Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Hello mindenkinek!

Egy kis segítséget kérnék tőletek. Gumi abroncs vásárlás előtt állok(175/70 R13 téli), és gondoltam megkérdezem, hogy valakinek van-e tapasztalata a Vredestein Snowtrack 3-mal kapcsolatban? (Azt se tudom, hogy ez a márka jó minőség -e, vagy esetleg rossz)

A másik, látom a Continentalt dicsérték, az a másik elképzelésem, csak az vagy 5ezerrel több.(darabja)

Előre is Köszi a segítségeteket. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Egy kis segítséget kérnék tőletek. Gumi abroncs vásárlás előtt állok(175/70 R13 téli), és gondoltam megkérdezem, hogy valakinek van-e tapasztalata a Vredestein Snowtrack 3-mal kapcsolatban? (Azt se tudom, hogy ez a márka jó minőség -e, vagy esetleg rossz)

A másik, látom a Continentalt dicsérték, az a másik elképzelésem, csak az vagy 5ezerrel több.(darabja)

Előre is Köszi a segítségeteket. Üdv.

Konkrétan ezt a Snowtrac 3-at nem ismerem, de már 5 éve van Vredestein T-Trac nyári gumim és abszolút elégedett vagyok vele. Igaz "csak" 185-ös, de nagyon jó (volt). Mostanra már kezd picit elfáradni és pl vizes úton hűvös időben már kicsit csúszik, ha nagyon tolom neki. Szárazon még mindig király. Több rázós szituban mentett már meg a jó tapadással.

Gondolom a téli gumijai is jók a Vrede-nek, de ezt nem tudom. Jövőre méretváltás miatt újakat veszek, és benne van pakliban hogy újra ezt a márkát veszem. (Persze, van ennél jobb is. Tudom...)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A napokban sajnos volt egy defektem, így rájöttem, hogy milyen fontos is tud lenni egy jó emelő, ami eddig nem volt a kocsiban. Bementem hát a közeli opeles boltba, és vettem egy használt GM emelőt, ami az elmondása szerint Astra-F-hez való. Sajnos csak otthon vettem észre, hogy az oldalán lévő sárga cetlin ez áll: "Safe working load: 725kg" (Biztonságos munkaterhelés: 725kg). Igen ám, de az Astra (kerekhátú Classic-F) 1000kg körül van.

A rajta lévő számsor: 24 437 087, de ez alapján nem találtam semmit a neten.

A kérdésam az lenne, hogy akkor én most Corsa emelőt kaptam? Merjem ezt használni, vagy vigyem vissza a boltba, és kárjek olyat, ami bírja az 1000kg-t?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A napokban sajnos volt egy defektem, így rájöttem, hogy milyen fontos is tud lenni egy jó emelő, ami eddig nem volt a kocsiban. Bementem hát a közeli opeles boltba, és vettem egy használt GM emelőt, ami az elmondása szerint Astra-F-hez való. Sajnos csak otthon vettem észre, hogy az oldalán lévő sárga cetlin ez áll: "Safe working load: 725kg" (Biztonságos munkaterhelés: 725kg). Igen ám, de az Astra (kerekhátú Classic-F) 1000kg körül van.

A rajta lévő számsor: 24 437 087, de ez alapján nem találtam semmit a neten.

A kérdésam az lenne, hogy akkor én most Corsa emelőt kaptam? Merjem ezt használni, vagy vigyem vissza a boltba, és kárjek olyat, ami bírja az 1000kg-t?

Nem volt külön corsa, meg astra emelö. GM emelö volt az összesben, és kész. ;) Az emelési terhelhetösége pedig nem kevés, nem az egész autót emeled föl vele. A súlyának a nagyrésze még így is a kerekein lesz. :rolleyes: Alá nem másznék, de csak mert borulékonyabb mint egy kroki, az autót elbírja.
Link to comment
Megosztás:

Nem volt külön corsa, meg astra emelö. GM emelö volt az összesben, és kész. ;) Az emelési terhelhetösége pedig nem kevés, nem az egész autót emeled föl vele. A súlyának a nagyrésze még így is a kerekein lesz. :rolleyes: Alá nem másznék, de csak mert borulékonyabb mint egy kroki, az autót elbírja.

Igen, köszönöm a választ! Jobban belegondolva tényleg nem az egész autót emelem... :omg:

Nézegettem a Google képtalálatok között, sok GM emelő csak 550kg-t bír, szóval ez még erősnek is mondható. :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Igen, köszönöm a választ! Jobban belegondolva tényleg nem az egész autót emelem... :omg:

Nézegettem a Google képtalálatok között, sok GM emelő csak 550kg-t bír, szóval ez még erősnek is mondható. :icon10:

Másik 3-om keréken azért eloszlik a terhelés, de mióta kifordult előző autóm alól az emelő és beleállt az oldalába én is inkább havertól kérem el a krokit pl téli/nyári kerék szerelésnél.

Ha meg ezt kell használni akkor célszerű a felemelés szerelés közbe/alatt a pótkereket ill a lecserélt kereket az emelő mellé tenni a kocsi alá ha zuhan akkor arra essen. Ill puha talaj stb alá célszerű valami kemény anyagot tenni mert emelésnél azért el mozdul pár cm-ert az emelő aztán nehogy kifordúljon valamelyik irányba. ;)

(Bár ezt úgyis tudjátok!) :)

Hogyé volt az emelő? Csak kíváncsiságképp!

Link to comment
Megosztás:

Másik 3-om keréken azért eloszlik a terhelés, de mióta kifordult előző autóm alól az emelő és beleállt az oldalába én is inkább havertól kérem el a krokit pl téli/nyári kerék szerelésnél.

Ha meg ezt kell használni akkor célszerű a felemelés szerelés közbe/alatt a pótkereket ill a lecserélt kereket az emelő mellé tenni a kocsi alá ha zuhan akkor arra essen. Ill puha talaj stb alá célszerű valami kemény anyagot tenni mert emelésnél azért el mozdul pár cm-ert az emelő aztán nehogy kifordúljon valamelyik irányba. ;)

(Bár ezt úgyis tudjátok!) :)

Hogyé volt az emelő? Csak kíváncsiságképp!

Nem fordul az ki, ha biztos alapon áll, és a túloldali kereket faékkel kétoldalról megtámasztod.

Ezért tartok a gyári emelőhöz a kocsiban egy 50 x 100 mm-es staflit, amit az emelő lába alá teszek. Ezen biztosan támaszkodik és nem csúszik el, ugyanakkor a 2 db faék a támaszkodó kereket biztosítja. Bombabiztos, de a kocsi alá így sem fekszem ha nincs felbakolva...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv mindenkinek!

Úgy adódott, hogy sajnos téli gummákat kell vásárolnom. A gumisom a General Tire Altimax Winter Plus nevűt ajánlotta, de nemigen találok információt róla. Azt mondta, a Continental csoporthoz tartozik. Ti hallottatok a márkáról? Sajnos nagy márka - Continental, Michlein, stb... - nem fér bele a jelenlegi költségvetésbe. Örülök, ha diszkont márkát tudok venni, a fogaim elviszik az erre szánt összeg jelentős részét. (szó szerint)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Úgy adódott, hogy sajnos téli gummákat kell vásárolnom. A gumisom a General Tire Altimax Winter Plus nevűt ajánlotta, de nemigen találok információt róla. Azt mondta, a Continental csoporthoz tartozik. Ti hallottatok a márkáról? Sajnos nagy márka - Continental, Michlein, stb... - nem fér bele a jelenlegi költségvetésbe. Örülök, ha diszkont márkát tudok venni, a fogaim elviszik az erre szánt összeg jelentős részét. (szó szerint)

Ennyiért talán valamilyen ismertebb középkategóriás gumit is találhatsz
Link to comment
Megosztás:

Egész héten 4-5-foknál indulok dolgozni, délre melegszik csak 10-fölé, itthon meg 15-fokok vannak na most mondj okosat! :icon14:

Nem hiszem, hogy szükséged lenne okosságokra! :icon1:

Vagy ha mégis, akkor átlagold a napi futásteljesítményed és a környezeti hőmérsékletet és ha a napi megtett távolság több mint a fele az átlagolt napi középhőmérséklet alatt van, akkor válts télre! :D (esetleg vonj az egészből négyzetgyököt és osszad el a gyerekeid átlag életkorával...) :omg: l

Én tavaly nyáron "elfelejtettem" levenni a télit és még most is élek...

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy szükséged lenne okosságokra! :icon1:

Vagy ha mégis, akkor átlagold a napi futásteljesítményed és a környezeti hőmérsékletet és ha a napi megtett távolság több mint a fele az átlagolt napi középhőmérséklet alatt van, akkor válts télre! :D (esetleg vonj az egészből négyzetgyököt és osszad el a gyerekeid átlag életkorával...) :omg: l

Én tavaly nyáron "elfelejtettem" levenni a télit és még most is élek...

Naja de elég rendes szerpentinen megyek nap mint nap, kint meg ha bemondják a rádióban hogy kell a téli gumi onnantól kezdve már büntetnek ha nincs...na mindegy először még vennem is kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Naja de elég rendes szerpentinen megyek nap mint nap, kint meg ha bemondják a rádióban hogy kell a téli gumi onnantól kezdve már büntetnek ha nincs...na mindegy először még vennem is kell. :D

Tudok egy eladó téliszettet 175/65R14 méretben, felnistől... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Continental WinterContact Ts800 mellett döntöttem, mint új téli gumivásárlás. spzoli és epk kartársak ajánlásai miatt is. :)

Jó döntés. Én még gondolkodom ez és a Michelin A4 között.(esetleg nokian WR D3)

Igaz a Ts800 ra jobb értékeket írnak hóban, jégben viszont a Michelin állítólag nem kopik annyira és teljesítményben alig marad el a Ts800-tól. Márpedig jó lenne ha sokat bírna mert újabban többet használom a kocsit télen. A költségvetésem nekem is szűk most, de belegondoltam, hogy fél tank benzin ára a különbség a jó minőségű és a gagyi gumi között egy garnitúra esetén. Ezt leosztom azzal a sok kilométerrel vagy évvel amit használom és máris elenyésző a különbség. Szóval nem ezen fogok spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Naja de elég rendes szerpentinen megyek nap mint nap, kint meg ha bemondják a rádióban hogy kell a téli gumi onnantól kezdve már büntetnek ha nincs...na mindegy először még vennem is kell. :D

Nem hiába állítod magadról, hogy "fejben szerelő"! :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Jó döntés. Én még gondolkodom ez és a Michelin A4 között.(esetleg nokian WR D3)

Igaz a Ts800 ra jobb értékeket írnak hóban, jégben viszont a Michelin állítólag nem kopik annyira és teljesítményben alig marad el a Ts800-tól. Márpedig jó lenne ha sokat bírna mert újabban többet használom a kocsit télen. A költségvetésem nekem is szűk most, de belegondoltam, hogy fél tank benzin ára a különbség a jó minőségű és a gagyi gumi között egy garnitúra esetén. Ezt leosztom azzal a sok kilométerrel vagy évvel amit használom és máris elenyésző a különbség. Szóval nem ezen fogok spórolni.

Michelin Alpin-t nem ajánlom. Anno volt a kocsimon és két év után használhatatlan lett. Nyári gumival jobb lett volna a tapadásom, mint azokkal a harmadik télen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.