Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Voltam gumit szereltetni két napja .

A bal elsőben lement a nyomás 1.0bar-ra,visszavittem.

Elkezdték mutogatni,hogy rozsdás a perem tömítőzni kell és nekem kellett volna szólni,hogy tömítőzzék le.

Meg az lett volna jó ha megcsinálom magamnak és fizetek. Vagy inkább csak úgy fizetek.

Nem akarok neveket mondani (MARSO szeged) de ekkora kókler dilettáns,szedett-vedett bandával ritkán találkozik az ember.

Amikor ott voltam hozott egy ember fékbetétet cserélni. Ha széthullik a fék akkor mire hivatkoznak,miért nem szólt a tulaj,hogy szarul van összerakva? :lol:

Szóval értelmes hangnemben leszarták a problémát. Inkább húztam a számat és fizettem.

Viszont mindenkinek elmondom,hogy kerülje el messziről őket. ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor pontosabb a mérés ha nem áll azon a keréken az autó. ;):D Egyébként nincs akkora nyomáskülönbség meleg és hideg gumi nyomása közt max 0.1 bar. :lol:

Pedig pont ezért kérdezem mert van! Egy nap állás után 2,1bárt mértem, autózás után (60km megtétel után) 2,4bát mutatott ugyan az az óra!

Link to comment
Megosztás:

Arra azért kiváncsi lennék pl egy hátsónál ezt hogyan veszed észre. :lol:

A rugózás minőségén. De ha ott nem, akkor azért naponta ránézek a gumikra elölről és hátulról, és a gumi oldalfalának dudorodás megmutatja. Nem egyszer előfordult, hogy rászóltam valamelyik lányomra amikor látogatóba jöttek, hogy levegő kéne a gumikba! Aztán pont a saccolt 2-3 tized hiányzott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

185/65 R14 téli gumiba mi az ideális levegőnyomás?

Mondjuk ez a méret nem váltóméret, de nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy milyen autóról van szó, hány személy és mennyi csomag van a kocsiban? Ezek a paraméterek határozzák meg a kezelési utasítás szerint a nyomást. A két szélső érték: 1,6 és 2,7 bar.

Én körbe 2,4-el járok. (meg az egyenesben is! :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ma megvolt az első latyakos tesztem az új (1 hónapos) Continental téli gumimmal. Nagyon elégedett vagyok vele. Ha nem durván váltok el egyből a kettőbe nincs kipörgés! :lol:

Na akkor jó gumikat vettél!Ma én is tesztelgettem a gumikat ebben latyakos havas időben!Remélem fog még esni,hogy nagyobb hóban hogy viselkedik!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet!

Újra Opel tulajdonos lettem.

Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan.

Ő most a családunk "válság autó"-ja.

Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14

vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való)

Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet!

Újra Opel tulajdonos lettem.

Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan.

Ő most a családunk "válság autó"-ja.

Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14

vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való)

Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is.

Amikor én külön megvettem a téli gumikhoz a felniket egy gumisnál, ő mondta, hogy Vectra felniket ad el nekem, (Astra híjján) de ugyanúgy használható az F Astrán is. Azóta is ezek vannak, csak a felnilukak száma más.

A gumid viszont kevésbé lesz "peres" tehát gyengül a kocsid, de csúszós úton ez nem lehet probléma.

Link to comment
Megosztás:

Amikor én külön megvettem a téli gumikhoz a felniket egy gumisnál, ő mondta, hogy Vectra felniket ad el nekem, (Astra híjján) de ugyanúgy használható az F Astrán is. Azóta is ezek vannak, csak a felnilukak száma más.

A gumid viszont kevésbé lesz "peres" tehát gyengül a kocsid, de csúszós úton ez nem lehet probléma.

Ez jó hír, hogy fel tudom tenni, azt mondjuk nem teljesen értem, hogy a "felnilukak száma más". Az biztos, hogy 4x100-as és a tehermentesítő is tudtommal kompatibilis. Ami inkább aggasztott az az, hogy befér-e ez a nagyobb gumi..

Persze egy kicsit furcsának tűnhetett a kérdésem - mert hiszen miért nem viszem oda és nézem meg.. Csak jelenleg a gumik tőlem 180km-re vannak otthon (maminál karácsonyozunk a családdal) amint hazamegyek az első dolgom, hogy rápróbálom.

Azt egyébként sejtem, hogy így erőtlenebbnek fogom érezni az autót a nagyobb átmérő miatt, de szerintem a C18NZ-t éppen nem fogja érdekelni ez az átmérő változás. A km óra tévedése meg engem nem fog zavarni különösebben.

Válság autó ez válság megoldásokkal. Egyébként köszönöm a gyors választ. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv és kelemes ünnepeket mindenkinek!

Rendőrfelniket használok, amikkel nagyon elégedett vagyok. Ezekre speciális díszkupakot lehet szerelni, de nem nagyon lehet ilyet a használt piacon találni, a gyártótól pedig horribilis összegért (11.000 Ft/db) tudnék rendelni.

A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e "hagyományos" 15-ös dísztárcsát szerelni erre a felni típusra? Elég speciális a kialakítása, nem vagyok biztos benne, hogy felmegy rá a dísztárcsa.

A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv és kelemes ünnepeket mindenkinek!

Rendőrfelniket használok, amikkel nagyon elégedett vagyok. Ezekre speciális díszkupakot lehet szerelni, de nem nagyon lehet ilyet a használt piacon találni, a gyártótól pedig horribilis összegért (11.000 Ft/db) tudnék rendelni.

A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e "hagyományos" 15-ös dísztárcsát szerelni erre a felni típusra? Elég speciális a kialakítása, nem vagyok biztos benne, hogy felmegy rá a dísztárcsa.

A válaszokat előre is köszi.

Kérj kölcsön egyet, és próbáld ki. :lol: Én biztos nem raknék arra a felnire dísztárcsát :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet!

Újra Opel tulajdonos lettem.

Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan.

Ő most a családunk "válság autó"-ja.

Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14

vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való)

Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is.

Üdv!

Nem válságautó az, max. kompromisszumos. Párom szülei egy három éves fullextrás Renault Thalia 1.5dCi Prestige-ből ültek át egy körpanorámás kilátást nyújtó 1991-es VW Golf 1.6GTD-be... Na az válságautó, a futásteljesítménye óra szerint 320.000Km, szerintem inkább 3.320.000Km...

A kézikönyv 175/65 R14 méretet ír az X18XE motorkódú Caravan-hoz, gondolom a C18NZ-hez is ilyn "illik". Bár, ha 4x100-as az osztóköre és az ET száma is azonos, nemhiszem, hogy bajod lenne belőle, hogy 175/65 helyett 175/70 megy fel. Az "A" Vectra és az "F" Astra között nemhiszem, hogy akkora külömbségek lennének, hogy pont a felniket ne lehessen használni.

Új tappancsokra nekem sem futotta, így jár aki októberben nyári gumikkal vesz kocsit. :lol:

Ezért 2005. 35. heti gyártású használt 175/65 R14-es Kormoran Snowpro-k kerültek rá, kettő kb. 15-20%-os, kettő kb. 10%-os kopottságú. Ha töbebt nem, ezt a telet kiszolgálják. Bár az előéletüket nem ismerem, de dudor sehol sincs rajtuk, szálszakadásnak, padkázásnak nyomát nem látni, és a kocsi is egyenesen megy velük. :D Még jégbordán is elkóricált a kocsi, csak a fékkel kellett óvatosan bánni, de ez minden gumira érvényes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet!

Újra Opel tulajdonos lettem.

Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan.

Ő most a családunk "válság autó"-ja.

Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14

vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való)

Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is.

Ezek szerint aki F Astrával jár az válságban van?

Én nem érzem, hogy válságban lennék, pedig "jobb" autókban is ültem már.

A válság szerintem az, amikor elveszíted a hozzátartozódat, vagy viszik a fejed fölül a lakásod, vagy a házadat.

Ez csak a körülményekhez való alkalmazkodás. Én is alkalmazkodtam, amikor nyugdíjba mentem.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint aki F Astrával jár az válságban van?

Én nem érzem, hogy válságban lennék, pedig "jobb" autókban is ültem már.

A válság szerintem az, amikor elveszíted a hozzátartozódat, vagy viszik a fejed fölül a lakásod, vagy a házadat.

Ez csak a körülményekhez való alkalmazkodás. Én is alkalmazkodtam, amikor nyugdíjba mentem.

Tudod, szereotípiák. Számtalan fórumon, hírblogban olvastam már, hogy aki Opellal, különösképp F Astraval jár, az csóringer, identitászavaros komplexusos olcsójános...

Azzal egyetértünk, hogy a válság az, ha meghal valaki a csládban, vagy ha a bank Való Világosat játszik. (Ő az aki mindent visz)

Egyik kollégám autókereskedő volt, mielőtt közalkalmazott lett, elég meredek dolgokat mesélt abból az időből. Volt, hogy azon ment a vita, ki fizesse ki a 0% önrésszel 120 hónap CHF hitelre vett fullos 2.2-es dCi Laguna kombi regadóját, mert a vevőnek még annyi pénze se volt. De a majd 9MFt-os kocsi kellett, hogy adhassák a szomszédnak a sznobot.

Egyébként mióta az öreglányban ülök - :lol: ezám a képzavar - mintha nyugodtabban, ráérősebben vezetnék.

Link to comment
Megosztás:

Kedves barátaim!

Nem az F astra a válság autó, hanem konkrétan a MI családunk F astra-ja.

Higgyétek csak el, hogy ez egy igen erős kompromisszum most számunkra. Az órájában 291.000km. a hidrotőkék csattognak, opel hűtőventivel tuningolt lada hűtője van. Hengerfeje olajban úszik. és végtelen hosszú a javítandók sora. (váltójával nem találjuk a 2-est, stb, stb.)

Akárhogyan is most költeni kell rá rengeteget. Legalábbis a jelen anyagi helyzetünkhöz képest sokat. Egyébként egy full-os S60 2.4t Volvóból szálltunk ki, amiben minden működött és az extra listája olyan hosszú volt mint a karom.

Nem véletlenül választottam a kombi F astra-t. Olcsón fenntartható és NÉMET.

A 8 szelepes motor sem véletlen, bár ennél azért szintén nem stimmel valami, mert 3 gyerekes teltházzal a minap autópályán 8 literes átlagot produkált ami szerintem nagyon sok. Ennél még a Volvóm is szerényebben fogyasztott a maga szerény 200LE fölötti teljesítményével. Az tempomatos 170-nél evett 8-at.

Nosztalgiázva gondolok vissza a régi 8 szelepes 2.0i A vectramra ami úgy ment mint a golyó és az átlag fogyija pályán 6,3-volt. Teltházzal 6,5 liter.. városban "ha széttoltam a szemét" akkor evett 8-at.

Valószínűleg sokat fogok itt fórumozni még tanácsokért, mire úgy ahogy rendbe teszem ezt a jobb sorsra érdemes astrat.

Tényleg nem szeretném, ha félreértenétek. A "válság autó" jelzőmet. Mindössze kompromisszumot jelent számunkra és nem azt, hogy az F astra tulajdonosok "válságban" lennének.

Link to comment
Megosztás:

Kedves barátaim!

Nem az F astra a válság autó, hanem konkrétan a MI családunk F astra-ja.

Higgyétek csak el, hogy ez egy igen erős kompromisszum most számunkra. Az órájában 291.000km. a hidrotőkék csattognak, opel hűtőventivel tuningolt lada hűtője van. Hengerfeje olajban úszik. és végtelen hosszú a javítandók sora. (váltójával nem találjuk a 2-est, stb, stb.)

Akárhogyan is most költeni kell rá rengeteget. Legalábbis a jelen anyagi helyzetünkhöz képest sokat. Egyébként egy full-os S60 2.4t Volvóból szálltunk ki, amiben minden működött és az extra listája olyan hosszú volt mint a karom.

Nem véletlenül választottam a kombi F astra-t. Olcsón fenntartható és NÉMET.

A 8 szelepes motor sem véletlen, bár ennél azért szintén nem stimmel valami, mert 3 gyerekes teltházzal a minap autópályán 8 literes átlagot produkált ami szerintem nagyon sok. Ennél még a Volvóm is szerényebben fogyasztott a maga szerény 200LE fölötti teljesítményével. Az tempomatos 170-nél evett 8-at.

Nosztalgiázva gondolok vissza a régi 8 szelepes 2.0i A vectramra ami úgy ment mint a golyó és az átlag fogyija pályán 6,3-volt. Teltházzal 6,5 liter.. városban "ha széttoltam a szemét" akkor evett 8-at.

Valószínűleg sokat fogok itt fórumozni még tanácsokért, mire úgy ahogy rendbe teszem ezt a jobb sorsra érdemes astrat.

Tényleg nem szeretném, ha félreértenétek. A "válság autó" jelzőmet. Mindössze kompromisszumot jelent számunkra és nem azt, hogy az F astra tulajdonosok "válságban" lennének.

Nyugi, egy fórumon úgysem tudsz olyat írni, amire valakinek ne lenne egy másik értelmezési verziója :lol: Szerintem nem vészes amúgy az a 8 liter, de azért a "fogyasztásnövekedés lehetséges okai" részt lesd meg a GyiK-ban, lehet hogy találsz valamit :D

(amúgy, nekem a tavalyi nyárik 185/70 14-esek voltak, és gyári futómű alatt bőven elfért :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.