Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Sziasztok

Az probléma ha a kormányösszekötő rúd a kocsi orra felé vízszintesen megmozgatva elmozdul kicsit egy koppanó hanggal kísérve? Az autó egyébként balra húz. Szervótlan kormányműről van szó.

Nem tuti hogy belejátszik közvetlenül a balra húzásba, de én azért kicserélném majd mehet futómű állításra.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Akinek volt problémája a kormánymű kopásával, azoknak milyen tünetek jelentkeztek?

Átnéztem az astar futóművét, minden gömbfej, talpas, szilent, összekötő jó állapotban, mégis van a kormánynak egy kézzel érezhető kottyanása, holtjátéka, ami egyenes futásban, kiseebb kátyúba való belhajtáskot jelentklezik, mintha valami lógna a kormányoszlopban...

Cseréljek kormányművet vagy a kormányoszlopban keressem a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Akinek volt problémája a kormánymű kopásával, azoknak milyen tünetek jelentkeztek?

Átnéztem az astar futóművét, minden gömbfej, talpas, szilent, összekötő jó állapotban, mégis van a kormánynak egy kézzel érezhető kottyanása, holtjátéka, ami egyenes futásban, kiseebb kátyúba való belhajtáskot jelentklezik, mintha valami lógna a kormányoszlopban...

Cseréljek kormányművet vagy a kormányoszlopban keressem a hibát?

Nyomtávrudaknál nem rángattad meg fel-le a kormányművet?

Link to comment
Megosztás:

Akinek volt problémája a kormánymű kopásával, azoknak milyen tünetek jelentkeztek?

Átnéztem az astar futóművét, minden gömbfej, talpas, szilent, összekötő jó állapotban, mégis van a kormánynak egy kézzel érezhető kottyanása, holtjátéka, ami egyenes futásban, kiseebb kátyúba való belhajtáskot jelentklezik, mintha valami lógna a kormányoszlopban...

Cseréljek kormányművet vagy a kormányoszlopban keressem a hibát?

Van egy megvezetés a kormányoszlopon a műszarfal alatt. Ott van egy műanyag persely ami ki tud csúszni és kopog, ha behasalsz a pedálokhoz és felnézel látni.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hello mindenki! A kormányom ferdén áll. A futóművet kell hozzáállítani vagy a kormányt vegyem le és rakjam arrébb pár fokkal? Bár már próbáltam leszedni a kormányt de nem birtam. És a futóművet hogyan kell hozzáállítani?

Igazából csak futóműves tudja állítani mert műszer kell hozzá csak úgy szemre nem lehet. Amúgy a kormányösszekötő végén tekergetik a csavarokat.

1056958-20130604-cOd2Ou.jpg

Link to comment
Megosztás:

Csak bele ne szakadjon a csavar, mint nekem, cserélhettem is mind a két össze kötőt, kifúrással nem akartam szenvedni, közbetét meg úgy jött így is ki, hogy beflexeltem neki, mert szépen be volt rohadva.

Meglazítottam a két csavart aztán csavarhúzóval szépen kissé szétfeszítettem a szárat és úgy megindult. Örült a csávó mint m ajom a kukijának hogy nem kellett szenvednie vele. Szétszedtem lepucoltam megkentem összeraktam úgy vittem oda.

Link to comment
Megosztás:

Meglazítottam a két csavart aztán csavarhúzóval szépen kissé szétfeszítettem a szárat és úgy megindult. Örült a csávó mint m ajom a kukijának hogy nem kellett szenvednie vele. Szétszedtem lepucoltam megkentem összeraktam úgy vittem oda.

Nekem lánggal melegítették ki a futóművesnél, meg a régi dieselünknél is.

Link to comment
Megosztás:

Meglazítottam a két csavart aztán csavarhúzóval szépen kissé szétfeszítettem a szárat és úgy megindult. Örült a csávó mint m ajom a kukijának hogy nem kellett szenvednie vele. Szétszedtem lepucoltam megkentem összeraktam úgy vittem oda.

Ha sikerül meglazítani, akkor biztos lehetséges, de mivel nekem szépen leszakadt a feje, így úgy döntöttem veszek 2500/db áron utángyártott újat hozzá, nálam is örült a futóműves, 10 perc sem volt szinte a bemérés, állítás, viszont nekem nem a gyári értékre állított, mert tapasztalatból mondta, hogy akkor elnyalja a gumi belső felét és annak nem örülnék az új michelinek-nél:) Arra viszont érdemes figyelni, hogy jól meg legyen húzva az a csavar, mert én kis naiv gondoltam nem tépem meg, mert hátha szét kell majd szedni valamikor, de olyankor kotyogott a rúdban a közbetét-gömbfej páros.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az alábbi hibajelenséget tapasztaltam:

A kormányt holtjátékban ide-oda "alig" lötyögtetve nyikorgó hangot hallok.

Ez leállított motornál eléggé hallható, de járónál is, és menettközben is hallható.

Menetközben a kormány egyenteles forgatásakor szintén ugyanez a nyikorgó hangot hallom.

Szerintetetk mi okozhatja?

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az alábbi hibajelenséget tapasztaltam:

A kormányt holtjátékban ide-oda "alig" lötyögtetve nyikorgó hangot hallok.

Ez leállított motornál eléggé hallható, de járónál is, és menettközben is hallható.

Menetközben a kormány egyenteles forgatásakor szintén ugyanez a nyikorgó hangot hallom.

Szerintetetk mi okozhatja?

Köszi a válaszokat.

Meg kellene hallgatni a motortérbe pl. honnan jöhet a hang kb. Amit mondani ill. tippelhetek, hogy a toronycsapágyat érdemes meghallgatni, az szokott "ropogni", nyikorogni. Rosszabb esetbe maga a kormánymű... Így monito mögül nehéz, hallgatózni kellene első körbe, aztán ötletelünk tovább :)

Ui.: Ha csak egy helyre írod be a hozzászólást, akkor is kapsz majd rá választ... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok! Szervósítás előtt állok és lenne egy kérdésem. Éppen szivattyútartó-konzolos motortartóbakot vadászom. Jól tudom, hogy nekem csak olyan 8V-s autóból származó bak lenne a megfelelő, amelyben csak szervó volt, de klíma nem? Mivel amikben mindkettő volt ott a feszítő is a bakon van. Nekem pedig a vezérlésnél lesz. Előre is köszi a választ!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv.!

Hogy is van ez a bronz(?) cucc a kormányműben az összekötőknél?

Ez ki tud kopni és kotyogni nekem, és ezt tudok én újat vennI? (nem szervós)

Hogy tudom én ezt kicserélni? Ki kell venni a kormányművet hozzá?

Azon van átdugva az 1-1 csavar. Nem kell kiszerelni ez végett, összekötő le és a porvédőt kell elhúzni és ki tudod szedni. Lehet venni újat, bár én csak fémet tudtam, ami bent volt az meg műanyag volt, de a kotyogáson tudsz enyhíteni, sőt megszüntetni, ha kicsit jobban megfeszíted a fogaslécet az állító csavarral, az ott van ahol bemegy az utastérben, azaz, ahol a kormányoszlopra csatlakozik. Van egy kontra anya, elég nagy és egy ~ 24 es csavar (ebben nem vagyok biztos), befelé tekerve tudsz rajta feszíteni, de ne túl sokat, mert akkor meg szoros lesz és nehéz lesz tekerni a kormányt, szinte csak fél-egy fordulatot, csak elég nehézkes ehhez hozzá férni a helyén, de nem lehetetlen. Legalábbis a vectran és corsan szívás én csináltam hozzá egy kulcsot.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Na, pénteken meg is jött a csúszka, ma beraktam, és kúúúúúúrva jóóóóó!!! :D Végre semmi kopogás nem jön a kormányműből.

Érdekes hogy a régin se látszott semmilyen kopás, főleg, hogy szerintem a felpattintható kis müanyag bigyón siklik, de azon agyaltam, hogy lehet nem is ez kopik, hanem a ház, mivel az meg alu.

Viszont most meg vehetek egy gumiharangot... :)

Köszi mindenkinek a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Na, pénteken meg is jött a csúszka, ma beraktam, és kúúúúúúrva jóóóóó!!! :D Végre semmi kopogás nem jön a kormányműből.

Érdekes hogy a régin se látszott semmilyen kopás, főleg, hogy szerintem a felpattintható kis müanyag bigyón siklik, de azon agyaltam, hogy lehet nem is ez kopik, hanem a ház, mivel az meg alu.

Viszont most meg vehetek egy gumiharangot... :)

Köszi mindenkinek a segítséget!

mán hova harangot? gumit?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.