Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Nem a pollenszűrőfedélre gondoltam, hanem az ellenállás fedélre. Megcsináltam az ellenállást, tollbetétet ráhúztam, majd összeroppantottam rajta. ;) Most már a klíma bekapcsolása után 20 másodpercel kb elindul az 1-es fokozat és az folyamatosan megy is megállás nélkül a klíma kikapcsolásáig. És ami még jobb, az utastérben a befúvott levegő a tavalyi 8-11 fokos helyett ma összeszerelés után 1-es fokozaton 5 fokot, kettes fokozaton 6 fokot mértem. ;) Bár ez nemtudom mennyire számít hiteles mérésnek.

88962.t.jpg

Szerintem ez így működik jól. És én az mellé állok aki azt mondja hogy folyamatosan megy a venti. Akinek ki-be kapcsolgatja, az szerintem nézze meg az ellenállásokat. Nekem ez volt a baj!

2-3 foknak kell(ene) lenni a rácsok között kilépő levegőnek

Link to comment
Megosztás:

Hogy a legkönnyebb a pollenszűröt a helyére tenni? Van valami trükje? mert már untam a kosztörölgetés a müszerfalon, kivettem a szűrőt, és egy csomóba összegyűrve volt berakva. Ezentúl inkább magam csinálonám

A delphi klímásat tudom, ahoz meg kell törnöd az alkarok vagy 2 helyen, + kétdimenzióssá alakítani a kézfejedet.

Fél úton befelé rend szerint megakad, mivel nem egyenesen megy be, nem lehet hozzáférni. Ügyesen mögé kell nyúlni, és rásegíteni, hogy átbillenjen a sinben, onnan egy mozdulat és helyén van.

Link to comment
Megosztás:

Nem a pollenszűrőfedélre gondoltam, hanem az ellenállás fedélre. Megcsináltam az ellenállást, tollbetétet ráhúztam, majd összeroppantottam rajta. ;) Most már a klíma bekapcsolása után 20 másodpercel kb elindul az 1-es fokozat és az folyamatosan megy is megállás nélkül a klíma kikapcsolásáig. És ami még jobb, az utastérben a befúvott levegő a tavalyi 8-11 fokos helyett ma összeszerelés után 1-es fokozaton 5 fokot, kettes fokozaton 6 fokot mértem. ;) Bár ez nemtudom mennyire számít hiteles mérésnek.

88962.t.jpg

Szerintem ez így működik jól. És én az mellé állok aki azt mondja hogy folyamatosan megy a venti. Akinek ki-be kapcsolgatja, az szerintem nézze meg az ellenállásokat. Nekem ez volt a baj!

ne állj te a másik oldalra...:P hidd el akkor nemkapcsolgat, ha nagyobb a menetszél és nem "fagyasztja le az egységet...anno az enyémnél..azt hiszem a topic indításakor erről is írtam..a lefagyásgátlóm halt be..ami az elpárologtatón méri a hőmérsékletet, mert ha az nagyon lehűlik el kezd lefagyni..

(ilyenkor elvileg a cső belső falán is ráfagynak a dolgok így csökken a keresztmetszet -> a kompresszor által szállított mennyiség pedig menne át, de nem tud így megnő a nyomás..remélhetőleg nem annyira hogy vmi eldurranjon, de akár ez is elképzelhető, mindenestre a tömítéseknél tömörtelenséget okozhat és a kompresszort túlterhelve azok szelepei (lemezei) elgörbülhetnek (persze van lefújatója a kompresszornak, de mivel ritkán működhet nem tuti a védelem).

Én most szereltem be egyet a gyári fagyásérzékelő helyére...5.5-6 Celsius fokra állítottam, ha ez alá csökkenne az elpárolgtatón már "átfújt" levegő hőmérséklete, akkor az már tuti lefagyás lenne....előtte a klímát magát rendben feltöltettem gázzal...volt kint 25 Celsius fok...a venti 1-es fokozatán járatva kapcsolgatott a védelem (a klíma kompresszor kuplungját és így magát a ventijét is) így megakadályozva a lefagyást, de ha már 4es fokozaton kergettem befelé a levegőt, akkor nem csattogtatott, hanem ment folyamtosan így volt a befúlyt levegő 12 Celsius fokos.

a mért hűtőventi első fokozat 12 bar-on kapcsolt (ami a klíma hűtőn van)...a második fokozatot most még nem érte el, így nem is tudtuk megmérni, majd 30 fok körűl vagy a felett, ha jól gondolom....

nem tudja vki annak mennyinél kell kapcsolnia? -_- ;)

Link to comment
Megosztás:

2-3 foknak kell(ene) lenni a rácsok között kilépő levegőnek

akkor te fújd akire akarod a 2-3 fokot! az már akkor tuti nem működik jól! az enyém is az említett fagyásérzékelő nélkűl ennyit fújt....de aki csipázza a 2 fokos szelet, hol a fejére hol a bokájára pl, az utánna ne resteljen elmenni fizkoterápiára és mankóért sem, ha izületes lesz vagy a szemészetre mert kötőhártya gyulladást kapott!

Link to comment
Megosztás:

;)

Akkor megyek gázt méretni, nyomáspróbázni, meg ellenállatot nézni, mert nekem 8-10 fok körül mozog a kilépő levegő

Hányas fokozaton? szerintem ellenőriztesd a gázt de nagy valószínűséggel semmi gond! a mostani digit klímák is ha jól tudom 12 fok körűl dolgoznak az alá nem is mennek...

Link to comment
Megosztás:

ne állj te a másik oldalra... ;) hidd el akkor nemkapcsolgat, ha nagyobb a menetszél és nem "fagyasztja le az egységet...anno az enyémnél..azt hiszem a topic indításakor erről is írtam..a lefagyásgátlóm halt be..ami az elpárologtatón méri a hőmérsékletet, mert ha az nagyon lehűlik el kezd lefagyni..

(ilyenkor elvileg a cső belső falán is ráfagynak a dolgok így csökken a keresztmetszet -> a kompresszor által szállított mennyiség pedig menne át, de nem tud így megnő a nyomás..remélhetőleg nem annyira hogy vmi eldurranjon, de akár ez is elképzelhető, mindenestre a tömítéseknél tömörtelenséget okozhat és a kompresszort túlterhelve azok szelepei (lemezei) elgörbülhetnek (persze van lefújatója a kompresszornak, de mivel ritkán működhet nem tuti a védelem).

Én most szereltem be egyet a gyári fagyásérzékelő helyére...5.5-6 Celsius fokra állítottam, ha ez alá csökkenne az elpárolgtatón már "átfújt" levegő hőmérséklete, akkor az már tuti lefagyás lenne....előtte a klímát magát rendben feltöltettem gázzal...volt kint 25 Celsius fok...a venti 1-es fokozatán járatva kapcsolgatott a védelem (a klíma kompresszor kuplungját és így magát a ventijét is) így megakadályozva a lefagyást, de ha már 4es fokozaton kergettem befelé a levegőt, akkor nem csattogtatott, hanem ment folyamtosan így volt a befúlyt levegő 12 Celsius fokos.

a mért hűtőventi első fokozat 12 bar-on kapcsolt (ami a klíma hűtőn van)...a második fokozatot most még nem érte el, így nem is tudtuk megmérni, majd 30 fok körűl vagy a felett, ha jól gondolom....

nem tudja vki annak mennyinél kell kapcsolnia? :P ;)

Nem úgy gondoltam ezt a ventis dolgot hogy állandóan megy. ha az autó áll, akkor megy folyamatosan a venti. Persze azt én is vágom, hogy ha pl autópályán repesztek kiló 40-el akkor felesleges mennie a ventinek és lekapcsolja. De azért köszike! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hányas fokozaton? szerintem ellenőriztesd a gázt de nagy valószínűséggel semmi gond! a mostani digit klímák is ha jól tudom 12 fok körűl dolgoznak az alá nem is mennek...

Valahol találtam a kacatjaim között húshőmérőt (az a cucc amit bele lehet szúrni a sülthúsba, és így meg lehet nézni hogy a belseje hány fokos, nemtommi ennek a pontos neve), én azzal mértem a klímámat, mert azt frankón be lehet dugni a befúvók rácsain. Egy klímás szakitól hallottam hogy a pontos mérés úgy néz ki, hogy elindítod az autót, a hőmérőt berakod a helyére ahogy fentebb írtam, bekapcsolod a klímát, ventit max. fokozatra, aztán ajtó becsuk és hagyod így járni a klímát kábé 5-10 percig, ha hibátlan a légkondi, akkor 5-6°C-os levegőt kell fújnia a kísérlet végén. A 7éves QP-m 5.6°C-ot teljesített, a referenciának használt 2 hónapos Chevrolet Aveo meg 4.9°C-ot, szóval én saját hatáskörben úgy döntöttem hogy ez egy nagyon jó érték, és semmi baja a klímámnak. Anno a Calibrám 8°C-ot tudot ugyanezzel a módszerrel, frissen felújított klímával.

Link to comment
Megosztás:

Ezt az ellenállást csak így saccra toljátok bele? Tudom hogy elégett, de azért mégiscsak ugyanolyat kellene belerakni nem?

Ezt nem cseréltem, hanem ez egy spirálszerűen feltekert huzalellenállás ami egy helyen elégett. Fogtam összeigazitottam, és egy vékony fém csövet ráhúztam, majd összeroppantottam.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem cseréltem, hanem ez egy spirálszerűen feltekert huzalellenállás ami egy helyen elégett. Fogtam összeigazitottam, és egy vékony fém csövet ráhúztam, majd összeroppantottam.

Csak halkan mondom, ez olyan, mintha sokadszorosára cserélnéd az ellenállást, illetve hogy pontos legyek azon szakaszát, amit fed a tollbetét. Ettől a kilógó eredeti spirálrészen még gyári lesz az ellenállás, csak innentől ezek lesznek a szűk keresztmetszetek, szóval gyakorlatilag barbár, de hatékony és tökéletes megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Hányas fokozaton? szerintem ellenőriztesd a gázt de nagy valószínűséggel semmi gond! a mostani digit klímák is ha jól tudom 12 fok körűl dolgoznak az alá nem is mennek...

2-esen. valszeg szét kell szedjem a konzolomat, ill a hőfokkapcsolót és társait, mert úgy nézem kontaktos a cucc... a belső lev. keringető, meg a hátsóablak fűtés ill klíma kapcsoló nem mindíg működik, ilyenkor tekerek párat a ventin, és rend szerint helyrejön, de van, hogy menet közben is ki-be kapcsol, és ez a klímának nem tuti, hogy jó, olyan mintha folyton nyomkodnám a gombot.

Megfújom egy kis kontaktspray-el. aztán majd látjuk.

Link to comment
Megosztás:

akkor te fújd akire akarod a 2-3 fokot! az már akkor tuti nem működik jól! az enyém is az említett fagyásérzékelő nélkűl ennyit fújt....de aki csipázza a 2 fokos szelet, hol a fejére hol a bokájára pl, az utánna ne resteljen elmenni fizkoterápiára és mankóért sem, ha izületes lesz vagy a szemészetre mert kötőhártya gyulladást kapott!

olajcsere a kompresszorban plusz gáztöltés...

ezelőtt le kellett mennem Kecskemétig, hogy legyen valami hűvös az autóba...

azóta nincs ilyen probléma ;)

(az emberi hülyeség ellen nincs gyógyszer : aki az izzadt testére fújatja a hideget, azt nem tudom sajnálni, ha összeszed valamit)

mostani autóm fúj kábé 8-10 fokos levegőt, ez városban és a múltheti 27 fokban lósz..rt sem ér

Link to comment
Megosztás:

Elég az is bőven a klímaérzet javítására ha egyenletesen meleg van az autóban. Én nem vagyok híve a 10 fokban autót vezetek dolognak, és ha bent már van 23fok az nekem bőven elég a kinti 30 fok mellett. Nyáron kellemesen hűvös télen kellően meleg.

Majd kiváncsi leszek hogy milyen értékeket fog produkálni ha megjáratom legközelebb mert augusztus óta csak téligumi fel majd múlt héten le, de km növekedés egy méter sem volt igazán.

Link to comment
Megosztás:

olajcsere a kompresszorban plusz gáztöltés...

ezelőtt le kellett mennem Kecskemétig, hogy legyen valami hűvös az autóba...

azóta nincs ilyen probléma ;)

(az emberi hülyeség ellen nincs gyógyszer : aki az izzadt testére fújatja a hideget, azt nem tudom sajnálni, ha összeszed valamit)

mostani autóm fúj kábé 8-10 fokos levegőt, ez városban és a múltheti 27 fokban lósz..rt sem ér

izzadt test? te nyáron hogy szoktál közlekedni? én személy szerint rövid nadrág+póló...télen hogy szoktál közlekedni? ugyanígy? mert télen sem az igazi a 2Celsius fokos szél..nemhogy nyáron....az pedig, hogy abból az akárcsak bepihegett levegőből te ne kapj vmi közvetlent az teljesen ki van zárva, ha pedig még a kompresszorod is behal a túlterheléstől, akkor a kocsiban plussz 40 lesz és minusz 40 a pénztrácádban...(ha túl van töltve ugyanígy aláhűt)

Szerintem abszolút nem normális a befújt 2 Celsius fokos levegő...vki nálunk is hozzá jobban értő klímás mondja már meg nekünk a frankót...de hogy ha 2 fok jön be a kocsiba az szerintem durva...

Link to comment
Megosztás:

izzadt test? te nyáron hogy szoktál közlekedni? én személy szerint rövid nadrág+póló...télen hogy szoktál közlekedni? ugyanígy? mert télen sem az igazi a 2Celsius fokos szél..nemhogy nyáron....az pedig, hogy abból az akárcsak bepihegett levegőből te ne kapj vmi közvetlent az teljesen ki van zárva, ha pedig még a kompresszorod is behal a túlterheléstől, akkor a kocsiban plussz 40 lesz és minusz 40 a pénztrácádban...(ha túl van töltve ugyanígy aláhűt)

Szerintem abszolút nem normális a befújt 2 Celsius fokos levegő...vki nálunk is hozzá jobban értő klímás mondja már meg nekünk a frankót...de hogy ha 2 fok jön be a kocsiba az szerintem durva...

Én amikor elhoztam a kocsit a szalonból, 2 nap múlva elillant a gáz a klimából egy rossz tömítés miatt. Visszavittem és megvártam amíg kicserélik a tömítést és újratöltik. Akkor megkérdezték, hogy mennyire hideg levegőt szeretnék hogy befújjon. Ezek szerint lehet vele játszani - ki milyet gondol magának és nem jelent feltétlenül hibát ha nem jéghideget nyom be.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szervizbe azt mondták, hogy kb. +7C fokot kell fújnia.

Fekete az autóm és ha napon álok...nem hiszem, hogy magyaráznom kell...

Elindulás után Letekert ablakkal pár másodpercig, hogy kikavarja a forró levegőt, és utána kb. 5 perc feltekert ablaknál 3 as venti járatásnál, kellemes a hőmérséklet. Ha lehűlt 2-es vagy 1-es venti járatással lehet a meleget kordában tartani (attól fűgg, hogy kint milyen meleg van).

Link to comment
Megosztás:

izzadt test? te nyáron hogy szoktál közlekedni? én személy szerint rövid nadrág+póló...télen hogy szoktál közlekedni?

Szerintem abszolút nem normális a befújt 2 Celsius fokos levegő...vki nálunk is hozzá jobban értő klímás mondja már meg nekünk a frankót...de hogy ha 2 fok jön be a kocsiba az szerintem durva...

ing+nyakkendő (default), szövetnadrág, télen plus még zakó

klímatöltésen voltam a nagykőrősi úton, ott a srác töltés után a rostélyhoz tette a hőmérőt, 4 fokot mutatott, azt mondta, hogy ez még mindig nem tökéletes

hangsúlyozom, a rostélyban (!)

a kilépő levegő onnan 20 cm-re már jóval melegebb lehet (8-10 fok)

ezért éled túl nyáron a légkondit (mert nagy térfogatú levegőt kell kicserélni), valamint ezért van az, hogy hosszú úton visszacsavarod

én speciel kettes fokozaton fújatom, letekert ablaknál, 5 perc után az ablak már csak résnyire van, 10 perc után ablak becsuk, fokozat egyesen

1 óra múlva (sztrádán) lekapcsolom a fújatást, elegendő, ha csak maga a klíma, amit benyom

2 óra múlva már ettől is fázom (mert jó a légkondi) ;)

egyszerű történet : kicserélődött a levegő, és nem tud oly mértékben felmelegedni, ahogy a hideg utánpótlás jön

mostani autómon nem jó a légkondi, langyos levegőt fúj, a kezet odatartva sok percen keresztül nem kellemetlen, na ehhez kell egy óra, hogy felhúzhassam az ablakot (27 fokban)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány napja fura hang hallható az utastérben amikor megy a klíma:

a motor fordulatszámával szinkronban lévő és változó süvítés hallható a szellőztető ventilátor fokozatától függetlenül. Ha kikapcsolom a klímát akkor azonnal elhallgat. Talán csapágy?

Link to comment
Megosztás:

ing+nyakkendő (default), szövetnadrág, télen plus még zakó

klímatöltésen voltam a nagykőrősi úton, ott a srác töltés után a rostélyhoz tette a hőmérőt, 4 fokot mutatott, azt mondta, hogy ez még mindig nem tökéletes

hangsúlyozom, a rostélyban (!)

a kilépő levegő onnan 20 cm-re már jóval melegebb lehet (8-10 fok)

ezért éled túl nyáron a légkondit (mert nagy térfogatú levegőt kell kicserélni), valamint ezért van az, hogy hosszú úton visszacsavarod

én speciel kettes fokozaton fújatom, letekert ablaknál, 5 perc után az ablak már csak résnyire van, 10 perc után ablak becsuk, fokozat egyesen

1 óra múlva (sztrádán) lekapcsolom a fújatást, elegendő, ha csak maga a klíma, amit benyom

2 óra múlva már ettől is fázom (mert jó a légkondi) ;)

egyszerű történet : kicserélődött a levegő, és nem tud oly mértékben felmelegedni, ahogy a hideg utánpótlás jön

mostani autómon nem jó a légkondi, langyos levegőt fúj, a kezet odatartva sok percen keresztül nem kellemetlen, na ehhez kell egy óra, hogy felhúzhassam az ablakot (27 fokban)

Akkor az nagy lumen volt....nekem is a rostélyban mérve az előírt gázmennyiséget bele töltve 1-es fokozaton a fagyás érzékelő nélkűl alapjáraton kb 10-15 perc múlva 2-2.5 fok volt...ez érezhetően nagyon hideg volt....a gyári fagyásérzékelőm sajnos nem működött megfelelően...erről a topic elején írtam...bekötöttem egy elektronikus, tehát nem hőtágulás elvén működőt...ennél 5.5 fok körűlre engedtem le a befűvott levegő hőmérsékletét....így elég korrekten működik....

Ezekbe az autóklímákba is mint mind1ik típusban egy táblán fel van írva az előírt mennyiség, és nem szabad főlé tölteni...ahogy írtam nemsokára vehetsz majd egy másik kompresszort....ahogy melegszik az idő és lesz kint pl 36-38 fok fel fog hangosodni a klímád, mert akompresszor erőlködni fog, túl magas lesz a nyomás...szóval részemről ez az illető, aki a tiédet csinálta nem értett hozzá rendesen az tuti..én is voltam ilyen klímásnál, aki csak nyomás viszonyok alapján akarta beállítani a klímát...nem működött rendesen utánna...aztán gépre tették és kiderűlt hogy alig volt a fele a gáznak ami kell bele...szóval manapság ez egy kialakulóban lévő szakma...kevesen vannak akik tényleg szakképzetten csinálják...

Link to comment
Megosztás:

Akkor az nagy lumen volt....nekem is a rostélyban mérve az előírt gázmennyiséget bele töltve 1-es fokozaton a fagyás érzékelő nélkűl alapjáraton kb 10-15 perc múlva 2-2.5 fok volt...ez érezhetően nagyon hideg volt....a gyári fagyásérzékelőm sajnos nem működött megfelelően...erről a topic elején írtam...bekötöttem egy elektronikus, tehát nem hőtágulás elvén működőt...ennél 5.5 fok körűlre engedtem le a befűvott levegő hőmérsékletét....így elég korrekten működik....

Ezekbe az autóklímákba is mint mind1ik típusban egy táblán fel van írva az előírt mennyiség, és nem szabad főlé tölteni...ahogy írtam nemsokára vehetsz majd egy másik kompresszort....ahogy melegszik az idő és lesz kint pl 36-38 fok fel fog hangosodni a klímád, mert akompresszor erőlködni fog, túl magas lesz a nyomás...szóval részemről ez az illető, aki a tiédet csinálta nem értett hozzá rendesen az tuti..én is voltam ilyen klímásnál, aki csak nyomás viszonyok alapján akarta beállítani a klímát...nem működött rendesen utánna...aztán gépre tették és kiderűlt hogy alig volt a fele a gáznak ami kell bele...szóval manapság ez egy kialakulóban lévő szakma...kevesen vannak akik tényleg szakképzetten csinálják...

ez a töltés olyan 3 éve lehetett, előtte kompresszor-olajcsere is volt, mert elengedte a gázt

azóta hibátlanul és hangtalanul megy a klíma ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.