Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Tomyboy 22 ne nyugodj bele.

Anno volt nekem egy nagyon szép kis autóm, az első kocsim volt, egy '96-os Escort, 1.4 benzin 8 szelep 75 ló.

Mindenki azt mondta ez ennyit eszik, jelen esteben rövid utakon használva, értsd 12 km indítás után, volt, hogy beszívta a 9,9-et is..... általában 1 személy 0 csomag stb. nem pörgetés 3000 fölé ilyesmi.

Egyből forgattam magam, gyerekek a pofám leszakadt, hogy fater akkro 13 éves Astra 1.6 Caravanja max, 7,5-be megállt. ráadásul fater verte is neki.

Elindulhat majd a vita, meg az érvek ellenérve. Nálam ez működött. A néhol 9.9 literes 100km-re vetiített fogyiból csak úgy 7,5 lett, meg 7,9. Azé az nem rossz, ráadásul 15" 195/50-es papucsokkal.

Szia!

Engem érdekelne az oldal címe.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam a G astrába ...

10 km óta már villogott a lámpa előtte meg ugye világított már jó ideje...

Csurig töltöttem és bele ment 47 liter ... meglepődtem ezekszerint még 5 liter volt benne így is hogy ennyit villogott/világított ...

a fogyira még kiváncsibb leszek...

Link to comment
Megosztás:

Tomyboy 22 ne nyugodj bele.

Anno volt nekem egy nagyon szép kis autóm, az első kocsim volt, egy '96-os Escort, 1.4 benzin 8 szelep 75 ló.

Mindenki azt mondta ez ennyit eszik, jelen esteben rövid utakon használva, értsd 12 km indítás után, volt, hogy beszívta a 9,9-et is..... általában 1 személy 0 csomag stb. nem pörgetés 3000 fölé ilyesmi.

Egyből forgattam magam, gyerekek a pofám leszakadt, hogy fater akkro 13 éves Astra 1.6 Caravanja max, 7,5-be megállt. ráadásul fater verte is neki.

Na elég az hozzá, hogy kutakodni kezdtem. Érdekes dolgot találtam. Egy oldalon, ami egy másik autómárka oldala mind1 melyiké, sufni tuning. A lényege az volt, hogy ugye a lambda szonda szabályozza a keveréket dúsít szegényít meg a többi. A titok nyitja az volt, hogy a kompi, motorvezérlő vagy ahogy tetszik ECU, figyeli a labda által bocsájtott jeleket, értéket. Itt jön az ha túl sok az oxigén akkor dúsítja hozzá a naftát az Ecu, ha túl kevés az oxigén akkor meg szegényíteni kellene elvileg. Namármost vegyük ezt az egyszerűség kedvéért 2 szélső értéknek, ha valameliyiket elhagyja a lambda jele, akkor jön a rádúsítás ha sok benn az oxigén, ha kevés akkor meg szegényít. DE, ha a két jel közül az alacsonyabbik felé szegényebb felé közelítünk, akkor egy szegényített keveréket kapunk. Ergó nem lesz magas fogyi, és autó is megy még. A megoldás a labda 4 száljának megfelelő 2 száljára kötött 0,2 ohm-os ellenállással csökkenthető a fogyi. Nem volt észrevehető a szegényített keverék, nem kopogott meg semmi. Csak a kellemes meglepetés volt a kúton, hogy nem kellett annyit bele tenni. JA és kb. 20 ft egy ekkora ellenállás. Szal nem tétel. Tapasztalat az volt, hogy a szegényebb keverék miatt hamarabb felmelegedett a motor üzemi hőfokra, mert a benzin - levegő keverék nem hűtötte a motort, vagy valami ilyesmit mondtak. Előbb melegedett, nem kellet, hogy az autómata szívató dolgozzon hosszasan és nem kellet kartonpapírozni sem a hűtőt...... Szal hengerenkénti befecsinél, Escortnál működött. Lehet Astránál is működik?

Ez csak az én megfogalmazásom, ha valakit érdekel akkro megadom az oldalcímet és megnézheti, csak nem akartam, hogy reklámnak tűnjön......

Elindulhat majd a vita, meg az érvek ellenérve. Nálam ez működött. A néhol 9.9 literes 100km-re vetiített fogyiból csak úgy 7,5 lett, meg 7,9. Azé az nem rossz, ráadásul 15" 195/50-es papucsokkal.

Kifejezetten jót tesz a motornak a szegénykeverékes üzem hosszú távon. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én a villogás után elmentem még vagy 70-et :P

Először meg, amikor elkezdett villogni megijedtem, mert autón ilyen még nem volt, és

rögtön leálltam tankolni. Belement, ha jól emléxem 8-10 liter, úgyhogy valahogy így van.

Elkezdtem keresgélni adatokat, hogy mennyi van még, ha világít, illetve ha villog literben, de

nem találtam sehol semmit. :(

Link to comment
Megosztás:

1ébként senki sem kerget itt 2.0 16V X20XEV G Astra-t?

Csak mert nekem a városi fogyi 14-15 körül alakul, ami nagyon nem tettszik és szinte váló ok, mert annyira nem megy jól ez az autó..

Ja és ez akkor van így, ha 3000-ig pörög max. és már 60-nál 5-ben döcögök, amikor lehet.

A pálya sem megnyugtató.. tele autó, 140-150 -es tempó -> 10 liter, vagy a fölött.

Nyáron vettem az autót, tehát még elég új, de azért eléggé elkeseredtem... :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Unalmamban olvasgattam a kagylós kútnál tankolás után kapott blokkot. Ezen az áll, hogy az Euro 95/E5 Shell formula minimum 4,4% bioetanolt tartalmaz. Ezt ugye növények felhasználásával nyerik abból a célból, hogy benzint helyettesítő, vagy annak adalékaként szolgáló motor-üzemanyagot kapjanak.

Ha lehetne válogatni, akkor én - környezetvédelem ide vagy oda - ha már egy árban adják a benzinnel, akkor inkább benzint kérnék, nem ilyen bio izét. Nem tudom, hogy a kocsik fel vannak-e készítve ennek a használatára - persze nyilván ez a 4,4% még nem oszt nem szoroz - és ha gondot okozna, akkor talán nem árulnák.

Más kutaknál is tartalmaz bioetanolt a benzin? Lehet, hogy ez már kötelező előírás, hogy bizonyos mennyiséget kell tartalmazni?

Link to comment
Megosztás:

1ébként senki sem kerget itt 2.0 16V X20XEV G Astra-t?

Csak mert nekem a városi fogyi 14-15 körül alakul, ami nagyon nem tettszik és szinte váló ok, mert annyira nem megy jól ez az autó..

Ja és ez akkor van így, ha 3000-ig pörög max. és már 60-nál 5-ben döcögök, amikor lehet.

A pálya sem megnyugtató.. tele autó, 140-150 -es tempó -> 10 liter, vagy a fölött.

Nyáron vettem az autót, tehát még elég új, de azért eléggé elkeseredtem... :(

Nézesd meg a kopogásszenzort, meg van e húzva rendesen, megfelelő nyomatékkal. Nálam is volt hasonló jelenség: nem ment igazán az autó, és mindemellett sokat fogyasztott. Hibakód jó ideig nem volt. Persze sokminden egyéb is lehet az ok, de nálam ez volt, és ez könnyen, gyorsan ellenőrizhető.

Link to comment
Megosztás:

A bioetanol jó dolog, nem kell aggódni miatta. :(

Jobb a hatásfoka a benzinnél, és több teljesítmény is nyerhető vele. Egyetlen hátránya, hogy dúsabb AFR arány

kell neki (a tisztán bioetanollal üzemelő motoroknál 30%-kal növelik a befecskendezési időket).

Link to comment
Megosztás:

Én a villogás után elmentem még vagy 70-et :cry:

Először meg, amikor elkezdett villogni megijedtem, mert autón ilyen még nem volt, és

rögtön leálltam tankolni. Belement, ha jól emléxem 8-10 liter, úgyhogy valahogy így van.

Elkezdtem keresgélni adatokat, hogy mennyi van még, ha világít, illetve ha villog literben, de

nem találtam sehol semmit. :(

Ha jól emlékszem akkor amikor villágit még 10L, ha pedig villog akkor pedig már csak 5L van a tankban. :P

Link to comment
Megosztás:

1.2 caravan óttópályán 120 (néha 130) tempónál 6,5-et evett.

(Kb 1 órás adat :P ) Gondolom ez átlagos, de azért kíváncsi lennék.

Előtte vegyesen, 90-110-es tempóra megpakolva 5,7 volt, ez azért nem lehet rossz.

Teljesen baráti... :(

Link to comment
Megosztás:

1,4 twinport: 700 km (240 km autópálya, 2 személlyel) - 42 l -> 6 l/100 km

Üdv!

Ledöbbenve olvasgatom a produkált foigyasztásokat...és hát nekem 500 km megy ~42 literrel. Ez akárhogyan is számolom, 8 liter körüli fogy. hogy csináljátok a 6-7 közöttit?

igaz ez csak városi adat, de a "régi" g astrával, ami nem twinportos motoros, hanem a 16 szelepes 600 km megy városban 1 tankkal.

Szóval? :(

Elvileg ennek takarékosabbanak kéne lenni, nem?

Ha elviszem szervizbe, akkor meg rámondják, hogy ez a gyári adat és ez normális...

Köszi és üdv!

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ledöbbenve olvasgatom a produkált foigyasztásokat...és hát nekem 500 km megy ~42 literrel. Ez akárhogyan is számolom, 8 liter körüli fogy. hogy csináljátok a 6-7 közöttit?

igaz ez csak városi adat, de a "régi" g astrával, ami nem twinportos motoros, hanem a 16 szelepes 600 km megy városban 1 tankkal.

Szóval? :(

Elvileg ennek takarékosabbanak kéne lenni, nem?

Ha elviszem szervizbe, akkor meg rámondják, hogy ez a gyári adat és ez normális...

Köszi és üdv!

Krisztián

városban a sima ecotec 8 literrel az jó érték :P

Link to comment
Megosztás:

Várjál csak, neked is 1.4 az autód ugye? Meg nem is régi.

Hány km van benne már? Mert itt mindenkinek ahogy néztem 2-3e km után kezdett beállni az alacsony fogyi. Ha jól emléxem.

nekem sokkal több kellett.igazából az első olajcsere után lett nagyjából ugyanaz (8e)

azt hozzá kell tenni,hogy 0km-es kor fogyasztása és a jelenlegi között nincs nagy különbség,csak mostmár stabilabb az érték.

és nemsokára megvan a 30e km :(

Link to comment
Megosztás:

Várjál csak, neked is 1.4 az autód ugye? Meg nem is régi.

Hány km van benne már? Mert itt mindenkinek ahogy néztem 2-3e km után kezdett beállni az alacsony fogyi. Ha jól emléxem.

Így van, nem régi, 1,5 hónapos. 1.4 twinport. és csak olvasom-olvasom az alacsony fogyasztási értékeket és... kszeretnék én is olyat! :(

1800 km van benne azt hiszem eddig. majd most nemsoká, ~ 500 km múlva elviszem az első olajcserére és utána egy picit kiégetem a pályán. Ezt meddig prgessem akokr? ( én úgy gondoltam, hogy max 4-4500 ig/fokozat)

És 100-as benzin.

Ez így ok lenne?

a 8l valóban nem rossz, csak amikor másoké kevesebbet fogyaszt. tehát 100km-mel többet megy a régi 1.4 16v-s motor...akkor mire jó az innováció? :P

Szép napot!

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

városban az enyém is fogyaszt 8 litert,ne aggódj :(

országúton viszont döbbenetesen keveset tud enni 100-110ig :D

csak városi üzemben ne várj 6os átlagot :cry:

a kiégetés meg relatív,szerintem a váltakozó fordulatszámú üzem lenne a célszerű,de mostmár bátrabban és tovább nyomhatod a pedált :P legalábbis én így csináltam

az "innováció" pedig nem biztos hogy csak a fogyasztáson érződhet ;)

Link to comment
Megosztás:

városban az enyém is fogyaszt 8 litert,ne aggódj :P

országúton viszont döbbenetesen keveset tud enni 100-110ig :P

csak városi üzemben ne várj 6os átlagot :P

a kiégetés meg relatív,szerintem a váltakozó fordulatszámú üzem lenne a célszerű,de mostmár bátrabban és tovább nyomhatod a pedált :cry: legalábbis én így csináltam

az "innováció" pedig nem biztos hogy csak a fogyasztáson érződhet :P

:P

ok. köszi.

innovatívan ezt-azt kispóroltak belőle... :P :(

pl.: hangszigetelés a motortérben, kesztyűtartó polc... meg még ez-az, ami most nem jut eszembe, mert annyira nem megdöbbentőek.

:D

De majd megnézem, nem zavar a 8l a városban, mert legflejebb kevesebbet hazsnálom majd. hál istennek dolgozni nem kell azzal járnom, mert 2 percre dolgozom a lakástól gyalog. ;)

Üdv.:

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.