Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

On Tuesday, June 28, 2016 at 15:45, akos08 írta:

Sziasztok!
A télen vettem egy astra g 1.4 v16 comfortot.
Digitális klíma van benne de sajnos nem működik. Most elég aktuálissá vált hogy mennyire jó is lenne.. főleg ha hosszú útra megyek.
Feltöltésen nem is gondolkozok még mert egyáltalán be sem kapcsol. Az előző tulaj azt mondta nem éri meg rendbe tenni. Azt nem tudom miért akkor nem is érdekelt.
Nagy baja lehet illetve sokba kerülhet a javítás? Mik a hibalehetőségek első körben amiket cserélnem kellene benne?
Köszönöm!

Megeri megcsinaltatni, ha hasznalod az autot. Faluban rohangalasra tenyleg nem szukseges. De hosszu uton, esetleg varoson dugoban valami csoda. Nekem 90e volt rendbe hozni (manual), de megeri! (2 toltes, tekercs csere, tomszelence csere, tisztitas) Nem mindegy milyen mentalis allapotban kell forgalmi helyzeteket megoldani! A kor elorehaladtaval ez egyre jobban elokerul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! most voltam túl egy szárító szűrő cserén,mert elkezdett könnyezni kicsi,aztán most lett komplett vezérlés cserélve,hát gondoltam akkor ez is legyen kész! kérdeztem a

szakit,hogy fogyott e a gázból vagy ilyesmi,azt mondta nem hiányzott a mennyiségből,tehát tartotta a gázt!

El telt pár nap a javítás,és ujra töltés óta,kb1,5 max2 órát ment a klíma,és ma vettem észre,hogy nem akar hűteni jóformán semennyire sem!

Pedig amíg a másik szűrő volt fent addig is hibátlanul hűtött,meg a csere után is,de most már nem!

Kérdésem,hogy valakinek lenne tanácsa a bajságra?

alao,hogy vissza viszem a szakihoz,hogy ennyi idő alatt ne szálljon már el az új klíma!

válaszokat köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Pee69 írta:

Sziasztok! most voltam túl egy szárító szűrő cserén,mert elkezdett könnyezni kicsi,aztán most lett komplett vezérlés cserélve,hát gondoltam akkor ez is legyen kész! kérdeztem a

szakit,hogy fogyott e a gázból vagy ilyesmi,azt mondta nem hiányzott a mennyiségből,tehát tartotta a gázt!

El telt pár nap a javítás,és ujra töltés óta,kb1,5 max2 órát ment a klíma,és ma vettem észre,hogy nem akar hűteni jóformán semennyire sem!

Pedig amíg a másik szűrő volt fent addig is hibátlanul hűtött,meg a csere után is,de most már nem!

Kérdésem,hogy valakinek lenne tanácsa a bajságra?

alao,hogy vissza viszem a szakihoz,hogy ennyi idő alatt ne szálljon már el az új klíma!

válaszokat köszönöm!

Meg kell festeni, hogy hol szökik a gáz. Garis meló!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

előtte megvolt,és következőre megint meg lesz festve, a szűrőn volt kis folyás,cseppenés,viszont hűtött rendesen,most,hogy ki lett cserélve nem hűt...remélem nem lett valami más baja...

Módosítva : Pee69
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 29. at 18:21, ASTRA G X16XEL írta:

Sziasztok kontakt hibás a fűtés szabályozóm,ha 3.4. es fokozatra kapcsolom a szellőzőmotort,akkor néha kikapcsol a klíma,kipróbáltam,mind a három kis gomb visszajelzője elalszik,relé elejtés hang is van,tudom ezt orvosolni ? valakinek valami ötlet.Köszi előre is.

Hali megoldódott a problémám kontakt spray a kapcsolókra,meg átforrasztottam a főbb áramköri pontokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy 99-es x17dtl-em

nemrég lett megcsináltatva a maniális klímája ( szárító szűrő csere, töltés, fertőtlenítés)

 

ezután kicsivel ki kellett cseréltetnem a fűtőradiátoromat mert fogyott a fagyálló és ázott a vezető ill anyósülés előzt a kárpit

javítás után hasonló hoba fellépett, de azt vettem észre csak akkor ha klímázok mert most is mentem 150 km-t és semmi fogyás ( klíma nélkül)

van köze a klímának a hűtővíz rendszerhez?

nem értek hozzá

köszi

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, padarmisi írta:

Sziasztok

Van egy 99-es x17dtl-em

nemrég lett megcsináltatva a maniális klímája ( szárító szűrő csere, töltés, fertőtlenítés)

 

ezután kicsivel ki kellett cseréltetnem a fűtőradiátoromat mert fogyott a fagyálló és ázott a vezető ill anyósülés előzt a kárpit

javítás után hasonló hoba fellépett, de azt vettem észre csak akkor ha klímázok mert most is mentem 150 km-t és semmi fogyás ( klíma nélkül)

van köze a klímának a hűtővíz rendszerhez?

nem értek hozzá

köszi

 

Valószínűleg a klíma kondenzvíz elvezetője van eldugulva. Amikor megy a klíma akkor az autó alatt víztócsát kellene látnod. Ha el van dugulva a kivezetés akkor ez a víz az utastérbe távozik. Alul  a kormánymű mögött a tűzfal vonalában van ez a kivezetés. Valamivel takarítsd ki. Pl. kerékpár küllő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával küzdök, és minden gyors segítséget szívesen vennék:

Az autóm Z14XE motoros 2004-es évjáratú Behr-manuál klímás G Astra hűtő ventilátorán észrevettem, hogy nem megy
csak a legnagyobb fokozat.
Bonat fórumtárs Link hozzászólásában írtak szerint vettem én is egy Meriva 4 pólusú csatlakozós( GM134172, 93341907 ) ventilátor ellenállást.
Régi ellenállás lecsíp, új hozzáforraszt, próba. Se kép se hang. Most már a 3-adik fokozat sem indul.
Visszatettem a régi ellenállást, és azzal se indul semmi. A venti motor jó mert direktbe feszültséget adva neki, működik.
Lett 3 hibakódom amit nem tudok kitörölni, mert törlés után egyből visszajön (esetleg akku levétel és vissza tétel törölné? - meddig kell levenni a sarukat hogy törlődjön?)
a hibakódok: P1481,P1482,P1483 (ventilátor relé 1,2,3 jel alacsony/szakadt)
A biztosíték táblát végignéztem bent a műszerfalnál, ott nem szakadt semelyik. Az akku mellett van 3 relé ami gyanúsan a ventilátor felé menő kábelekhez csatlakozik, ezeket kipróbáltam jók, működnek. A tűzfal előtt vannak nagyobb biztosítékok, azok sem szakadtak. Hol van még esetleg biztosíték ami kimehetett?
Aki tapasztalt már ilyet, és tudna segíteni hol keressem tovább a hibát azt megköszönném!


 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, gezoli írta:

Valószínűleg a klíma kondenzvíz elvezetője van eldugulva. Amikor megy a klíma akkor az autó alatt víztócsát kellene látnod. Ha el van dugulva a kivezetés akkor ez a víz az utastérbe távozik. Alul  a kormánymű mögött a tűzfal vonalában van ez a kivezetés. Valamivel takarítsd ki. Pl. kerékpár küllő.

Igen de alapvetően nekem fagyállóm fogy és az is kerül az utastérbe, DE most volt emiatt fűtőradiátor csere! Balatonra leautóztam klíma nélkül és most meg nem fogyott semmi!

Lehet, hogy csak véletlen egybeesés, de ugye semmi köze nincs a klímának a hűtővízkörhöz?

 

köszi

Link to comment
Megosztás:

14 órája, padarmisi írta:

Igen de alapvetően nekem fagyállóm fogy és az is kerül az utastérbe, DE most volt emiatt fűtőradiátor csere! Balatonra leautóztam klíma nélkül és most meg nem fogyott semmi!

Lehet, hogy csak véletlen egybeesés, de ugye semmi köze nincs a klímának a hűtővízkörhöz?

 

köszi

Semmi koze. Veletlen egybeeses. Talan a homerseklet/terheles miatt.

Link to comment
Megosztás:

Kiszedtem a zsalut (Delphi). Nem tört el teljesen, javíthatónak tűnik. Tudtok tippet adni a megerősítő bilincsre, miből legyen, hirtelen nem találtam semmit?

Valami ilyesmire gondolok: o8gubaziv6zyvb575yljihuenpxpvk.jpg 

Kellene egy áramkorlátozó is, rajz is jó lenne, most kezdek nyomozni az ügyben.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, bucynus írta:

Kiszedtem a zsalut (Delphi). Nem tört el teljesen, javíthatónak tűnik. Tudtok tippet adni a megerősítő bilincsre, miből legyen, hirtelen nem találtam semmit. Kellene egy áramkorlátozó is, rajz is jó lenne, most kezdek nyomozni az ügyben.

Vastagabb falú alu cső jó megoldás.

Darthvödör oldalán ez is megvolt. :( Így az én autómban is benne van! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Eljott a pillanat, hogy most en kerdezzek! :D

Adott egy opc, behr rendszeres. Ma meg akartam nezni, hogyan csopogtet. Hat sehogy. 20 percet autoztam, massziv klimaval 28 fokban. Alltam a garazsba mikor megerkeztem, semmi csepp. Leallitottam a klimat, de hagytam a ventit, ugyse. Leallitottam a ventiket, ugyse. 1 Evvel ezelott kb, ha leallitottam a ventit akkor kb frocskolt kifele.

Az auto mindig garazsba van, igy eltomodni aligha tudna a lefolyo de ki tudja.

Kesztyutarto mogotti panelt vegigtaperoltam ( nem tudtam kivenni mer nincs torx ) es minden szivacs huvos volt de fullszaraz. Barhova nyultam mindenhol szarazsag. Na most a klimas azt mondta hogy a g astra ritkan tud latvanyosat csopogtetni mer olyan meleg van a kipufogonal, hogy elparolog inkabb, de megis aggaszto.

 

Ha lesz torxom ki tudom szedni, es akkor pollenszurot is kiszedem, meg megtakaritom, de mint erdekessegkent, gondoltam leirom, ill. megkerdezem hogy realis e ez a mukodes.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, Kölyök írta:

Sziasztok! Eljott a pillanat, hogy most en kerdezzek! :D

Adott egy opc, behr rendszeres. Ma meg akartam nezni, hogyan csopogtet. Hat sehogy. 20 percet autoztam, massziv klimaval 28 fokban. Alltam a garazsba mikor megerkeztem, semmi csepp. Leallitottam a klimat, de hagytam a ventit, ugyse. Leallitottam a ventiket, ugyse. 1 Evvel ezelott kb, ha leallitottam a ventit akkor kb frocskolt kifele.

Az auto mindig garazsba van, igy eltomodni aligha tudna a lefolyo de ki tudja.

Kesztyutarto mogotti panelt vegigtaperoltam ( nem tudtam kivenni mer nincs torx ) es minden szivacs huvos volt de fullszaraz. Barhova nyultam mindenhol szarazsag. Na most a klimas azt mondta hogy a g astra ritkan tud latvanyosat csopogtetni mer olyan meleg van a kipufogonal, hogy elparolog inkabb, de megis aggaszto.

 

Ha lesz torxom ki tudom szedni, es akkor pollenszurot is kiszedem, meg megtakaritom, de mint erdekessegkent, gondoltam leirom, ill. megkerdezem hogy realis e ez a mukodes.

Keress másikat!

Nekem kifolyik az autó alól ha nem vízszintes helyen állok meg. Két-három perc alatt tócsa van alatta.

A kondenzvíz azért nem azonnal jelenik meg, ne úgy képzeld el, hogy bekapcsolod és már dől is a víz!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, gezoli írta:

Keress másikat!

Nekem kifolyik az autó alól ha nem vízszintes helyen állok meg. Két-három perc alatt tócsa van alatta.

A kondenzvíz azért nem azonnal jelenik meg, ne úgy képzeld el, hogy bekapcsolod és már dől is a víz!

Volt nemi reakcioidom ami a "Keress másikat!" illeti, de aztan meglattam a piros kiemelest!

A garazs vizszintes, viszont ahol 1 eve kifolyt ott jobbra dolt az auto kicsit. Akkor kiprobalom ugyis, aztan ki is szedem a kesztyutartot.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Kölyök írta:

Volt nemi reakcioidom ami a "Keress másikat!" illeti, de aztan meglattam a piros kiemelest!

A garazs vizszintes, viszont ahol 1 eve kifolyt ott jobbra dolt az auto kicsit. Akkor kiprobalom ugyis, aztan ki is szedem a kesztyutartot.

A csepegés függ a külső hőmérséklettől is. Nekem sem mindig jelenik meg, vagy csak kicsit később. Figyelni szoktam, mert ha van víz akkor nincs dugulás!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Just now, gezoli írta:

A csepegés függ a külső hőmérséklettől is. Nekem sem mindig jelenik meg, vagy csak kicsit később. Figyelni szoktam, mert ha van víz akkor nincs dugulás!

Hat ha van viz nincs dugulas. Az biztos. Ezert szeretnek ismet megbizonyosodni a tokeletes mukodesrol

Link to comment
Megosztás:

Just now, Kölyök írta:

Hat ha van viz nincs dugulas. Az biztos. Ezert szeretnek ismet megbizonyosodni a tokeletes mukodesrol

Alulról is ki tudod tisztítani. Keresd meg a kifolyót és egy kerékpár küllőt dugj be rajta. A tűzfal vonalában van a kifolyó.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy hülye kérdés, illetve elképzelhető, hogy nem nézte még senki, de működés közben a kílmagáz cső (nem tudom így hívják-e, az amin a töltő szelep is van) milyen hőmérsékletű lehet? Azt tudom, hogy ha jó a klíma, akkor hidegnek kell lennie, de nekem konkrétan jegesedik a külseje, pedig hát a motor mellett van. :) Anno a G-nél ennyire hideg nem volt, de lehet ez nem is gond, csak a csöpögésről jutott eszembe, hogy nekem mostanában két helyről is szokott folyni a víz. Ma volt egy 300 km+ utunk, szinte végig klímával, és hazaérve láttam, hogy a lökhárító pereménél is csepeg, és pont ott megy el a cső.

Link to comment
Megosztás:

Én sem nagyon láttam még csöpögni a kondenzvizet.Igaz nem is figyeltem.Belül semmi nem vizes. A klímatisztításra a bomba vagy a habos cucc a jobb ? Vettem pollenszűrőt,kicserélném hétvégén,de akkor már meg is kellene fertőtleníteni.Ezért nem viszem el klímáshoz.4.5 C fokot fúj.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Geopake írta:

A klímatisztításra a bomba vagy a habos cucc a jobb ? Vettem pollenszűrőt,kicserélném hétvégén,de akkor már meg is kellene fertőtleníteni.

Mindkettő primitív módszer. Az ózonnal kombinált szakszerű megoldásokhoz. De én a bombát választanám, ha egyszerű... gyors, otthoni félmegoldást akarnék.

 A hab úgy hatékony, ha kitudod szerelni az alkatrészeket (pl. párologtató) és tisztítani őket. A habból előbb utóbb folyadék lesz és eláztathat sok mindent. Találtam egy videót róla, így látszik, hogy a hab jó.... de.... 

 

Link to comment
Megosztás:

Nos! Kiszedtem a kesztyutartot, majd a pollenszurohaz "ajtojanak" a patentjait. Szuro melle belogyboltem egy kis vizet, alul kijott nincs baj. Kicsit kihuztam a szurot, majd nem ment vissza. Korulbelul az osszes mernok akinek valaha is koze volt a g astrahoz, fulladaskozeli allapotba kerulhetett a csuklastol ma este.

Itt ez a video, egy az egybe ezt utana csinalom aztan pedig ozon!

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, bluemirage írta:

Mindkettő primitív módszer. Az ózonnal kombinált szakszerű megoldásokhoz. De én a bombát választanám, ha egyszerű... gyors, otthoni félmegoldást akarnék.

 A hab úgy hatékony, ha kitudod szerelni az alkatrészeket (pl. párologtató) és tisztítani őket. A habból előbb utóbb folyadék lesz és eláztathat sok mindent. Találtam egy videót róla, így látszik, hogy a hab jó.... de.... 

 

Tudom hogy primitív módszer,de jobb mint a semmi.Pont ezekhez szoktam vinni,akik felrakták a videót.Tavaly is meg azelőtt is ők csinálták.Kipucolták habbal,aztán ózon.Vettem ma prevent habos cuccot.A szellőzőrácsokba be nem fújom,csak a pollenszűrő helyére.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Geopake írta:

Tudom hogy primitív módszer,de jobb mint a semmi.Pont ezekhez szoktam vinni,akik felrakták a videót.Tavaly is meg azelőtt is ők csinálták.Kipucolták habbal,aztán ózon.Vettem ma prevent habos cuccot.A szellőzőrácsokba be nem fújom,csak a pollenszűrő helyére.

A habbal tényleg nagyon óvatosan... Konkrétan vállalkozások élnek meg abból, hogy a habból kicsapódó folyadékok által okozott kárt hozzák rendbe. Az illesztéseknél ez a folyadék utat talál, befolyik a fejegységbe, klímavezérlő elektronikába, komfort elektronikába, becsepeg relékhez és elektronikai boxokba (és sorolhatnám), megmarja és jönnek a komoly hibák és drága javítások. (Láttam már E Mercedes navigációs fejegységét emiatt kipurcanni, nem volt javítható, bontott mint a fehér holló, 600k az új egység ára, tulaj mosolya nem volt őszinte...) 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.