Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Benzinszint mutató. Egy hete tele tankoltam, mentem vele 310 kmet és óra szerint 10 liter van a tankban. Ma teletankoltam és 25,7 liter ment bele két kattanás után. A műszeregység vagy a jeladó lehet a szar a tankban? Van olyan, hogy leállok vele, gyújtás le, majd vissza és 10-15 literrel kevesebbet mutat, de van olyan, hogy többet. :) Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Ha indítózás után kis benzinszagot érzel, az kb normális, az AC megy, kűdi a naftát, de el nem ég, úgyhogy jön ki hátul. Nekem gyanús, hogy az elosztó csiszolás nem ízlett neki, egyszer sz.pattam magam meg ilyennel. Ha benzinszag van, akkor az ac valszeg megy, és löki is a levet. Ahogy a kolléga mondta, meg kéne nézni, szikra van -e. Ha az is van, akkor csavarozd le a kipuffot. Volt itt egy srác, aki a fél autót kicserélte, mert nem indult, aztán kiderült, hogy a katalizátora úgy hullott őssze, hogy gyakorlatilag légmentesen letömítette...

Engem a hűtővíz hőmérséklet érzékelő szivatott. Kicseréltem már az elosztót, rotort, főtengely fordulatszám jeladót....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95-ös TD Astra combim. A külső hőmérőm hülyeségeket ír ki. Jó időben is -25 fokokat ír ki. Külső hőmérőt már cseréltem, nem oxidált a csati.

Valamint a tankszintjelzőm sem működik. A jeladóhoz nem megy ki semmi áram.

Ha tudtok, segítsetek már légyszi, hogy mi lehet a probléma oka?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95-ös TD Astra combim. A külső hőmérőm hülyeségeket ír ki. Jó időben is -25 fokokat ír ki. Külső hőmérőt már cseréltem, nem oxidált a csati.

Valamint a tankszintjelzőm sem működik. A jeladóhoz nem megy ki semmi áram.

Ha tudtok, segítsetek már légyszi, hogy mi lehet a probléma oka?!

Szerintem nem is kell kimenni 12Voltnak, mert mindegyik ellenállás változás alapján működik. Meg lehet nézni a középkijelző mögötti csatit is, a tankszintjelzőnél meg a műszeregység hátuljában, illetve a tanknál lévőt is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 95-ös TD Astra combim. A külső hőmérőm hülyeségeket ír ki. Jó időben is -25 fokokat ír ki. Külső hőmérőt már cseréltem, nem oxidált a csati.

Valamint a tankszintjelzőm sem működik. A jeladóhoz nem megy ki semmi áram.

Ha tudtok, segítsetek már légyszi, hogy mi lehet a probléma oka?!

A kijelzőt vedd ki (gumi lap a polcról fölszed, mögötte 2 csavar ) és a burkolat alatt valószínűleg azt fogod látni, hogy a forrasztások körbe vannak repedve. Forassz át mindent, különös tekintettel a csatlakozóra, és elmúlnak a hülyeségei. Dízelek remegése nem tesz jót neki. Benzinesbe még nem láttam ilyen problémát, a dízelbe nekem is, meg 2 ismerősnek is tudta... :D
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem is kell kimenni 12Voltnak, mert mindegyik ellenállás változás alapján működik. Meg lehet nézni a középkijelző mögötti csatit is, a tankszintjelzőnél meg a műszeregység hátuljában, illetve a tanknál lévőt is.

Na de ehhez kell valami feszültség is nem? Az rendben van hogy változik az ellenállás, de ha nincs feszültség a körben, akkor tökmindegy mekkora ellenállás van ott. Van egy fix kimenő, és az ellenállás változás miatt változik a visszajövő. De lehet ám hogy nem.... :unsure:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na de ehhez kell valami feszültség is nem? Az rendben van hogy változik az ellenállás, de ha nincs feszültség a körben, akkor tökmindegy mekkora ellenállás van ott. Van egy fix kimenő, és az ellenállás változás miatt változik a visszajövő. De lehet ám hogy nem.... :unsure:

Biztos hogy kell ott lenni feszültségnek, de lehet csak pár tized volt. Egy sima mezei multiméter (kici ocó) meg van hogy csak úgy magától ugrál pár tized voltot. Amikor méregettem a rádió mögötti kábeleket, nem is egyen mértem pár tizedet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat. A magnó fölötti kijezőt szedjem szét és belülről kezdjem el átforrasztgatni ha jól értem ha időm engdi átforrasztom majd megírom a fejleményeket.

Van hogy az is segít hogy hátul a csatinál kicsit meg vannak hajtogatva oldalra a tüskék. De láttam már olyan megoldást is hogy egy csavar volt betekerve a csati és a burkolat közé, és úgy volt jó a kijelző. Ha kiveszed és mozgatod úgyis látszik hogy van-e javulás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy '93-as 5 ajtós astra, aminek ázik a csomagtartója :( Úgy vettem észre, hogy a hátsó lámpánál jön be a víz.... gondolom a gumi szigetelés lett oda így 20+ év után. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudom a hátsó lámpát levenni? A takaró műanyag mögött a csavarokat már kiszedtem, de meg sem mozdul... olyan, mintha odakötöt volna a tömítése :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy '93-as 5 ajtós astra, aminek ázik a csomagtartója :( Úgy vettem észre, hogy a hátsó lámpánál jön be a víz.... gondolom a gumi szigetelés lett oda így 20+ év után. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudom a hátsó lámpát levenni? A takaró műanyag mögött a csavarokat már kiszedtem, de meg sem mozdul... olyan, mintha odakötöt volna a tömítése :(

Eléggé oda tud ragadni, de ha tényleg nem fogja már csavar akkor le fog jönni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy C14NZ motoros astrára lehet-e bordás főtengely tárcsát és ugyanígy bosch generátorra bordás ékszíjtárcsát tenni?

Én már nagyon unom az ékszíjjal a szarakodást... Tök mindegy mennyi idős, meg mennyire feszes, párás-nedves időben, főleg ha egy kis víz is csapódik rá, úgy visít mint a fene...

Arra gondoltam, hogy esztergáltatok rá valakivel, vagy pl. nem tudom a G astráét rá lehetne-e faragni... De ha esetleg lehet "készen" venni, akkor lehet az is jó lenne. Tudtok ilyenről?

Módosítva : hnsz2002
Link to comment
Megosztás:

Hi!

97-es F Astra

Tippeket kérnék hogy mi lehet a gond!

A centrálzár nem nyitja az ajtókat.a jobb oldali ajtók abszolut nem nyithatók,még a gombokat sem lehet felhúzni.(a kulcsot nem lehet elforditani a zárban)

Baloldalt nyílik mind a kettő.(ha felhúzom a gombokat.)A vezetőülés zárját lehet nyitni-zárni

A centrál biztosítéka rendben van.

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy C14NZ motoros astrára lehet-e bordás főtengely tárcsát és ugyanígy bosch generátorra bordás ékszíjtárcsát tenni?

Én már nagyon unom az ékszíjjal a szarakodást... Tök mindegy mennyi idős, meg mennyire feszes, párás-nedves időben, főleg ha egy kis víz is csapódik rá, úgy visít mint a fene...

Arra gondoltam, hogy esztergáltatok rá valakivel, vagy pl. nem tudom a G astráét rá lehetne-e faragni... De ha esetleg lehet "készen" venni, akkor lehet az is jó lenne. Tudtok ilyenről?

Nem akarsz te rugós feszítőt oda hidd el nekem....

Milyen szíjat használsz?A tárcsák nincsenek elkopva?

Nekem még ezer éves szarrá repedt szíjjal se csúszott meg soha.

Link to comment
Megosztás:

Tök mindegy mennyi idős, meg mennyire feszes, párás-nedves időben, főleg ha egy kis víz is csapódik rá, úgy visít mint a fene...

Üdv a klubban, ugyan ez a helyzet :) Amire viszont sikerült rájönnöm, hogy a generátort tartó rúd a ludas.. ami a vezérműszíj alá megy.. na az egy gumi szilentben ül, úgy néz ki nekem az a csereérett... attól lazul be mindig.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Volt tegnap egy injektor takarításom,minden összerakva ahogy kell,és most a következő gondom lett: hidegen nincs abszolult alapjárat,csak ha egy kis csövet lehúzok.Linken látható,hogy melyikről is van szó.Olyankor szépen jár a motor.Meleg motornál van alapjárat,ha visszadugom a csövet akkor is,de mihelyst a helyére kerül,hallhatóan sokkal kisebb az alapjárata.Menet közben nem érezhető változás,hibajelzés nincs. https://plus.google.com/photos/106678304077119615377/albums/5983665241013593329?banner=pwa

Módosítva : zoli083
Link to comment
Megosztás:

Ha indítózás után kis benzinszagot érzel, az kb normális, az AC megy, kűdi a naftát, de el nem ég, úgyhogy jön ki hátul. Nekem gyanús, hogy az elosztó csiszolás nem ízlett neki, egyszer sz.pattam magam meg ilyennel. Ha benzinszag van, akkor az ac valszeg megy, és löki is a levet. Ahogy a kolléga mondta, meg kéne nézni, szikra van -e. Ha az is van, akkor csavarozd le a kipuffot. Volt itt egy srác, aki a fél autót kicserélte, mert nem indult, aztán kiderült, hogy a katalizátora úgy hullott őssze, hogy gyakorlatilag légmentesen letömítette...

Sziasztok!

Végre éjszakás hét után sikerült megnéznem a kocsit köszönöm az eddigi tanácsokat és segítséget.Arra jutottam,hogy végül megkértem faterom ő indítózott én meg kivettem a gyertyákat és pipával együtt a blokk oldalára érintve ellenőriztem van-e szikra volt rendesen.De az istennek nem akart indulni...Ekkor gondoltam megnézem már amit olvastam,hogy a hátsó ülés alatt van az AC pumpa kivettem a kisebbik ülést és látom a padlószőnyeg alatt van egy fekete kör alakú műanyag fedél amit ki is pattintottam.Alatta láttam megy valami gumicső ami bilincsel rá van fogatva valamint valami elektromos csatlakozó fogtam lehúztam a csatlakozót megnéztem mondom elég korrodáltnak néz ki de csiszolópapirral nem tudom megcsiszolni mert olyan a csatlakozó.Gondoltam párszor ki-be huzogatva valamelyest csiszolódik megcsináltam vagy 4x 5x majd visszatettem.Mondom megnézem bár nem volt semmi reményem,erre fordítom a kulcsot és pöcre beindult a kocsi el se hittem.Igaz már akkora hangja van a rossz kipufogótól ráadásul úgy indult,hogy jól felpörögve a motor hátul meg úgy füstölt,hogy nem igaz.Szépen ment is ez a tegnapi nap volt járattam majd többször is próbáltam,hogy leállítottam majd beindítottam egyből indult.Ma el akartunk menni a nejemmel lementünk pöcre megint indult de többször volt,hogy menet közben leállt,ezután azonnal nem indult be egyszer sem kicsit várni kellett és utána megint beindult,jó felpörgő motorral kb 1500-as fordulaton hogy ez mitől van nem tudom,rejtély számomra hogy a rossz kipufogó vagy az AC esetleg az a hőérzékelő amit olvastam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre éjszakás hét után sikerült megnéznem a kocsit köszönöm az eddigi tanácsokat és segítséget.Arra jutottam,hogy végül megkértem faterom ő indítózott én meg kivettem a gyertyákat és pipával együtt a blokk oldalára érintve ellenőriztem van-e szikra volt rendesen.De az istennek nem akart indulni...Ekkor gondoltam megnézem már amit olvastam,hogy a hátsó ülés alatt van az AC pumpa kivettem a kisebbik ülést és látom a padlószőnyeg alatt van egy fekete kör alakú műanyag fedél amit ki is pattintottam.Alatta láttam megy valami gumicső ami bilincsel rá van fogatva valamint valami elektromos csatlakozó fogtam lehúztam a csatlakozót megnéztem mondom elég korrodáltnak néz ki de csiszolópapirral nem tudom megcsiszolni mert olyan a csatlakozó.Gondoltam párszor ki-be huzogatva valamelyest csiszolódik megcsináltam vagy 4x 5x majd visszatettem.Mondom megnézem bár nem volt semmi reményem,erre fordítom a kulcsot és pöcre beindult a kocsi el se hittem.Igaz már akkora hangja van a rossz kipufogótól ráadásul úgy indult,hogy jól felpörögve a motor hátul meg úgy füstölt,hogy nem igaz.Szépen ment is ez a tegnapi nap volt járattam majd többször is próbáltam,hogy leállítottam majd beindítottam egyből indult.Ma el akartunk menni a nejemmel lementünk pöcre megint indult de többször volt,hogy menet közben leállt,ezután azonnal nem indult be egyszer sem kicsit várni kellett és utána megint beindult,jó felpörgő motorral kb 1500-as fordulaton hogy ez mitől van nem tudom,rejtély számomra hogy a rossz kipufogó vagy az AC esetleg az a hőérzékelő amit olvastam.

Hát ha korrodált az AC-csati okozhat menet közbeni leállást, ilyenkor figyelni kell, ha utána indítózol és nem indul, gyújtásra hallani-e a zúgását. Nem azonnal kell megpróbálni hanem úgy leállás után fél percel, mert gyors egymás utáni gyújtás levétel-ráadáskor amúgy sem indul el a pumpa. Rossz kipufogó nem hiszem hogy közrejátszik, ha annyira el elenne dugulva akkor egyáltalán nem járna a motor vagy nagy gázra fulladna vissza. A vízhőfok jeladót meg ki kell mérni multiméterrel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hi!

97-es F Astra

Tippeket kérnék hogy mi lehet a gond!

A centrálzár nem nyitja az ajtókat.a jobb oldali ajtók abszolut nem nyithatók,még a gombokat sem lehet felhúzni.(a kulcsot nem lehet elforditani a zárban)

Baloldalt nyílik mind a kettő.(ha felhúzom a gombokat.)A vezetőülés zárját lehet nyitni-zárni

A centrál biztosítéka rendben van.

Előre is köszönöm a segítséget!

Tippem szerint a jobb első zárszerkezetnek az a része, ami rácuppan a B oszlopra, összetört, és elengedte ott az egyik vékony rugójának a végét. (Lóghat az az ajtó és így szétverte magát csukáskor.) Elsőnek a jobboldali ajtóknál megpróbálnám egyszerre a belső "kilinccsel" nyitni és a közben vagy visszaengedéskor a gombot húzogatni, hátha kiinyílik, aztán kárpit le és szétszerelés, pucolás/zsírzás vagy csere. (Nem vagyok szakértője, csak hasonlóan jártam tavaly.)

Link to comment
Megosztás:

Hát ha korrodált az AC-csati okozhat menet közbeni leállást, ilyenkor figyelni kell, ha utána indítózol és nem indul, gyújtásra hallani-e a zúgását. Nem azonnal kell megpróbálni hanem úgy leállás után fél percel, mert gyors egymás utáni gyújtás levétel-ráadáskor amúgy sem indul el a pumpa. Rossz kipufogó nem hiszem hogy közrejátszik, ha annyira el elenne dugulva akkor egyáltalán nem járna a motor vagy nagy gázra fulladna vissza. A vízhőfok jeladót meg ki kell mérni multiméterrel.

Köszönöm szépen,akkor azért AC pumpát nem kell cserélnem ügye?Valahogy megpróbálom a csatlakozót kontakt spray-el vagy valahogy csiszolni.A vízhőfok jeladó nem tudom hol van azt majd meg kell keresnek a szervízkönyvben és hogy kell megmérni mennyi értéknek kell lennie?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen,akkor azért AC pumpát nem kell cserélnem ügye?Valahogy megpróbálom a csatlakozót kontakt spray-el vagy valahogy csiszolni.A vízhőfok jeladó nem tudom hol van azt majd meg kell keresnek a szervízkönyvben és hogy kell megmérni mennyi értéknek kell lennie?

Hát először a kontakthibát kell kiszürni és ha nem javul utána ráérsz az AC-n aggódni. A vizhőfok jeladó a nagy fekete kupak mögött van betekerve az injektorház hátuljába , le kell húzni a csatiját és meg kell mérni az ellenállását különböző hőmérsékleten.

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Báááár nem szokott leállást okozni, ha rossz és nem megfelelő emiatt a keverési arány szerintem inkább torpanna rángatna.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tippem szerint a jobb első zárszerkezetnek az a része, ami rácuppan a B oszlopra, összetört, és elengedte ott az egyik vékony rugójának a végét. (Lóghat az az ajtó és így szétverte magát csukáskor.) Elsőnek a jobboldali ajtóknál megpróbálnám egyszerre a belső "kilinccsel" nyitni és a közben vagy visszaengedéskor a gombot húzogatni, hátha kiinyílik, aztán kárpit le és szétszerelés, pucolás/zsírzás vagy csere. (Nem vagyok szakértője, csak hasonlóan jártam tavaly.)

Szerintem nem törés, hanem reteszelve maradt a jobb oldalon a két központizár motor valami okból. Csukott ajtónál kárpit le, és mechanikusan ki kell nyitni az ajtót. Lehet a motorral gáz, az ajtóátvezetéssel, valamint a központtal is.

Ha utólagos a kp zárad, akkor meg megadta magát a két motor. elő szokott fordulni gagyi kínai univerzális központi záraknál. De mindenesetre kárpitot le kell venni és úgy kell megnézni mekkora a baj. Nem olyan vészes művelet, szerencsére csukott ajtónál is hozzá lehet férni a csavarokhoz :)

Link to comment
Megosztás:

Nem akarsz te rugós feszítőt oda hidd el nekem....

Milyen szíjat használsz?A tárcsák nincsenek elkopva?

Nekem még ezer éves szarrá repedt szíjjal se csúszott meg soha.

Szia!

Szíj márkát nem tudok, de többfélét próbáltam már... A főtengely ékszíjtárcsa el van kopva, de újonnan már nem lehet kapni, amit meg bontóba adni akartak, ahhoz képest az enyém még kiváló.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a klubban, ugyan ez a helyzet :) Amire viszont sikerült rájönnöm, hogy a generátort tartó rúd a ludas.. ami a vezérműszíj alá megy.. na az egy gumi szilentben ül, úgy néz ki nekem az a csereérett... attól lazul be mindig.

Nem lazul be, a feszességével nincs baj. De ha nedvességet kap, visít...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.