Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Digit klíma beszerelése működik?

Nekem gyárilag manuális van!

2001 Elegance

Az autónk olyan mint egy nagy Legó, minden működik ha elég elszánt vagy. Az alábbi linken egy portugál illetőségű ember leírását olvashatod aki egyebek mellett a manuális klímát építette át automatára (meg gyári navit, meg xenont, meg még sok egyebet rakott bele), hogy aztán később amikor eladta az autót, visszaalakítsa az egészet és újrakezdje az új autóján. :D Na ehhez azért már kell egyfajta megszállottság...

Itt a link:

http://www.astra-g.de/showthread.php/15652

Link to comment
Megosztás:

Az autónk olyan mint egy nagy Legó, minden működik ha elég elszánt vagy. Az alábbi linken egy portugál illetőségű ember leírását olvashatod aki egyebek mellett a manuális klímát építette át automatára (meg gyári navit, meg xenont, meg még sok egyebet rakott bele), hogy aztán később amikor eladta az autót, visszaalakítsa az egészet és újrakezdje az új autóján. :D Na ehhez azért már kell egyfajta megszállottság...

Itt a link:

http://www.astra-g.d...hread.php/15652

Ezt már linkelte valaki korábban, de tényleg jó lett a kocsi, biztos unatkozott. :)

Link to comment
Megosztás:

nagyon finom a digit klíma :)

de azt utólag beszerelni .... hát kell egy jó nagy marék kitartás hozzá :D

jó múltkor volt szó hogy észre venni a menet teljesítményen ,hogy megy a kompresszor vagy sem ....

jelentem én semmit sem veszek észre :blush:

Hát nem mindegy, hogy mennyiből lesz -20%... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát nem mindegy, hogy mennyiből lesz -20%... :rolleyes:

ez a 20% nem mérv adó :)és kissé soknak is tűnik ,vagy kitudja

nálad az -21ló

nálam 50....

ezért tettem fel egyszer a kérdést hogy mekkora a BTU értéke a klímának

abból ki lehetne számolni kb hogy mekkora teljesítményt vesz fel.

Link to comment
Megosztás:

ez a 20% nem mérv adó :)és kissé soknak is tűnik ,vagy kitudja

nálad az -21ló

nálam 50....

ezért tettem fel egyszer a kérdést hogy mekkora a BTU értéke a klímának

abból ki lehetne számolni kb hogy mekkora teljesítményt vesz fel.

Én 10 % körül tudom amit levesz. De ez is kicsit változik. A nagyon max szerintem nincsen 20%. Tény hogy nem mindegy hogy 1,4 vagy 2.0 vagy netán diesele van vkinek. Dieselnél sokkal kevésbé észrevehető. De sajna kis benzinesnél nagyon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A klíma kompresszorom mágnestekercse úgy néz ki hogy halott. Kell szereznem egy másikat és kicserélni.

Van valakinek tapasztalata erről? Hogy álljak neki? Mire kell nagyon figyelni.

Le lehet a tekercset szedni a gázcsövek kikötése nélkül hogy megmaradjon a rendszerben a gáz?

Delphi NX

Z14XE

2003

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék, több kérdésem is lenne.

A legfontosabb kérdésem talán az lenne, hogy milyen hőfoknál kell bekapcsolnia a klímahűtő ventillátorának? Nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán működik-e, mivel a mai nap kicsivel 100 fok alá kúszott a hőfok mérője, és így sem kapcsolt a venti bekapcsolt klímánál. 1999-es évjárat, 1,6-os motor, a 2 ventis változat, elvileg delphi klímás. A mai nap cserélték benne a klímahűtőt, és töltötték fel a rendszert, viszont a ventit nem ellenőrizték le.

Bármilyen módja van annak, hogy leellenőrizzem a ventit, hogy működőképes?

A második kérdésem a klíma tipusához kapcsolódik. Azért írtam, hogy elvileg delphi, mivel a vezetőoldali ajtó felől benézve az utastérbe, a pedálok melletti rész kapcsos felfogatású, ami ugye elvileg a behr rendszerre utal. Viszont a magnó alatti kis tárolórekeszt kiszedve egy delphi feliratú matrica található. Pollenszűrő cserénél nem tudtam beletenni a behr féle szűrőt, a delphi-s belement, viszont a végén szerintem már harmonikaszerűen begyűrődött. Teljesen tanácstalan vagyok, melyik szűrő is kellene most bele.

Köszönöm előre is a segítséget!

Szóval, bármilyen módon meg lehet biztosan állapítani, milyen szűrőt kell tennem az autóba? Vagy bármilyen tanács, leírás jól jönne, megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék, több kérdésem is lenne.

A legfontosabb kérdésem talán az lenne, hogy milyen hőfoknál kell bekapcsolnia a klímahűtő ventillátorának? Nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán működik-e, mivel a mai nap kicsivel 100 fok alá kúszott a hőfok mérője, és így sem kapcsolt a venti bekapcsolt klímánál. 1999-es évjárat, 1,6-os motor, a 2 ventis változat, elvileg delphi klímás. A mai nap cserélték benne a klímahűtőt, és töltötték fel a rendszert, viszont a ventit nem ellenőrizték le.

Bármilyen módja van annak, hogy leellenőrizzem a ventit, hogy működőképes?

A második kérdésem a klíma tipusához kapcsolódik. Azért írtam, hogy elvileg delphi, mivel a vezetőoldali ajtó felől benézve az utastérbe, a pedálok melletti rész kapcsos felfogatású, ami ugye elvileg a behr rendszerre utal. Viszont a magnó alatti kis tárolórekeszt kiszedve egy delphi feliratú matrica található. Pollenszűrő cserénél nem tudtam beletenni a behr féle szűrőt, a delphi-s belement, viszont a végén szerintem már harmonikaszerűen begyűrődött. Teljesen tanácstalan vagyok, melyik szűrő is kellene most bele.

Köszönöm előre is a segítséget!

Szóval, bármilyen módon meg lehet biztosan állapítani, milyen szűrőt kell tennem az autóba? Vagy bármilyen tanács, leírás jól jönne, megköszönném.

Szia,

szűrők közül, ha a delphi-s belement. akkor delphis rendszered van, mert alacsonyabb, viszont hosszabb, és lötyögött volna benne, és kilógott volna.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

szűrők közül, ha a delphi-s belement. akkor delphis rendszered van, mert alacsonyabb, viszont hosszabb, és lötyögött volna benne, és kilógott volna.

Igazság szerint az utolsó 5 cm-ert már nem tudtam betuszkolni a helyére, a záró műanyaggal húztam be. Fentebb írtam is, hogy valószínűleg a szűrő is összenyomódhatott harmonikaszerűen, miközben szuszakoltam be a helyére. Szóval nem vagyok biztos benne, hogy jól raktam be.

Egyébként milyen következményei lehetnek, ha nincs bent a szűrő tökéletesen?

Link to comment
Megosztás:

Igazság szerint az utolsó 5 cm-ert már nem tudtam betuszkolni a helyére, a záró műanyaggal húztam be. Fentebb írtam is, hogy valószínűleg a szűrő is összenyomódhatott harmonikaszerűen, miközben szuszakoltam be a helyére. Szóval nem vagyok biztos benne, hogy jól raktam be.

Egyébként milyen következményei lehetnek, ha nincs bent a szűrő tökéletesen?

hy

falevél meg minden más,,bogár ilyesmi bekerülhet az utastérbe.

ezt nézd meg:

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Pollensz-r-utast-rsz-r-cser-je:

Link to comment
Megosztás:

hy

falevél meg minden más,,bogár ilyesmi bekerülhet az utastérbe.

ezt nézd meg:

https://sites.google...-rsz-r-cser-je:

Ez segített, köszönöm, még hasznát fogom venni ennek az oldalnak!

Egyébként kicsit ellentmondásos a dolog: a gázpedál melletti burkolat patenttel van rögzítve, ami ugye behr rendszerre utal. Viszont a pollenszűrőt lezáró fedél csavarokkal van lefogatva, ami ellenben a delphi sajátossága. Egyedül a delphi szűrőt tudtam beletenni, igaz, az irányra nem figyeltem, örültem, hogy egyáltalán bele tudtam tuszkolni.

Akkor most hogy is van ez?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Adott egy Astra G 1.7DTI kocsi..

A klimáját ma töltettem, de a mesterember sem tudta megmondani, miért nem kapcsol be a külső hűtő ventije, amikor a légkondit bekapcsolom.

Akkor kapcsol csak be a venti, amikor kikapcsolom a klimát, vagy ha eléri a maximális nyomást (piros szinű a gáz-töltő-gépen).

Leszedtem a ventit, megnéztem a tekercset és az ellenállást (az autó elején jobb oldalt a venti alatt/rajta) , tökéletesen érintkezik, nem látok rajta változást.

De mégis szerintem ez igy nem ok..

Irtátok, hogy nektek az ellenállás javitása után létrejöttek a venti-forgási fokozatok..

Esetleg valakinek van valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Adott egy Astra G 1.7DTI kocsi..

A klimáját ma töltettem, de a mesterember sem tudta megmondani, miért nem kapcsol be a külső hűtő ventije, amikor a légkondit bekapcsolom.

Akkor kapcsol csak be a venti, amikor kikapcsolom a klimát, vagy ha eléri a maximális nyomást (piros szinű a gáz-töltő-gépen).

Leszedtem a ventit, megnéztem a tekercset és az ellenállást (az autó elején jobb oldalt a venti alatt/rajta) , tökéletesen érintkezik, nem látok rajta változást.

De mégis szerintem ez igy nem ok..

Irtátok, hogy nektek az ellenállás javitása után létrejöttek a venti-forgási fokozatok..

Esetleg valakinek van valami ötlete?

Hali! Ha a venti ellenállása rossz akkor még indul a venti csak az a jelenség hogy felpörög mikor már nagyon meleg a gáz(azaz a nyomása már jó magas) és pár kb 20-30 mp múlva leáll ezt ezt játsza amíg megy a klíma. Szemben azzal ha jó az ellenállás akkor elindul a venti kis fokozaton majd ha meleg van kinnt nagyon akkor indőnként felkapcsol magasra. A belső ventid megy? Ha igen akkor tuti ellenállás. Ugyanis alapkiépítésben mindkét venti alapon megy és a nyomás emelkedésével az első kapcsol fel magasra. De mivel az elsőd kis fokozata rossz, így a hátsó megy csak és, mivel az elég hogy ne emelkedjen tovább a nyomás ezért nem indul az első. Szedd ki az elsőt és nézd meg a kis dobozkát hogy két huzalellenállás ép-e. Ha azokat kijavítod akkor meg fog javulni a venti.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv! Opel Astra G 2.0 DTI Caravan-nal az alábbi gondom van:

- Vasárnap még hűtött a klíma, de ma ahogy beszálltam nem hűtött! A klímakompresszor bekapcsolt, de a hűtőventillátor nem. Mi lehet a hiba oka? Üdv Géza!

Nyomásérzékelő, vagy a gáz. Gooo klímás...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám továbbra is fent áll.

Klímakompresszor márnestekercset cserélt már valaki? Tudtok leírást adni, hogyan álljak neki?

Utángyártott tekerccsel van tapasztalata valakinek? Gyári egy kicsit durva áron van.

Köszi!

Szia!

Nekem ma cseréltek tekercset, valóbban nem olcsó. "Első beszállítói" alkatrész került bele, tehát utángyártott, ez is 20 ezer fölött volt. Ebayon be lehetett volna szerezni 12 ezer körül, de így gyorsabb volt. Összesen munkadíjjal + gáz- és olajtöltés 37500 Huf.

Korábban valaki írta, hogy kicserélte úgy, hogy nem fejtették le a gázt. Nem lehetett könnyű dolga, nekem a kezem alig fért oda, hogy széthúzzam a csatit.

Egyébként elhoztam a régi tekercset, van benne egy hőbiztosíték az ment tönkre, tehát javítható, lesz egy tartalékom.

Ha úgy döntesz, hogy magad javítod, érdemes megnézni ezt a biztit, hátha nem is kell újat venni. Sajnos a szétszedést nem úszod meg.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm! A hőbiztosítékról tudsz többet írni? Vagy a javítás módjáról?

Lehet eleve optimistán szedném szét és ezt próbálnám javítani mielött veszek másik tekercset.

Ködzi!

Szia!

Nekem ma cseréltek tekercset, valóbban nem olcsó. "Első beszállítói" alkatrész került bele, tehát utángyártott, ez is 20 ezer fölött volt. Ebayon be lehetett volna szerezni 12 ezer körül, de így gyorsabb volt. Összesen munkadíjjal + gáz- és olajtöltés 37500 Huf.

Korábban valaki írta, hogy kicserélte úgy, hogy nem fejtették le a gázt. Nem lehetett könnyű dolga, nekem a kezem alig fért oda, hogy széthúzzam a csatit.

Egyébként elhoztam a régi tekercset, van benne egy hőbiztosíték az ment tönkre, tehát javítható, lesz egy tartalékom.

Ha úgy döntesz, hogy magad javítod, érdemes megnézni ezt a biztit, hátha nem is kell újat venni. Sajnos a szétszedést nem úszod meg.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm! A hőbiztosítékról tudsz többet írni? Vagy a javítás módjáról?

Lehet eleve optimistán szedném szét és ezt próbálnám javítani mielött veszek másik tekercset.

Ködzi!

Szia!

Csináltam két képet, az elsőn a tekercs kiszerelt állapotban, a bal oldalán látható egy kis műanyag fedél.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ezt a fedelet lepattintva látható az említett hőbiztosíték.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Még nem vettem ki,ezért nem tudok pontos értéket mondani, de ilyesmi lehet

http://arwill.hu/por...707_276288.html

Maga a tekercs elég vastag vezetékből van, ezért nem hiszem hogy az meg tudna szakadni, tehát szerintem jó esély van rá, hogy bizti hiba legyen.

Ez a biztosíték sorba van kötve a tekerccsel, és az egésszel párhuzamosan van egy dióda, a feszültséglökések kivédésére. Ezért ha rámérsz a tekercsre, és szakadt a biztosíték

vagy esetleg a tekercs, a diódát kell mérned, vagyis egyik irányba vezet. Ha minden jó, akkor pár ohmnak kell lenni mindkét irányba mérve.

A ki-be szerelést nem én csináltam, abban sajnos nem tudok segíteni.

Sok sikert a szereléshez, és remélem működni fog a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ! Gondolom nyomásérzékelő csere gáz újratöltéssel jár...

Klímás megnézte nyomás rendben van, elvittem szerelőhöz ő meg kérdezte hogy kap e áramot. Ha nem kap akkor relé vagy biztosíték(és azokat hol találom), viszont ha kap, akkor nyomáskapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Klímás megnézte nyomás rendben van, elvittem szerelőhöz ő meg kérdezte hogy kap e áramot. Ha nem kap akkor relé vagy biztosíték(és azokat hol találom), viszont ha kap, akkor nyomáskapcsoló.

Szia!

F3.40-es biztosíték, az utastérben levő táblán, K60 relé nagyjából a kesztyűtartó mögött.

Ha hallod kattanni a relét amikor bekapcsolod a klímát, akkor a biztosíték jó, ha ilyenkor a kompresszor kap feszültséget de nem indul el, akkor mágnestekercs, ha jó a biztosíték de a relé nem húz be, akkor lehet relé vagy nyomáskapcsoló hiba. Esetleg lehet még a relé érintkezője beégve, akkor behúz, de a kompresszor nem kap feszültséget.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

F3.40-es biztosíték, az utastérben levő táblán, K60 relé nagyjából a kesztyűtartó mögött.

Ha hallod kattanni a relét amikor bekapcsolod a klímát, akkor a biztosíték jó, ha ilyenkor a kompresszor kap feszültséget de nem indul el, akkor mágnestekercs, ha jó a biztosíték de a relé nem húz be, akkor lehet relé vagy nyomáskapcsoló hiba. Esetleg lehet még a relé érintkezője beégve, akkor behúz, de a kompresszor nem kap feszültséget.

Megnéztem kap feszültséget a kompresszor, de nem húz be. Szerelő azt mondta h olyankor nyomáskapcsoló....

Ha az, akkor az hol van? Ahogy néztem komoly bontás kellhet neki...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.