, járattam hogy ne fagyjak meg :D

Igazából a fogyasztásom még jónak mondható volt a múlthónapban (6.2l , 90%-ban 10 km-re megyek csak) de azért kíváncsi lennék hogy ez már a döglődő szonda jele, vagy még ráérek parázni rajta ? :D

Köszöntem!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Kicsit több mint 2 év után ma először dobott hibakódot a szekér. 13ast ami a lambda nincs fesz. változást jelenti a papíros szerint. Alighogy kidobta el is tűnt, de tárolta, mert kivillogtattam. Egy helyben álltam, vártam, járattam hogy ne fagyjak meg :D

Igazából a fogyasztásom még jónak mondható volt a múlthónapban (6.2l , 90%-ban 10 km-re megyek csak) de azért kíváncsi lennék hogy ez már a döglődő szonda jele, vagy még ráérek parázni rajta ? :D

Köszöntem!

Azért nézd meg a csatlakozását. Akkor is ezt dobja hibaként, ha pl le van húzva a csatija.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet már én is láttam, a felnyitott motorháztető pereméről pont oda csöpög a víz :rolleyes:

Ma be kellett bikázni sajnos, mert kivan az aksim. De figyeltem a kipufogóra, és ott a folyadék szivárgás sajnos, olyan mintha a csatlakozásnál folyna, hétvégén le fogom venni a védő lemezt, hogy jobban lássam.

Kipufogóból származhat egyáltalán?

Nekem ha lehúzom a lambdát semmi sem változik, se motor járása, se hibakód :) Ez se normális azért gondolom...

Link to comment
Megosztás:

Ma be kellett bikázni sajnos, mert kivan az aksim. De figyeltem a kipufogóra, és ott a folyadék szivárgás sajnos, olyan mintha a csatlakozásnál folyna, hétvégén le fogom venni a védő lemezt, hogy jobban lássam.

Kipufogóból származhat egyáltalán?

Nekem ha lehúzom a lambdát semmi sem változik, se motor járása, se hibakód :) Ez se normális azért gondolom...

Hidegen nem is fog reagálni rá. Körülbelül az első termosztátnyitásnál kezdi el figyelni. Legalábbis nekem pont akkor dobta a kódot rá.

Link to comment
Megosztás:

Ma be kellett bikázni sajnos, mert kivan az aksim. De figyeltem a kipufogóra, és ott a folyadék szivárgás sajnos, olyan mintha a csatlakozásnál folyna, hétvégén le fogom venni a védő lemezt, hogy jobban lássam.

Kipufogóból származhat egyáltalán?

Nekem ha lehúzom a lambdát semmi sem változik, se motor járása, se hibakód :) Ez se normális azért gondolom...

Kipufogóból persze, hogy jön víz hidegben, mivel kint hideg van bent meleg kipufogó gáz, leállítás után lecsapódik a pára amit után kitol magából, ezért van az ha sokat áll egy autó kirohad a kipufogó, mert megül bent a víz, ha mész vele nincs gond, mert elpárolod meg kifújja magából.

Lambdával kapcsolatban, addig nem is történik semmi amíg nem üzem meleg a motorod, ugyanis a lambdának akkor van csak szerepe.

Link to comment
Megosztás:

Hidegen nem is fog reagálni rá. Körülbelül az első termosztátnyitásnál kezdi el figyelni. Legalábbis nekem pont akkor dobta a kódot rá.

Kipufogóból persze, hogy jön víz hidegben, mivel kint hideg van bent meleg kipufogó gáz, leállítás után lecsapódik a pára amit után kitol magából, ezért van az ha sokat áll egy autó kirohad a kipufogó, mert megül bent a víz, ha mész vele nincs gond, mert elpárolod meg kifújja magából.

Lambdával kapcsolatban, addig nem is történik semmi amíg nem üzem meleg a motorod, ugyanis a lambdának akkor van csak szerepe.

Köszönöm, így akkor nem aggódom, ez értelem szerű magyarázat!

Másik téma fényszóró nekem le van pattogva sajnos a foncsorról jó részt a króm. Jó megoldás lehet az alábbi link;

http://www.foncsorozas.hu/

A két fényszóró így ~ 9 eft-ból (két lencse és posta) és némi barkácsolás (szétszedés, összeragasztás összerakás) volna megoldva.

Valaki újított már így fel fényszórót? Mennyire tartós ez, vajon? Vagy jobban járnék két jó állapotú használttal, még ha kicsit drágább volna is?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, így akkor nem aggódom, ez értelem szerű magyarázat!

Másik téma fényszóró nekem le van pattogva sajnos a foncsorról jó részt a króm. Jó megoldás lehet az alábbi link;

http://www.foncsorozas.hu/

A két fényszóró így ~ 9 eft-ból (két lencse és posta) és némi barkácsolás (szétszedés, összeragasztás összerakás) volna megoldva.

Valaki újított már így fel fényszórót? Mennyire tartós ez, vajon? Vagy jobban járnék két jó állapotú használttal, még ha kicsit drágább volna is?

Ha nekem lenne ilyen problémám a foncsorokkal, akkor vennék használtan Carellot vagy Valeot.

Link to comment
Megosztás:

Kipufogóból persze, hogy jön víz hidegben, mivel kint hideg van bent meleg kipufogó gáz, leállítás után lecsapódik a pára amit után kitol magából, ezért van az ha sokat áll egy autó kirohad a kipufogó, mert megül bent a víz, ha mész vele nincs gond, mert elpárolod meg kifújja magából.

Lambdával kapcsolatban, addig nem is történik semmi amíg nem üzem meleg a motorod, ugyanis a lambdának akkor van csak szerepe.

akkor még annyi hogy a kékböl nem jött ki a mutató, éppen langyos volt a motor. messze nem üzemmeleg

szerk.: bár most jövök rá, ez lehet nem nekem szólt D:

Link to comment
Megosztás:

meg fogom lesni, köszi! de hónapok óta nem kotorásztam arra, az meg nem az a fajta csatlakozó ami csak úgy széttesik.

Találkoztam már testhiba miatti lambda hibával is. :) Egyébként valóban nem, de csak a lambda csatlakozó aljzata van rögzítve, míg a kábelkötegből érkező nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hátsó szélvédőmosómból nem jön a nafta. Búg a pumpa, de semmi sem történik. Van valakinek egy jó leírása, hogy hogyan kell szétszedni és merre van elvezetve a vezeték, mert van egy olyan gyanúm, hogy eltömődhetett.

Üdv,

János

Szia!

Hasonló problémával küzdök, annyi a különbség, hogy nekem valahol szivárog a hátsó vezeték, tudom is hogy hol, de sajnos szét kell bontani a műszerfalat (állítólag), hogy hozzá lehessen férni. Én egy réz dróttal elszorítottam, hogy ne jöjjön. Neked elképzelhető az is, hogy a szélvédőmosó motorja már gyenge és nem tudja elnyomni odáig a cuccot, előre mennyire acélosan jön?

Ha tényleg ez van nagyon könnyű dolgod van, még szerszám sem kell a cseréhez.

Tényleg, valaki tud olyasmiről, hogy szagtalan téli ablakmosó? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.