Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Igen, az olajnál igaz, hogy inkább gyakrabban, mint hogy túl későn.

Az olajfogyi majd akkor lesz látható, ha több hosszútávot mész vele, a rövidtávoknál becsapós, sokszor nem a tényleges szintet mutatja.

A szelepfedéltömítést és a gyújtáselosztó o gyűrűjét könnyű kicserélni és szerintem érdemes is. A sz.fedél tömítésnél használj pasztát, a gy.elosztót pedig levétel előtt jelöld össze a vez.tng. házzal (pontosan) és akkor jó eséllyel megúszol egy műszeres alapelőgyújtás-beállítást.

off

Azért mert megtört a mü.a. még nem biztos, hogy azért mert trükköztek. pl. fűtésprobléma, rádióprobléma, műszerfalvilágítás gondok miatt is le kell szerelni, vagy kmspirál csere, stb... De az autó összképéből lehet következtetni a nagyságrendi km-re. A kormánykerék állaga, a pedálok kopottsága, az ülések állapota, eredeti hengerfejtömítés van-e benne, hátsófékpofák és elöl a talpasok szegecseltek-e, gyári gátlók, stb...

on

Milyen olajat öntöttél bele? Ha nagyon fekete a motor belül, akkor mosóolajat szerintem se, inkább alacsony árkategóriás "olcsó" olajat gyakran cserélve. (ahogy írtad!) Ha javul a kép, akkor jöhet majd a jobb minőségű.

on

jó minőségű drága olaj van benne, mert ismerősön keresztül az megvan annyiból mint a gagyi...

3000km nem elég hosszú táv hogy kiderüljön az olajat fogyaszt e vagy sem, hát mi kell akkor hozzá földkörüli utazás :)

off

Nah erre az O gyűrűnél nem is figyeltem volna! Hmm a többi állapotra utaló jel olyan vegyes vágott mint a jó csalamédé :D Kormány nagyon szép ülések kemények és jó állapotúak eredeti huzattal, kuplung az majdnem padlón fog, látszik is hogy volt taposva, féket nem tudom mintha nem használták volna, gátlók hátul vsz gyári de sajna eléggé cicergós is alatta a gumi, nem tudom azzal mit tudnék csinálni, ki lett hézagolva de újra cicereg :D

Hengerfejtömítést hogyan tudom majd megállapítani hogy az eredeti volt e vagy utángyártott?

Képek szerelés után 'rendbehozott' állapotban új gumikkal remélem!

Link to comment
Megosztás:

on

jó minőségű drága olaj van benne, mert ismerősön keresztül az megvan annyiból mint a gagyi...

3000km nem elég hosszú táv hogy kiderüljön az olajat fogyaszt e vagy sem, hát mi kell akkor hozzá földkörüli utazás :)

off

Nah erre az O gyűrűnél nem is figyeltem volna! Hmm a többi állapotra utaló jel olyan vegyes vágott mint a jó csalamédé :D Kormány nagyon szép ülések kemények és jó állapotúak eredeti huzattal, kuplung az majdnem padlón fog, látszik is hogy volt taposva, féket nem tudom mintha nem használták volna, gátlók hátul vsz gyári de sajna eléggé cicergós is alatta a gumi, nem tudom azzal mit tudnék csinálni, ki lett hézagolva de újra cicereg :D

Hengerfejtömítést hogyan tudom majd megállapítani hogy az eredeti volt e vagy utángyártott?

Képek szerelés után 'rendbehozott' állapotban új gumikkal remélem!

ha gyári, akkor tti lesz rajtavhol GM préselés :D

avideóra visszatérve, néhol kicsit néztem, de arra jó, amitszemlélteni akarnak... pl nemigazán raknak össze szárazon motort, szoktak cseppenteni legalább.

Link to comment
Megosztás:

ha gyári, akkor tti lesz rajtavhol GM préselés :D

avideóra visszatérve, néhol kicsit néztem, de arra jó, amitszemlélteni akarnak... pl nemigazán raknak össze szárazon motort, szoktak cseppenteni legalább.

az tudom hallottam már h a gyári nem sok jóra vezet... Shell a márka pontosabb tipust ha akarnék se tudnék mondani, de targoncákba ezt használják amiket viszont hajtanak ám rendesen... És ha azokba a motorokba jó akkor ebbe is annak kell lennie sztem!

Link to comment
Megosztás:

3000km nem elég hosszú táv hogy kiderüljön az olajat fogyaszt e vagy sem, hát mi kell akkor hozzá földkörüli utazás :D

Sajnos az olajnak megvan a természetes hígulása, ami pont pótolja az elfogyasztott mennyiséget. De akár szaporíthatja is szélsőséges esetekben. Ezért állandónak látszik a nivo. Menni kell vele hosszútávot és kipárolog az olajból az oda nem illő cucc. Egyből lentebb megy a szint jelentősen és utána viszonylag állandósulni fog. Az lesz a valós érték.

A hosszútávot (pl. min. 100km magasabb fordulaton) természetesen egyhuzamban értem, nem pedig több kisebb darabban.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az olajnak megvan a természetes hígulása, ami pont pótolja az elfogyasztott mennyiséget. De akár szaporíthatja is szélsőséges esetekben. Ezért állandónak látszik a nivo. Menni kell vele hosszútávot és kipárolog az olajból az oda nem illő cucc. Egyből lentebb megy a szint jelentősen és utána viszonylag állandósulni fog. Az lesz a valós érték.

A hosszútávot (pl. min. 100km magasabb fordulaton) természetesen egyhuzamban értem, nem pedig több kisebb darabban.

:D akkor nekem vagy nagyon fajaa olajam van vagy valaki sunyiban utána töltögeti amit nem hiszek :) , mert ez a 3000km 3-400kivételével 350-450km egyszerre lévő utakból dobódik össze, 1 megállás közben általában 10-30percel. Koli és otthonom közt fél ország egyébként. De holnap kiváncsiságból megnézem csont hideg motornál és pár perc járatás után hogy változik e valami rajta!

Link to comment
Megosztás:

:D akkor nekem vagy nagyon fajaa olajam van vagy valaki sunyiban utána töltögeti amit nem hiszek :) , mert ez a 3000km 3-400kivételével 350-450km egyszerre lévő utakból dobódik össze, 1 megállás közben általában 10-30percel. Koli és otthonom közt fél ország egyébként. De holnap kiváncsiságból megnézem csont hideg motornál és pár perc járatás után hogy változik e valami rajta!

akkor nézd meg, mikor hazaérsz a kloiból, vagy otthonról beérsz a koliba

de ha 3 ezer alatt se fogyott semmit, akkor az jó, nem eszik sokat

Link to comment
Megosztás:

ezt az olajos dokumentumot olvasgatva felmerült a kérdés

érdemes lenne 0w30as olajat pakolni a gépbe? (x14xe)

most 5w40es szintetetikus Q8 van benne

elég sokat van rövidtávon használva főleg télen (5-6km reggel-este naponta)

Szerintem egy elég érdekes írás, főleg a kommentek hozzá, de itt nem volt nagy keletje a dolognak. Egyébként én is csak vártam, hogy valami hozzá értő nyiltakozzon, de csak Gabi tete meg egy mondatban, pedig nagyon vártam!

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem sok fogyott 7000km után 0.5 liter . 1000km enként 1 deci engedet még akkor is jó

ellentmondásos a mondatod

ha 7 ezernél 0,5 liter akkor az nincs meg1ezer kmenként 1 deci :D

7 ezerre jó a fél liter

nekem 5 ezerre megvolt a fél liter... pedig 8 éves csak

Link to comment
Megosztás:

ellentmondásos a mondatod

ha 7 ezernél 0,5 liter akkor az nincs meg1ezer kmenként 1 deci :D

7 ezerre jó a fél liter

nekem 5 ezerre megvolt a fél liter... pedig 8 éves csak

Irigyellek titeket a hatalmas olajfogyi miatt.

Én hogytudnék örülni egy ilyen olajfogyinak, én a 10e km-en simán beletöltöm az 5L olajat.

Papíron 173km van a kocsiban...

Link to comment
Megosztás:

Irigyellek titeket a hatalmas olajfogyi miatt.

Én hogytudnék örülni egy ilyen olajfogyinak, én a 10e km-en simán beletöltöm az 5L olajat.

Papíron 173km van a kocsiban...

mert 16 v

de nekem meg csak 8v nz

ezeknek kevesebbet kellene enni.. rem a csepegések miattt csak.

Link to comment
Megosztás:

ezt az olajos dokumentumot olvasgatva felmerült a kérdés

érdemes lenne 0w30as olajat pakolni a gépbe? (x14xe)

most 5w40es szintetetikus Q8 van benne

elég sokat van rövidtávon használva főleg télen (5-6km reggel-este naponta)

Ugyan miért? Szibériába készülsz vele a -45 fokba????????

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg ki kell próbálni, hiszen a puding próbája az evés. Egyébként a Castrol honlapja még az NZ-s motorokba is írja az EDGE 0W40-et... Ez azért meredek, jó nekem a 10W60 is NZ-ben...:D Sőt a 10W hidegoldali viszkozitású olajnak egyébként -20 fokban is jól kell kennie.

Egyébként minden gyártó és önjelölt olajszakértő is mond ezt-azt. De én még nem láttam egy valamire való olajtesztet...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.