Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Kérdés!

Nem vagyok elégedett a Michelin téli gumijaimmal, lehet, hogy érzem már az elöregedését?

Nem fiatalok már, persze profil jó, de nem érzem, hogy "tapadna jól"... Amikor felrakom nyári helyett, akkor még könnyebb is lesz vele a kormány (szervo nuku).

Amikor elöregszik az ilyen téli guma, akkor kikeményedik?

OFF Öregségemre én is egyre keményebb leszek?! :huh: ON

"Öregségemre én is egyre keményebb leszek?! :lol: ON" ENNEK NAGY A VALÓSZÍNŰSÉGE! Ezért vegyél egy számmal kisebb cipőt, aztán ha itt a tavasz és lecserélted már a gumidat, akkor vedd vissza a bakancsot! :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdés!

Nem vagyok elégedett a Michelin téli gumijaimmal, lehet, hogy érzem már az elöregedését?

Megjegyzés!

Lehet, hogy öregek a gumik (ezt Neked kell tudnod), de a Michelin a 6 prémium márka között van. Lehet, hogy a saját kategóriájában nem a legjobb, de megfelelő profilmélységgel szerintem egy teszten biztosan jobban teljesítene, mint egy "olcsó márkájú" téli gumi. Jómagam az autó előző tulajdonosától (a harmadik kategóriába tartozó) Viking márkájú téli gumikat örököltem, hát ezekkel tényleg nem vagyok elégedett, alig várom, hogy lecserélhessem őket.

A Michelinre és a Pirellire is, de különösen a Goodyearre jellemző, hogy nem mindig törekszik arra, hogy a téli gumi minden téren (hóban, jégen, vizes és száraz úton + a kopást, gördülési ellenállást és zajt illetően) kiválóan teljesítsen. Az ADAC-tesztek évről évre azt mutatják, hogy a Continental kiegyensúlyozott, a Michelin, Pirelli és a Goodyear többnyire pedig olyan gumikat gyárt, amelyek bizonyos mutatóikban a kategóriájukban a legjobbak, más téren viszont gyengébben teljesítenek. A mintázat kialakítása is számít: vannak olyan gumik, amelyek például jól teljesítenek havon, vizes úton viszont rosszul. Gumivásárlás előtt ezért érdemes tájékozódni és a teszteket végignézni, hogy a megfelelő gumikat vegye az ember.

Link to comment
Megosztás:

Én inkább hagyatkozom a saját tesztjeimre, ugyanis lehet találni olyan gumikat is, amelyek minden

szempontból klafák :huh: Téliből pl ilyen a Toyo, Good Year UG, Nokian, Marangoni Meteo...

A Pirelli kommersz téligumijai pl szerintem nagy szarok, de hasonló a véleményem a conti gumikról is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én inkább hagyatkozom a saját tesztjeimre, ugyanis lehet találni olyan gumikat is, amelyek minden

szempontból klafák :huh: Téliből pl ilyen a Toyo, Good Year UG, Nokian, Marangoni Meteo...

A Pirelli kommersz téligumijai pl szerintem nagy szarok, de hasonló a véleményem a conti gumikról is :lol:

A Goodyear UG több felmérésen is tesztgyőztes lett. A japán Toyo, a finn Nokian és az olasz Marangoni tudomásom szerint ún. független márkák, ezért alig szerepelnek a tesztekben, ezeknél érthető, hogy a saját teszteidre hagyatkozol. Egyébként megértem a választásodat, mert ezeknél a gumiknál - legalábbis a független gyártók szerint - külön figyelmet fordítottak a magas sebességindex-szel rendelkező gumik fejlesztésére. A Nokian és a Toyo honlapján kiemelten szerepel ez az állítás, a Marangoninál pedig éppen a Meteo típusnál írják.

Link to comment
Megosztás:

Vad astrás mit tud kezdeni a 175/75 R13-mal? :huh:

Néhány pontosítás:

A fenti méret elírás, az Opel Astra F szériamérete 175/70 R13.

A Bridgestone 2003-ban 18,9%-os részesedést szerzett a Nokianban. A téli gumi gyártására specializálódott finn gumigyártó ezért ma már a Bridgestone-érdekeltségbe tartozik, bár fontos lenne tudni, hogy jelenleg mekkora a japán gyártó részesedése.

A Bridgestone Europe 2004-ben pedig egy leányvállalatot hozott létre, amelyben a Marangoni a kisebbségi partner. A Marangoni tehát együttműködik a Bridgestone-nal, de megmaradt önálló gyártónak.

Link to comment
Megosztás:

Én is örököltem még előző tulajtól. Én Michelint sose vennék: drága, közepesen teljesítő gumiknak tartom.

ADAC tesztekre hagyatkozom, de 175/70 R13-at már sose fognak tesztelni... mert csak ilyen régi vasakon használatos. A más méret teszteredménye pedig csalhat keskeny gumin ugyebár.

Majd választásnál nagybecsű fórumozókhoz fordulok

Link to comment
Megosztás:

Én is örököltem még előző tulajtól. Én Michelint sose vennék: drága, közepesen teljesítő gumiknak tartom.

ADAC tesztekre hagyatkozom, de 175/70 R13-at már sose fognak tesztelni... mert csak ilyen régi vasakon használatos. A más méret teszteredménye pedig csalhat keskeny gumin ugyebár.

Majd választásnál nagybecsű fórumozókhoz fordulok

Ilyen teszteken én a Marangonit és a GT Radiált láttam jónak (nyáriban), úgyhogy ha nekem vennem kell, ezek közül lesz valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

Én Michelint sose vennék: drága, közepesen teljesítő gumiknak tartom.

Én se vennék, de szerintem nem ez a lényeg, hanem az, amit korábban leírtam: kis- és középkategóriában vannak kiegyensúlyozott gumik (a prémium márkák között általában a Continental gumik), és olyan gumik, amelyek egy szempontból valóban a legkiválóbbak, más szempontokat vizsgálva viszont gyengén teljesítenek (lásd például a Goodyear nyári gumijait). 175/65 R14-es méretben többször tesztelték a Michelin Energyt a kategóriatársakkal együtt. Mindegyik teszt során a Michelin gumija bizonyult a leginkább üzemanyagtakarékosnak, illetve kopásállónak. Vizes útszakaszon viszont az egyik legrosszabb osztályzatot kapta. Ha a teszteredmények tükrözik a valóságot, akkor mindenki eldöntheti, hogy a biztonság a fontosabb, vagy pedig a benzinen és a gumikkal megtett nagyobb távolságon spórolt (kevéske) összeg. Ezek a különbségek egyébként sokkal hatványozottabban jönnek elő a téli gumiknál (jégen futás, hóeltávolítási jellemzők, vízelvezetés, öntisztulás, szög konstrukció stb.).

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sok szempont szerint lehet nézni az egyes típusokat márkán belül is, ez így van.

Michelinnél pl nem érdemes általánosítani, ugyanis van olyan típusa ami kevésbé kopik, sokáig

tart, viszont az nem is fog rendesen. Általában pl az f astrákat ilyennel szerelték gyárilag annó.

Aztán meg van olyan típusa is, ami nagyon jól fog, de kevesebbet fut (pl pilot sx). Viszont személyes

tapasztalat alapján azt mondom, hogy a michelin szerkezetileg viszonylag gyenge. A legerősebb

szerkezetű gumiknak nálam a falken és a dunlop bizonyult nyáriban.

Pontosan azért nem hagyatkozom egyébként a médiatesztekre, mert nem túl objektívek.

Vagy beszűkült szempontok alapján és választási körben nézik a gumikat, vagy elfogultak egy-egy

irányba. Sokszor volt már úgy, hogy egy valamilyen tesztgyőztes gumiról nem volt túl jó

véleményem. :lol: Persze van olyan is, amikor egyezik a vélemény :huh:

Link to comment
Megosztás:

Általában pl az f astrákat ilyennel szerelték gyárilag annó.

A legerősebb szerkezetű gumiknak nálam a falken és a dunlop bizonyult nyáriban.

Pontosan azért nem hagyatkozom egyébként a médiatesztekre, mert nem túl objektívek.

Vagy beszűkült szempontok alapján és választási körben nézik a gumikat, vagy elfogultak egy-egy

irányba. Sokszor volt már úgy, hogy egy valamilyen tesztgyőztes gumiról nem volt túl jó

véleményem. :lol: Persze van olyan is, amikor egyezik a vélemény :huh:

Az én autóm kései évjárat, arra már Firestone gumik kerültek gyárilag, de talán a legtöbb lengyel Classicra, ahogy eddig tapasztaltam.

A Dunlop és a Falken is egy tőről fakad, mindkettő a Goodyear-csoport tagja. Talán nem véletlen az egybeesés, mert a fejlesztéseket cégen belül "továbbadják".

Teljesen megértem, hogy Te nem hagyatkozol a tesztekre, de egy átlagember, aki Trabantról, Ladáról vagy Wartburgról vált(ott) át egy nyugati autóra, csak egy autója van és azt sem vezeti sportosan, nem engedheti meg, hogy egymaga nekiálljon tesztelni a gumikat. Valószínűleg nem is értene hozzá, mert hiányoznak a teszteléshez szükséges vezetéstechnikai képességek, illetve a körülmények (nem áldoz arra, hogy elmenjen egy pályára), és ha egyszer már megvett egy gumi garnitúrát, akkor az úgyis kitart legalább 5-6 évig. Egy új gumi garnitúra az átlagkeresethez képest túl drága (minimum két-három havi tankolás), ezért nem fogja eladni, ha nem találja őket jónak, hanem addig koptat, ameddig a profilmélység engedi. Így 10-12 év alatt egy átlagember maximum 2 téli és 2 nyári gumit tud tesztelni, ami a gumikínálatnak márka és típus tekintetében is elenyésző hányada.

Link to comment
Megosztás:

Ezért van ez a fórum, meg pár már tapasztalt emberke. :D

Személyszerint rengeteg gumigarnitúrán vagyok túl, és pl az olajos témába se éppen ma kezdtem :)

Igyekszem a tapasztalataimat megosztani, hátha mások az én káromon tanulnak :)

Novyy annyit cikizett már a nőhajkurászásod miatt, hogy "kárómon"-t olvastam. :lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ezért van ez a fórum, meg pár már tapasztalt emberke. :)

Személyszerint rengeteg gumigarnitúrán vagyok túl, és pl az olajos témába se éppen ma kezdtem :lol:

Igyekszem a tapasztalataimat megosztani, hátha mások az én káromon tanulnak :)

Hát azt igazán nem mondhatod, hogy sosem faggatunk a tapasztalataidról, és parlagon hever a tudásod... :huh: Mondjuk ki végre: Te magad vagy a fórum...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.