Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Tudom, én ha tehetem, ott tankolok... Az enyém is igényli a 98-at. :)

98-as LUk vagy Agip benzin és 100-as vpower,OMW vagy 99-es mol benzin között tapasztalható valami különbség mentetteljesítmény, fogyasztás tekintetében?

Nálam 100-as vpowerrel kb. pont annyival eszik kevesebbet,mint amennyivel drágább a 95-ösnél és a kopogásérzékelő több előgyújtást is húz neki,ettől jobban is megy,de 478Ft/litert írt a kijelző tegnap ami azért elgondolkodtatott. :blink: Ha 98 lukoil-al ugyanennyit fogyasztásztana,akkor tudnék spórolni...

Link to comment
Megosztás:

Akkor már ketten vagyunk. :icon1:

én minden második olajcserénél cserélem a légszürőt. akkor most ciki vagyok? :D

cserébe az olajcsere 10.000 km-ként megtörténik mindkét autómban, és csak gyári légszürőt - olajszürőt - gázolajszürőt használok.

egyedül ami utángyártott az a pollenszürő....

( és a fékbetét - féktárcsa is gyári. igazából minden gyári, maximum a kerékcsapágyból vennék utángyártottat)

Link to comment
Megosztás:

én minden második olajcserénél cserélem a légszürőt. akkor most ciki vagyok? :D

cserébe az olajcsere 10.000 km-ként megtörténik mindkét autómban, és csak gyári légszürőt - olajszürőt - gázolajszürőt használok.

egyedül ami utángyártott az a pollenszürő....

( és a fékbetét - féktárcsa is gyári. igazából minden gyári, maximum a kerékcsapágyból vennék utángyártottat)

Én meg évente cserélem az olajat, az olyan 17-18e általában, így is a gyári ajánlás 60%-ét futja.

Én meg után gyártottat veszek a szűrökből, a feladatát ellátja a magyar armafilt is.

A kerékcsapágy sem után gyártott, hiszen ha SKFet veszel ez ugyanaz, csak SKFes dobozban, nem GMesben, cserébe 1/3-a az ára.

Link to comment
Megosztás:

a szürőknél nincs igazad.

a munkahelyemen a főnökség nemrég szétvágottt egy gyári és egy utángyártott gázolajszürőt, mert porlasztó hiba volt, ás már volt javitva - reklamáció volt.

A gyári gázolajszürőben volt egy fél kiló papirtekercs, ami kiszürte a gázolajból a retket, az utángyártottba volt valamennyi mutatóba, ami mindenre jó volt csak szürésre nem.

ugyanezt a sztorit hallottam már a Bosch gyárból is, mi ott javíttatuk a porlasztókat az elöző munkahelyemen. ott csak akkor volt gari a porlasztóra, ha gyári szürő ment bele, számláza.

nem véletlenül van gyári , gyári minősített ( nem egyenlő a gyári beszállítóival (!)) , és utángyártott alkatrész.

az ident vagy idenikus, vagy gyári beszállitói alkatrész meg bármi lehet = azaz bármire rá lehet mondani , a 100 forintos kinaira is....

na, én ezért csak gyári :P

Link to comment
Megosztás:

a szürőknél nincs igazad.

a munkahelyemen a főnökség nemrég szétvágottt egy gyári és egy utángyártott gázolajszürőt, mert porlasztó hiba volt, ás már volt javitva - reklamáció volt.

A gyári gázolajszürőben volt egy fél kiló papirtekercs, ami kiszürte a gázolajból a retket, az utángyártottba volt valamennyi mutatóba, ami mindenre jó volt csak szürésre nem.

ugyanezt a sztorit hallottam már a Bosch gyárból is, mi ott javíttatuk a porlasztókat az elöző munkahelyemen. ott csak akkor volt gari a porlasztóra, ha gyári szürő ment bele, számláza.

nem véletlenül van gyári , gyári minősített ( nem egyenlő a gyári beszállítóival (!)) , és utángyártott alkatrész.

az ident vagy idenikus, vagy gyári beszállitói alkatrész meg bármi lehet = azaz bármire rá lehet mondani , a 100 forintos kinaira is....

na, én ezért csak gyári :P

Én olajszűrőből gyárit veszek, és üzemanyagszűrőt eddig 1x cseréltettem, de azt is szervizbe. Levegő és pollenszűrőből veszek armafiltet.

Link to comment
Megosztás:

a szürőknél nincs igazad.

a munkahelyemen a főnökség nemrég szétvágottt egy gyári és egy utángyártott gázolajszürőt, mert porlasztó hiba volt, ás már volt javitva - reklamáció volt.

A gyári gázolajszürőben volt egy fél kiló papirtekercs, ami kiszürte a gázolajból a retket, az utángyártottba volt valamennyi mutatóba, ami mindenre jó volt csak szürésre nem.

ugyanezt a sztorit hallottam már a Bosch gyárból is, mi ott javíttatuk a porlasztókat az elöző munkahelyemen. ott csak akkor volt gari a porlasztóra, ha gyári szürő ment bele, számláza.

nem véletlenül van gyári , gyári minősített ( nem egyenlő a gyári beszállítóival (!)) , és utángyártott alkatrész.

az ident vagy idenikus, vagy gyári beszállitói alkatrész meg bármi lehet = azaz bármire rá lehet mondani , a 100 forintos kinaira is....

na, én ezért csak gyári :P

Szűrőkből Mahle (kivéve pollenszűrő), olajcsere pedig 10-12k után, mikor hogy adja ki... Nem gondolnám, h a Mahle rosszabb minőség lenne mint a GM dobozolt. Egyébként nemrég váltottam GM-ről. Állítólag a törököknél gyártják(?)...

Link to comment
Megosztás:

én minden második olajcserénél cserélem a légszürőt. akkor most ciki vagyok? :D

cserébe az olajcsere 10.000 km-ként megtörténik mindkét autómban, és csak gyári légszürőt - olajszürőt - gázolajszürőt használok.

egyedül ami utángyártott az a pollenszürő....

( és a fékbetét - féktárcsa is gyári. igazából minden gyári, maximum a kerékcsapágyból vennék utángyártottat)

áááááááááá... ez meg sem fordult a fejemben,és szerintem a márkatársak fejében sem... :D :D

Link to comment
Megosztás:

nem véletlenül van gyári , gyári minősített ( nem egyenlő a gyári beszállítóival (!)) , és utángyártott alkatrész.

az ident vagy idenikus, vagy gyári beszállitói alkatrész meg bármi lehet = azaz bármire rá lehet mondani , a 100 forintos kinaira is....

na, én ezért csak gyári :P

ezt nem értem...

most akkor amit vettem trw kapcsolót .. és ki van satírozva a GM felirat , az már nem is jó ?? :)

vagy akármilyen bosch alkatrészt .. pl trafó,légtömegmérő,stb. ??

Link to comment
Megosztás:

ezt nem értem...

most akkor amit vettem trw kapcsolót .. és ki van satírozva a GM felirat , az már nem is jó ?? :)

vagy akármilyen bosch alkatrészt .. pl trafó,légtömegmérő,stb. ??

Gondolom itt leginkább a no name és nem ismert nevű "occó, nem drága" ill a "tudok okosba" alkatrészekről van szó. Lehet, hogy műxik, de meddig, hogyan és okoz-e kárt.

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a topic témájához:

mai tankolás: 43.16l

megtett út:412km

átlag fogyi:10.47l

100% rövid távú (5km) városi használat, fűtetlen garázs, melegítés addig, amíg becsukom a kaput, 2-3 ezres fordulat, 1 személy

De legalább megbízható. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a topic témájához:

mai tankolás: 43.16l

megtett út:412km

átlag fogyi:10.47l

100% rövid távú (5km) városi használat, fűtetlen garázs, melegítés addig, amíg becsukom a kaput, 2-3 ezres fordulat, 1 személy

De legalább megbízható. :icon1:

Endy ugyanezen körülmények nálam is csak annyi, hogy nálam van garázs de ott kb 5 fokkal van melegebb mint kint. Fogyasztásom is kísértetiesen hasonló. 9,2-10,5 ig. De volt szerencsém 11-12 höz is . Pedig nálam is olaj + szűrő 10-11 ezrenként csere levegő+pollenszűrő általában rá következő hónapban tehát szintén. Gyertyák 25-30 ezrenként csere. Szintén nem pörgetem 3000 városban már nagyon max. Nem értem hogy itt többen Z14XE vel hogy tudnak ilyen igen érdekes fogyasztásokat produkálni. Főleg városi rövidtávnál. Egyszerűen akármennyire figyelek kigurítom meg nem gyorsulgatok 8,8-9 alá nem tudom városba levinni. Viszont kint meg simán tud 6,2-6,5et természetesen 90-100 as max tempó mellett klíma nélkül. Tehát a motor jó mert akkor hosszúba sem tudna jó értéket CO kiváló egyéb mérések kiválóak szintén. Nem értem én sem de nagyon nagyon nehezen beletörődtem,de ahogy drágul a benzin mindig előjön hogy a fene mért ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Endy ugyanezen körülmények nálam is csak annyi, hogy nálam van garázs de ott kb 5 fokkal van melegebb mint kint. Fogyasztásom is kísértetiesen hasonló. 9,2-10,5 ig. De volt szerencsém 11-12 höz is . Pedig nálam is olaj + szűrő 10-11 ezrenként csere levegő+pollenszűrő általában rá következő hónapban tehát szintén. Gyertyák 25-30 ezrenként csere. Szintén nem pörgetem 3000 városban már nagyon max. Nem értem hogy itt többen Z14XE vel hogy tudnak ilyen igen érdekes fogyasztásokat produkálni. Főleg városi rövidtávnál. Egyszerűen akármennyire figyelek kigurítom meg nem gyorsulgatok 8,8-9 alá nem tudom városba levinni. Viszont kint meg simán tud 6,2-6,5et természetesen 90-100 as max tempó mellett klíma nélkül. Tehát a motor jó mert akkor hosszúba sem tudna jó értéket CO kiváló egyéb mérések kiválóak szintén. Nem értem én sem de nagyon nagyon nehezen beletörődtem,de ahogy drágul a benzin mindig előjön hogy a fene mért ennyi.

Én sem csillaggarázst írtam, hanem fűtetlent. :omg:

Egyébként város egy 3000-s lélekszámu település is 0 közlekedési lámpával és város Bp is.

Szerintem így nem lehet városi fogyasztást összehasonlítani. Illetve lehet, de félrevezető.

Link to comment
Megosztás:

Endy ugyanezen körülmények nálam is csak annyi, hogy nálam van garázs de ott kb 5 fokkal van melegebb mint kint. Fogyasztásom is kísértetiesen hasonló. 9,2-10,5 ig. De volt szerencsém 11-12 höz is . Pedig nálam is olaj + szűrő 10-11 ezrenként csere levegő+pollenszűrő általában rá következő hónapban tehát szintén. Gyertyák 25-30 ezrenként csere. Szintén nem pörgetem 3000 városban már nagyon max. Nem értem hogy itt többen Z14XE vel hogy tudnak ilyen igen érdekes fogyasztásokat produkálni. Főleg városi rövidtávnál. Egyszerűen akármennyire figyelek kigurítom meg nem gyorsulgatok 8,8-9 alá nem tudom városba levinni. Viszont kint meg simán tud 6,2-6,5et természetesen 90-100 as max tempó mellett klíma nélkül. Tehát a motor jó mert akkor hosszúba sem tudna jó értéket CO kiváló egyéb mérések kiválóak szintén. Nem értem én sem de nagyon nagyon nehezen beletörődtem,de ahogy drágul a benzin mindig előjön hogy a fene mért ennyi.

Városi fogyasztásnak télen ezek az adatok a reálisak,minél rövidebb távokat mész vele úgy eszik többet,nekem is ezeket produkálja,pedig minden rendben van a motorral
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.