Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Eddig 1,7d astrám volt Z14XE-m van egy ideje.Utálom a széthajtást,de a dizelnél nem is volt probléma az alacsony fordulaton való közlekedés ez bosszulta meg magát a Z14XE-mnél telítődöt egy kicsit a motor erre mindegyik opeles szaki előszőr ezt javalja.Az enyém 2001-es nem twinport.A tied? ;)

Az enyém 2003-as Z14XE volt, most egy X16XEL boldog tulajdonosa vagyok.

A lerakódások elkerülése érdekében szerintem bőven elegendő, ha 3-4 ezer közt autózol vele és ezt még a technika is tolerálja. Nyilván, ez nem dízel, ahol alapon el tudsz ketyegni, mert tobzódik a nyomaték , de gondolom erre már rájöttél !

Sok szerencsét a benzineshez és balesetmentes közlekedést !

Baráti üdv:

Opelaner

Link to comment
Megosztás:

Uhuhu cartárs meg, mióta japán kályhával nyomja, már Bécsbe jár fagyizni (vagy lehet, hogy ott is nyitott egy cukrászdát, régebben nagyon hirdették ezt az opciót) ;) ;)

kabbe :P

én szeretek kijárni Bécsbe, én minden ruházatomat amit nem az ebayről rendelek ott veszem meg. olcsóbb is, és 100x jobb minőség... de most nem fagyiztunk, mert az asszony belehúzott a vásárlásra, és nem maradt euronk ;)

de ez itt már off....

Link to comment
Megosztás:

kabbe ;)

én szeretek kijárni Bécsbe, én minden ruházatomat amit nem az ebayről rendelek ott veszem meg. olcsóbb is, és 100x jobb minőség... de most nem fagyiztunk, mert az asszony belehúzott a vásárlásra, és nem maradt euronk ;)

de ez itt már off....

A "TIR" táblát tessék kirakni rája ;)

Link to comment
Megosztás:

Napi 44km országúton max 90-nel 6,3 :lol: Egy hónap után alapjárat ingadozni kezdett, és jöttek a pici rángatások. A riasztó jelek után nyomtam egy 22km etapot olyan 150-160 körül, majd visszaálltam a jól bevált 100-110-es sebességre. Így a fogyasztás: 7,2 lett. Rángatás, ingadozás megszünt. Ez a tvinport olyan mint anno a trabi, havi egyszer ki kell kormolni de rendesen! A Székesfehérvári fagyizás kicsit drága lenne a km miatt, de a lényeg a havi egyszeri PADLÓGÁZ <_<

Az én autóm is rángat néha (1.4 Twinport 2008) egészen új kora óta. Főleg hideg motorral, ritkán még meleggel is tapasztaltam, hogy egyenletes tempónál ránt a motor (mintha dugulás lenne). Nem hinném, hogy egy 0km-es autó el lenne "kormolva". Most már 9000km van benne, de a jelenség nem szűnt meg. Igaz én nem szoktam magas fordulaton használni, mert tetszik a 6,4-es fogyasztása.

Link to comment
Megosztás:

99-es 1.4 ecotec astra:

ez is rángat, de inkább akkor érezni nagyon, amikor még nincs 80-90 fok a víz. 1500 környékén ránt. Fogalmam sincs mit kéne vele csinálni.

Téli gumival többet eszik? Mert amióta az van rajta, kb 4-5 decivel többre jön ki, de lehet csak a sok rövid út miatt.

Olyat is hallottam, hogy alufelnivel többet eszik a nagyobb légellenállás miatt, de szerintem ez nem igaz. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

99-es 1.4 ecotec astra:

ez is rángat, de inkább akkor érezni nagyon, amikor még nincs 80-90 fok a víz. 1500 környékén ránt. Fogalmam sincs mit kéne vele csinálni.

Téli gumival többet eszik? Mert amióta az van rajta, kb 4-5 decivel többre jön ki, de lehet csak a sok rövid út miatt.

Olyat is hallottam, hogy alufelnivel többet eszik a nagyobb légellenállás miatt, de szerintem ez nem igaz. Szerintetek?

Téli gumival tuti többet eszik. Gumi márka, vagy inkább típusfüggő, hogy mennyivel. Az alufelnivel szerintem nem eszik többet, hacsak nem valami extra spinneres, szélfelfogós változat.

Link to comment
Megosztás:

99-es 1.4 ecotec astra:

ez is rángat, de inkább akkor érezni nagyon, amikor még nincs 80-90 fok a víz. 1500 környékén ránt. Fogalmam sincs mit kéne vele csinálni.

Téli gumival többet eszik? Mert amióta az van rajta, kb 4-5 decivel többre jön ki, de lehet csak a sok rövid út miatt.

Olyat is hallottam, hogy alufelnivel többet eszik a nagyobb légellenállás miatt, de szerintem ez nem igaz. Szerintetek?

A téli gumiknak nagyobb a gördülési ellenállásuk (márcsak a sok lamella miatt is), mint a nyáriaknak, ezért indokolt valamennyi többletfogyasztás, nem beszélve arról, hogy ilyen 25 fokokban még jobban fellágyul a futófelület, tehát ilyenkor még érezhetőbb a különbség. Pont a fellágyulás miatt a száraz tapadás viszont akár jobb, mint télen – persze ez fogyasztja is rendesen a gumit. Szélsőséges esetben (hosszú autópálya menet) akár meg is éghet, használhatatlanná válhat a téli gumi.

Alufelni légellenállása: normál körülmények között szerintem ez nem mutatható ki, esetleg egy szélcsatornában lehetne kimutatni cw-érték változást. <_<

Link to comment
Megosztás:

Olyat is hallottam, hogy alufelnivel többet eszik a nagyobb légellenállás miatt, de szerintem ez nem igaz. Szerintetek?

Erről aszembe jutott egyik ismerősömmel való beszélgetésem:

Említettem hogy fölösleges lenne vajon minden hétvégén kipakolni a cuccot a csomagtartóból csak azért hogy kevesebbet egyen és az utasok ne az ölükben tartva a hátizsákokat utazzanak?

Válasz: Te minden indulás előtt pisálsz egyet hogy kisebb legyen az utaztatandó tömeg?

LOL!

Link to comment
Megosztás:

Régen azt mondták hogy személyautónál minden 100kg pluszsúly nagyjából 1 literrel növeli az üzemanyagfogyasztást 100km-en, ugyan tudom hogy azért ez ma már eléggé túlzó becslés, de azért szvsz mégiscsak számít. Én amúgyis utálom ha úgy be van lakva az autóm mint egy cirkuszoskocsi, nekem a kötelező tartozékokon kívül jóformán csak a szerszámosládám van benne (igaz az vagy 25kiló... <_< ), de az is csak azért mert sosem garázsközelben jut eszembe hogy valamit faragni kéne az autón...

Link to comment
Megosztás:

Régen azt mondták hogy személyautónál minden 100kg pluszsúly nagyjából 1 literrel növeli az üzemanyagfogyasztást 100km-en, ugyan tudom hogy azért ez ma már eléggé túlzó becslés, de azért szvsz mégiscsak számít.

Pajtikáim!

Még a múlt héten nyomtam egy " féltudományos" kísérletet, hogy endorf szakit megnyugtassam, rövidtávon nem érdemes fogyasztást mérni, mert csak idegesek leszünk tőle, de most a súly miatt azért csak közzé teszem, mert a plusz súly az tényleg számít! :lol:

Szóval, hőmérséklet mindkét nap reggel 10-12 fok körül, kocsi az utcán van tárolva, én pedig nem vagyok egy hajtós gyerek! Az útvonal mindkét nap teljesen azonos, a helyszín az országút, a tempóm nem halálos, max.110km/h.

( Többi technikai adat, mint pl.: guminyomás, páratartalom , saját testsúly stb, titkosítva 80évre ! )

Első nap: négy személy, szabványos magyar férfiak, élősúlyunk együtt: 360 kg

Átlagfogyi: 6,3l /100 km, átlagsebesség 66km/h ( endorfnak: 1,5km-nél 13,2l/100km!, 3km-nél, 10,1, 5km: 9,4 )

Második nap: csak én egyedül

Átlagfogyi: 5,9l /100 km, átlagsebesség 74km/h

Szóval érdemes kidobálni mindent és mindenkit, mert így a gazdaságos ! <_< :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Átlagfogyi: 6,3l /100 km, átlagsebesség 66km/h (endorfnak: 1,5km-nél 13,2l/100km!, 3km-nél, 10,1, 5km: 9,4 )

Ahá! Akkor ezért eszik az 1.2-es Nokedli 12 litert százon, mert csak max 2km-es utakat járok vele...

Szóval érdemes kidobálni mindent és mindenkit, mert így a gazdaságos ! <_< :lol: :lol:

...meg jó nagy kerülővel menni mindenhova, mert a hosszú utak gazdaságosabbak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ahá! Akkor ezért eszik az 1.2-es Nokedli 12 litert százon, mert csak max 2km-es utakat járok vele...

Ezért van nálam, hogyha bent állok a Hungárián a dugóban, akkor kevesebbet fogyaszt, mintha dinamikusan ugrálok a városban. <_<

Link to comment
Megosztás:

Pajtikáim!

Még a múlt héten nyomtam egy " féltudományos" kísérletet, hogy endorf szakit megnyugtassam, rövidtávon nem érdemes fogyasztást mérni, mert csak idegesek leszünk tőle, de most a súly miatt azért csak közzé teszem, mert a plusz súly az tényleg számít! :lol:

Szóval, hőmérséklet mindkét nap reggel 10-12 fok körül, kocsi az utcán van tárolva, én pedig nem vagyok egy hajtós gyerek! Az útvonal mindkét nap teljesen azonos, a helyszín az országút, a tempóm nem halálos, max.110km/h.

( Többi technikai adat, mint pl.: guminyomás, páratartalom , saját testsúly stb, titkosítva 80évre ! )

Első nap: négy személy, szabványos magyar férfiak, élősúlyunk együtt: 360 kg

Átlagfogyi: 6,3l /100 km, átlagsebesség 66km/h ( endorfnak: 1,5km-nél 13,2l/100km!, 3km-nél, 10,1, 5km: 9,4 )

Második nap: csak én egyedül

Átlagfogyi: 5,9l /100 km, átlagsebesség 74km/h

Szóval érdemes kidobálni mindent és mindenkit, mert így a gazdaságos ! :lol: :lol: :lol:

Akkor az én fogyim sem rossz, amit csütörtökön mértem, 6.1l/100km, ennek 90%-a autópálya (130-as tempó, néha volt 140-is, de csak 1-2km-es szakaszokon), a maradék 10% pedig BP dugó. (jah az össz táv kb 30%-án a klima is ment)

Opeles kolegáim mindig el vannak ájulva, amikor a fogyasztási adatokat mondom. :lol:

Z14XE-s munkatáérsamnak pályán 7.5l, pályán kívül meg 8-10l. <_<

Link to comment
Megosztás:

Pajtikáim!

Még a múlt héten nyomtam egy " féltudományos" kísérletet, hogy endorf szakit megnyugtassam, rövidtávon nem érdemes fogyasztást mérni, mert csak idegesek leszünk tőle, de most a súly miatt azért csak közzé teszem, mert a plusz súly az tényleg számít! :lol:

Szóval, hőmérséklet mindkét nap reggel 10-12 fok körül, kocsi az utcán van tárolva, én pedig nem vagyok egy hajtós gyerek! Az útvonal mindkét nap teljesen azonos, a helyszín az országút, a tempóm nem halálos, max.110km/h.

( Többi technikai adat, mint pl.: guminyomás, páratartalom , saját testsúly stb, titkosítva 80évre ! )

Első nap: négy személy, szabványos magyar férfiak, élősúlyunk együtt: 360 kg

Átlagfogyi: 6,3l /100 km, átlagsebesség 66km/h ( endorfnak: 1,5km-nél 13,2l/100km!, 3km-nél, 10,1, 5km: 9,4 )

Második nap: csak én egyedül

Átlagfogyi: 5,9l /100 km, átlagsebesség 74km/h

Szóval érdemes kidobálni mindent és mindenkit, mert így a gazdaságos ! <_< :lol: :lol:

Köszi,h gondoltál rám! :lol:

Teljesen igazad van és ezzel én is egyetértek!Aki rövidtávokat megy(jelen esetben én)hideg motorral indulva napi 2km-eket az ne csodálkozzon,h 10L/100km-re jön ki az átlaga,viszont,ha hosszabbat Pl:napi 20Km-et,vagy ettől többet(azt is egyhuzamban),akkor 6-7L/100km-re is kijöhet(nekem ez így megy mostanában és számomra ez megfelelő is)Ráadásul én 17-es gurigákon járok (215/40 R17)+egy 15kg-os szerszámos láda és így már a +1fő is kijön súlyba,tehát a 6-7L elfogadható a Z14XE-től......

Link to comment
Megosztás:

Ha már a többletsúlynál tartunk:

Cseheknél jártam Milovicé-ben. Oda vissza kb 1300km. 3 ember + tele cuccal még ölben is.

Oda: Brno nál 1 órás araszolgatás, Prága alatt szintén 1 órrás állás. Kettő között Mega vihar. Mivel konvojban mentünk a leglassabhoz igazodtunk: 110-es tempó volt a max, viszont így többször kelett előzni, gyorsítani. Délután klíma is ment.

Hazafele végig 130, ugyanennyi felszereléssel.

7,2 liter/100 km.

1.4 twinport.

Link to comment
Megosztás:

Ha már a többletsúlynál tartunk:

Cseheknél jártam Milovicé-ben. Oda vissza kb 1300km. 3 ember + tele cuccal még ölben is.

Oda: Brno nál 1 órás araszolgatás, Prága alatt szintén 1 órrás állás. Kettő között Mega vihar. Mivel konvojban mentünk a leglassabhoz igazodtunk: 110-es tempó volt a max, viszont így többször kelett előzni, gyorsítani. Délután klíma is ment.

Hazafele végig 130, ugyanennyi felszereléssel.

7,2 liter/100 km.

1.4 twinport.

Akkor még egy kis adalék !

X18XE1-es 5a.-s, 2500km oda-vissza, ebből 80km nem autópálya. ( Ausztria - Németország )

A fogyasztás 7,4l /100 km, átlagsebesség: 120km/óra !

Tehát nem az utazó, hanem az átlag !! Max tempó 210km/óra volt 35km-en keresztül, versenyben egy 2.0DTH-val...

...jól bírta az öngyújtós is, bár 190 felett már kezdett füstölni... <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.