Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Könnyen lehet nekem úgy be volt szoirulva hogy satuban húztam ki a tengelyt a perselyből csoda hogy bírt a amotor.

Nahátakkor, ugye az opelhez mellékelt kézikönyvben le van írva, hogy alapból ha nem veszi be először a rükit akkor újból kuplungolni kell, tehát ez még nem hiba. Olyan dolog ez minthogy nem lehet 1-est kapcsolni csak álló helyzetben vagy egészen lassú guruláskor. Aztán megveszi az emberke az opelt, gurul a lámpa felé 30-al, feszegeti az 1-et és kijelenti hogy szar a kocsi mert nem veszi be.

Itt most nem erről van szó, nem 3-ból feszegetem 1-be. A hátramenet oké, de ha álló helyzetből indulok intenzívebben 1-essel, akkor berángat, pl nem lehet normálisan elstartolni vele egy kereszteződésben amikor nagy a forgalom, mert piszkosul berángat, csak óvatosan lehet indulni és tudom, hogy szar a kuplung, mert autószerelő is látta és próbálta is az autót. Vezettem már ismerős ugyanilyen kocsiját és abban ilyet nem tapasztaltam. Még annyira nem vészes, de majd cserélni kell. Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik márkát érdemes venni...

Link to comment
Megosztás:

Itt most nem erről van szó, nem 3-ból feszegetem 1-be. A hátramenet oké, de ha álló helyzetből indulok intenzívebben 1-essel, akkor berángat, pl nem lehet normálisan elstartolni vele egy kereszteződésben amikor nagy a forgalom, mert piszkosul berángat, csak óvatosan lehet indulni és tudom, hogy szar a kuplung, mert autószerelő is látta és próbálta is az autót. Vezettem már ismerős ugyanilyen kocsiját és abban ilyet nem tapasztaltam. Még annyira nem vészes, de majd cserélni kell. Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik márkát érdemes venni...

Sachs tuti jó. Ugye a kuplungtárcsán vannak rugók ha jól tudom azok hivatottak kiküszöbölni ezt a rángatást.

605040-20120707-dGUmyz.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a kilométeróra-spirál cserével kapcsolatban: ma cseréltem az ex-Astránkban, és meglepődve tapasztaltam, hogy a csere után se ment a kilométeróra. A műszeregység nélkül mentem egy kört, és a spirál meg se mozdult, tehát nem kap hajtást. Nagyszerű, gondoltam, akkor a kihajtás műanyag fogaskereke lehet törött, nagy nehezen kifeszegettem a váltóból, és a fogaskerék hiányzik róla, gondolom beleesett a váltóba. A kérdésem az lenne, hogy emiatt szét kell szedni a váltót, vagy nem okoz problémát, ha benne marad? Járt már így más is?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a kilométeróra-spirál cserével kapcsolatban: ma cseréltem az ex-Astránkban, és meglepődve tapasztaltam, hogy a csere után se ment a kilométeróra. A műszeregység nélkül mentem egy kört, és a spirál meg se mozdult, tehát nem kap hajtást. Nagyszerű, gondoltam, akkor a kihajtás műanyag fogaskereke lehet törött, nagy nehezen kifeszegettem a váltóból, és a fogaskerék hiányzik róla, gondolom beleesett a váltóba. A kérdésem az lenne, hogy emiatt szét kell szedni a váltót, vagy nem okoz problémát, ha benne marad? Járt már így más is?

Valaki már járt de nem emlékszem mi lett a vége, kiszedte vagy sem....

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a kilométeróra-spirál cserével kapcsolatban: ma cseréltem az ex-Astránkban, és meglepődve tapasztaltam, hogy a csere után se ment a kilométeróra. A műszeregység nélkül mentem egy kört, és a spirál meg se mozdult, tehát nem kap hajtást. Nagyszerű, gondoltam, akkor a kihajtás műanyag fogaskereke lehet törött, nagy nehezen kifeszegettem a váltóból, és a fogaskerék hiányzik róla, gondolom beleesett a váltóba. A kérdésem az lenne, hogy emiatt szét kell szedni a váltót, vagy nem okoz problémát, ha benne marad? Járt már így más is?

Invictus járt már így, de bent hagyta. Azóta se volt vele probléma. Legalábbis nem említette.

Link to comment
Megosztás:

Valaki már járt de nem emlékszem mi lett a vége, kiszedte vagy sem....

Invictus járt már így, de bent hagyta. Azóta se volt vele probléma. Legalábbis nem említette.

Akkor marad így, egyszer majd levesszük a váltó deklijét, hátha ott lesz.

Link to comment
Megosztás:

Itt most nem erről van szó, nem 3-ból feszegetem 1-be. A hátramenet oké, de ha álló helyzetből indulok intenzívebben 1-essel, akkor berángat, pl nem lehet normálisan elstartolni vele egy kereszteződésben amikor nagy a forgalom, mert piszkosul berángat, csak óvatosan lehet indulni és tudom, hogy szar a kuplung, mert autószerelő is látta és próbálta is az autót. Vezettem már ismerős ugyanilyen kocsiját és abban ilyet nem tapasztaltam. Még annyira nem vészes, de majd cserélni kell. Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik márkát érdemes venni...

A Sachs és a LUK hasonló minőségű. Gyárilag az enyémben Sachs volt.

Amúgy meg 150ezernél cseréltem, és az enyém nincs visszatekerve...csak annyi, ha az előző tulajok gyepálták a kuplungot, akkor az elanyátlanodik...

Link to comment
Megosztás:

Én is kuplung csere előtt állok, ebből is látszik, hogy hiába van 128 ezer óra szerint az autóban, tuti visszatekertek egy 100-ast, mert 200 fölött kell általában először kuplungot cserélni. Még nem annyira vészes, de hátramenetbe kapcsoláskor szinte kivétel nélkül mindig reccsen, vagy 2x kell kuplungolni, hogy bevegye és amikor 1-ben intenzívebben indulok berángat (gondolom csúszik), de ha finoman engedem fel, akkor még éppen jó és úgy veszem észre, hogy elég nagy a holtjátéka a kuplungnak. Ahogy engedem fel nem mozdul az autó, csak ha már legalább félig felengedtem és csak 1 rövid szakasz az ahol reagál rá az autó. 3 féle kuplung szett közül kellene választanom. Valeo, Sachs, LUK. Melyiket lenne érdemes? Árban kb majdnem ugyanannyiért tudnám beszerezni mind a 3 fajtát, de nem tudom melyik a strapabíróbb, jobb minőségű.

A Sachs jó minőségű után gyártott alkatrészeket csinál én azt vennék!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Új vagyok itt a fórumon de lenne 1-2 kérdésem.

Most vettem egy Astra kombit, 1.4i V8 motoros a járgány. '92-es gyártmányú. 280.000 volt+átírás. Nem tudom ,hogy ez mennyire számít soknak. De az autó teljesen ki lett lakatolva ahol kellett és újra lett festve. 250.000km van benne.

Szóval van 1-2 gondom vele, felsorolnám csak és ha tudtok valami jó tippet , vagy megoldást azt szívesen fogadnám !

- tolatólámpa kapcsolót kicseréltem újra mert a régivel nem világított (kiderült ,hogy a régi is jó csak ki kellett szedni és vissza), na de a lámpa csak addig világít amíg rajt állok a kuplungon. Mihelyt engedem fel hogy induljak hátra , kialszik a lámpa.

- a műszerfalon lévő hőfokmérő nem megy fentebb a 80 fokot jelző pöcöknél. Hajtottam egybe 100km-t úgy, hogy kint 30 fok felett volt de akkor se ment feljebb.

- az előzővel talán egybefüggő probléma ,hogy már felmelegedett motornál a fűtést bekapcsolva is maximum csak langyos legevőt fúj be. A motor, csövek és a hűtő is rendesen meleg volt már.

- illetve utolsó napirendi pont (több egyenlőre nem jut eszembe) a párásodás. Kicseréltem a pollenszűrőt mert azt olvastam ,hogy annak a koszolódása és nedvesedése okozhat ilyet. A gyári volt benne , meg másfél kiló mocsok... De most teljesen tiszta minden.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Új vagyok itt a fórumon de lenne 1-2 kérdésem.

Most vettem egy Astra kombit, 1.4i V8 motoros a járgány. '92-es gyártmányú. 280.000 volt+átírás. Nem tudom ,hogy ez mennyire számít soknak. De az autó teljesen ki lett lakatolva ahol kellett és újra lett festve. 250.000km van benne.

Szóval van 1-2 gondom vele, felsorolnám csak és ha tudtok valami jó tippet , vagy megoldást azt szívesen fogadnám !

- tolatólámpa kapcsolót kicseréltem újra mert a régivel nem világított (kiderült ,hogy a régi is jó csak ki kellett szedni és vissza), na de a lámpa csak addig világít amíg rajt állok a kuplungon. Mihelyt engedem fel hogy induljak hátra , kialszik a lámpa.

- a műszerfalon lévő hőfokmérő nem megy fentebb a 80 fokot jelző pöcöknél. Hajtottam egybe 100km-t úgy, hogy kint 30 fok felett volt de akkor se ment feljebb.

- az előzővel talán egybefüggő probléma ,hogy már felmelegedett motornál a fűtést bekapcsolva is maximum csak langyos legevőt fúj be. A motor, csövek és a hűtő is rendesen meleg volt már.

- illetve utolsó napirendi pont (több egyenlőre nem jut eszembe) a párásodás. Kicseréltem a pollenszűrőt mert azt olvastam ,hogy annak a koszolódása és nedvesedése okozhat ilyet. A gyári volt benne , meg másfél kiló mocsok... De most teljesen tiszta minden.

Ha egy (jól) kilakatolt és fényezett kocsit kaptál ezért a pénzért akkor szerencséd van. A 250 ezer kilométerre azért ne tedd fel az életedet! Az enyém is '92-es és 7 éve vettem neppertől 155 -el. Most túl vagyok a 276-on óra szerint, de ki tudja mi az igazság? Nem a számszerinti km az érdekes, hanem az állapot!

A tolatólámpa kapcsolód valószínűleg kontakt hibás, ezért alszik ki, amikor megmozdul a váltó szerkezet.

A hűtővízhőmérőd is lehet hibás és / vagy a termosztátod is. Ha hideg motorral való indulás után járatod a motort és közben a tenyeredet a felső (vastag) hűtővíz csövön tartod, akkor ha jó a termosztát, akkor a cső hőmérséklete egy darabig nem emelkedik, aztán hirtelen forró lesz. Ha indulás után egyenletesen kezd melegedni a cső, akkor a termosztát kukába való.

Ha most vetted a kocsit és nem egy jó ismerőstől, akkor első dolgod legyen a vezérműszíj, a vízpumpa, a vezérműszíjfeszítő görgő, az olaj és az olajszűrő cseréje!

Link to comment
Megosztás:

A héten fogom ezeket kicseréltetni sorban. Ezt mondta a barátom is akinél műszakiztatták az autót. Ki tudja mikor voltak cserélve ezek az alkatrészek , biztosra kell menni. Na meg én sem szeretném ,hogy megálljon alattam félúton a járgány :)

A tolatólámpa-kapcsoló kontakthibája hol/hogyan kezelendő ?

A cső melegedését pedig holnap első dolgom lesz megnézni. Kb mennyi idő alatt kell ,hogy felmelegedjen ?

Link to comment
Megosztás:

A héten fogom ezeket kicseréltetni sorban. Ezt mondta a barátom is akinél műszakiztatták az autót. Ki tudja mikor voltak cserélve ezek az alkatrészek , biztosra kell menni. Na meg én sem szeretném ,hogy megálljon alattam félúton a járgány :)

A tolatólámpa-kapcsoló kontakthibája hol/hogyan kezelendő ?

A cső melegedését pedig holnap első dolgom lesz megnézni. Kb mennyi idő alatt kell ,hogy felmelegedjen ?

A váltóba van beletekerve a tolatólámpa kapcsoló.

Időjárástól függöen olyan 5-10 perc mulva kell hirtelen melegednie a csőnek.

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolót magát azt tudom ,hogy hol van. Mert a gyári helyett újat vettem, de így is csinálja. Illetve egész pontosan azt csinálja ,hogy amíg teljesen benyomott és teljesen felengedett pedálállás között nem világít.

A csövet meg megnézem és írok. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolót magát azt tudom ,hogy hol van. Mert a gyári helyett újat vettem, de így is csinálja. Illetve egész pontosan azt csinálja ,hogy amíg teljesen benyomott és teljesen felengedett pedálállás között nem világít.

A csövet meg megnézem és írok. :icon1:

Sztem felesleges nézegetni a csövet, attól, hogy hirtelen nyit ki, még nem biztos, hogy jókor is teszi. Ha úgyis vezérléscsere lesz, érdemes azt is kicserélni egyúttal (a vezérműszíj mögött van) valami nevesebbre, pl. Gates, Wahler.

Link to comment
Megosztás:

- tolatólámpa kapcsolót kicseréltem újra mert a régivel nem világított (kiderült ,hogy a régi is jó csak ki kellett szedni és vissza), na de a lámpa csak addig világít amíg rajt állok a kuplungon. Mihelyt engedem fel hogy induljak hátra , kialszik a lámpa.

- a műszerfalon lévő hőfokmérő nem megy fentebb a 80 fokot jelző pöcöknél. Hajtottam egybe 100km-t úgy, hogy kint 30 fok felett volt de akkor se ment feljebb.

- az előzővel talán egybefüggő probléma ,hogy már felmelegedett motornál a fűtést bekapcsolva is maximum csak langyos legevőt fúj be. A motor, csövek és a hűtő is rendesen meleg volt már.

- illetve utolsó napirendi pont (több egyenlőre nem jut eszembe) a párásodás. Kicseréltem a pollenszűrőt mert azt olvastam ,hogy annak a koszolódása és nedvesedése okozhat ilyet. A gyári volt benne , meg másfél kiló mocsok... De most teljesen tiszta minden.

- tolatólámpánál én megnézném a kábelt és a csatlakozó sarut. Tedd rá a gyújtást (álló motor! csak gyújtás), tedd hátramenetbe és kérj meg valakit, hogy figyelje a lámpát és te pedig finoman mozgasd meg a csatlakozót, kábelt.

- a műszer nem pontos, csak tájékoztató. Ha rendesen melegszik indulás után és tartja is a hőfokot én nem aggódnék. Óra csere miatt is mutathat rossz értéket ha nem a megfelelőt tették bele.

- fűtés. Bocs a kérdésért de rendesen forog a ventillátorod? Amúgy nem kizárt, hogy el van vízkövesedve. Ha néha csapvízzel is használták simán előfordulhat

- párásodást a szélvédő alján lévő gumi tömítés hibája/elöregedése okozhatja. Ez rossz akkor a pollenszűrőre csöpög be a víz. Ez többször volt téma... megoldás is van többféle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nekem egy olyan problémám van hogy kicseréltem a km óra spirálomat,mert elszakadt de azóta kattogó hang jön a km órából...a spirált egyszer kicseréltük az autó alkatrészesnél másikra hát ha az a baj de mégsem szóval az tuti jó...esetleg a kmóránál próbáljam meg jobban rányomni hátha nem ment rá eléggé ? vagy esetleg a motorténél van a gond ?? A másik kérdésem hogy a tetőn van ilyen hosszú műanyag sín aminek mindkét végét belehet nyomni egy ilyen nyújtott négyzet alakban ( már mint a végétől viszább). letöltöttem 2 szerelési könyvet is de abba nincs benne hogy lehet azokat leszedni onnan(festeni szeretném,mivel a nap kiszívta a színét már nagyon). Abba reménykedek hogy a tetőkárpitot nem kell hozzá leszedni :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nekem egy olyan problémám van hogy kicseréltem a km óra spirálomat,mert elszakadt de azóta kattogó hang jön a km órából...a spirált egyszer kicseréltük az autó alkatrészesnél másikra hát ha az a baj de mégsem szóval az tuti jó...esetleg a kmóránál próbáljam meg jobban rányomni hátha nem ment rá eléggé ? vagy esetleg a motorténél van a gond ?? A másik kérdésem hogy a tetőn van ilyen hosszú műanyag sín aminek mindkét végét belehet nyomni egy ilyen nyújtott négyzet alakban ( már mint a végétől viszább). letöltöttem 2 szerelési könyvet is de abba nincs benne hogy lehet azokat leszedni onnan(festeni szeretném,mivel a nap kiszívta a színét már nagyon). Abba reménykedek hogy a tetőkárpitot nem kell hozzá leszedni :)

utángyártott spirál, mindig is kattogni fog. Nem tudsz velemit csinálni, csak kicserélni -bontott gyárira. A tetőn lévő lécet belülről kifelé fel lehet pattintani, ha erős kezed van, akkor kézzel is feljön, de sokan rongyba tekert lapos csavarhúzóval szokták felpattintani. Csak melegbe , mert különben törnek a patentek mint a ropi.
Link to comment
Megosztás:

ohh értem...és rendes gyári km spirált nem lehet venni hozzá ? Illetve ma beszéltem egy ismerőssel,az azt mondta hogy tán nem jól van befüzve és azért is kattoghat.... :S:S

Én kb egy hetet töltöttem el egy utángyártott spirállal, kipróbáltam mindent, amit akkor a fórumon ajánlottak, csukott szemmel szedtem ki a műszeregységet már a végén.. de pár próbakör után mindig kattogott. Hidd el, nem éri meg szívni vele.

Elmész egy bontóba, nézel egyet ami nincs kirojtosodva és komoly 1000 Ft-ért megveszed, ennyi a hosszú távú megoldás :)

Link to comment
Megosztás:

Tapizós módszer nem volt , de a hűtőborda és a csövek érezhetően melegebbek mint az előző termosztáttal (már ha érezhetek ilyet).

A hőmérős műszer 110-ig van skálázva, az üzemanyagműszeg meg ki tudja meddig megy fel. Nem volt még teletankolva és egy darabig nem is lesz

Link to comment
Megosztás:

Tapizós módszer nem volt , de a hűtőborda és a csövek érezhetően melegebbek mint az előző termosztáttal (már ha érezhetek ilyet).

A hőmérős műszer 110-ig van skálázva, az üzemanyagműszeg meg ki tudja meddig megy fel. Nem volt még teletankolva és egy darabig nem is lesz

Azért a termosztát nyitást ellenőrizni kéne .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.