Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

üdv. Nálam 2 éve van az autó lassan és most lett 7 éves. Elötte nem tudom, hogy volt e töltve a klíma de az enyémből 210g hiányzott.

Mondott pár jó dolgot: pl mostható magasnyomásúval de csak is szemből a lamellák miatt és a fejet a legszélesebb szórásra tekerni. Vagy a slagos, elötte belocsolod vizzel utána rá egy kis rovalodó, hagyni állni és sima slaggal jól kivereted.

Másik tipp, hogy csak alapjáraton kapcsold be, hogy a kuplungja ne égjen le és a kocsi se fog rugni. (persze egy 2 literes turbon nem érzi meg az ember).

Nekem is azt mondta hogy ha nincs baja és hűt akkor 2 évente ráérek megnézetni/töltetni.

Kérdés: Mennyi idő után folyik ki a kondez víz? gondolom kell neki egy 10-15 km nem? Mert 5km után városi közlekedésben nem láttam víznyomot. Azért érdekel, hogy nincs e eldugulva és ne befele follyon.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mki!

Lehet, már volt valakinek ezelőtt hasonló problémája, de én sajnos most keresném a megoldást és nem olvastam vissza.. :(

Februárban vettem egy 2.0 DTI A-s zafit. Akkor azt mondták a szervizben, hogy a hideg miatt, nem lehet kipróbálni a légkondit. Persze utólag rájöttem ez is csak vakker volt.. Most hogy itt a nyár, gondoltam ránézek...

Semmi gáz nem volt benne persze. Mivel a kompresszor nyomás szabályozóval van ellátva, nem is reménykedtem, hogy lesz valami. A tömítés ellenőrzése miatt, most feltöltöttem kb. 7-8 bar nitrogénnel a rendszert.

Viszont eléggé elkeseredtem, mert sem a kompresszor, sem pedig a klíma ventilátor nem indult el.. Mi lehet a gebasz faktor? Lenne valakinek kézzelfogható ötlete, hogy hol kereshetem a hibát? Véleményem szerint, ritka, ha egyszerre sem a kompresszor, sem pedig a venti nem megy. Ezért elektromos hibára gondolok. Hol lehet a reléje, valamint a biztije, amit esetleg megnézhetek? Illetve, hogyan tudnám pontosan kiszűrni a hibát? Lécci-lécci-lécci.. HELP PLEASE!! :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mki!

Lehet, már volt valakinek ezelőtt hasonló problémája, de én sajnos most keresném a megoldást és nem olvastam vissza.. :(

Februárban vettem egy 2.0 DTI A-s zafit. Akkor azt mondták a szervizben, hogy a hideg miatt, nem lehet kipróbálni a légkondit. Persze utólag rájöttem ez is csak vakker volt.. Most hogy itt a nyár, gondoltam ránézek...

Semmi gáz nem volt benne persze. Mivel a kompresszor nyomás szabályozóval van ellátva, nem is reménykedtem, hogy lesz valami. A tömítés ellenőrzése miatt, most feltöltöttem kb. 7-8 bar nitrogénnel a rendszert.

Viszont eléggé elkeseredtem, mert sem a kompresszor, sem pedig a klíma ventilátor nem indult el.. Mi lehet a gebasz faktor? Lenne valakinek kézzelfogható ötlete, hogy hol kereshetem a hibát? Véleményem szerint, ritka, ha egyszerre sem a kompresszor, sem pedig a venti nem megy. Ezért elektromos hibára gondolok. Hol lehet a reléje, valamint a biztije, amit esetleg megnézhetek? Illetve, hogyan tudnám pontosan kiszűrni a hibát? Lécci-lécci-lécci.. HELP PLEASE!! :)

Szia!

Húzd le a mágnestekercsről a csatit, és mérd meg, hogy a klíma bekapcsolásnál kap-e feszültséget.

Ha nem kap, akkor vagy kevés a gáz, vagy rossz a nyomásmérő vagy vezérlő hiba.

Ha kap, de nem indul a klíma akkor mágnestekercs.

Ha a kompresszor nem indul, akkor a ventilátor sem fog indulni.

Nekem ezek a tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Húzd le a mágnestekercsről a csatit, és mérd meg, hogy a klíma bekapcsolásnál kap-e feszültséget.

Ha nem kap, akkor vagy kevés a gáz, vagy rossz a nyomásmérő vagy vezérlő hiba.

Ha kap, de nem indul a klíma akkor mágnestekercs.

Ha a kompresszor nem indul, akkor a ventilátor sem fog indulni.

Nekem ezek a tapasztalataim.

Szia, én is hasonló hibával szenvedek. rendelj az e-bay-ről egy opcom-ot nagyon sokat tud segiteni a hibakeresésben. Nekem valószinűleg vezeték szakadásom van.

Link to comment
Megosztás:

Szia, én is hasonló hibával szenvedek. rendelj az e-bay-ről egy opcom-ot nagyon sokat tud segiteni a hibakeresésben. Nekem valószinűleg vezeték szakadásom van.

EL327 kiírja a gáz nyomást. Érdekes, viszont hogy a kompresszor bekapcsolása előtti és utáni nyomást ír. Bekapcsolás után nekem. Fogalmam sincs hogy ez jó-e vagy sem.

Gondolom függ a hőmérséklettől, a használat hosszától stb. Kikapcsolás után pedig lassan kezd csökkenni.

Mindenesetre most jó a klímám. Pontosabban tegnap előtt még jó volt! :)

Mit lehetne még kiolvasni?

Ja, a nyomógombot is visszajelzi. Mást?

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenkinek!

A gépsárkányban nem hűtött a klíma, gondoltam, kevés a gáz a rendszerben, elvittem feltöltetni. A nyomáspróba során derült ki, hogy a kb. 4 éves utángyártott klímahűtőm ereszt, mivel a ventillátor alsó része nincs semmihez sem rögzítve, és menet közben oda-odaütődött a hűtőnek.

A kérdésem az lenne, hogy ez másnál is így van-e, vagy az előző hűtőcserénél a szerelő rosszul rakta vissza, és meg kell keresni, hogy hogyan rögzíthető a ventilllátor, mert nem szeretnék ilyen sűrűn klímahűtőt cserélni?

Segítségeteket előre is köszönöm!

István

Link to comment
Megosztás:

Egy pöcök van beakasztva az alján! A teteje csavarozva van!

Köszi! Nekem nincs az alja rögzítve, libeg az egész alja, folyamatosan ütődik a hűtőhöz. Cserekor szólok a szerelőnek -egy másiknak, nem annak, aki korábban cserélte-, hogy figyeljen oda az alsó rögzítésre is.

Mégegyszer köszönöm, hogy fáradtál miattam.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nektek ket hutoventis a gep? Es az elso hutorol van szo? Nekem az elejen megvan a helye. Ket felfele allo ful van az aljan a rogziteshez.

Egyszer egy klimas azt mondta nekem, raljak bele es programoztassam fel, sokkal jobb lesz....!?!?

Köszi! Nekem nincs az alja rögzítve, libeg az egész alja, folyamatosan ütődik a hűtőhöz. Cserekor szólok a szerelőnek -egy másiknak, nem annak, aki korábban cserélte-, hogy figyeljen oda az alsó rögzítésre is.

Mégegyszer köszönöm, hogy fáradtál miattam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valahol már leírtátok ,de még egyszer megkérdezném honnan tudom ,milyen fajta klíma van az autómban Behr vagy Delphi.

2003 G astra 3 ajtós Z12XE motorral.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!

Csaby

Helló!

Ha a pollenszűrő tartó ajtaját kapcsok fogják, akkor Behr, ha csavarok, akkor Delphi. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vadi új vagyok itt,1 hónapja vett autóval :)

A problémám 2 napja a következő.

Menet közben klíma gomb megnyomása után kivillan a "motor hűtése" visszajelző lámpa.
Jön a csel,hogy közben viszont működik a klíma,azt is mondhatnám,hogy egész hideget ad.
1-4 fokozatban úgy erősödik ahogy kell,fura szagok nincsenek,ellenben ott a visszajelző lámpa.
Ha nem kapcsolom be a klímát és csak a normál ventilátort használom akkor nem gyullad ki a lámpa.

A motor nem melegedik túl 90-95 fok fölé,tehát autószerelő apukámmal együtt arra gondoltunk,hogy esetleg a klíma gáz lehet már fogyóban...
Most vettem az autót szóval fogalmam sincs mikor lett benne cserélve a pollenszűrő vagy hogy mikor lett gáz rátöltve...

Várom ötleteiteket és köszönöm előre is a segítséget.

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valahol már leírtátok ,de még egyszer megkérdezném honnan tudom ,milyen fajta klíma van az autómban Behr vagy Delphi.

2003 G astra 3 ajtós Z12XE motorral.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!

Csaby

Helló!

Ha a pollenszűrő tartó ajtaját kapcsok fogják, akkor Behr, ha csavarok, akkor Delphi. Szerintem.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Behr-vagy-Delphi-f-t-s-szell-z-s-van-e-az-aut-ban-

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ha a pollenszűrő tartó ajtaját kapcsok fogják, akkor Behr, ha csavarok, akkor Delphi. Szerintem.

Sziasztok!

Valahol már leírtátok ,de még egyszer megkérdezném honnan tudom ,milyen fajta klíma van az autómban Behr vagy Delphi.

2003 G astra 3 ajtós Z12XE motorral.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!

Csaby

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Behr-vagy-Delphi-f-t-s-szell-z-s-van-e-az-aut-ban-

A szerzőnek lehet megköszönni... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vadi új vagyok itt,1 hónapja vett autóval :)

A problémám 2 napja a következő.

Menet közben klíma gomb megnyomása után kivillan a "motor hűtése" visszajelző lámpa.

Jön a csel,hogy közben viszont működik a klíma,azt is mondhatnám,hogy egész hideget ad.

1-4 fokozatban úgy erősödik ahogy kell,fura szagok nincsenek,ellenben ott a visszajelző lámpa.

Ha nem kapcsolom be a klímát és csak a normál ventilátort használom akkor nem gyullad ki a lámpa.

A motor nem melegedik túl 90-95 fok fölé,tehát autószerelő apukámmal együtt arra gondoltunk,hogy esetleg a klíma gáz lehet már fogyóban...

Most vettem az autót szóval fogalmam sincs mikor lett benne cserélve a pollenszűrő vagy hogy mikor lett gáz rátöltve...

Várom ötleteiteket és köszönöm előre is a segítséget.

Gábor

Nekem sem volt benne sok gáz,mégsem világított semmi.Lehet neked van benne klíma visszejelző :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a linket sokat segítettél ,de nem a pollenszűrő háza,hanem A vezetőoldali ajtón a pedálok felé benézve ha azt látod a műszerfal középső részének az alján, hogy a burkolat csavarral van rögzítve akkor Delphi! Ha pedig patenttel van rögzítve a burkolat akkor Behr! Én is először azt hittem hogy a pollenszűrő háza ,de kiderült így hogy DELPHI van benne.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia,

nem azt mondtam hogy 5cm-re kell tartani a pisztolyt a hűtőtől, természetesen megfelelő távolságban, úgy nem lesz baja semminek sem.

Egy sima slagos mosás nem tudom mennyi retket vinne ki belőle.

Én egy hete csapattam le benzinkútnál a kézi mosóban szerelő tanácsára, tiszta dzsuva volt. 8 éves a kocsi és szerintem még soha nem volt a klínahűtő tisztítva. 5 cm-nél messzebről nem is lehet hozzáférni. Most akkor valami bajt csináltam? Nem vettem észre semmi hűtőteljesítmény csökkenést, pedig minden nap közlekedtem vele a városban ebben a kánikulában

Link to comment
Megosztás:

Én egy hete csapattam le benzinkútnál a kézi mosóban szerelő tanácsára, tiszta dzsuva volt. 8 éves a kocsi és szerintem még soha nem volt a klínahűtő tisztítva. 5 cm-nél messzebről nem is lehet hozzáférni. Most akkor valami bajt csináltam? Nem vettem észre semmi hűtőteljesítmény csökkenést, pedig minden nap közlekedtem vele a városban ebben a kánikulában

Nem csináltál bajt a tisztítással, csak ésszel kel és arra kell figyelni hogy a lemezek ne görbüljenek el.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 8 éves G astránk, és a klímával van probléma. Motorikusan nincs semmi baja, csak nem hüt és biztos hogy a gázt elengedi, mégpedig az utastér felé mert írtó büdös szaga van (gondolom én). Többször volt töltve, festék anyag is lett bele rakva, de egyszerüen nem tudják megtalálni hogy hol illan el. Hol a pobléma? Mindenáron szét kellene szedni a fél autót, vagy lehet valami tömítöanyaggal próbálkozni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005-ös G Astrám van, Z16XEP motoros.

Most voltam klímásnál, töltésen.
A kérdés, hogy ha bekapcsolom a klímát, a ventilátornak rögtön kell forogni egy közepes teljesítményen, és ha eléri az adott nyomást akkor kell teljes erőből beindulnia ? Klímás szerint így lenne a helyes, de az enyém azt csinálja, hogy bekapcsolom a klímát hűt szépen rendesen, de a ventillátor csak akkor kapcsol, ha eléri azt a bizonyos nyomást.

Köszöntem válaszotokat

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005-ös G Astrám van, Z16XEP motoros.

Most voltam klímásnál, töltésen.

A kérdés, hogy ha bekapcsolom a klímát, a ventilátornak rögtön kell forogni egy közepes teljesítményen, és ha eléri az adott nyomást akkor kell teljes erőből beindulnia ? Klímás szerint így lenne a helyes, de az enyém azt csinálja, hogy bekapcsolom a klímát hűt szépen rendesen, de a ventillátor csak akkor kapcsol, ha eléri azt a bizonyos nyomást.

Köszöntem válaszotokat

Nekem Z14xe van. Bekapcsolás után kb fél percel kezd el forogni a venti. Neked mennyi idő? És másnál?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.