Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

....ez olyan mint az autó, kinek milyen van arra esküszik, a többi szar, vagy legalábbis roszabb mint az övé. <_<

Nos ezt én nem így fejezném ki. Nekem ez van és örülök neki, hogy ő van mert nem eszi meg a gatyám és egy "megbízható-jó" partner de minden bizonnyal van tőle jobb is - rosszabb is csak a szívemhez nőtt. Mindazért amit adok neki és kapok tőle mert nem hagy cserben "talán" sosem. Nem sajnálom tőle a minőségi olajakat és egyéb fontos alkatrészeket habár esetenként van "számomra pillanatnyilag nem-megfizethető" kategória de csak átmenetileg mert az autó (ellentétben az emberek nagy részével -tisztelet a kivételekkel) a saját módján meghálálja a gondoskodást és a törődést.

Link to comment
Megosztás:

Nos ezt én nem így fejezném ki. Nekem ez van és örülök neki, hogy ő van mert nem eszi meg a gatyám és egy "megbízható-jó" partner de minden bizonnyal van tőle jobb is - rosszabb is csak a szívemhez nőtt. Mindazért amit adok neki és kapok tőle mert nem hagy cserben "talán" sosem. Nem sajnálom tőle a minőségi olajakat és egyéb fontos alkatrészeket habár esetenként van "számomra pillanatnyilag nem-megfizethető" kategória de csak átmenetileg mert az autó (ellentétben az emberek nagy részével -tisztelet a kivételekkel) a saját módján meghálálja a gondoskodást és a törődést.

Jó hát persze van aki igy gondolkodik, nagyjából én is , de ismerek egy csomó embert akinek egy része teljesen el van szálva a kocsijától mindegy milyen nem lát mást, és csak az övé jó. A másik véglet, hogy nem költ rá de jó, mert megy. Pl. most volt ez a vezszijszakadásom akinek beszéltem róla mind kapásból leszólta mert milyen szart vettél, mennyi gond van vele...stb. bezzeg az övé!. Mert abba csak tankolni kell! Aztán elkezdem öket faggatni, meg megnézem a kocsit aztán kiderül hogy megy , de éppen hogy csak, meg a szentlélek tartja az úton, amikor rákérdezek a vezérlés cserére azt se tudják miről beszélek, de még soha nem volt vele gond, és valszeg csak szerencséjük van. Olyan mint a falusi bicikli csattog zörög, nyikorog a lánc, ugrik a pedál...de faxa a kocsmáig elvisz. De hát ez csak az én véleményem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Jó hát persze van aki igy gondolkodik, nagyjából én is , de ismerek egy csomó embert akinek egy része teljesen el van szálva a kocsijától mindegy milyen nem lát mást, és csak az övé jó. A másik véglet, hogy nem költ rá de jó, mert megy. Pl. most volt ez a vezszijszakadásom akinek beszéltem róla mind kapásból leszólta mert milyen szart vettél, mennyi gond van vele...stb. bezzeg az övé!. Mert abba csak tankolni kell! Aztán elkezdem öket faggatni, meg megnézem a kocsit aztán kiderül hogy megy , de éppen hogy csak, meg a szentlélek tartja az úton, amikor rákérdezek a vezérlés cserére azt se tudják miről beszélek, de még soha nem volt vele gond, és valszeg csak szerencséjük van. Olyan mint a falusi bicikli csattog zörög, nyikorog a lánc, ugrik a pedál...de faxa a kocsmáig elvisz. De hát ez csak az én véleményem. <_<

Egyetértünk.

Én nem szeretem a francia kocsikat (igazából az olaszokat sem), de attól még nem szólom le azt, akinek az van. Van a rokonságban Megane, minden gond nélkül fut, igaz renedesen karban is van tartva.

Én azt mondom, hogy mindegy kinek milyen van, mert ha karban van tartva, akkor mindegyik lehet jó, de ha szarva van csak rá, akkor meg lehet az akármilyen kocsi, előbb-utóbb megadja magát.

Link to comment
Megosztás:

Egyetértünk.

Én nem szeretem a francia kocsikat (igazából az olaszokat sem), de attól még nem szólom le azt, akinek az van. Van a rokonságban Megane, minden gond nélkül fut, igaz renedesen karban is van tartva.

Én azt mondom, hogy mindegy kinek milyen van, mert ha karban van tartva, akkor mindegyik lehet jó, de ha szarva van csak rá, akkor meg lehet az akármilyen kocsi, előbb-utóbb megadja magát.

Rossz autó nemlétezik csak rossz GAZDA! <_<

Link to comment
Megosztás:

Egyetértünk.

Én nem szeretem a francia kocsikat (igazából az olaszokat sem), de attól még nem szólom le azt, akinek az van. Van a rokonságban Megane, minden gond nélkül fut, igaz renedesen karban is van tartva.

Én azt mondom, hogy mindegy kinek milyen van, mert ha karban van tartva, akkor mindegyik lehet jó, de ha szarva van csak rá, akkor meg lehet az akármilyen kocsi, előbb-utóbb megadja magát.

Amúgy először én is Meganet szerettem volna, jobban tetszett a kaszni, meg ezért az árért kaptam volna egy 10-éveset. Csak nem volt nyitva az a kereskedés ahol ki volt állitva, igy elmentünk megnézni az Opeleket. Nem tudom a Renault mennyire megbizható d e az alkatrész biztos drágább. De most már OFF- mert kizavarnak bennünket az olajosok! <_<

Link to comment
Megosztás:

Amúgy először én is Meganet szerettem volna, jobban tetszett a kaszni, meg ezért az árért kaptam volna egy 10-éveset. Csak nem volt nyitva az a kereskedés ahol ki volt állitva, igy elmentünk megnézni az Opeleket. Nem tudom a Renault mennyire megbizható d e az alkatrész biztos drágább. De most már OFF- mert kizavarnak bennünket az olajosok! :huh:

Na szép! <_<

A rokonom meg először G-Astrát szeretett volna. Ismeretsége csak 2 kereskedésben volt, de ott csak 1,6-osok voltak. Azt meg nem akart. Úgyhogy 1,4 Mégane lett belőle, 1997-es van neki azt hiszem.

Leinformálhatatlan használtautó kereskedésben lett volna 1,4 Astra, de az meg nem kellett neki, nem akart zsákbamacskát venni. Elvoltam vele megnézni, és hát meg tudtam érteni. Nem volt valami bizalomgerjesztő állapotban. Mondjuk én bíztattam, hogy vegyen közvetlenül tulajtól, azt én tisztábbnak, megbízhatóbbnak tartom. De megvette a Megane-t. Végső soron szerintem nem bánta meg.

Igaz, kifogott egy olyan (kb. 1500 darabos) szériát, amibe a többi féltengelye használhatatlan az eltérő tengelykötés miatt, így a tavalyi cserénél egy kicsit szívott vele, 5 hetet várt az alkatrészre.

Na és most tényleg off, mielőtt kapunk érte.

Link to comment
Megosztás:

Nálunk a divat 10.000 Km mert turva nagy a por......

A másik dolog meg, hogy metából a fél flakon esetleg a Matiz esetében történik ugyanis 5% arányban kell tölteni az elsô használat alkalmával, utána ha rendszeres akkor 2,5%. Az én esetemben (5L) a teljes doboz igényeltetik!!!

A harmadik dolog Slick kilôve, marad a kérdés Metabond Speed vagy Agip???

Én is 10e-ként cserélem, és ezt is ajánlom, környezettől és használattól függetlenül is. :D

5L motorolajhoz első használatra egy teljes flakon kell (250ml), majd olajcserénként fél-fél flakon! <_<

Olajból én a Metát ajánlom inkább, mint az Agipot :huh:

Viszont, kérlek magyarázd el nekem, mert én meg azt nem értem, hogy mit értesz a 100 C -on ébredő fizikai és kémiai tulajdonságok eltérése alatt? Nem értem, hogy ezzel mire gondolsz.

Pontosan mely fizikai és kémiai tulajdonságokra gondolsz, amelyek ellehetetlenítik ezen olaj használatát a motorban?

Nem csak a 100 fokon történő összehasonlítás a fontos. Úgy általában ha összehasonlítod a két viszkozítási osztályba tartozó

olajokat, sok eltérést tapasztalsz a fizikai-kémiai tulajdonságaikban.

Idézek:

"az olaj elveszti newtoni reológiai jellegét; tehát viszkozitása nemcsak a hőmérséklettől, hanem a nyírófeszültségtől és a sebességgradienstől is függővé válik. A nyírófeszültség hatására ugyanis az eredetileg gömb alakú makromolekulák deformálódnak, megnyúlnak; igyekeznek beállni az áramlás irányába, így az effektív viszkozitás átmenetileg csökken. Ez az ún. strukturviszkózus viselkedés a kenéstechnikában kedvező"

Más-más illesztésű motorokban, más-más viszkozítású osztályokbeli olajokkal máshogy alakulnak a fent említett jellemzők, és a gyártói ajánlás pl

ezek optimális kialakulását is figyelembe veszik.

Máshonnan is idézek:

"A gyártástechnológiailag erre alkalmassá tett motoroknál (szűk tűrések, jó illesztések, korszerű szerkezeti anyagokból készült precíz megmunkálású és felületkezelt alkatrészek) esetében alkalmazhatóak az energiatakarékos, ún. könnyű futású motorolajok (Pl: SAE 0W-30, 0W-40, 5W-30). Ezek a kenőanyagok üzemmeleg állapotban is alacsony viszkozitásúak, így belső súrlódásuk csekély. Kopottabb vagy nagyobb illesztési hézaggal gyártott motorok esetében az alacsony viszkozitás elégtelen kenési állapot kialakulását eredményezheti!"

Bizony alacsonyabb viszkozítású olajnál nem ugyanolyan fizikai jellemzőkkel bíró olajfilm épül fel, mint a magasabb osztálynál, ami egy lazább

illesztésű motornál nem optimális kenést biztosít (megváltozik az olajfilmre ható nyírófeszültség is).

Na még egy utolsó, az injektor.hu egyik szakemberétől:

"Feltétlenül ajánlott a gyári előírásokhoz való igazodás, az ettől való eltérés előtt tanácsos kikérni szakember véleményét. Kenéstechnikával foglalkozó szakemberek szerint legfeljebb egy lépcsővel térhetünk el a gyári előírástól. Ha hígfolyósabb olajat választunk, indításkor részben lecsökken a motor átolajozásának ideje, másrészt a motor lecsökkent belső ellenállása miatt nyerhetünk némi teljesítménytöbbletet. A kockázati oldalon viszont megjelenik a fokozottabb olajfogyasztás esélye, és szélsőséges terhelési feltételek mellett könnyebben megszakad az olajfilm.

Kopott motornál egy híg (pl: 0W-30-as teljesen szintetikus) olaj már nem tudja eltömíteni pl. a dugattyúgyűrűk megnövekedett - eredetileg alacsony - illesztési hézagait, megnövekszik a kartergáz mennyisége. Ugyanez a helyzet egy régebbi gyártású motornál, esetleg bármilyen keveset futott is: itt még eredetileg nagyobb hézaggal szerelték a gyűrűket. Amikor a "jobb olaj" kérdése felmerül, célszerű átgondolni, hogy a tényleg jobb mutatókkal rendelkező, rendszerint jóval drágább olaj az adott motorhoz valóban jobb választás-e, vagy csak "az én motoromba csakis a legjobb olaj kerülhet" felkiáltással feláldozunk jó néhány ezer forintot, miközben ártunk is a motornak."

Említik ezekben is több helyen a motorok olajzórendszerét, melyet szintén viszkozítási osztályra terveznek, hogy megfelelő mennyiségben,

megfelelő időben és megfelelő nyomáson juttassa el az olajat mindenhova, ahova kell. De említhetjük pl a hidrotőkéket, amik optimális

működése szintén erősen függ az olaj viszkozítási osztályától. Hiszen egy "hígabb" olajnál gyorsabban eresztik el (ez természetes jelenség

a tőkénél, alapvetően ereszti a nyomást) a nyomást, gyorsabban kell azt pótolni, ergó itt nagyobb a veszteség az olajzórendszerben, a pumpa

többet dolgozik.

Részemről az utolsó a témában: szerintem fontos betartani a motor illesztési paramétereihez ajánlott viszkozítási osztályt, mert az ad optimális

kenést az adott motornak. Ezen felül mindenkinek a saját döntése, mit rak bele, de a tapasztalatok is azt mutatják, nem érdemes eltérni. :D

Link to comment
Megosztás:

Még leginkább talán a Valasek : Tribológia I.-II. az , amit ajánlani merek, nekem még a kétkötetes, eredeti kiadású van meg, de lehet, hogy már csak használtkönyvesnél szerezhető be.

Viszont ezen a könyvön alapszik egy másik is, amit Törös Mihályné feldolgozott, és középiskolások számára is érthetően, könnyen dolgoz fel (állítólag, én nem ismerem ezt az új kiadást).

Ez az:

http://morokonyv.hu/Tribol%C3%B3gia/4949/26/187

Gondolom, hogy nem olyan alapos, és minden részletre kiterjedő, de azért nem lehet rossz.

Húde jól kifejtetted. <_< Sajnos kétlem, hogy annyit tudnék mostanában vele foglalkozni, hogy egy egészséges alapismeretet tudjak elsajátítani. Sokkal több minden sokkal jobban érdekel, de ez is szerepel a sorban, úgyhogy egyszer biztosan rászánom magam. Köszönöm a linket. :huh: A könyv jónak tűnik bár talán kicsit rövid.

Link to comment
Megosztás:

Szia Opel 16V,

ebben én a magam véleményét látom igazoltnak.

Mert:

-Az 5W-40 a 10W-40 től éppen csak egy fokozattal tér el, vagyis belül van az említett határon,

-a gyár engedi a gépkönyv szerint az 5W-40-et is, nem csak a 10W-40-et, ergo a motor nem kimondottan 10W-40-re tervezett,

A nyírófeszültség hatására ugyanis az eredetileg gömb alakú makromolekulák deformálódnak, megnyúlnak; igyekeznek beállni az áramlás irányába, így az effektív viszkozitás átmenetileg csökken. Ez az ún. strukturviszkózus viselkedés a kenéstechnikában kedvező"

Ezért vannak a szintetikus olajak! Azok ugyanis jobb adalékoltságukból kifolyólag stabilabbak, mind viszkozitási, mind egyéb szempontokból.

-ráadásul a leírt követelményeknek a szintetikus (vagy akár HC) olajok jobban megfelelnek, hiszen ezért lettek kifejlesztve.

Továbbá felhívom a figyelmedet, hogy a struktúrviszkózus viselkedés kedvező!

Én ebben csak a magam véleményét látom igazoltnak!

Link to comment
Megosztás:

Igen, most nem arról volt szó, hogy 20W helyett 0W-t akartunk beletenni.

Amúgy a kezelési könyv számomra nem egyértelmű, mert 20W-től 0W-ig ajánl mindent és a szerint ajánlja, hogy milyen hőmérséklet tartományban szeretnénk használni az olajat és e mellett 1 vagy több fokozatú olajat szeretnénk használni. Tehát szerintük a viszozitás választás a külső hőmérséklettől függ.

Tehát télen 5W, nyáron 10W?

Link to comment
Megosztás:

Igen, most nem arról volt szó, hogy 20W helyett 0W-t akartunk beletenni.

Amúgy a kezelési könyv számomra nem egyértelmű, mert 20W-től 0W-ig ajánl mindent és a szerint ajánlja, hogy milyen hőmérséklet tartományban szeretnénk használni az olajat és e mellett 1 vagy több fokozatú olajat szeretnénk használni. Tehát szerintük a viszozitás választás a külső hőmérséklettől függ.

Tehát télen 5W, nyáron 10W?

Nézd, a többfokozatú olajok első értke, (5W-X, 10W-X, stb.) , pl. az 5W, az a szivattyúzhatósági határhőmérsékletre utal. Minél kisebb a W előtti szám, annál "hígfolyósabb" marad az adott olaj hidegben. Hogy ne a táblázat adataiból írkáljak ide, úgy mondom, hogy vegyünk pl. egy -10 C-os reggelt, amikor munkába indulsz.

Az 5W-40 olaj kisebb hidegoldali viszkozitása révén (W=Winter, és nem Wiszkozitás, mint azt sokan hiszik) kevésbé "sűrűsödik" be a nagy hideg hatására, mint a 10W-40. Használható a 10W-40 is -10 C-n, de az 5W-40 jóval előbb jut el ilyenkor a kenési helyekre, már csak állaga révén is. Mellesleg, az a bizonyos határ jóval -10 alatt van.

Azért teszik a hőmérséklettől függővé a viszkozitást, mert éppen a hideginítások miatt (is!) nem mindegy. Sarkköri körülmények között is futnak ilyen motorok, és azért mondjuk -20 foknál már nem mindegy, hogy milyen van benne, és milyen gyorsan épül fel a biztos védelmet adó réteg.

De amúgy, ha megnézed a táblázatot, az 5W-40 olajak jóval szélesebb hőmérsékleti tartományban használhatóak, mint a 10W-40, és ugyanúgy megfelelnek nyáron is télen is, nem kell váltanod nyáron 10W-40-re, télre meg lecserélni 5W-40 -re.

Ez egyébként a 10W-40 -re is igaz, tehát az is többfokozatú, jó nyáron és télen is, főleg a mi klímánkhoz.

De a mivel az 5W-40 olajok rendszerint magsabb minőséget képviselnek, és előbb is jut el a kenési helyekre az olaj, akár tél, akár nyár legyen, én az 5W-40 mellett vagyok a 10W-40-el szemben.

És így van ahogy mondod, a szöveg nem jelent cáfolást az én érveimre, legalábbis szerintem sem. Nem extrém módon akarunk olajat váltani.

Link to comment
Megosztás:

Az 5W-40 olaj kisebb hidegoldali viszkozitása révén (W=Winter, és nem Wiszkozitás, mint azt sokan hiszik) kevésbé "sűrűsödik" be a nagy hideg hatására, mint a 10W-40. Használható a 10W-40 is -10 C-n, de az 5W-40 jóval előbb jut el ilyenkor a kenési helyekre, már csak állaga révén is. Mellesleg, az a bizonyos határ jóval -10 alatt van.

Azért teszik a hőmérséklettől függővé a viszkozitást, mert éppen a hideginítások miatt (is!) nem mindegy. Sarkköri körülmények között is futnak ilyen motorok, és azért mondjuk -20 foknál már nem mindegy, hogy milyen van benne, és milyen gyorsan épül fel a biztos védelmet adó réteg.

Mennyivel kevésbé sűrűsödik be az 5w-40? Van erre egzakt mérőszám?

MEnnyivel hamarabb jut el a kenési helyekre? 10ms? 100ms? 1000ms? Nem kötözködni akarok, Isten ments, csak érdekel(ne), ha már az érveknél tartunk.

Link to comment
Megosztás:

-a gyár engedi a gépkönyv szerint az 5W-40-et is, nem csak a 10W-40-et, ergo a motor nem kimondottan 10W-40-re tervezett,

Én ebben csak a magam véleményét látom igazoltnak!

A gyár csak más éghajlati övbe ajánlja az 5W-s olajat az X-es motorokhoz, kimondottan a hidegindítási szempontok

miatt. Viszont a gyár 1000km-ként 0,7L olajfogyasztást is még optimálisnak titulál... ennek fényében kell nézni ezt az

ajánlást <_<

Visszaidézek, mert úgy látom továbbra sem közeledtek a vélemények :huh:

"Ugyanez a helyzet egy régebbi gyártású motornál, esetleg bármilyen keveset futott is: itt még eredetileg nagyobb hézaggal szerelték a gyűrűket. Amikor a "jobb olaj" kérdése felmerül, célszerű átgondolni, hogy a tényleg jobb mutatókkal rendelkező, rendszerint jóval drágább olaj az adott motorhoz valóban jobb választás-e, vagy csak "az én motoromba csakis a legjobb olaj kerülhet" felkiáltással feláldozunk jó néhány ezer forintot, miközben ártunk is a motornak."

És itt nem csak a gyűrűk, hanem a csapágyak és a dugattyúk illesztési hézagai is mérvadók, illetve a motor többi hidraulikus eleme is.

Nem akarok senkit lebeszélni az 5W olajról, használja egészséggel aki akarja, de ne csodálkozzon pár kellemetlen jelenségen közben.

Mint pl a megnövekedett olajfogyás, néha kopogó hidrotőkék, hidegindítás után sokáig égve maradó olajnyomáslámpa...

Link to comment
Megosztás:

MEnnyivel hamarabb jut el a kenési helyekre? 10ms? 100ms? 1000ms? Nem kötözködni akarok, Isten ments, csak érdekel(ne), ha már az érveknél tartunk.

Nem kötözködni akarok, de a hígabb olajjal pontosan nehezebben épül fel az olajnyomás, ezt láthatod is a kis piros lámpán.

Az 5W olajnak csak az az előnye, hogy előbb eljut a kenési helyekre, és hamarabb ken, de ez nem azt jelenti, hogy az olajnyomás

hamarabb épül fel, hanem pont az ellenkezőjét <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem kötözködni akarok, de a hígabb olajjal pontosan nehezebben épül fel az olajnyomás, ezt láthatod is a kis piros lámpán.

Az 5W olajnak csak az az előnye, hogy előbb eljut a kenési helyekre, és hamarabb ken, de ez nem azt jelenti, hogy az olajnyomás

hamarabb épül fel, hanem pont az ellenkezőjét :D

Jóvammá', én csak kérdeztem! :huh: <_<

Link to comment
Megosztás:

Mennyivel kevésbé sűrűsödik be az 5w-40? Van erre egzakt mérőszám?

MEnnyivel hamarabb jut el a kenési helyekre? 10ms? 100ms? 1000ms? Nem kötözködni akarok, Isten ments, csak érdekel(ne), ha már az érveknél tartunk.

Nem millisekundumokban, hanem másodpercekben is mérhető akár,hogy mennyivel gyorsabban, de ez természetesen a külső hőmérséklet függvénye is.

Link to comment
Megosztás:

A gyár csak más éghajlati övbe ajánlja az 5W-s olajat az X-es motorokhoz, kimondottan a hidegindítási szempontok

miatt. Viszont a gyár 1000km-ként 0,7L olajfogyasztást is még optimálisnak titulál... ennek fényében kell nézni ezt az

ajánlást <_<

Visszaidézek, mert úgy látom továbbra sem közeledtek a vélemények :huh:

"Ugyanez a helyzet egy régebbi gyártású motornál, esetleg bármilyen keveset futott is: itt még eredetileg nagyobb hézaggal szerelték a gyűrűket. Amikor a "jobb olaj" kérdése felmerül, célszerű átgondolni, hogy a tényleg jobb mutatókkal rendelkező, rendszerint jóval drágább olaj az adott motorhoz valóban jobb választás-e, vagy csak "az én motoromba csakis a legjobb olaj kerülhet" felkiáltással feláldozunk jó néhány ezer forintot, miközben ártunk is a motornak."

És itt nem csak a gyűrűk, hanem a csapágyak és a dugattyúk illesztési hézagai is mérvadók, illetve a motor többi hidraulikus eleme is.

Nem akarok senkit lebeszélni az 5W olajról, használja egészséggel aki akarja, de ne csodálkozzon pár kellemetlen jelenségen közben.

Mint pl a megnövekedett olajfogyás, néha kopogó hidrotőkék, hidegindítás után sokáig égve maradó olajnyomáslámpa...

Szia Gábor ,

szerintem nem egészen az Opel X -es kezdetű motorjaira utal ez az idézet, azok nem számítanak elavult konstrukciójúnak még ma sem kimondottan.

A szerző arra gondol, hogy egy 1982-es Ladába ne tegyünk 0W-30 -as olajat, és ebben kétségkívül igaza is van.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok senkit lebeszélni az 5W olajról, használja egészséggel aki akarja, de ne csodálkozzon pár kellemetlen jelenségen közben.

Mint pl a megnövekedett olajfogyás, néha kopogó hidrotőkék, hidegindítás után sokáig égve maradó olajnyomáslámpa...

Bemásolhatok ide egy levelet, amit kaptam? Mit gondoltok? Olajos témájú.

Mert nekem van ellenpéldám a kopogó hidrotőkére (az új olaj miatt sokkal rövidebb ideig csattogtak), és a változatlan olajfogyasztásra is, illetve ha jól emlékszem, az olajnyomásról is van szó benne. Igaz VW Polo az alany, vagyis nem ez a típus, amiről szó van.

Bátorkodom bemásolni, aztán ha nagyon off lesz, valami moderátorral töröltetjük.

Link to comment
Megosztás:

"Szia Dávid!

Meghajolok elötted !!!!

Köszönöm a tanácsodat!!

Talán még emlékszel a problémémra.

~100.000 km VW polo, hideginditás utáni kopogás 6-8 mp ig, hidrotőke csere + olajcsere(10W40) .......és a kopogás változatlan ....

"Karácsonyi ajándékként" mégis csak lecseréltem a "3000 egynéhányszáz" km-es olajat egy Castrol 502.00 5W40 re, amit Te ajánlottál.

És láss csodát azóta gyakorlatilag megszünt a hidegindítás első másodperceiben hallható kopogás. Karácsony óta tünetmentes, talán 1 x vagy 2 x hallottam a hangot, de akkor 3-4 napig is állt az autó ami igy a technológiábol adódoan normálnak is tűnik.

Ezzel szerencsére (most lekopognom kéne) véget ért egy 4-5 hónapos tanakodás, szervízről szervízre járás .....Bár legalább újak a tőkék .. aminek azért annyira nem örülök mert olcsó se volt, meg jobban szeretem az eredeti alkatrészeket ill ha nics megbontogatva a gyári motor.

Persze azt sem értem, hogy a VW-sek miért támogatták a 10W 40 olajat, sőt ajánlották 100 ezer fölötti motornál ....

KÖSZÖNÖM,

Üdvözlettel

Laci

Link to comment
Megosztás:

Az elején lévő dumáért bocs mindenkitől, nem nagyképűségből hagytam benne, csak változatlanul akartam bemásolni ide.

Szóval a srác Poloja (valamivel több volt benne, mint 105 ezer km, asszem) rendesen kopogott minden indítás után, és szervízről szervízre járt a problémával. Tőkecsere megvolt, olaj 10W-40, kopogás maradt.

Ha már az elején egy olajváltással próbálkozik, megúszhatta volna a tőkecseréket, ami nem kis pénz volt, igaz, így legalább egy darabig le van róluk a gond.

Mégegyszer bocs az offért, VW ráadásul, de ellenpéldát akartam mutatni.

Link to comment
Megosztás:

szerintem nem egészen az Opel X -es kezdetű motorjaira utal ez az idézet, azok nem számítanak elavult konstrukciójúnak még ma sem kimondottan.

A szerző arra gondol, hogy egy 1982-es Ladába ne tegyünk 0W-30 -as olajat, és ebben kétségkívül igaza is van.

Az X-es motorok is laza illesztésű motorok (nem köthető régi vagy új konstrukcióhoz annyira ez).

A Z-s motoroknál kezdték el a szoros illesztést, ott már látszik is a gyári ajánlásban az 5W-re való áttérés! <_<

Szóval a srác Poloja (valamivel több volt benne, mint 105 ezer km, asszem) rendesen kopogott minden indítás után, és szervízről szervízre járt a problémával. Tőkecsere megvolt, olaj 10W-40, kopogás maradt.

Ha már az elején egy olajváltással próbálkozik, megúszhatta volna a tőkecseréket, ami nem kis pénz volt, igaz, így legalább egy darabig le van róluk a gond.

Én is olajváltást javasoltam volna neki. Viszont ha abba a motorba 10W40 a gyári ajánlás (és nem egy újabb poloról van szó, amibe

meg amúgy is 5W-t kellene önteni), akkor én egy jobb minőségű 10W40-et ajánlottam volna neki :huh: Ki tudja, milyen szart raktak bele

neki, amitől kopogtak a tőkék. Nekem is kopogtak néha a valvo topgard 10W40-el, meg amikor a gm volt benne, na azzal koncerteztek

is, de amióta pl a metabond 10W40 van benne, azóta kussolnak :D

Link to comment
Megosztás:

Az X-es motorok is laza illesztésű motorok (nem köthető régi vagy új konstrukcióhoz annyira ez).

A Z-s motoroknál kezdték el a szoros illesztést, ott már látszik is a gyári ajánlásban az 5W-re való áttérés! <_<

Én is olajváltást javasoltam volna neki. Viszont ha abba a motorba 10W40 a gyári ajánlás (és nem egy újabb poloról van szó, amibe

meg amúgy is 5W-t kellene önteni), akkor én egy jobb minőségű 10W40-et ajánlottam volna neki :huh: Ki tudja, milyen szart raktak bele

neki, amitől kopogtak a tőkék. Nekem is kopogtak néha a valvo topgard 10W40-el, meg amikor a gm volt benne, na azzal koncerteztek

is, de amióta pl a metabond 10W40 van benne, azóta kussolnak :D

Szia!

Örülök, hogy ebben egyetértünk.

Azt hiszem, castrol magnatec volt benne neki előtte, a szervíz azt használt. Az nem olyan rossz szerintem, az már egy minőségi kategória.

Mit értesz pontosan az alatt, hogy az X-esek laza illesztésűek? És amelyik X-es motor nem eszi az 5W-40-et sem? Azzal mi a helyzet? Szerintem egy jó állpotú Xes motornak semmi baja sem lesz az 5W-40-től, sőt, segít jó állpotban tartani a mocit.

Persze, a széthajtott klozeteknek mindegy, hogy mit kapnak, újszerűek már nem lesznek.

Feltétlenül igazad van abban, hogy a Z-s kezdetű motorokhoz ajánlott elsősorban, 2002-től az 5W-30-as GM-LL-A-025 jóváhagyású olaj, ha jól tudom pl. lényegesen alacsonyabb párolgási veszteséget írtak elő, hogy ezzel is csökkentsék az olajfogyást.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis gyakorlati tapasztalat Q8 Advanced 10W-40-ről. Olajcsere óta most értem 5e km-hez, tehát a csereintervallum feléhez. Megnéztem a szintet (persze gyakrabban is szoktam ellenőrizni), ami a kezdeti majdnem max. jelzéstől lement a min. jelzés feletti 3-4 mm-re. Így öntöttem hozzá 5-6 dl-t és felment majdnem max.-ra. Ha lineárisan fogy az olaj, akkor a következő 5e km-t meg tudom tenni utántöltés nélkül. Így elmondhatom, hogy nem fogy több ebből az olajból, mint az előtte használt és drágább Valvoline Durabend-ből. Igaz a Q8 árát is kissé emelték, de szerintem még így is nagyon megéri.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem, castrol magnatec volt benne neki előtte, a szervíz azt használt. Az nem olyan rossz szerintem, az már egy minőségi kategória.

Mit értesz pontosan az alatt, hogy az X-esek laza illesztésűek? És amelyik X-es motor nem eszi az 5W-40-et sem? Azzal mi a helyzet? Szerintem egy jó állpotú Xes motornak semmi baja sem lesz az 5W-40-től, sőt, segít jó állpotban tartani a mocit.

Persze, a széthajtott klozeteknek mindegy, hogy mit kapnak, újszerűek már nem lesznek.

Már ha azt tettek bele, és nem valami szart (közben a jót fizette). Merthogy sajnos kishazánkban ez bevált szokás, ha nem áll

az autó mellett a szervízben az ember. Bár sokszor még úgyis átrázzák áttöltéssel. Amúgy igen, magnatecet én is jónak tartom.

X-es motorok még más illesztési hézagokkal készültek, és más gyártástechnológiával, mint a Z-sek. Ha megkérdezel egy gépműhelyes

embert, aki csinált már ilyen motorokon generált, az bővebben tud nyilatkozni. Én Szuromival tárgyaltam ezekről a dolgokról, neki van

már jópár év tapasztalat a tarsolyában, C-s, X-es és Z-s mocikkal is. Mivel az én versenybringámban is X-es motor van, ami esett már

át ilyen műveleten, tudom hogy viszonylag lazának számít a gyári illesztés is, és így kellett csinálni a generált is. Azt hiszem az is

elmondhat valamit a témáról, hogy én 10W40-es Meta olajjal versenyzek, mert ez az ami tényleg bírja a kiképzést, már évek óta nem

tettem bele mást (kivéve amikor az olajhűtő csöve elfosta magát, és Patyinál hirtelen csak GM 10W40 volt, de az utána rögtön le is

lett eresztve, amint meglett a hidraulikacső és a meta olaj, nem is igen bírta még azt a ~200km-t sem <_< ).

Mint mondtam, valószínű nem fog megállni senki alatt az autó, ha 5W40-et tesz bele, de ezzel nem az optimális utat választja

véleményem szerint a kenésben, egy X-es motornál (és C-snél sem). Amúgy ha nem ragaszkodnék ehhez a véleményemhez,

akkor mindenkinek 5W40-et ajánlanék, mert én azért több pöttyöt kapok a metáéknál, és így több ingyen olajhoz jutnék :huh:

De én már csak ilyen vagyok :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.