tgabika76 Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 Sziasztok! Digit klíma beszerelése működik? Nekem gyárilag manuális van! 2001 Elegance Az autónk olyan mint egy nagy Legó, minden működik ha elég elszánt vagy. Az alábbi linken egy portugál illetőségű ember leírását olvashatod aki egyebek mellett a manuális klímát építette át automatára (meg gyári navit, meg xenont, meg még sok egyebet rakott bele), hogy aztán később amikor eladta az autót, visszaalakítsa az egészet és újrakezdje az új autóján. :D Na ehhez azért már kell egyfajta megszállottság... Itt a link: http://www.astra-g.de/showthread.php/15652 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 Az autónk olyan mint egy nagy Legó, minden működik ha elég elszánt vagy. Az alábbi linken egy portugál illetőségű ember leírását olvashatod aki egyebek mellett a manuális klímát építette át automatára (meg gyári navit, meg xenont, meg még sok egyebet rakott bele), hogy aztán később amikor eladta az autót, visszaalakítsa az egészet és újrakezdje az új autóján. :D Na ehhez azért már kell egyfajta megszállottság... Itt a link: http://www.astra-g.d...hread.php/15652 Ezt már linkelte valaki korábban, de tényleg jó lett a kocsi, biztos unatkozott. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 nagyon finom a digit klíma :) de azt utólag beszerelni .... hát kell egy jó nagy marék kitartás hozzá :D jó múltkor volt szó hogy észre venni a menet teljesítményen ,hogy megy a kompresszor vagy sem .... jelentem én semmit sem veszek észre :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 nagyon finom a digit klíma :) de azt utólag beszerelni .... hát kell egy jó nagy marék kitartás hozzá :D jó múltkor volt szó hogy észre venni a menet teljesítményen ,hogy megy a kompresszor vagy sem .... jelentem én semmit sem veszek észre :blush: Hát nem mindegy, hogy mennyiből lesz -20%... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 Hát nem mindegy, hogy mennyiből lesz -20%... :rolleyes: ez a 20% nem mérv adó :)és kissé soknak is tűnik ,vagy kitudja nálad az -21ló nálam 50.... ezért tettem fel egyszer a kérdést hogy mekkora a BTU értéke a klímának abból ki lehetne számolni kb hogy mekkora teljesítményt vesz fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Július18, 2012 Megoszt Elküldve Július18, 2012 ez a 20% nem mérv adó :)és kissé soknak is tűnik ,vagy kitudja nálad az -21ló nálam 50.... ezért tettem fel egyszer a kérdést hogy mekkora a BTU értéke a klímának abból ki lehetne számolni kb hogy mekkora teljesítményt vesz fel. Én 10 % körül tudom amit levesz. De ez is kicsit változik. A nagyon max szerintem nincsen 20%. Tény hogy nem mindegy hogy 1,4 vagy 2.0 vagy netán diesele van vkinek. Dieselnél sokkal kevésbé észrevehető. De sajna kis benzinesnél nagyon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Július19, 2012 Megoszt Elküldve Július19, 2012 Sziasztok! A klíma kompresszorom mágnestekercse úgy néz ki hogy halott. Kell szereznem egy másikat és kicserélni. Van valakinek tapasztalata erről? Hogy álljak neki? Mire kell nagyon figyelni. Le lehet a tekercset szedni a gázcsövek kikötése nélkül hogy megmaradjon a rendszerben a gáz? Delphi NX Z14XE 2003 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Siffredi Elküldve Július20, 2012 Megoszt Elküldve Július20, 2012 Sziasztok! Kis segítséget kérnék, több kérdésem is lenne. A legfontosabb kérdésem talán az lenne, hogy milyen hőfoknál kell bekapcsolnia a klímahűtő ventillátorának? Nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán működik-e, mivel a mai nap kicsivel 100 fok alá kúszott a hőfok mérője, és így sem kapcsolt a venti bekapcsolt klímánál. 1999-es évjárat, 1,6-os motor, a 2 ventis változat, elvileg delphi klímás. A mai nap cserélték benne a klímahűtőt, és töltötték fel a rendszert, viszont a ventit nem ellenőrizték le. Bármilyen módja van annak, hogy leellenőrizzem a ventit, hogy működőképes? A második kérdésem a klíma tipusához kapcsolódik. Azért írtam, hogy elvileg delphi, mivel a vezetőoldali ajtó felől benézve az utastérbe, a pedálok melletti rész kapcsos felfogatású, ami ugye elvileg a behr rendszerre utal. Viszont a magnó alatti kis tárolórekeszt kiszedve egy delphi feliratú matrica található. Pollenszűrő cserénél nem tudtam beletenni a behr féle szűrőt, a delphi-s belement, viszont a végén szerintem már harmonikaszerűen begyűrődött. Teljesen tanácstalan vagyok, melyik szűrő is kellene most bele. Köszönöm előre is a segítséget! Szóval, bármilyen módon meg lehet biztosan állapítani, milyen szűrőt kell tennem az autóba? Vagy bármilyen tanács, leírás jól jönne, megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Július21, 2012 Megoszt Elküldve Július21, 2012 Sziasztok! Kis segítséget kérnék, több kérdésem is lenne. A legfontosabb kérdésem talán az lenne, hogy milyen hőfoknál kell bekapcsolnia a klímahűtő ventillátorának? Nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán működik-e, mivel a mai nap kicsivel 100 fok alá kúszott a hőfok mérője, és így sem kapcsolt a venti bekapcsolt klímánál. 1999-es évjárat, 1,6-os motor, a 2 ventis változat, elvileg delphi klímás. A mai nap cserélték benne a klímahűtőt, és töltötték fel a rendszert, viszont a ventit nem ellenőrizték le. Bármilyen módja van annak, hogy leellenőrizzem a ventit, hogy működőképes? A második kérdésem a klíma tipusához kapcsolódik. Azért írtam, hogy elvileg delphi, mivel a vezetőoldali ajtó felől benézve az utastérbe, a pedálok melletti rész kapcsos felfogatású, ami ugye elvileg a behr rendszerre utal. Viszont a magnó alatti kis tárolórekeszt kiszedve egy delphi feliratú matrica található. Pollenszűrő cserénél nem tudtam beletenni a behr féle szűrőt, a delphi-s belement, viszont a végén szerintem már harmonikaszerűen begyűrődött. Teljesen tanácstalan vagyok, melyik szűrő is kellene most bele. Köszönöm előre is a segítséget! Szóval, bármilyen módon meg lehet biztosan állapítani, milyen szűrőt kell tennem az autóba? Vagy bármilyen tanács, leírás jól jönne, megköszönném. Szia, szűrők közül, ha a delphi-s belement. akkor delphis rendszered van, mert alacsonyabb, viszont hosszabb, és lötyögött volna benne, és kilógott volna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Siffredi Elküldve Július21, 2012 Megoszt Elküldve Július21, 2012 Szia, szűrők közül, ha a delphi-s belement. akkor delphis rendszered van, mert alacsonyabb, viszont hosszabb, és lötyögött volna benne, és kilógott volna. Igazság szerint az utolsó 5 cm-ert már nem tudtam betuszkolni a helyére, a záró műanyaggal húztam be. Fentebb írtam is, hogy valószínűleg a szűrő is összenyomódhatott harmonikaszerűen, miközben szuszakoltam be a helyére. Szóval nem vagyok biztos benne, hogy jól raktam be. Egyébként milyen következményei lehetnek, ha nincs bent a szűrő tökéletesen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Július21, 2012 Megoszt Elküldve Július21, 2012 Igazság szerint az utolsó 5 cm-ert már nem tudtam betuszkolni a helyére, a záró műanyaggal húztam be. Fentebb írtam is, hogy valószínűleg a szűrő is összenyomódhatott harmonikaszerűen, miközben szuszakoltam be a helyére. Szóval nem vagyok biztos benne, hogy jól raktam be. Egyébként milyen következményei lehetnek, ha nincs bent a szűrő tökéletesen? hy falevél meg minden más,,bogár ilyesmi bekerülhet az utastérbe. ezt nézd meg: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Pollensz-r-utast-rsz-r-cser-je: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Siffredi Elküldve Július22, 2012 Megoszt Elküldve Július22, 2012 hy falevél meg minden más,,bogár ilyesmi bekerülhet az utastérbe. ezt nézd meg: https://sites.google...-rsz-r-cser-je: Ez segített, köszönöm, még hasznát fogom venni ennek az oldalnak! Egyébként kicsit ellentmondásos a dolog: a gázpedál melletti burkolat patenttel van rögzítve, ami ugye behr rendszerre utal. Viszont a pollenszűrőt lezáró fedél csavarokkal van lefogatva, ami ellenben a delphi sajátossága. Egyedül a delphi szűrőt tudtam beletenni, igaz, az irányra nem figyeltem, örültem, hogy egyáltalán bele tudtam tuszkolni. Akkor most hogy is van ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grand Elküldve Július24, 2012 Megoszt Elküldve Július24, 2012 Hello! Adott egy Astra G 1.7DTI kocsi.. A klimáját ma töltettem, de a mesterember sem tudta megmondani, miért nem kapcsol be a külső hűtő ventije, amikor a légkondit bekapcsolom. Akkor kapcsol csak be a venti, amikor kikapcsolom a klimát, vagy ha eléri a maximális nyomást (piros szinű a gáz-töltő-gépen). Leszedtem a ventit, megnéztem a tekercset és az ellenállást (az autó elején jobb oldalt a venti alatt/rajta) , tökéletesen érintkezik, nem látok rajta változást. De mégis szerintem ez igy nem ok.. Irtátok, hogy nektek az ellenállás javitása után létrejöttek a venti-forgási fokozatok.. Esetleg valakinek van valami ötlete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Július24, 2012 Megoszt Elküldve Július24, 2012 Hello! Adott egy Astra G 1.7DTI kocsi.. A klimáját ma töltettem, de a mesterember sem tudta megmondani, miért nem kapcsol be a külső hűtő ventije, amikor a légkondit bekapcsolom. Akkor kapcsol csak be a venti, amikor kikapcsolom a klimát, vagy ha eléri a maximális nyomást (piros szinű a gáz-töltő-gépen). Leszedtem a ventit, megnéztem a tekercset és az ellenállást (az autó elején jobb oldalt a venti alatt/rajta) , tökéletesen érintkezik, nem látok rajta változást. De mégis szerintem ez igy nem ok.. Irtátok, hogy nektek az ellenállás javitása után létrejöttek a venti-forgási fokozatok.. Esetleg valakinek van valami ötlete? Hali! Ha a venti ellenállása rossz akkor még indul a venti csak az a jelenség hogy felpörög mikor már nagyon meleg a gáz(azaz a nyomása már jó magas) és pár kb 20-30 mp múlva leáll ezt ezt játsza amíg megy a klíma. Szemben azzal ha jó az ellenállás akkor elindul a venti kis fokozaton majd ha meleg van kinnt nagyon akkor indőnként felkapcsol magasra. A belső ventid megy? Ha igen akkor tuti ellenállás. Ugyanis alapkiépítésben mindkét venti alapon megy és a nyomás emelkedésével az első kapcsol fel magasra. De mivel az elsőd kis fokozata rossz, így a hátsó megy csak és, mivel az elég hogy ne emelkedjen tovább a nyomás ezért nem indul az első. Szedd ki az elsőt és nézd meg a kis dobozkát hogy két huzalellenállás ép-e. Ha azokat kijavítod akkor meg fog javulni a venti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grand Elküldve Július25, 2012 Megoszt Elküldve Július25, 2012 A helyzet megoldódott, a kábeleket kellett megmozgatni a ventilátor vezérlőegységnél. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Július28, 2012 Megoszt Elküldve Július28, 2012 Sziasztok! A problémám továbbra is fent áll. Klímakompresszor márnestekercset cserélt már valaki? Tudtok leírást adni, hogyan álljak neki? Utángyártott tekerccsel van tapasztalata valakinek? Gyári egy kicsit durva áron van. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
geisa Elküldve Augusztus7, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2012 Üdv! Opel Astra G 2.0 DTI Caravan-nal az alábbi gondom van: - Vasárnap még hűtött a klíma, de ma ahogy beszálltam nem hűtött! A klímakompresszor bekapcsolt, de a hűtőventillátor nem. Mi lehet a hiba oka? Üdv Géza! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus7, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2012 Üdv! Opel Astra G 2.0 DTI Caravan-nal az alábbi gondom van: - Vasárnap még hűtött a klíma, de ma ahogy beszálltam nem hűtött! A klímakompresszor bekapcsolt, de a hűtőventillátor nem. Mi lehet a hiba oka? Üdv Géza! Nyomásérzékelő, vagy a gáz. Gooo klímás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
geisa Elküldve Augusztus7, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus7, 2012 Nyomásérzékelő, vagy a gáz. Gooo klímás... Köszönöm a választ! Gondolom nyomásérzékelő csere gáz újratöltéssel jár... Link to comment Megosztás: More sharing options...
BéCsé Elküldve Augusztus8, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2012 Sziasztok! A problémám továbbra is fent áll. Klímakompresszor márnestekercset cserélt már valaki? Tudtok leírást adni, hogyan álljak neki? Utángyártott tekerccsel van tapasztalata valakinek? Gyári egy kicsit durva áron van. Köszi! Szia! Nekem ma cseréltek tekercset, valóbban nem olcsó. "Első beszállítói" alkatrész került bele, tehát utángyártott, ez is 20 ezer fölött volt. Ebayon be lehetett volna szerezni 12 ezer körül, de így gyorsabb volt. Összesen munkadíjjal + gáz- és olajtöltés 37500 Huf. Korábban valaki írta, hogy kicserélte úgy, hogy nem fejtették le a gázt. Nem lehetett könnyű dolga, nekem a kezem alig fért oda, hogy széthúzzam a csatit. Egyébként elhoztam a régi tekercset, van benne egy hőbiztosíték az ment tönkre, tehát javítható, lesz egy tartalékom. Ha úgy döntesz, hogy magad javítod, érdemes megnézni ezt a biztit, hátha nem is kell újat venni. Sajnos a szétszedést nem úszod meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Augusztus8, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2012 Szia! Köszönöm! A hőbiztosítékról tudsz többet írni? Vagy a javítás módjáról? Lehet eleve optimistán szedném szét és ezt próbálnám javítani mielött veszek másik tekercset. Ködzi! Szia! Nekem ma cseréltek tekercset, valóbban nem olcsó. "Első beszállítói" alkatrész került bele, tehát utángyártott, ez is 20 ezer fölött volt. Ebayon be lehetett volna szerezni 12 ezer körül, de így gyorsabb volt. Összesen munkadíjjal + gáz- és olajtöltés 37500 Huf. Korábban valaki írta, hogy kicserélte úgy, hogy nem fejtették le a gázt. Nem lehetett könnyű dolga, nekem a kezem alig fért oda, hogy széthúzzam a csatit. Egyébként elhoztam a régi tekercset, van benne egy hőbiztosíték az ment tönkre, tehát javítható, lesz egy tartalékom. Ha úgy döntesz, hogy magad javítod, érdemes megnézni ezt a biztit, hátha nem is kell újat venni. Sajnos a szétszedést nem úszod meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BéCsé Elküldve Augusztus9, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2012 Szia! Köszönöm! A hőbiztosítékról tudsz többet írni? Vagy a javítás módjáról? Lehet eleve optimistán szedném szét és ezt próbálnám javítani mielött veszek másik tekercset. Ködzi! Szia! Csináltam két képet, az elsőn a tekercs kiszerelt állapotban, a bal oldalán látható egy kis műanyag fedél. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ezt a fedelet lepattintva látható az említett hőbiztosíték. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Még nem vettem ki,ezért nem tudok pontos értéket mondani, de ilyesmi lehet http://arwill.hu/por...707_276288.html Maga a tekercs elég vastag vezetékből van, ezért nem hiszem hogy az meg tudna szakadni, tehát szerintem jó esély van rá, hogy bizti hiba legyen. Ez a biztosíték sorba van kötve a tekerccsel, és az egésszel párhuzamosan van egy dióda, a feszültséglökések kivédésére. Ezért ha rámérsz a tekercsre, és szakadt a biztosíték vagy esetleg a tekercs, a diódát kell mérned, vagyis egyik irányba vezet. Ha minden jó, akkor pár ohmnak kell lenni mindkét irányba mérve. A ki-be szerelést nem én csináltam, abban sajnos nem tudok segíteni. Sok sikert a szereléshez, és remélem működni fog a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
geisa Elküldve Augusztus9, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2012 Köszönöm a választ! Gondolom nyomásérzékelő csere gáz újratöltéssel jár... Klímás megnézte nyomás rendben van, elvittem szerelőhöz ő meg kérdezte hogy kap e áramot. Ha nem kap akkor relé vagy biztosíték(és azokat hol találom), viszont ha kap, akkor nyomáskapcsoló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BéCsé Elküldve Augusztus9, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2012 Klímás megnézte nyomás rendben van, elvittem szerelőhöz ő meg kérdezte hogy kap e áramot. Ha nem kap akkor relé vagy biztosíték(és azokat hol találom), viszont ha kap, akkor nyomáskapcsoló. Szia! F3.40-es biztosíték, az utastérben levő táblán, K60 relé nagyjából a kesztyűtartó mögött. Ha hallod kattanni a relét amikor bekapcsolod a klímát, akkor a biztosíték jó, ha ilyenkor a kompresszor kap feszültséget de nem indul el, akkor mágnestekercs, ha jó a biztosíték de a relé nem húz be, akkor lehet relé vagy nyomáskapcsoló hiba. Esetleg lehet még a relé érintkezője beégve, akkor behúz, de a kompresszor nem kap feszültséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
geisa Elküldve Augusztus9, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2012 Szia! F3.40-es biztosíték, az utastérben levő táblán, K60 relé nagyjából a kesztyűtartó mögött. Ha hallod kattanni a relét amikor bekapcsolod a klímát, akkor a biztosíték jó, ha ilyenkor a kompresszor kap feszültséget de nem indul el, akkor mágnestekercs, ha jó a biztosíték de a relé nem húz be, akkor lehet relé vagy nyomáskapcsoló hiba. Esetleg lehet még a relé érintkezője beégve, akkor behúz, de a kompresszor nem kap feszültséget. Megnéztem kap feszültséget a kompresszor, de nem húz be. Szerelő azt mondta h olyankor nyomáskapcsoló.... Ha az, akkor az hol van? Ahogy néztem komoly bontás kellhet neki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts