Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

F3.40 (7,5A), F3.35 (10A), F2.39 (7,5A) ezek mennek a hűtő-AC modulba. "K" vonalon, kommunikál az ECU-val.

Fűtésboxban AC kapcsoló jele megy az anti freeze protection szenzorra, és úgy az ECU-ba.

A relé a modulban van. (bal első lökhárító alatt van)

https://www.hqelektr...1&ag=96000#list

inkább ilyesmi, kevés az a 3A...

Akkor tekercs, vagy a hőbiztosíték, a tekercs belsejében. Ha nyomáskapcsoló hiba lenne, akkor nem kap feszültséget a kompresszor tekercse.

A nyomáskapcsoló az autó elején, szemből bal oldalon, a hűtő szélén, alul található.

Az érintkezők szoktak oxidálódni!

Akkor ha jól következtetek, akkor ha kap áramot a kompresszor, akkor tekercs v. hőbiztosíték? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok :), de nem akarok feleslegesen kidobni pénzt :D

Viszont a szerelő mért mondta hogy ha kap áramot akkor nyomáskapcsoló... lehúzás?

Köszönöm a türelmet! :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha jól következtetek, akkor ha kap áramot a kompresszor, akkor tekercs v. hőbiztosíték? Bocs hogy ennyire értetlen vagyok :), de nem akarok feleslegesen kidobni pénzt :D

Viszont a szerelő mért mondta hogy ha kap áramot akkor nyomáskapcsoló... lehúzás?

Köszönöm a türelmet!

Azt még elfelejtettem mondani, hogy a ventillátor se kapcsol be, még akkor se ha üzemmeleg a motor! Az egyik tanárom azt mondta, hogy akkor nem is fog bekapcsolni a kompresszor mert így védi a motort, hogy ne legyen még jobban leterhelve. Ilyenkor hol kellene keresni a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

2 hónapja vagyok autó és egyben egy 2002-es 3 ajtós Astra G-nek a tulajdonosa is. Szeretnék a klímában pollenszűrőt cserélni. Állítólag létezik aktív szénszűrős filter is. Házilag ki tudom cserélni, vagy muszáj szakszervizbe vinnem? Milyen költségvonzata van ennek házilagosan és szervizben? Továbbá hallottam olyanról is, hogy időnként "fel kell tölteni a klímát". Ez mit takar? Gondolom ezt csak szervizben lehet végezni. Mik a legfontosabb tennivalók a klímával a karbantartásnál? Mire ügyeljek és figyeljek? Mennyibe kerülne a "feltöltés" ? Hogyan hozhatom ki a klímából a legjobb teljesítményt a legkevesebb fogyasztásnöveléssel?

Köszi a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

2 hónapja vagyok autó és egyben egy 2002-es 3 ajtós Astra G-nek a tulajdonosa is. Szeretnék a klímában pollenszűrőt cserélni. Állítólag létezik aktív szénszűrős filter is. Házilag ki tudom cserélni, vagy muszáj szakszervizbe vinnem? Milyen költségvonzata van ennek házilagosan és szervizben? Továbbá hallottam olyanról is, hogy időnként "fel kell tölteni a klímát". Ez mit takar? Gondolom ezt csak szervizben lehet végezni. Mik a legfontosabb tennivalók a klímával a karbantartásnál? Mire ügyeljek és figyeljek? Mennyibe kerülne a "feltöltés" ? Hogyan hozhatom ki a klímából a legjobb teljesítményt a legkevesebb fogyasztásnöveléssel?

Köszi a segítséget! :)

2 féle klímával szerelték:

Behr, vagy delphi

Itt minden le van írva a cseréről: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal

Utánatölteni csak akkor kell, ha kevés a gáz, azaz ha nem kapcsol be, vagy ha a levegő maximális fokozaton 4-5 perc után 5-6 fok felett van (10 alatt jó azért sztem). Igen szervizben lehet, de klimás is megcsinálja, nem kell márkaszerviz.

Klímával kb +1l-es fogyasztásnövekedésed lesz...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

2 hónapja vagyok autó és egyben egy 2002-es 3 ajtós Astra G-nek a tulajdonosa is. Szeretnék a klímában pollenszűrőt cserélni. Állítólag létezik aktív szénszűrős filter is. Házilag ki tudom cserélni, vagy muszáj szakszervizbe vinnem? Milyen költségvonzata van ennek házilagosan és szervizben? Továbbá hallottam olyanról is, hogy időnként "fel kell tölteni a klímát". Ez mit takar? Gondolom ezt csak szervizben lehet végezni. Mik a legfontosabb tennivalók a klímával a karbantartásnál? Mire ügyeljek és figyeljek? Mennyibe kerülne a "feltöltés" ? Hogyan hozhatom ki a klímából a legjobb teljesítményt a legkevesebb fogyasztásnöveléssel?

Köszi a segítséget! :)

Szia!

A pollenszűrő cserét részletesen leírva megtalálod itt: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Utast-rsz-r-pollensz-r-cser-je: , ahoz nem kell szervízbe vinni. Létezik szenes szűrő, én is olyat tettem bele, olyan 2-3000 Ft körül volt valahol. Gázfeltöltésről nem tudok nyilatkozni, majd a többiek, de úgy gondolom ameddig rendesen hűt nem nagyon kell vele foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet emberek!

Gyengélkedett a klímám, gondoltam elmegyek feltöltetni.

Az LPG reduktort olyan szerencsétlenül rakták be, hogy nem lehet hozzáférni a hátsó csatlakozóhoz. :icon7:

Ráadásul a srác próbálkozott, és most már egyáltalán nincs klíma!

Vissza kellene mennem, hogy kicsit megbontsa, de nem volt rá időm.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Megvásároltam a klímakompresszor mágnestekercset és ki is cseréltem. Újra működik a klímám. A kompresszorról a csöveket sem kellett leszedni, gáz sem szökött el, tehát tölteni sem kellett. Igaznak bizonyult a legenda. :-) A régi pedig tökéletes állapotban van, csak a hőbiztosítékot kell cserélni, de meglepő módon csak kipattintom, és mehet bele az új. Vagy eladom, vagy megy tartaléknak.

Szervizben 45 ezret mondtak javításra, nekem megvolt 23-ból. Első-beszállítói alkatrészből. Mondjuk azt megjegyzem, hogy nem egyformán néz ki a két tekercs külseje. De ettől még lehet jó az új is. Gondolom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megvásároltam a klímakompresszor mágnestekercset és ki is cseréltem. Újra működik a klímám. A kompresszorról a csöveket sem kellett leszedni, gáz sem szökött el, tehát tölteni sem kellett. Igaznak bizonyult a legenda. :-) A régi pedig tökéletes állapotban van, csak a hőbiztosítékot kell cserélni, de meglepő módon csak kipattintom, és mehet bele az új. Vagy eladom, vagy megy tartaléknak.

Szervizben 45 ezret mondtak javításra, nekem megvolt 23-ból. Első-beszállítói alkatrészből. Mondjuk azt megjegyzem, hogy nem egyformán néz ki a két tekercs külseje. De ettől még lehet jó az új is. Gondolom.

Mennyi idő alatt cserélted ki? A 22 ezres különbözet 3-4 órás óradíjnak felel meg. Szerintem te nem dolgoztál ennyit rá. Úgyhogy :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Igaz, hogy 3 óráig tartott de a munkát szerintem nem kell szàmolni. Szabadnapomon csináltuk baráti összejövetellel egybekötve. És mivel most két tekercsem vagy így min 35 ezret spóroltam.

Amíg nálad van a másik tekercs, addig nem spóroltál egy petákot sem. Majd ha eladod 35-ért, na akkor spóroltál. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy G Astrám 2003 1.7 cdti digit-klímás és azt vettem észre hogy ha beállítom oda hogy az utasok felé fújja a levegőt akkor egyszerűen középen nem fúj semmit csak a két szélső befúvónál jön a levegő,valamint a szélvédőre sem igazán fújja ha csak odaállítom,kézzel nemigazán érzem.Aki ért hozzá kérem segítsen már hogy merre kezdjem a hibakeresést!

Arra gondoltam hogy vagy bent a klíma vezérlő halt meg..bár teljesen jónak néz ki vagy

a csőrendszerbe lehet valami gubanc.gondolom hogy itt elektromosan mozgatott kis ajtók lehetnek ami lehet elromlott és azért nem fújja pont oda a levegőt mert zárva maradt,és a középső befúvókhoz menő csöveken keresztűl meg a szélvédőhöz is..gondolom én..

új vagyok itt.remélem jó helyre írtam..:)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Van olyan, hogy bizonyos hőmérséklet alatt nem kapcsol be a klimakompresszor? Tegnap 4 fokban gondoltam, hogy leszáritom az ablakot klímával, de bekapcsoláskor semmi jele nem volt, hogy történne valami.

pontosan :)

asszem kb 4 fok nál nem kapcsol be

de amint feljebb megy az utastér hőmérséklete akkor már elindul

Link to comment
Megosztás:

Véleményetek érdekelne...

Az autó klíma hibát jelzett, elvittem lavinába, hogy üssék ki. Ott azt mondták, hogy hiába ütik ki a hibát, indításnál mindig kiüti a biztosítékot és így újra hibát jelez. Mivel nem volt pénzem többre, mondtam, hogy hagyják egyelőre. A motortérbe széthúzták a klíma csatlakozóját, a hibát kiütötték és azóta is így járok. Lassan nem ártana kezdenem valamit ezzel, hogy nyáron ne kelljen megsülnöm az autóba.

Kompresszor hibára gondolok, lehet, hogy meg van szorulva. Mielőtt a kocsi alá pusztulnék, van valami, amit esetleg érdemes ellenőrizni előtte, ami tönkre szokott menni és ilyen hibát eredményez(het)? (1.6 16V)

Link to comment
Megosztás:

pontosan :)

asszem kb 4 fok nál nem kapcsol be

de amint feljebb megy az utastér hőmérséklete akkor már elindul

Akkor kipróbálom legközelebb, mi van, ha már meleg van bent! :)

Nem a külső hőmérsékletet figyeli csak? Honnan tudja, hogy belül hány fok van?

Hűtővíz hőfokát figyeli, ha az melegszik akkor engedi?

Nemrég cseréltem kompresszor mágnestekercset, így megijedtem, hogy megint valami komolyabb van.

Link to comment
Megosztás:

Akkor kipróbálom legközelebb, mi van, ha már meleg van bent! :)

Nem a külső hőmérsékletet figyeli csak? Honnan tudja, hogy belül hány fok van?

Hűtővíz hőfokát figyeli, ha az melegszik akkor engedi?

Nemrég cseréltem kompresszor mágnestekercset, így megijedtem, hogy megint valami komolyabb van.

a klímagáz ismeri a fizikát :D :D onnan tudja :)

nem figyel semmit ,vagyis vannak olyan rendszerek amikbe van jegesedés figyelés , de ennek nem az lényege

az usermanual is írja hogy kb az a hőfok alatt nem működik

valami olyasmi van hogy, kb a nyomás kiegyenlítetlenség a primer és szekunder oldalon ugyan annyi ,ezért nem kapcsol be

majd valami hozzá értő leírja pontoson sok-sok szakszóval mi és hogyan :)

Link to comment
Megosztás:

a klímagáz ismeri a fizikát :D :D onnan tudja :)

nem figyel semmit ,vagyis vannak olyan rendszerek amikbe van jegesedés figyelés , de ennek nem az lényege

az usermanual is írja hogy kb az a hőfok alatt nem működik

valami olyasmi van hogy, kb a nyomás kiegyenlítetlenség a primer és szekunder oldalon ugyan annyi ,ezért nem kapcsol be

majd valami hozzá értő leírja pontoson sok-sok szakszóval mi és hogyan :)

Oké-oké! Köszönöm!

Már értem így is. Csak elsőre elszaladt a fantáziám a belső hőmérséklettel kapcsolatban... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok, 2002-es Opel Astra, digit klímás............. Nem régen vettem, már úgy, hogy a digitklíma ugyan működik, de nem tökéletes. Annyi a hiba, hogy nem jelzi ki a hőfokot, kvázi "vakon kell tekergetni. A hőfok helyett egy hiba kódot ír ki, "Pr".

Szervizbe azt mondták,hogy nem lehet kiütni a kódot a klíma vezérlőből, mert nem engedi magát törölni, kvázi cserélni kellene a klíma vezérlőmet............. Valakinek esetleg hasonló probléma? Jah még annyi, hogy minden más funkció működik, a szervizbe még azt is elmondták, hogy abszolúte minden funkció műkszik, kivéve a belső hőmérséklet szabályzót, dehát ugye a digit klímák épp ez az értelme!!!!!!!!!!!!

http://kepfeltoltes.hu/121213/20121213_101846_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok, 2002-es Opel Astra, digit klímás............. Nem régen vettem, már úgy, hogy a digitklíma ugyan működik, de nem tökéletes. Annyi a hiba, hogy nem jelzi ki a hőfokot, kvázi "vakon kell tekergetni. A hőfok helyett egy hiba kódot ír ki, "Pr".

Szervizbe azt mondták,hogy nem lehet kiütni a kódot a klíma vezérlőből, mert nem engedi magát törölni, kvázi cserélni kellene a klíma vezérlőmet............. Valakinek esetleg hasonló probléma? Jah még annyi, hogy minden más funkció működik, a szervizbe még azt is elmondták, hogy abszolúte minden funkció műkszik, kivéve a belső hőmérséklet szabályzót, dehát ugye a digit klímák épp ez az értelme!!!!!!!!!!!!

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

ugyanilyen van nekem is. szerintem nekem se megy a belső levegő keringetés, ezt onnan gondolom, ha bekapcsolom és egy nagy kék füstölő doboz után megyek (ikarus) ugyanúgy büdi van :)

Ezt a Pr jelet még nem hozza nekem, elvileg (és gyakorlatilag is) be lehet rajta hőfokot állítani, úgy, hogy mutatja is.

Elvileg lehet nélküle élni, én már megszoktam, megcsináltatni már nem fogom sztem, Jövőre-2014ben sztem úgyis cserés lesz, bár sajnálom, mert alig fogyaszt, csak már elkezdett rozsdállni - a galvanizálás ellenére.

Link to comment
Megosztás:

ugyanilyen van nekem is. szerintem nekem se megy a belső levegő keringetés, ezt onnan gondolom, ha bekapcsolom és egy nagy kék füstölő doboz után megyek (ikarus) ugyanúgy büdi van :)

Ezt a Pr jelet még nem hozza nekem, elvileg (és gyakorlatilag is) be lehet rajta hőfokot állítani, úgy, hogy mutatja is.

Elvileg lehet nélküle élni, én már megszoktam, megcsináltatni már nem fogom sztem, Jövőre-2014ben sztem úgyis cserés lesz, bár sajnálom, mert alig fogyaszt, csak már elkezdett rozsdállni - a galvanizálás ellenére.

Nekem a belső levegő keringetés működik, mindössze annyi a baj, hogy nem tudom belőni pl. 24 C fokra a klímát........... Minden más jó....... Az a baj, elég ritka ez a fajta klíma Astraba, és hát nem nagyon éri meg cserélni!!! Lehet vele élni, nem egy nagy dolog, csak ugye zavaró a dolog........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Mocskosul párásodik az összes üvegfelület belülről az autóban ,mióta hideg van ,különösen az első szélvédő, a legnagyobb szellőzőfordulaton is.Gyakorlatilag állandóan törölni kell.Csak akkor csökken jelentősebben a párásodás ha a klímát is bekapcsolom.Azelőtt ilyet soha nem tapasztaltam.November elején klímaszűrőt cseréltek benne.

Lehet hogy ott lett elb@szva valami?A kocsi 2008.11.havi ASTRA G Kombi (Z14XEP)Tudtok valami okosságot mondani nekem,vagy vigyem vissza a szerelőhöz aki kicserélte?

Elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.