Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

a hogy nekem is

De ahhoz hogyan férek hozzá? A vezérműtengely váltó felöli szimeringjét keresgéltem a multkor, levettem a Hall-jeladót is azzal a villa alakú felfogatóval együtt, most alatta van , vagy abban van benne? Mert mögötte már beláttam a motorba. Bár ott nem láttam szivárgást. Most kéne lemosnom az egész alját, hogy meglessem szivárog-e máshol is, vagy csak a teknőtől csapódott szétt.

Link to comment
Megosztás:

De ahhoz hogyan férek hozzá? A vezérműtengely váltó felöli szimeringjét keresgéltem a multkor, levettem a Hall-jeladót is azzal a villa alakú felfogatóval együtt, most alatta van , vagy abban van benne? Mert mögötte már beláttam a motorba. Bár ott nem láttam szivárgást. Most kéne lemosnom az egész alját, hogy meglessem szivárog-e máshol is, vagy csak a teknőtől csapódott szétt.

Gumigyűrűt keress!

A hátsó főtengelyszimeringhez pedig szét kell szedni a fél autót. Ha nem vészesen ömlik az olaj (bár tudom, h drága), akkor ne bántsd. Ha valamikor esedékes lesz kuplung csere, akkor majd a szim.-et is kicserélitek egy kis tovább bontással.

Link to comment
Megosztás:

Hú, elvesztettem a fonalat.

Ha jól értem gyárilag 5 W40-et raknak bele, de a castrol meg a valvoline típusajánló is 5 W30-at ír. Akkor mi a jó?

Tudomásom szerint mindkettő jó bele.

Link to comment
Megosztás:

Gumigyűrűt keress!

A hátsó főtengelyszimeringhez pedig szét kell szedni a fél autót. Ha nem vészesen ömlik az olaj (bár tudom, h drága), akkor ne bántsd. Ha valamikor esedékes lesz kuplung csere, akkor majd a szim.-et is kicserélitek egy kis tovább bontással.

Kösz, egyenlőre lemosom allulról a mocit, aztén keresem a szivárgást, már ha van, mert ugye most az egész trutyis, az eddigi kartertömítés miatt.

Link to comment
Megosztás:

Kösz, egyenlőre lemosom allulról a mocit, aztén keresem a szivárgást, már ha van, mert ugye most az egész trutyis, az eddigi kartertömítés miatt.

a hel jeladó nem a vezérlés oldalán van???

váltó oldali szimering, mint a neve is mutatja a váltó oldalán van.

és bezony szét kell szedni a fél autót, ha csak nem vagy olyan ügyes kezű, hogy a váltóablakon keresztül kihúzott nyeles mellett megtudod oldani.

nekem nincs ablak se szóval marad amit írt kedves Tanbácsi, hogymajd kuplungozáskor.

Link to comment
Megosztás:

a hel jeladó nem a vezérlés oldalán van???

váltó oldali szimering, mint a neve is mutatja a váltó oldalán van.

és bezony szét kell szedni a fél autót, ha csak nem vagy olyan ügyes kezű, hogy a váltóablakon keresztül kihúzott nyeles mellett megtudod oldani.

nekem nincs ablak se szóval marad amit írt kedves Tanbácsi, hogymajd kuplungozáskor.

Arra gondolok, ami a gyujtáselosztó alatt van a vezérműtengelyen. Leveszed az elosztót, kihúzod a rotort, aztán kitekersz egy csavart, ami begörbített szárú villával szorítja neki a HF-nek azt a alu biszbaszt, amiben ven egy érzékelő, allul van a csatija. Na ha az mögé benézel belátsz a HF-be. Na itt hol van a szimering?

Link to comment
Megosztás:

Arra gondolok, ami a gyujtáselosztó alatt van a vezérműtengelyen. Leveszed az elosztót, kihúzod a rotort, aztán kitekersz egy csavart, ami begörbített szárú villával szorítja neki a HF-nek azt a alu biszbaszt, amiben ven egy érzékelő, allul van a csatija. Na ha az mögé benézel belátsz a HF-be. Na itt hol van a szimering?

Miért keresel te a hengerfejben szimeringet?? Ha veri az olajat akkor az elosztó alatt veri ki ahol meg egy "O" gyűrű tömités van..amit mellesleg nekem is ideje volna már kicserélni.. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Arra gondolok, ami a gyujtáselosztó alatt van a vezérműtengelyen. Leveszed az elosztót, kihúzod a rotort, aztán kitekersz egy csavart, ami begörbített szárú villával szorítja neki a HF-nek azt a alu biszbaszt, amiben ven egy érzékelő, allul van a csatija. Na ha az mögé benézel belátsz a HF-be. Na itt hol van a szimering?

Zotya!

ott nincs szimering, "o" gyűrű van (egyszerű gumi karika)

Link to comment
Megosztás:

a hel jeladó nem a vezérlés oldalán van???

váltó oldali szimering, mint a neve is mutatja a váltó oldalán van.

és bezony szét kell szedni a fél autót, ha csak nem vagy olyan ügyes kezű, hogy a váltóablakon keresztül kihúzott nyeles mellett megtudod oldani.

nekem nincs ablak se szóval marad amit írt kedves Tanbácsi, hogymajd kuplungozáskor.

Nem!

A "tanbácsi"ért még számolunk :huh:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Kis autókám nyugdíjas éveit tölti, a cégautó miatt max évi 1000km megy bele. Viszont olajcsere kell évente. Ez ugye anyagilag sem jó, pluszban környezet szennyező is feleslegesen. Tudtommal ilyen esetben longlife olaj lenne a megfelelő, 2 éves cserével. Milyet tudtok ajánlani? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Kis autókám nyugdíjas éveit tölti, a cégautó miatt max évi 1000km megy bele. Viszont olajcsere kell évente. Ez ugye anyagilag sem jó, pluszban környezet szennyező is feleslegesen. Tudtommal ilyen esetben longlife olaj lenne a megfelelő, 2 éves cserével. Milyet tudtok ajánlani? :huh:

Szerintem maradj az éves cserénél sima 10W40 olajjal, mert a longlife leginkább csak az 5W kategóriában van ^_^

Vagy ha találsz is 10W-s LL-t, akkor is kétszer annyiba kerül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem maradj az éves cserénél sima 10W40 olajjal, mert a longlife leginkább csak az 5W kategóriában van B)

Vagy ha találsz is 10W-s LL-t, akkor is kétszer annyiba kerül :huh:

Thx a választ. Akkor ugyanarra jutottál, mint én. :lol: Gondoltam hátha tud vki óccsó 10w40 longlifeos cuccot, de nem. Csak kicsit frusztráló a szinte színtelen olajat kidönteni a levesbe. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Thx a választ. Akkor ugyanarra jutottál, mint én. :huh: Gondoltam hátha tud vki óccsó 10w40 longlifeos cuccot, de nem. Csak kicsit frusztráló a szinte színtelen olajat kidönteni a levesbe. ^_^

Évi 1000km-re nem is lenne érdemes a saját autót tartani, több a költsége, mintha ezt taxival tennéd meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Hy! Az mindegy, hogy szintetikusat, v. félszintetikusat rakok a gépbe? C14SE-be? Kérdeztem árakat Bárdinál és Lángnál, egyiknél azt mondták mindegy, másiknál félszintetikusat ajánlottak a motorba. 235600 van benne.

Félszintetikusat. Szintetikusból megenné az egészet párezer km alatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg sok helyen olvasni, hogy "benzin- és diesel üzemű gépkocsikhoz". Kicsit furcsa, mert én úgy tanultam -anno :lol: -, hogy benzineshez és dízelhez külön olaj való, és nem szabad egyikbe a másikét önteni. Vagy olyan tulajdonságúak már ezek a mai olajok, hogy ha nem kifejezetten pl. benzineshez írják elő, akkor lehet tenni a másikba is?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.