Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

bementem az egyik helyi autósboltba és vettem Opel/GM manuális váltóolajat.

A gond az hogy persze a jó sok német szöveg között nincs rajta egy deka írás se, hogy milyen

viszkozitású, milyen minőségű.

ott virit rajta GM jelzés, persze a szokásos dizájn.

Kicsit fosok, mert nem akarok váltót cserélni, hogy szar olaj került bele.

Számla megvan.

Ne ijesztgess, azt hittem valami rosszat írnak a linken. :lol: Nekem holnap lesz betöltve szintén GM.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,

Ki milyen olajat ajánl 1996-os astrába , X16xel 1.6.16.v motorba ,94.000 km futásteljesítménnyel ?

főleg városi rövid távokra használjuk .

Szia! Én a Valvoline MaxLife-ot használok, azt ami 100000+ km-es autókhoz van. Szerintem már olyan közel vagy te is a 100 ezerhez, hogy tehetsz bele olyat nyugodtan. Nekem halkabb vele az autó, mint bármi mással. Pedig próbáltam már sokmindent. Bár ez szerintem autó függő is.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

A motor igényli a gyári előírásnál sűrűbb, 10 ezer km-enkénti olajcserét és mindenképpen megfelelő minőségű oljat! Bevált a sok helyen kapható Opel 10W-40 es motorolaj, ez félszintetikus, és az ára sem horror!

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/020413c/

ti mit szóltok hozzá???

Régen jó volt a GM-olaj. ez egy 2002-es "tanács". a 10.000km stimm. De inkább itt kérdezz, ne ott <_< :huh:

Link to comment
Megosztás:

dacára az itt olvasható cikkeknek:

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070416c/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070917c/

bementem az egyik helyi autósboltba és vettem Opel/GM manuális váltóolajat.

A gond az hogy persze a jó sok német szöveg között nincs rajta egy deka írás se, hogy milyen

viszkozitású, milyen minőségű.

ott virit rajta GM jelzés, persze a szokásos dizájn.

Majd lefotózom, és linkelek egy képet!

Kicsit fosok, mert nem akarok váltót cserélni, hogy szar olaj került bele.

Számla megvan.

na itt a CUCC

http://kepfeltoltes.hu/view/080829/DSCF416...kepfeltoltes.hu

A GM olajból a motorolajat szokták szidni. Lehet hogy egyszer nekem is az vágta haza a motoromat, de lehet, hogy olajszivattyú volt.

A váltóba viszont szigorúan csak GM olajat szoktak ajánlani. <_<

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

én még új vagyok itt a csapatba de volna két kérdésem.96-os1,7tds isuzu motoros astrám van milyen olalyat ajánlotok bele?kb200000km van benne de nem eszi az olalyat.A másik kérdés egy 91-es c20ne motoros omega benzin-gáz milyen olalyat tegyek bele.tudom az utobbi az omega ,a, rovatba tartozik de ott már kérdeztem de nem kaptam rá választ.elöre is köszönöm a segitséget.üdv peta.

Link to comment
Megosztás:

Egy fura kérdés jutott eszembe tegnap, lehet hogy egyszerű rá a válasz:

Mi történik akkor ha azonos márkából és típusból különböző viszkozitású olajokat töltök össze egy motorba? Pl. Castrol.

Mondjuk 10W40 Castrol van a motorban, de 5W30-ból töltök rá három decit mikor lecsipegetett belőle.

Csak elvi kérdés, nem tervezek ilyet csinálni.

Szia!

Semmi komoly problémával nem kellene szembenézned akkor sem, ha fele-fele arányban kevernéd össze a szintetikus és a rész-szintetikus Castrol olajat, 10W-40 és 5W-30 viszkozitásút.

Tegyük fel, hogy 5W-30 olajat használ valaki. Egy idő után lecseréli, de 10W-40-re. A motorban mindíg marad 2-3 dl, sőt olykor még több olaj, tehát sokszor akaratlanul is összekeversz nemcsakhogy nem azonos viszkozitású, de eltérő márkájú olajakat is. Mégsincs ebből soha semmi baj sem, ilyen esetekben adalék kicsapódással, reakcióba lépéssel fenyegetőzni felesleges ilyesztgetés.

A viszkozitások közötti eltérés önmagában nem jelent bajt, ha 5W-30 és 10W-40 keveredik, akkor a kettő közé áll be valahova, attól függően, melyikből mennyi került bele.

Más kérdés, hogy tisztán ásványi , mondjuk 15W-40 és teljesen szintetikus, mondjuk 5W-30 keverése már tényleg nem szép dolog, de nem azért, mert motorkárt okoz, hanem azért, mert mindíg a gyengébb olaj teljesítménye érvényesül elsősorban, vagyis lerontja a szintetikust.

Link to comment
Megosztás:

1.6-16 V ( X16XEL , 95.000 km ) -be jó választás lenne a Valvoline Durablend 10W-40 , vagy a Castrol Magnatec 10W-40 motorolaj ? köszi

Szia!

Mindkettő tökéletes a motorba, észrevehető minőségi különbség nincs a két termék között, döntsön az ár vagy a szimpátia. Esetleg Valvoline-ból a MaxLife 10W-40-et ajánlom még.

A metabondozást pedig kikérem magamnak! :huh: <_<

Link to comment
Megosztás:

Most jön az olajcserém. Jó választás még mindig, amit a múltkor mondtatok, a Metabond SPEED 10W40 motorolaj? X20XEV motorom van. 110e. Km.

Szia soma!

Igen, jó választás.

Meg még vagy 150 féle, SAE 10W-40 rész-szintetiksu motorolaj az. Persze, ha a meta szimpatikus neked, akkor hajrá!

Link to comment
Megosztás:

Sokan ajánlották, ezért gondoltam, hogy egy próbát megér.

Te milyen márkát tartasz jónak?

Nekem semmi bajom a Metabonddal sem, de nem használtam soha.

Én már régóta Liqui Moly -t használok, előtte sokáig FUCHS -ot és Addinol-t. Nekem mindíg csak azok a cégek voltak szimpatikusak, amelyek kimondottan a kenőanyaggyártásra specializálódtak.

Ha most valaki azt kérdezné, szerintem mely márkák közül érdemes válogatni, akkor azt mondanám: Liqui Moly, Fuchs, Addinol, Castrol, Valvoline, Elf, Rowe, Pentosin, Motul.

Nekem igazából csak ezek számítanak "kenőanyaggyártónak". Vannak persze még vagy 200-an, akik jókat gyártanak, de ezek biztosan az élvonalban vannak.

Link to comment
Megosztás:

Sokan ajánlották, ezért gondoltam, hogy egy próbát megér.

Te milyen márkát tartasz jónak?

És már megint elgondolkodtam az 5W-40-en. Olajdokis oldalon is olvastam, hogy kisebb Astrákba is ajánlják az 5W-40-et. Nekem miért nem az a jobb választás?

Ha tényleg biztosan 110 ezer km van a motorban, és jó állapotú, akkor semmi sem gátolja, hogy egy SAE 5W-40 vagy 5W-30 olajat használj. Ezekkel előbb épül fel télen is, nyáron is a megfelelő kenőfilm, előbb el is jut az olaj az összes kenési helyre. 110 e km az egyáltalán nem sok.

Egy öreg motor sem áll be tőlük, az egy baromság, valaki írta egyszer, hogy a ~200 ezer km felett futottak tönkremennek egy 5W-40 olajtól.... Szóval az öreg motoroknak sem lesz tőle bajuk, de azokba felesleges pénzkidobás már ilyet tenni. A kopástól való fokozottabb védelem széthajtott motorokban már nem sokat jelent.

Illetve, van egy hátránya a szintetikus olajoknak, hogy sokszor erős tisztító hatásuk miatt onnan is leoldják a motorban a szennyeződést, ahonnan már nem kellene, tömítetlenséget okozva ezzel.

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg biztosan 110 ezer km van a motorban, és jó állapotú, akkor semmi sem gátolja, hogy egy SAE 5W-40 vagy 5W-30 olajat használj. Ezekkel előbb épül fel télen is, nyáron is a megfelelő kenőfilm, előbb el is jut az olaj az összes kenési helyre. 110 e km az egyáltalán nem sok.

Egy öreg motor sem áll be tőlük, az egy baromság, valaki írta egyszer, hogy a ~200 ezer km felett futottak tönkremennek egy 5W-40 olajtól.... Szóval az öreg motoroknak sem lesz tőle bajuk, de azokba felesleges pénzkidobás már ilyet tenni. A kopástól való fokozottabb védelem széthajtott motorokban már nem sokat jelent.

Illetve, van egy hátránya a szintetikus olajoknak, hogy sokszor erős tisztító hatásuk miatt onnan is leoldják a motorban a szennyeződést, ahonnan már nem kellene, tömítetlenséget okozva ezzel.

A gyári ajánlás meg smafu. Miért nem 0W-40?

Link to comment
Megosztás:

Ironikus próbáltál lenni? <_<

Ugyan. :huh:

Azzal hogy leírta mit gondol a dologról, lényegében nem írt semmit sem. Sokan leírták már itt az ellenkezőjét, amit tapasztalatok is alátámasztanak. És hogy még a gyári specifikációkkal is egybevág nekem rendkívül szimpatikus. De én elfogadom a véleményét ha kellő részletességgel és pontossággal meg tudja magyarázni, addig maradok a sajátomnál.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan. <_<

Azzal hogy leírta mit gondol a dologról, lényegében nem írt semmit sem. Sokan leírták már itt az ellenkezőjét, amit tapasztalatok is alátámasztanak. És hogy még a gyári specifikációkkal is egybevág nekem rendkívül szimpatikus. De én elfogadom a véleményét ha kellő részletességgel és pontossággal meg tudja magyarázni, addig maradok a sajátomnál.

Hmm.

Te milyen olajat használsz? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hmm.

Te milyen olajat használsz? <_<

Metát. (10W-40) Előtte Valvo Maxlife volt előtte meg Durablend. De én nem reklámozom soha egyiket sem. Egyikkel sem volt semmi bajom, nem lett sem halkabb amikor beletettem a metát, nem evett kevesebbet. Viszont ha Gabi hosszabb távú tapasztalatai és merészebb igénybevétele szerint jó, akkor nekem is megfelel.

A 5W-40-es témához meg annyit még hogy ha jó ami benne van akkor maradjon az, ha nem jó akkor jobb minőségű, ha az sem jó akkor meg nem az olajjal lesz a gond. Persze ez is csak egy vélemény, mindenki azt csinál amit akar.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.