Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok! Ismét kérdeznék. Az mitől lehet, hogy az első ablaktörlő, random ott áll meg, ahol kedve van? elég zavaró menet közben, amikor épp úgy dönt hogy középen áll meg. Totózni kell vele, hogy a helyére menjen... :D mit kell kicserélni, és mennyire húzós?

Nekem pont ugyenzt csinálta, és az volt a hiba oka, hogy be volt égve a biztosítékja a foglalatba. De hogy miért? Megkukáztam, azóta jó(még) :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét kérdeznék. Az mitől lehet, hogy az első ablaktörlő, random ott áll meg, ahol kedve van? elég zavaró menet közben, amikor épp úgy dönt hogy középen áll meg. Totózni kell vele, hogy a helyére menjen... :D mit kell kicserélni, és mennyire húzós?

az lehet attól is, hogy a motorban lévő "programtárcsa" elhalálozott

van benne egy tárcsa rajta réz érintkező, amitől tudja, hogy hol a "nulla" állása, odáig tekeredik, akkor is ha a relé már levette róla a vellanyt

szétszed/belenéz/megpucol, de cserélni abba sztem semmit nem lehet, tehát bontó...

Link to comment
Megosztás:

Na akkor ma meló után biztosíték tábla hackelés lesz :D Köszi a tippet!

Nálad valószínű nem ez lesz a baj, ha utána újra tudtad kapcsolni az ablaktörlőt. Nekem nem ment. Akkor lehet, az a programtárcsás valami lesz, azt is szétszedtem, de feleslegesen, nem ott volt a baj, de elszórakoztam vele egy fél napot. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma reggel megint cseréltem autót az asszonnyal és behoztam a szervizbe az Astrát.

Ahogy írtátok nekem korábban, valóban a vákuum szivattyú tolta az olajat az adagoló felé.

Szerencsére a szervódob felőli cső még száraz volt, szóval sikerült megelőzni a nagyobb bajt.

Délután egy óra körül lekapta a szerelő cimbi a régi szivattyút én meg két óra körül elugrottam a városszéli bontóba.

Ötezerért adtak egy szivattyút csővel együtt. Volt nekik legalább tíz ilyen alkatrész egy nagy műanyag dobozban.

Elhoztam, cimbi letömítőzte, felrakta, az olajos csövet kitakarította, majd vissza minden cső a helyére, fék próba és végeztünk is.

Féktisztítóval lemosta az olajos részeket...30 perc se volt a nettó munka.

Jelenleg elmondhatom, hogy egy olaj- és gázolajszivárgástól mentes F Astra tulajdonosa az asszonykám. :-)

...az indítás is jó még.

Mégegyszer köszi mindenkinek a jótanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valami nem stimmel a taligával. 3 nap után most beakartam indítani, és az istennek sem akart beindulni. Jóbarátom elmondása szerint, izzítógyertya probléma lesz, mert 3-4 szer ráizzított, és utána beindult.

Tud valaki ajánlani jó, megbízható, és olcsó izzítógyertyát? Tudom, ez a 3 bűvös kívánság.

X17DT Motor.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valami nem stimmel a taligával. 3 nap után most beakartam indítani, és az istennek sem akart beindulni. Jóbarátom elmondása szerint, izzítógyertya probléma lesz, mert 3-4 szer ráizzított, és utána beindult.

Tud valaki ajánlani jó, megbízható, és olcsó izzítógyertyát? Tudom, ez a 3 bűvös kívánság.

X17DT Motor.

Köszi előre is.

A Delphi-k, amik még vállalhatóak szerintem, igazából ezek a pár ezer forintosak 1 évet bírnak kb. Arra figyelj, hogy a névleges fesz. 11V-os legyen, ne az 5 V-os. Pedig még nincs olyan hideg, ezek szoktak indulni még ilyenkor izzítás nélkül is. Az izzítás vezérlője is beavatkozik, akkor nem is szoktak izzítani, míg el nem ér egy bizonyos alacsony hőfokot. Ki kell szedni és akksin lepróbálni, hogy milyen hamar izzanak fel. Szinte egyből kell látnod, hogy füstöl és utána el kezd vörösödni, ha nem kezd egyből, akkor az már kukának mondható.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valami nem stimmel a taligával. 3 nap után most beakartam indítani, és az istennek sem akart beindulni. Jóbarátom elmondása szerint, izzítógyertya probléma lesz, mert 3-4 szer ráizzított, és utána beindult.

Tud valaki ajánlani jó, megbízható, és olcsó izzítógyertyát? Tudom, ez a 3 bűvös kívánság.

X17DT Motor.

Köszi előre is.

Sajnos a megbízható és az olcsó nem túl jó barátok.Ezért soha nem járnak együtt.Én a helyedben Bosch-t dobnék bele és miden gondod megoldódik.Nem olcsó de talán a legjobb megoldás. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

A Delphi-k, amik még vállalhatóak szerintem, igazából ezek a pár ezer forintosak 1 évet bírnak kb. Arra figyelj, hogy a névleges fesz. 11V-os legyen, ne az 5 V-os. Pedig még nincs olyan hideg, ezek szoktak indulni még ilyenkor izzítás nélkül is. Az izzítás vezérlője is beavatkozik, akkor nem is szoktak izzítani, míg el nem ér egy bizonyos alacsony hőfokot. Ki kell szedni és akksin lepróbálni, hogy milyen hamar izzanak fel. Szinte egyből kell látnod, hogy füstöl és utána el kezd vörösödni, ha nem kezd egyből, akkor az már kukának mondható.

Kamrás motor kizárt dolog, hogy rendesen induljon izzítás nélkül. Megölöd az akkumulátort, és vagy az önindítót. Ha nem várom meg az izzítást, akkor 4-5 mp-ig kell tekertetni, de akkor is azért indul be mert közben izzít.

Nekem még ugyanazok a gyertyák vannak benne, amikkel 4 éve és 100 ezer km-rel ezelőtt vettem az autót. Bosch márkájúak. Mindenki döntse el, hogy érdemes-e ilyet venni, vagy olyat, amelyik 1 évet bír...

Link to comment
Megosztás:

Kamrás motor kizárt dolog, hogy rendesen induljon izzítás nélkül. Megölöd az akkumulátort, és vagy az önindítót. Ha nem várom meg az izzítást, akkor 4-5 mp-ig kell tekertetni, de akkor is azért indul be mert közben izzít.

Nekem még ugyanazok a gyertyák vannak benne, amikkel 4 éve és 100 ezer km-rel ezelőtt vettem az autót. Bosch márkájúak. Mindenki döntse el, hogy érdemes-e ilyet venni, vagy olyat, amelyik 1 évet bír...

Mondjuk ezt bírom, hogy Te mindenkit kritizálsz. Meg mondom neked őszintén, az enyém (kamrás), ezekben a 15-20 fokokban izzítás nélkül is teljesen könnyen indul, ha meg megvárom az izzítást, relé kattanását, akkor meg épp, hogy teker az önindító és röff, egy pillanatra van indítási állásban a kulcs. Ha neked 4-5 sec mire ilyen időben izzítás nélkül indul, akkor lehetséges, hogy a Te autódban kellene a hibát keresni. http://www.youtube.com/watch?v=UvPDnk11m4Imeg

simán indul az enyém is.
Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ezt bírom, hogy Te mindenkit kritizálsz. Meg mondom neked őszintén, az enyém (kamrás), ezekben a 15-20 fokokban izzítás nélkül is teljesen könnyen indul, ha meg megvárom az izzítást, relé kattanását, akkor meg épp, hogy teker az önindító és röff, egy pillanatra van indítási állásban a kulcs. Ha neked 4-5 sec mire ilyen időben izzítás nélkül indul, akkor lehetséges, hogy a Te autódban kellene a hibát keresni. http://www.youtube.com/watch?v=UvPDnk11m4Imeg

simán indul az enyém is.

Igazából csak azt nem értem, hogy miért kell mindig kerülőutakat, meg tákolmány megoldásokat kitalálni, de főleg másoknak javasolni egy egy problémának a kiküszöbölésére a kézenfekvő megoldás helyett.

Vegyen olcsó izzítógyertyát, mert az jó lesz egy évig. Vagy nem túl hidegben meg ne is várja meg az izzítást, mert minek az. Namost ha 3-4 izzítás után volt hajlandó csak beindulni a motorja, akkor esélyes, hogy izzítás nélkül elindul neki, igaz?

Van két Isuzu motor is a birtokomban, 20 fok alatt kínkeservesen hajlandó mindkettő elindulni. e felett is észrevehetően tovább kell tekertetni. Namost huzamosabb ideig így használva a kocsit tutira akksi, majd önindító hiba lenne a vége. Mi értelme van ennek, ha van egy olyan találmány, hogy izzítás. Az Isuzu motorknál ráadásul még jól ki is van találva, mert csak 2-3 mp-ig kell csinálni. A tiéd valami csoda motor, biztos.

Szerintem nem poénból találták ki az izzítást a gyárban, akár az elő, akár az utóizzításról van is szó. Jó gyertyák, szerintem az a javasolható megoldás az indítási gondokra, aztán nincs vele gond évekig (persze ha minden más jó a motoron). Jó izzítással még a szar kompressziójú motor is beindul.

Link to comment
Megosztás:

Igazából csak azt nem értem, hogy miért kell mindig kerülőutakat, meg tákolmány megoldásokat kitalálni, de főleg másoknak javasolni egy egy problémának a kiküszöbölésére a kézenfekvő megoldás helyett.

Vegyen olcsó izzítógyertyát, mert az jó lesz egy évig. Vagy nem túl hidegben meg ne is várja meg az izzítást, mert minek az. Namost ha 3-4 izzítás után volt hajlandó csak beindulni a motorja, akkor esélyes, hogy izzítás nélkül elindul neki, igaz?

Van két Isuzu motor is a birtokomban, 20 fok alatt kínkeservesen hajlandó mindkettő elindulni. e felett is észrevehetően tovább kell tekertetni. Namost huzamosabb ideig így használva a kocsit tutira akksi, majd önindító hiba lenne a vége. Mi értelme van ennek, ha van egy olyan találmány, hogy izzítás. Az Isuzu motorknál ráadásul még jól ki is van találva, mert csak 2-3 mp-ig kell csinálni. A tiéd valami csoda motor, biztos.

Szerintem nem poénból találták ki az izzítást a gyárban, akár az elő, akár az utóizzításról van is szó. Jó gyertyák, szerintem az a javasolható megoldás az indítási gondokra, aztán nincs vele gond évekig (persze ha minden más jó a motoron). Jó izzítással még a szar kompressziójú motor is beindul.

Végül is, ha vissza nézed a srác kérdését: Tud valaki ajánlani jó, megbízható, olcsó izzítógyertyát? Akkor megértenéd, hogy miért is írtam neki az 1 évet bíró gyertyát, nem azt írtam, hogy azt rakja bele, hanem Neki "olcsó" kell, ebben az esetben ajánlottam neki egy vállalható alkatrész márkát. Ez nem tákolmány szerintem. Viszont, ha az én esetemre gondolsz, hogy nincs bekötve az izzítás hőfokjeladója, mert el van szakadva, ez szerintem nem tákolmány. Mivel leírtam, hogy miként reagál ez esetben nálam, így ezzel nem ártok semmit sem a gyertyáknak, sem a motornak, se semminek, mérési eredményeim vannak az izzítási időkről.

Hol olvastad, hogy azt írtam neki, hogy izzítás nélkül el fog indulni neki, ha izzítással nem? Az enyém képzeld el elindul +20 fokban izzítás nélkül is 1-2 sec alatt, és ez nem azt jelenti, hogy csoda motor, hanem véleményem szerint, ha egy motoron minden flottul működik, akkor indulni fog. (Mellékesen az én családomban három ilyen isuzu van, van tapasztalatom ezen motorral kapcsolatban).

Utóizzítás? Igen védjük a környezetünket:) Nézz rá az előtöltésre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tanácsot kérnék. Most lucas adagoló van fenn(ezzel vettem) de a nem használt autón bosch.

Kicsit sokat fogyaszt, Kecskemét- Kiskunfélegyháza közt ingázok a melóba, és olyan 6,5 l .

A régi 5 l -el elment .

Ennyire jobb lenne a bosch, vagy csak rosszúl van beállítva a lucas adagoló. ?

Ja 93' f astra 5 ajtos.

Vagy CSERE?

Köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tanácsot kérnék. Most lucas adagoló van fenn(ezzel vettem) de a nem használt autón bosch.

Kicsit sokat fogyaszt, Kecskemét- Kiskunfélegyháza közt ingázok a melóba, és olyan 6,5 l .

A régi 5 l -el elment .

Ennyire jobb lenne a bosch, vagy csak rosszúl van beállítva a lucas adagoló. ?

Ja 93' f astra 5 ajtos.

Vagy CSERE?

Köszönöm :)

Mennyire kormol, ha nyomsz egy frutit?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tanácsot kérnék. Most lucas adagoló van fenn(ezzel vettem) de a nem használt autón bosch.

Kicsit sokat fogyaszt, Kecskemét- Kiskunfélegyháza közt ingázok a melóba, és olyan 6,5 l .

A régi 5 l -el elment .

Ennyire jobb lenne a bosch, vagy csak rosszúl van beállítva a lucas adagoló. ?

Ja 93' f astra 5 ajtos.

Vagy CSERE?

Köszönöm :)

Csak beállítás kérdése. A miénken is Lucas volt, és 5L-el elment az is.

Link to comment
Megosztás:

Csak beállítás kérdése. A miénken is Lucas volt, és 5L-el elment az is.

A mai nap reggel kipróbáltam hogy izzítás nélkül hogy indul a gép kb 3 másodperc és már járt is a motor.

ahoz képest hogy elégé eszi az olajat(kb 1000km/1liter)szerintem jól indul.persze új az aksim is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.