Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

csak nála a menet lett elszarva, az ellen más megoldás a dekli cseréjén kívül nincs

Lehet, nem voltam elég pontos. A menettel semmi gond, mert -mint írtam- vágtak bele egy nagyobbat (gondolom), és betettek egy túlméretes csavart. Ez így tök jó, csak épp a gyári csavar már nem jó bele, és ilyet meg nem fogok találni, ha cserélni akarom. Sőt, az eredeti méretű alátét se jó.

Ezen a kenderkócos dolgon elgondolkodom, bár nekem a teflon szalag még mindig jobban tetszik. Amennyire tudom ezt a kócot a vízszerelők szokták használni menettőmítésre. De a víz kicsit már mint az olaj. A hőterhelésről nem is beszélve.

Link to comment
Megosztás:

Oda lehet hegeszteni egy anyát...

Aztán ha elkopik hegesztesz rá mégegyet? :sowwy: Komolyra fordítva, akkor már nekem szimpatikusabb egy új menetet vágni bele, amihez előre eszerzek pár csavart, hogy legyen tartalék is. Hosszú távon meg karter csere.

De komolyan itt senki másnak nincs ilyen túlmértes csavaros? Állítólag elég tipikus.. A sok lusta szar szerelő egyszerű megoldása...

Link to comment
Megosztás:

Kértem ismerőstől egy kis kócot, meglazítottam a csavart és rátekertem a menetre. Most, olajcserénél pótlom a kimaradt munkafázist.

Bocs, hadd kérdezzek. Szabályosan csöpögött, és az a kóc megfogta? Azóta is így jársz vele. Kicsit még óckodom ettől, mert nem tudom az alu menetnek mennyit "használ", de ha nálad bevált, akkor lehet, ez a legjobb megoldás nekem is.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy mit gondoltok a leszívásos olajcseréről? Eléggé megkönnyítené a dolgot, ha az ucán kell csinálni. Persze, csak a nagyját szívnám le, a végét hagynám "normálisan" kifolyni. De így elég lenne egy pici edénke, és nem kellene a végén töltögetni az egész lavórt...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy mit gondoltok a leszívásos olajcseréről? Eléggé megkönnyítené a dolgot, ha az ucán kell csinálni. Persze, csak a nagyját szívnám le, a végét hagynám "normálisan" kifolyni. De így elég lenne egy pici edénke, és nem kellene a végén töltögetni az egész lavórt...

Meg lehet próbálni, ha van valami olajszivattyúd. A nívópálca csövén letolsz egy gumicsövet, az elvileg lemegy a karter aljáig.

Link to comment
Megosztás:

De használhattok ablakmosó szivattyú motort is valami kis műanyag csővel. Táp úgyis ott van a kocsiban.

azzal biztos nem fog sikerülni :lol:

amúgy meg minek ennyi időt/energiát belefektetni ebbe, nem értem... egyszerűbb kitekerni azt

a csavart, nem? :sowwy: Nem kell hozzá akna sem...

Link to comment
Megosztás:

amúgy meg minek ennyi időt/energiát belefektetni ebbe, nem értem... egyszerűbb kitekerni azt

a csavart, nem? :sowwy: Nem kell hozzá akna sem...

Teljesen igazad van! Csak tudod, ha az embernek a lakótelepi utcán kell csinálni, közben bármikor elkezdhet esni, akkor nincs nagyon kedved egy órát vacakolni, míg átöntögeted a nagyi lavórjából a kannába a fáradtolajat, meg ugye kell valahova tenni utána a nagyi lavórját is, mégse abba csinálja a bejglit legközelebb... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hadd kérdezzek. Szabályosan csöpögött, és az a kóc megfogta? Azóta is így jársz vele. Kicsit még óckodom ettől, mert nem tudom az alu menetnek mennyit "használ", de ha nálad bevált, akkor lehet, ez a legjobb megoldás nekem is.

Amikor a régi tömítéssel visszatekertem a csavart és betöltöttem az új olajat, alánézve láttam, hogy egy csepp lóg a csavar aljáról. No mondom, de jó hogy alánéztem, biztos nem húztam meg kulccsal. Meglepődtem, amikor tapasztaltam, hogy bizony meg van húzva. Így még 12 éves skodás pályafutásom alatt sem jártam, ahol soha sem cseréltem tömítő alátétet. Tisztára töröltem, de pár perc múlva már ott volt a következő csepp. Kenderkócolás és azóta csont száraz. Ez volt tavaly nyáron.

Link to comment
Megosztás:

Leszívásos olajcsere:

Ha valaki tényleg nem akar leeresztéssel bíbelődni, olyan benzinkútnál vegyen olajat, ahol van ilyen készülék és akkor ingyenesen igénybeveheti a szolgáltatást. De az sem rossz, ha valakinek ismerőse a kutas és akkor még nem is kell ott venni az olajat. Én először vagy 10 éve láttam ilyet készüléket egy ÖMW kúton.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy mit gondoltok a leszívásos olajcseréről? Eléggé megkönnyítené a dolgot, ha az ucán kell csinálni. Persze, csak a nagyját szívnám le, a végét hagynám "normálisan" kifolyni. De így elég lenne egy pici edénke, és nem kellene a végén töltögetni az egész lavórt...

Sose csináltam és nem is tervezem, csak agyalok! Nagy fecskendővel leszív??? Például mosdószifon pumpa átalakítva erre a célra. Igaz nem fújna, hanem szívna.

http://kepfeltoltes.hu/080422/RIMG2090_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080422/RIMG2092_www...ltoltes.hu_.jpg

???? :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Teljesen igazad van! Csak tudod, ha az embernek a lakótelepi utcán kell csinálni, közben bármikor elkezdhet esni, akkor nincs nagyon kedved egy órát vacakolni, míg átöntögeted a nagyi lavórjából a kannába a fáradtolajat, meg ugye kell valahova tenni utána a nagyi lavórját is, mégse abba csinálja a bejglit legközelebb... :sowwy:

Én is úgy szoktam cserélni, hogy aláfexem... pár pillanat az egész :lol:

És ahogy kartárs mondta, csak egy 5 literes kanna oldalát kell kivágni, abba bele lehet ereszteni.

Ez csak lustaság kérdése :lol:

Link to comment
Megosztás:

...

Én is leereszteni szoktam különben és mindíg cserélem a tömítést is.

Idáig mindíg megtaláltam a szűrő mellett egy kis zacsiban a szűrőzöh meg a csavarhoz való tömítést is, pedíg a tetyóban vettem, igaz Bosch márkájút. Ott legalább bele is tudsz nézni mielőtt megveszed, hogy benne van e :lol:

A másik, hogy ha készen vagy a leeresztéssel érdemes kicsit letörölni a csavaros részeknél a deklin meg a csavart is, hogy az ott maradt kosz mellett ne tudjon kiszivárogni és teljes felülettel érintkezzen a tömítés. A másik, hogy a friss olajjal is érdemes kicsit újjal bekenegetni a csavaros részeket a tömítéssel együtt mielőtt összerakod (tudod: benedvesíteni újjal... :sowwy: ).

Link to comment
Megosztás:

És ahogy kartárs mondta, csak egy 5 literes kanna oldalát kell kivágni, abba bele lehet ereszteni.

Ez csak lustaság kérdése :lol:

Na de aztán jön egy másik kanna, töltögetés, törülközés, bíbelődés, stb. Mert ugye, a félig kivágott kannát már nem teszed be olajjal a csomagtartóba. És gondolom a csatornába se öntöd be... :sowwy:

Mindegy, csak egy kósza ötlet volt. :lol: Tudjátok, lustaság - fél egészség. Akkor nem újítunk...

Link to comment
Megosztás:

Lehet, nem voltam elég pontos. A menettel semmi gond, mert -mint írtam- vágtak bele egy nagyobbat (gondolom), és betettek egy túlméretes csavart. Ez így tök jó, csak épp a gyári csavar már nem jó bele, és ilyet meg nem fogok találni, ha cserélni akarom. Sőt, az eredeti méretű alátét se jó.

Ezen a kenderkócos dolgon elgondolkodom, bár nekem a teflon szalag még mindig jobban tetszik. Amennyire tudom ezt a kócot a vízszerelők szokták használni menettőmítésre. De a víz kicsit már mint az olaj. A hőterhelésről nem is beszélve.

Ha nem vágtak volna bele túlméretes menetet, hanem helicoil-al javították volna, akkor soha többé nem lehetett volna a menetet megszakítani a karterban, és az eredeti csavar és tömítés is használható lett volna.... Persze ehhez a kartert egy gépműhelybe kellett volna vinni. Ezek után már ha valaki megszakítaná a felfúrt menetet, a legjobb megoldás a perselyezés. (Nem a templomban... :sowwy: ) Utána használható lesz az eredeti méret.

Link to comment
Megosztás:

Na de aztán jön egy másik kanna, töltögetés, törülközés, bíbelődés, stb. Mert ugye, a félig kivágott kannát már nem teszed be olajjal a csomagtartóba. És gondolom a csatornába se öntöd be... :sowwy:

Egy másik 5L-es kannába az áttöltés kb 1 perc, óvatosan :lol:

Azt meg leadhatod bármelyik benzinkúton. Én MOL kúton szoktam, ott nem néznek morcosan :lol:

Ha otthon akarsz olajat cserélni, akkor az semmilyen megoldásban nem lehet ennél kényelmesebb

és tisztább. Szivattyús megoldással sem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy másik 5L-es kannába az áttöltés kb 1 perc, óvatosan :lol:

Azt meg leadhatod bármelyik benzinkúton. Én MOL kúton szoktam, ott nem néznek morcosan :lol:

Ha otthon akarsz olajat cserélni, akkor az semmilyen megoldásban nem lehet ennél kényelmesebb

és tisztább. Szivattyús megoldással sem :lol:

Ok, meg vagyok győzve. :sowwy: De tényleg, ha már itt tartunk. Neked valaha is átvették az olajadat? Nálunk nyílt egy hulladék átvevő, ott még örülnek is neki (gondolom pénzt is kapnak érte), de korábban hiába vittem bárhova, egyik kúton se voltak hajlandók. Akkumulátor ugyanez.

Link to comment
Megosztás:

Ok, meg vagyok győzve. :sowwy: De tényleg, ha már itt tartunk. Neked valaha is átvették az olajadat? Nálunk nyílt egy hulladék átvevő, ott még örülnek is neki (gondolom pénzt is kapnak érte), de korábban hiába vittem bárhova, egyik kúton se voltak hajlandók. Akkumulátor ugyanez.

Pedig olajat át kell vegyék a kúton, előírás.

MOL kúton nekem eddig mindenhol szó nélkül átvették.

Akkuval nemtom mi a helyzet....

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi időben az önkormányzatok tartanak fenn lakossági hulladék átvevőhelyeket, ha jól rémlik, akkor ez az EU csatlakozás óta kötelességük. A mi pénzünkből, és szerintem ők újra pénzt kapnak a hulladékért is. De legalább korrekten átveszik, még meg is köszönik. De előtte... Vihettem bárhova.... Mikor elmeséltem egy-két embernek, hogy tudok ilyet, akkor elkezdték nekem adogatni a régi, pincékből előkerült szar akksikat... Úgyhogy nem csak az én problémám volt. :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.