Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Eljött a vég...Eddig ha elkezdett szarakodni a verda,miután üzem meleg lett a motor már jó volt,de most már nem.

:lol:

Nem indul be egy henger...azaz beindul ugyan,de 200-300 méter után leáll.

Kivillogtattam a hibakódot: P0302=2. henger felismert gyújtáskimaradás

Mennyi az esélye annak ,hogy NEM gyújtótrafó.(Mert nekem azt akarják bemagyarázni,hogy AGR szelep...)

Mi más lehet még a trafón kívül?

Hogy lehetne kideríteni 100% hogy mi a baja?

Várom minden kedves hozzáértő válaszát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1.6 16V-s G Astrám van.Másfél hónappal ezelőtt jelzett a műszerfalon a szervizlámpa először.Lekorlátozta az autó teljesítményét,hiába "tapostam" a gázpedált,csak nem ment az autó.EGR és fojtószelep ki lett tisztítva,nem jelzett 2 napig,aztán megint.Azóta eltelt másfél hét és semmi.Elvittem szerelőhöz,kiolvastattuk a hibakódot,a gázpedál felől rossz jelet kap a fedélzeti.Szerelő szerint gázpedál érzékelő.

Valakinek valamilyen tapasztalat ilyen hibával kapcsolatosan?Hogyan tovább?

Köszi

Zsani

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Szia Franky,

egy hónapja szerelőnél volt az autó és még mindig nem produkálta a hibát. Jártak vele amíg ki nem fogyott belőle a benzin, aztán hanyagolták (hiszen kifogyott a benzin...) Elkezdték mondogatni, hogy ez ilyen meg olyan nehéz eset, lehet, hogy vezérlőegység hiba -ami ugye kb. 200 ropi. Tegnap úgy döntöttem, hozzuk el mert annak nincs értelme, hogy mi finanszírozzuk a mester beszerző útjait bármiféle eredmény nélkül. A nejem el is hozta, eljutott vele a legközelebbi benzinkútig (3km) majd ott tankolás után ismét nem lehetett elindítani! Úgy látszik, a hibát csak nekünk hajlandó produkálni!

A mester javára írható, hogy telefonhívásra odament (elmentünk érte) - egy erősebb kalapácsütés a benzinpumpa fedelére és lőn csoda - elindult! Ezzel meg is lett a diadnózis: ÜZEMANYAG SZIVATTYÚ!!!

..hogy rohadjon meg... hónapokig szívatott bennünket, mire kiderült!

Jövő hétvégére megjön az új pumpa, kicserélem aztán kíváncsi leszek...

Szia,

Sajnos nálam nem ez volt a gond, ez volt az első, amire gondoltunk és ki is cseréltük egyből, de nem segített.

Miután két szervizben is azt mondták, hogy ez bizony computer csere, végül belementem, mert 2 hónapig nem tudtam használni az autót és más választásom nem nagyon volt.

Azóta még nem volt gondom, remélem nem is lesz, de nem sok jóval kecsegtettek, azt mondták, ez típushiba, bármikor előfordulhat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Sajnos nálam nem ez volt a gond, ez volt az első, amire gondoltunk és ki is cseréltük egyből, de nem segített.

Miután két szervizben is azt mondták, hogy ez bizony computer csere, végül belementem, mert 2 hónapig nem tudtam használni az autót és más választásom nem nagyon volt.

Azóta még nem volt gondom, remélem nem is lesz, de nem sok jóval kecsegtettek, azt mondták, ez típushiba, bármikor előfordulhat :lol:

Ja, ha előbb látom hogy írtál, akkor lett volna eladó bontott AC pumpám ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Szeretném a tanácsotokat kérni.

Nézegettem hogy a dugózás megy ezerrel. de főleg XEL motornál.

Adott egy x16XE moci. EGR hibával.

Faxa helyen van, kész nőgyógyász meló kiszedni. Ha a dugózás mellett maradunk, a közbetéttel, amit itt látniZ14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ennél a motornál is megoldódik minden?

Köszi!

Laci, aki dieseles volt;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a tanácsotokat kérni.

Nézegettem hogy a dugózás megy ezerrel. de főleg XEL motornál.

Adott egy x16XE moci. EGR hibával.

Faxa helyen van, kész nőgyógyász meló kiszedni. Ha a dugózás mellett maradunk, a közbetéttel, amit itt látniZ14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ennél a motornál is megoldódik minden?

Köszi!

Laci, aki dieseles volt;)

Mennyire nagy az AGR hiba?

Lezárni is úgy lehet,tisztítás után ,ha még működőképes!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a tanácsotokat kérni.

Nézegettem hogy a dugózás megy ezerrel. de főleg XEL motornál.

Adott egy x16XE moci. EGR hibával.

Faxa helyen van, kész nőgyógyász meló kiszedni. Ha a dugózás mellett maradunk, a közbetéttel, amit itt látniZ14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpgennél a motornál is megoldódik minden?

Köszi!

Laci, aki dieseles volt;)

Megoldódik - egy életre. Csak figyelj arra, amit Korzika írt.

Link to comment
Megosztás:

Mennyire nagy az AGR hiba?

Lezárni is úgy lehet,tisztítás után ,ha még működőképes!

:D olyan 10 cm hosszú és 5cm átméőjű :lol:

na viccet félre..

sárga lámpa világít.

motor dadog, alapjárat hol van hol nincs.

hibakód

P1405 Exhaust Gas Pecirculation valve pos. - érz hibás működés

vagy

P1405 DPFE érzékelő Upstream Hose Off or Plugged

Link to comment
Megosztás:

:devlish: olyan 10 cm hosszú és 5cm átméőjű :lol:

na viccet félre..

sárga lámpa világít.

motor dadog, alapjárat hol van hol nincs.

hibakód

P1405 Exhaust Gas Pecirculation valve pos. - érz hibás működés

vagy

P1405 DPFE érzékelő Upstream Hose Off or Plugged

1405 lineáris kipufogógáz vissza vezetés (EGR) helyzett

lekapcsolja az EGR-t...

gondolom beállt mint a szőg :D

Link to comment
Megosztás:

1405 lineáris kipufogógáz vissza vezetés (EGR) helyzett

lekapcsolja az EGR-t...

gondolom beállt mint a szőg :lol:

hát az lehet...

ilyenkor lehet javítani? nekem anno az x17dtl ben még vákumos volt. azt ki lehetett pucolni.

ez elektronyos...

áztatgatni kell? vagy z kuka, és venni kell egy működő bontottat, és dugózás?

Tigrában van... abbból azt sem tudom hogy fogom kivenni....

még a felső csavarhozhozzáférni, de a másik, még aláfekve se látni nagyon.. nem hogy odanyúlni

Nőgyógyász meló :D_

Link to comment
Megosztás:

hát az lehet...

ilyenkor lehet javítani? nekem anno az x17dtl ben még vákumos volt. azt ki lehetett pucolni.

ez elektronyos...

áztatgatni kell? vagy z kuka, és venni kell egy működő bontottat, és dugózás?

Tigrában van... abbból azt sem tudom hogy fogom kivenni....

még a felső csavarhozhozzáférni, de a másik, még aláfekve se látni nagyon.. nem hogy odanyúlni

Nőgyógyász meló :lol:_

Még teljesen beragadtnál is van esély, hogy ki lehet áztatni annyira, hogy mozogjon. A két szélső érintkezőre adj áramot és járasd is meg áztatás közben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel nem lehet dicsekedni! :rolleyes:

Amúgy ,ha nagyon beszorult próbáld kiáztatni ,megjáratni és utána lezárni!

Tényleg nehéz hozzáférni!

:huh: Köszi a bíztatást Korzika! ;)t

Nincs valakinek egy méretezet rajza a dugóról? Végülis az is elég lenne, hogy mennyi a 2 felfogó lyuk közép távolsága, átméője, és mennyi a 3. furat távolsága a 2 felfogató lyuktól, és annak az átmérője s kb milyn mélyre kell besűlyeszteni.

Lehet h sokat kérek? de nem szeretnék 2x ki be szerelni :lol:

köszi!

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: Köszi a bíztatást Korzika! ;)t

Nincs valakinek egy méretezet rajza a dugóról? Végülis az is elég lenne, hogy mennyi a 2 felfogó lyuk közép távolsága, átméője, és mennyi a 3. furat távolsága a 2 felfogató lyuktól, és annak az átmérője s kb milyn mélyre kell besűlyeszteni.

Lehet h sokat kérek? de nem szeretnék 2x ki be szerelni :huh:

köszi!

Mi úgy csináltuk,hogy mikor leszedtük akkor körbe rajzoltuk,megjelöltük a két lyuk helyét és kivágtuk.

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: Köszi a bíztatást Korzika! ;)t

Nincs valakinek egy méretezet rajza a dugóról? Végülis az is elég lenne, hogy mennyi a 2 felfogó lyuk közép távolsága, átméője, és mennyi a 3. furat távolsága a 2 felfogató lyuktól, és annak az átmérője s kb milyn mélyre kell besűlyeszteni.

Lehet h sokat kérek? de nem szeretnék 2x ki be szerelni :huh:

köszi!

Hali.

Sztem menj be a Csergöhöz, vegyél egy tömitést az agr alá, és arrol le tudod mérni amiket szeretnél. És akkor csak egyszer kell szétszerelni.

Az x16xe agr, vajon ugyan az lehet mint a 16xel-nél?

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: Köszi a bíztatást Korzika! ;)t

Nincs valakinek egy méretezet rajza a dugóról? Végülis az is elég lenne, hogy mennyi a 2 felfogó lyuk közép távolsága, átméője, és mennyi a 3. furat távolsága a 2 felfogató lyuktól, és annak az átmérője s kb milyn mélyre kell besűlyeszteni.

Lehet h sokat kérek? de nem szeretnék 2x ki be szerelni :huh:

köszi!

Az AGR alatt van egy tömítés, az alapján le lehet méretezni.

ILYEN

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1.6 16V-s G Astrám van.Másfél hónappal ezelőtt jelzett a műszerfalon a szervizlámpa először.Lekorlátozta az autó teljesítményét,hiába "tapostam" a gázpedált,csak nem ment az autó.EGR és fojtószelep ki lett tisztítva,nem jelzett 2 napig,aztán megint.Azóta eltelt másfél hét és semmi.Elvittem szerelőhöz,kiolvastattuk a hibakódot,a gázpedál felől rossz jelet kap a fedélzeti.Szerelő szerint gázpedál érzékelő.

Valakinek valamilyen tapasztalat ilyen hibával kapcsolatosan?Hogyan tovább?

Köszi

Zsani

Szia!

Kíváncsi lennék, hogy megoldódótt-e a probléma a kocsival, és ha igen akkor hogy?

Illetve jó lenne tudni, h mi volt pontosan a hibakód!

Üdv!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Sztem menj be a Csergöhöz, vegyél egy tömitést az agr alá, és arrol le tudod mérni amiket szeretnél. És akkor csak egyszer kell szétszerelni.

Az x16xe agr, vajon ugyan az lehet mint a 16xel-nél?

Köszi 1.6 16V jó ötlet! van esetleg bontóban hátha hozzámvágnak egyet az kicsit közelebb van mint a CSergö.

Vagy csak egy bontott egr -t és körberajzolom s megmérem :rolleyes:

PGA köszi a képet, bár azt nem tudom hogy egy kép alapján hogy lehet méretezni? Ebben ha tudsz segíteni, annak örülnék!

Link to comment
Megosztás:

Karistoltam egy kis AGR-portrét:

Z14XE_AGR_TXT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így néz ki a Z14XE, Z16XE szelepe, és tudtommal az X14XE, X16XE is, meg szerintem az X16XEL is. De javítsatok, ha az utóbbiak mégse nem.

A Z16/14XE és a X16/14XE között fizikailag annyi a kölömbség hogy más rajta a folytószelepház (X-es bowdenes Z-s elektromos) illetve ezért az ECU is más. De lényegében a kettő blokk ugyanaz! Annyi talán hogy a Z-seknél már jobbak az illesztések meg a szelepfedélbe a bemarások némileg jobban sikerültek. Tehát általánosságban ami az X nél hiba volt a Znél próbálták kisebb nagyobb sikerrel javítani. Legtöbbször a Z-s alaktrészei jók az Xes hez(természetesen az eljén taglalt két fő alkatrészt leszámítva). Az XEL végű blokknál több lényeges eltérés is van. PL. Bosch ECU full más hengerfej más gyújtó TR, merőben más a folytószelep ház is. Darabjaira még nem szertem mert én csak autóvillamosságis havernál láttam ilyen blokkot meg ezeket ő mondta.

Link to comment
Megosztás:

Karistoltam egy kis AGR-portrét:

Z14XE_AGR_TXT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így néz ki a Z14XE, Z16XE szelepe, és tudtommal az X14XE, X16XE is, meg szerintem az X16XEL is. De javítsatok, ha az utóbbiak mégse nem.

A Z16/14XE és a X16/14XE között fizikailag annyi a kölömbség hogy más rajta a folytószelepház (X-es bowdenes Z-s elektromos) illetve ezért az ECU is más. De lényegében a kettő blokk ugyanaz! Annyi talán hogy a Z-seknél már jobbak az illesztések meg a szelepfedélbe a bemarások némileg jobban sikerültek. Tehát általánosságban ami az X nél hiba volt a Znél próbálták kisebb nagyobb sikerrel javítani. Legtöbbször a Z-s alaktrészei jók az Xes hez(természetesen az eljén taglalt két fő alkatrészt leszámítva). Az XEL végű blokknál több lényeges eltérés is van. PL. Bosch ECU full más hengerfej más gyújtó TR, merőben más a folytószelep ház is. Darabjaira még nem szertem mert én csak autóvillamosságis havernál láttam ilyen blokkot meg ezeket ő mondta.

Link to comment
Megosztás:

A Z16/14XE és a X16/14XE között fizikailag annyi a kölömbség hogy más rajta a folytószelepház (X-es bowdenes Z-s elektromos) illetve ezért az ECU is más. De lényegében a kettő blokk ugyanaz! Annyi talán hogy a Z-seknél már jobbak az illesztések meg a szelepfedélbe a bemarások némileg jobban sikerültek. Tehát általánosságban ami az X nél hiba volt a Znél próbálták kisebb nagyobb sikerrel javítani. Legtöbbször a Z-s alaktrészei jók az Xes hez(természetesen az eljén taglalt két fő alkatrészt leszámítva). Az XEL végű blokknál több lényeges eltérés is van. PL. Bosch ECU full más hengerfej más gyújtó TR, merőben más a folytószelep ház is. Darabjaira még nem szertem mert én csak autóvillamosságis havernál láttam ilyen blokkot meg ezeket ő mondta.

Te dolgozol. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.