Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Helló!

Sajnos nem segített a tisztítás! Most is dadog a motor. Vettem egy komplett használt injektort, átcserélgettük az alapjárati mocit, a porlasztót is, de semmi... Ugyan úgy leesik az alapjárat!

Valakinek van ötlete, hogy mi okozhatja ezt?

Vákuumcsöveket átnéztük, fals levegőt nem kap ( féktisztítóval körbefújtam mindent )

ECU-t kivettem, meglestem h nincs e beázás vagy ilyesmi, de száraz volt! Csatik nincsenek oxidálódva...

Folyamatosan ( 10 - 15 mp-enként ) leesik az alapjárat, mint mikor egyszerre bekapcsolja az ember a tompítottat, a hátsó ablak fűtést és a fékre tapos... akkor is vissza szokott esni... pont ugyan ezt csinálja, csak alapból!

Arra gondoltam, lehet h a generátor xarakodik??? Vagy valami elektromos dolog, ami megfogja a generátort..?!

Már 3x darabokra szedtük.. de semmi eredmény! :(

Segítséget előre is köszönöm!

A generátor nem hiszem hogy beleszól hiszen anélkül is működik a motor amíg az akku bírja , akár meg is próbálhatod hogy leveszed a szíjat és mész vele egy kört. Ha esetleg kormányszervót is forgat akkor azért arra figyelj hogy az most nem lesz. A gyujtás oldalon is körbejártál már mindent? Gyertyák, kitekerve szép őzbarnák -e a kábelnél lehet ellenállás mérni úgy rémlik 3-20kohm..., sötétben lehet rájuk ablakmosóból vizet spriccelni nem szikráznak-e, vagy egy letestelt kábelt végighúzni mellettük, nem ugrik-e átt szikra. Másik autóból próbára áttenni a trafót, gyujtásmodult esetleg a Hall jeladót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A generátor nem hiszem hogy beleszól hiszen anélkül is működik a motor amíg az akku bírja , akár meg is próbálhatod hogy leveszed a szíjat és mész vele egy kört. Ha esetleg kormányszervót is forgat akkor azért arra figyelj hogy az most nem lesz. A gyujtás oldalon is körbejártál már mindent? Gyertyák, kitekerve szép őzbarnák -e a kábelnél lehet ellenállás mérni úgy rémlik 3-20kohm..., sötétben lehet rájuk ablakmosóból vizet spriccelni nem szikráznak-e, vagy egy letestelt kábelt végighúzni mellettük, nem ugrik-e átt szikra. Másik autóból próbára áttenni a trafót, gyujtásmodult esetleg a Hall jeladót.

Nem szervós... :D

Köszi megpróbálom ezeket, amit tudok. Gyertyákat nyáron cseréltem, néztem is, szép barnák. Kábeleket nem igazán mértük ki, megmozgattunk mindent, de akkor neki kell esnünk ismét kicsit alaposabban!

Köszönöm a segítséget és az információt!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy gondolom hogy a termosztátom feladta, mert nagyon lassan 15-20 perc alatt éri el a kék mező felső részét, úgy hogy fűtött garázsból indulok.

A jeladót ellenőriztem az a helyén van, kicsit meg is pucoltam a csatlakozó felületeknél. A hűtő elé papírt tettem hátha segít kicsit. Szerelőt nyitva már nem találtam senki nem vállalja a cseréjét. Az autó Opel Astra F 8 szelepes. A hosszú szabadság alatt szívesen elmentünk volna kicsit kirándulni, de így nem merek. A kérdésem az lenne, hogy a vezérlés megbontása nélkül nem lehetne ezt kicserélni, végül is pár csavar rögzíti. Akivel beszéltem szerelő azt mondta csak úgy megy. Peches dolog mert a nyáron volt teljes vezérléscserém.

Remélem nem károsítja a motort ha megyek vele városban kb. 100 km t a cseréig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy gondolom hogy a termosztátom feladta, mert nagyon lassan 15-20 perc alatt éri el a kék mező felső részét, úgy hogy fűtött garázsból indulok.

A jeladót ellenőriztem az a helyén van, kicsit meg is pucoltam a csatlakozó felületeknél. A hűtő elé papírt tettem hátha segít kicsit. Szerelőt nyitva már nem találtam senki nem vállalja a cseréjét. Az autó Opel Astra F 8 szelepes. A hosszú szabadság alatt szívesen elmentünk volna kicsit kirándulni, de így nem merek. A kérdésem az lenne, hogy a vezérlés megbontása nélkül nem lehetne ezt kicserélni, végül is pár csavar rögzíti. Akivel beszéltem szerelő azt mondta csak úgy megy. Peches dolog mert a nyáron volt teljes vezérléscserém.

Remélem nem károsítja a motort ha megyek vele városban kb. 100 km t a cseréig.

Sajna tényleg vezérlést kell bontani, nem lesz semmi baja ha így mész vele, de a papír takarással csak óvatosan max a hűtő felét takard le szerintem én kis híjján megfőztem a motort így, mert dúgóban hiába kapcsol be a venti a papírtól nem tudta a levegőt nyomni a hűtőre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mit lehet kezdeni azzal, hogy a műszeregység fekete festése pöndörödik fel?

már az eredeti is elindult anno, pár éve cseréltem ford.mérősre és már ez is elkezdte....

Nekem is ez volt. Ki kell cserélni a számlapot ilyenre, amit én annó interneten keresztül vettem egy pécsi fickótól:

RIMG2321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sajna tényleg vezérlést kell bontani, nem lesz semmi baja ha így mész vele, de a papír takarással csak óvatosan max a hűtő felét takard le szerintem én kis híjján megfőztem a motort így, mert dúgóban hiába kapcsol be a venti a papírtól nem tudta a levegőt nyomni a hűtőre.

Nem feltétlen kell levenni a vezérlést, ha ügyes, és türelmes az ember, kifér anélkül is a termosztát.

Szerintetek mit lehet kezdeni azzal, hogy a műszeregység fekete festése pöndörödik fel?

már az eredeti is elindult anno, pár éve cseréltem ford.mérősre és már ez is elkezdte....

Azzal nem sokat, csere. Én anno fogtam és leragasztottam az egészet öntapadós fóliával, de elég zavaró mert fénylik.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen kell levenni a vezérlést, ha ügyes, és türelmes az ember, kifér anélkül is a termosztát.

Azzal nem sokat, csere. Én anno fogtam és leragasztottam az egészet öntapadós fóliával, de elég zavaró mert fénylik.

Rajta hagytad a csavaron a szijtárcsát? Akkor el lehet húzni annyira hogy mögötte kifér?

Link to comment
Megosztás:

Rajta hagytad a csavaron a szijtárcsát? Akkor el lehet húzni annyira hogy mögötte kifér?

Persze. Annyi volt, hogy kivettem a szíjtárcsa mögött a müanyag burkolat tartócsavarjait, meg alul is párat amihez hozzáférni, a termosztátház csavarjait is ki lehet szedni villással, utána meg kicsit valamivel kifeszítve a müanyag burkolatot kijön az egész minden. Magát a házat kicsit srégen lefelé húzva a legkönnyebb "leakasztani" a termosztátról, és kijön szépen. Vissza ugyanez. Csak nem árt ha valami meleg helyen tudja csinálni az ember, mert a müanyag nem tudom hidegben ezt mennyire tolerálja. Én már 3-4 ilyet csinálta, még egyszer se tört/repedt el semmi.

Viszont ugye a vezérlés meg nem annyira szereti ha lebontogatják.

Pár hete volt egy kollega aki kipróbálta, és ő is ki tudta így cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Persze. Annyi volt, hogy kivettem a szíjtárcsa mögött a müanyag burkolat tartócsavarjait, meg alul is párat amihez hozzáférni, a termosztátház csavarjait is ki lehet szedni villással, utána meg kicsit valamivel kifeszítve a müanyag burkolatot kijön az egész minden. Magát a házat kicsit srégen lefelé húzva a legkönnyebb "leakasztani" a termosztátról, és kijön szépen. Vissza ugyanez. Csak nem árt ha valami meleg helyen tudja csinálni az ember, mert a müanyag nem tudom hidegben ezt mennyire tolerálja. Én már 3-4 ilyet csinálta, még egyszer se tört/repedt el semmi.

Viszont ugye a vezérlés meg nem annyira szereti ha lebontogatják.

Pár hete volt egy kollega aki kipróbálta, és ő is ki tudta így cserélni.

Nekem sajna az alsó burkolat első csavarja már átmenőcsavar mert megszakadt a menet a hengerfejben így ez már nem játszik. Báááár a tárcsa egyik könnyítésén átt lehet kijön a csavar most így fejből nem emlékszem már hova esik....

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne, hogy a barátom autója (c20xe) ma délután leállás után nem indult. Hibát is jelzett, mégpedig a (93-as kód)Hall szenzor hibát-alacsony feszültség. Ez mennyire gyakran szokott tönkre menni, mert azt olvastam róla, hogy nem jellemző? Vagy lehet csak kontakt hibás?

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne, hogy a barátom autója (c20xe) ma délután leállás után nem indult. Hibát is jelzett, mégpedig a (93-as kód)Hall szenzor hibát-alacsony feszültség. Ez mennyire gyakran szokott tönkre menni, mert azt olvastam róla, hogy nem jellemző? Vagy lehet csak kontakt hibás?

Ha kontakt hibás akkor ezt indítás közben a csati mozgatásával ki lehet szűrni. De amúgy tönkremehet ez is.

Link to comment
Megosztás:

Az egész autómban csak a blokk, és a váltó származik dízelből :D

A km óra számlap amúgy is ugyanaz, ha nem géjessí. Ha fordulatszámmérő is kell, akkor bukós, az nincs másik. Gabibára írj rá, neki van még pár. Kb 4 műszeregységből raktuk össze az övét, alkatrészdarabok vannak nála :D

Link to comment
Megosztás:

Ha kontakt hibás akkor ezt indítás közben a csati mozgatásával ki lehet szűrni. De amúgy tönkremehet ez is.

Még 24-én elmentünk az autóhoz, hogy behúzzuk, ha nem indul hidegen.

Pöccre indult. Mentünk vele addig, amíg bemelegedett, de leállítás után sem jött elő újra a hiba.

A hall jeladó is produkálhat olyat, mint a főtengely jeladó, hogy nem indul be melegen, vagy ez olyan, hogy egyből megadja magát, és nem indul már az autó utána hidegen sem?

Link to comment
Megosztás:

Még 24-én elmentünk az autóhoz, hogy behúzzuk, ha nem indul hidegen.

Pöccre indult. Mentünk vele addig, amíg bemelegedett, de leállítás után sem jött elő újra a hiba.

A hall jeladó is produkálhat olyat, mint a főtengely jeladó, hogy nem indul be melegen, vagy ez olyan, hogy egyből megadja magát, és nem indul már az autó utána hidegen sem?

Az is tud érdekeseket produkálni.

Link to comment
Megosztás:

Még 24-én elmentünk az autóhoz, hogy behúzzuk, ha nem indul hidegen.

Pöccre indult. Mentünk vele addig, amíg bemelegedett, de leállítás után sem jött elő újra a hiba.

A hall jeladó is produkálhat olyat, mint a főtengely jeladó, hogy nem indul be melegen, vagy ez olyan, hogy egyből megadja magát, és nem indul már az autó utána hidegen sem?

Az is tud érdekeseket produkálni.

Végülis az egy indukciós jeladó, és ahogy észrevettem szinte az összes gyujtás alkatrész okozott már volt akinek hidegen volt akinek melegen dadogást, rángatást, nem indulást.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.