Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hellótok!

3év után végre találtam olyan felnit ami szép, jó állapotba van és olcsó is volt! :)

A kérdésem az, hogy ha veszek hozzá alufelni csavarokat akkor milyet kell? Nem gyári a felni. Milyen hosszú meg milyen lejtmenet vagy mi az stb? Szóval ha bemegyek akkor hogy kérjem? De ha van valakinek jó áron és olcsón akkor érdekel, kellene még kerékőr is és tehermentesítő (64/56,5) is érdekel. ;)

Jahh és ha tudtok olyat, hogy pl a felni közép takaró kicsit már matt a műanyag és picit karcolt rajta akkor mivel, hogy célszerű kicsit újra varázsolni? Polír paszta vagy valami házilag dolog? Előre is köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni, hogy: van 4 db téli gumim, de közülük 1 db kuka, azonos márka és minta. Kettő 5,5 mm-vel rendelkezik a másik kettő 6 mm, de ebből a 6mm-ből az egyik kuka. Érdemes lenne csak 1 db-ot venni, még kapható ez a típus vagy inkább vegyek kettő újat?

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni, hogy: van 4 db téli gumim, de közülük 1 db kuka, azonos márka és minta. Kettő 5,5 mm-vel rendelkezik a másik kettő 6 mm, de ebből a 6mm-ből az egyik kuka. Érdemes lenne csak 1 db-ot venni, még kapható ez a típus vagy inkább vegyek kettő újat?

Lehet hogy szerencséd van, és kapsz kb ilyen állapotú használtat, mert másnak is egy ment szét, de ha nem, inkább 2 egyformát. 6 mm nem rossz, de az újtól azért messze van. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni, hogy: van 4 db téli gumim, de közülük 1 db kuka, azonos márka és minta. Kettő 5,5 mm-vel rendelkezik a másik kettő 6 mm, de ebből a 6mm-ből az egyik kuka. Érdemes lenne csak 1 db-ot venni, még kapható ez a típus vagy inkább vegyek kettő újat?

És mennyi idősek ezek a gumik?Ha öregek inkább vegyél 2 újat,oszt tedd hátra :icon1: ( na ebből milyen vita lesz :D )

Link to comment
Megosztás:

Kezdem. :D Az kevésbé kopottat kell mindig a hajtott tengelyre tenni, ami jelen esetben az első. :)

Folytatom:nem a hajtáson van a hangsúly szerintem hanem azon hogy ha a kocsi segge tör ki kanyarban az veszélyesebb mintha az orrát tolja, ezért is van pölö a fékerő szabályzó hogy ne blokkoljon a hátulja (és törjön ki) és ezért kell a jobb állapotú gumit hátrarakni.

Link to comment
Megosztás:

Ellenben mindig a hajtott kerék kopik jobban, ezért szokás legalább szezononként cserélgetni a kereket tengelyenként.

Amúgy meg a hátulját meg lehet fogni, az elejével viszont nem tudsz mit kezdeni ha elindul.

De am meg az már régen rossz, ha a gumi olyan állapotú hogy amiatt csúszik meg a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Ellenben mindig a hajtott kerék kopik jobban, ezért szokás legalább szezononként cserélgetni a kereket tengelyenként.

Amúgy meg a hátulját meg lehet fogni, az elejével viszont nem tudsz mit kezdeni ha elindul.

De am meg az már régen rossz, ha a gumi olyan állapotú hogy amiatt csúszik meg a kocsi.

Meg hát! Vasmacskával!

Az egyen futásért mindig a hátsó kerekek a felelősek, télen meg havas jeges úton nem döngetünk a kanyarban!

Ésszel él a zember...

Az első és hátsó kerekek egy oldalon való cserélgetését én is művelem, mert egy téli szezon alatt kb 1 mm-el többet kopik az első mint a hátsó.

Link to comment
Megosztás:

Lejtmenet :D :D ez jó volt. Menetemelkedés lesz az. :) 12x1,5

Nézd meg mennyire éri át a gyári csavar. Át kell fognia a féket és a kerékagyat, de ennél hosszabb nem kell.

A menetet legalább eltaláltam! :lol: Az mindegy, hogy milyen anyag vagy bevonat legyen rajta vagy ugyan abból csinálják? Mármint ha van rozsdásodó meg kevésbé rozsdásodóra gondoltam! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ellenben mindig a hajtott kerék kopik jobban, ezért szokás legalább szezononként cserélgetni a kereket tengelyenként.

Amúgy meg a hátulját meg lehet fogni, az elejével viszont nem tudsz mit kezdeni ha elindul.

De am meg az már régen rossz, ha a gumi olyan állapotú hogy amiatt csúszik meg a kocsi.

Hát én gázt szoktam adni ha megindul az eleje és menetirányba kormányzok...vagy valami hasonló...ellenben ha a feneke tör ki nem mindíg tudom ellenkormánnyal megfogni mert túlpördül.

Link to comment
Megosztás:

Ha szerencséje van az embernek, akkor gázadással kihúzza az elejét, de opeleknél nem ez a jellemző. Nekem olyankor méginkább elveszti a tapadását, aztán már csak a jóisten segíthet hogy csúszásirányban ne legyen semmi akadály. Persze nem nagyon szokott ilyen előfordulni, mert ésszel szoktam menni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt már mindkettőben részem, mármint eleje és hátulja is szállt el már télen. Nagy öröm volt mindkettő. :) Az elejével semmit sem tudtam csinálni. Érintőirányban kirepültem a körforgóból és csak az útszéli hófal fogott meg. Semmire nem reagált, csak ment egyenesen 20 centivel a villanyoszlop mellé. A hátulját viszont sikerült korrigálni egy túl tempós derékszög kanyar után. Ott az volt a baj, hogy túlkorrigáltam és az ellenkező irányba tört ki. A végét kellett volna finomabban csinálni és akkor jó lett volna.

Amúgy meg jó állapotú gumi kell mind a négyre és kész. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt már mindkettőben részem, mármint eleje és hátulja is szállt el már télen. Nagy öröm volt mindkettő. :) Az elejével semmit sem tudtam csinálni. Érintőirányban kirepültem a körforgóból és csak az útszéli hófal fogott meg. Semmire nem reagált, csak ment egyenesen 20 centivel a villanyoszlop mellé. A hátulját viszont sikerült korrigálni egy túl tempós derékszög kanyar után. Ott az volt a baj, hogy túlkorrigáltam és az ellenkező irányba tört ki. A végét kellett volna finomabban csinálni és akkor jó lett volna.

Amúgy meg jó állapotú gumi kell mind a négyre és kész. :D

A cégessel szálltam ki én is a körforgóból, az volt a "baj" hogy úgy vettem a kanyart ahogy a sajáttal szoktam csak éppen az enyémen mintás gumi volt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.