Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Autópályán +1 fővel benzines 1.4es (lépcsőshátú) autóval mekkora fordulaton érdemes menni, amit még elvisel károsodás nélkül, és a lehetőségekhez képest a legtakarékosabb?

Elvileg ha nem pirosba mész vele, akkor nem lehet káros....

Minél lassabban mész egyenletes tempóval annál kisebb a fogyasztásod...

Link to comment
Megosztás:

köszi, azt gondoltam van valami ideális tartomány

A konstans sebességgel való haladáshoz nem tudom hogy létezik-e ideális tartomány, de gyorsítani a motor maximális nyomatékához tartozó fordulatszámon a leghatékonyabb, azaz akkor a legjobb a teljesítmény/fogyasztás arány. Ez a fordulatszám pedig az összes 1.4-es benzinmotornál (X14XE, Z14XE, Z14XEP) egyaránt 4000 fordulat percenként. Ezt a gondolatmenetet továbbgondolva az egyenletes haladáshoz meg azt mondanám hogy az a legkisebb fordulatszám (gázpedálállás) az ideális, ahol még nem kezd el visszaesni a sebesség. Magyarul váltogass fel a legmagasabb sebességfokozatba, és ha lassul az autó, akkor nyomd egy kicsit jobban, ha meg gyorsul akkor engedd visszább a gázt.

Link to comment
Megosztás:

Dieselel nem csoda. :D

Attól függ, hogy számolod!

Ha a max. lehetséges 52 liter üzemanyaggal, akkor az 5.2 l/100km tényleg nem csoda. 5.2 l/100km-be még egy kis város is belefér vagy sok motyó + 4 személy autópályán (nem 90-nel) és tempomat nélkül.

Ha ugyanilyen terhelés mellett 4.8-4.9 l/100km jön ki az tényleg több mint jó.

Őszintén szólva, én még soha nem mertem megkockáztatni, hogy max. 950 km-nél ne tankoljak. Annyira azért nem bízok a szintmérőben. Ilyenkor 47.5-49 liter közt megy bele légkondi használat és autópálya tempó meg egy kicsivel afölött üzemmódban.

Persze Mr.bb és az én gépem közt van egy apró különbség: a motorkód első és utolsó betűje. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, hogy számolod!

Ha a max. lehetséges 52 liter üzemanyaggal, akkor az 5.2 l/100km tényleg nem csoda. 5.2 l/100km-be még egy kis város is belefér vagy sok motyó + 4 személy autópályán (nem 90-nel) és tempomat nélkül.

Ha ugyanilyen terhelés mellett 4.8-4.9 l/100km jön ki az tényleg több mint jó.

Őszintén szólva, én még soha nem mertem megkockáztatni, hogy max. 950 km-nél ne tankoljak. Annyira azért nem bízok a szintmérőben. Ilyenkor 47.5-49 liter közt megy bele légkondi használat és autópálya tempó meg egy kicsivel afölött üzemmódban.

Persze Mr.bb és az én gépem közt van egy apró különbség: a motorkód első és utolsó betűje. :icon1:

valóban nekem szerény 75 paci viszi a tömeget, 2000es évjárat 255Ekm ahhoz képest elég jó fogyasztása van. télen se megy 6L fölé

olajfogyás max 1 deci 15000kmen 5w 40 es olajból. isuzu motornak csak víz kell és olaj 600E kmt simán visz a motor

Link to comment
Megosztás:

valóban nekem szerény 75 paci viszi a tömeget, 2000es évjárat 255Ekm ahhoz képest elég jó fogyasztása van. télen se megy 6L fölé

olajfogyás max 1 deci 15000kmen 5w 40 es olajból. isuzu motornak csak víz kell és olaj 600E kmt simán visz a motor

Az enyém sem lett izomautó a +5 LE-től. :D

Viszont relatíve nagy űrtartalomból szerény teljesítmény = örök élet + 1 nap. ;)

Link to comment
Megosztás:

kockázat nélkül nincs pontos mérés .

ha kifogy kap üzemanyagot és újra el fog indulni

nem az a fajta amit csak szervizben lehet újraindítani

Az üzemanyagnak - legyen az bármilyen - kenési és hűtési feladatai is vannak!

Mondjuk egy üresre futás még nem okoz kárt.

A másik kockázata a dolognak, hogy minél jobban kiürül az ü.a. tartály, annál nagyobb az esélye, hogy az évek során összegyűlt koszt beszívja az ü.a.szivattyú. A mocsok kitakarítása sem kellemes és az csak a minimum, mert minél tovább jut,annál nagyobb kárt okozhat.

Link to comment
Megosztás:

A magas benzinárak miatt van szerintem a kisebb fogyasztás...

Tegnap pályán hazafelé a 110-es tempó helyett 120-125 körül jöttem, és csak 1-2 nagyobb kocsi ment el mellettem, szinte végig a külsőben mentem, mert a többiek lassabban mentek a belsőben...

Lehet, hogy rosszul értelmezem a mondatot, de ne előzgess jobbról szerintem... Szabálytalan és veszélyes..::!

Link to comment
Megosztás:

Tényleg félreértelmezhető:

"szinte végig a külsőben mentem, mert a többiek lassabban mentek a belsőben..."

Most akkor merről előzöl? :icon1:

Én a bal oldaliban szoktam, kivéve M1, M7 közös szakasza, sok láma beáll valahova középre, és 80-al poroszkál...

Link to comment
Megosztás:

Én a bal oldaliban szoktam, kivéve M1, M7 közös szakasza, sok láma beáll valahova középre, és 80-al poroszkál...

És ilyenkor ha azt látják, hogy valaki villogtatja a refit mit állat, akkor az én vagyok.

Főleg ha a belsőben 100-zal előzik a középsőben 80-nal haladót, a külső meg km-eken keresztül üres. És ilyenkor én vagyok a férfinemiszerv, hogy a külsőben megyek el.

szerk: :D hogy átírta a blogmotor a f@.zt férfinemiszervre, beszarás (ezzel csinál-e valamit?)

Link to comment
Megosztás:

És ilyenkor ha azt látják, hogy valaki villogtatja a refit mit állat, akkor az én vagyok.

Főleg ha a belsőben 100-zal előzik a középsőben 80-nal haladót, a külső meg km-eken keresztül üres. És ilyenkor én vagyok a férfinemiszerv, hogy a külsőben megyek el.

szerk: :D hogy átírta a blogmotor a f@.zt férfinemiszervre, beszarás (ezzel csinál-e valamit?)

nemcsak te. én is az vagyok. a sok idióta azt hiszi mert 100-al megy az autópályán akkor nem mehet más gyorsabban és km-eken keresztül a belsőben poroszkál holott a külső üres. ilyenkor hiába villog az ember hogy elmenne nem veszi észre magát és szabálytalanságra kényszeríti a másik autós. (jobról kell előzni) tudtommal a kreszben le van az is írva, hogy kötelező jobbra tartás is.

Link to comment
Megosztás:

nemcsak te. én is az vagyok. a sok idióta azt hiszi mert 100-al megy az autópályán akkor nem mehet más gyorsabban és km-eken keresztül a belsőben poroszkál holott a külső üres. ilyenkor hiába villog az ember hogy elmenne nem veszi észre magát és szabálytalanságra kényszeríti a másik autós. (jobról kell előzni) tudtommal a kreszben le van az is írva, hogy kötelező jobbra tartás is.

Dehogynem, észreveszi, elmész mellette, és villog, meg mutogat, meg merted előzni, pedig neki terepjárója van, vagy más olyan kocsija, ami naggyá teszi...

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem, észreveszi, elmész mellette, és villog, meg mutogat, meg merted előzni, pedig neki terepjárója van, vagy más olyan kocsija, ami naggyá teszi...

én csak úgy hívom ezeket az értelmetlen nagy teljesítményű autókat :Pénisznövelő

nem értem egyébként ... amikor én ráesek valakire belső sávban nem villogok nem dudálok ...

megvárom amíg félre áll....

szerintem a kresz mindenkire vonatkozik ...

Link to comment
Megosztás:

én csak úgy hívom ezeket az értelmetlen nagy teljesítményű autókat :Pénisznövelő

nem értem egyébként ... amikor én ráesek valakire belső sávban nem villogok nem dudálok ...

megvárom amíg félre áll....

szerintem a kresz mindenkire vonatkozik ...

Igen, én is arra céloztam, de nem akartam leírni :D

Hát én a kamionokra csúnyán rávillogok ha előz... De az a legjobb, amikor azok az örültek lemennek a leállósávba, hogy elengedjék azt, aki utánuk jön, és 0.2km/h-val gyorsabb... Eszméletlen balesetveszélyes... Eddig csak egyszer volt, hogy szemem látára lekapcsolták amikor busz kamiont előzött, és a motorosrendőr észrevette (pont a felhajtónál állt, és nézegetett) a busz meg akkor előzött. Majd én is elmetem a kamion mellett, és jött a rendőr, és a román buszt szépen félretessékelte. :D

Link to comment
Megosztás:

én csak úgy hívom ezeket az értelmetlen nagy teljesítményű autókat :Pénisznövelő

nem értem egyébként ... amikor én ráesek valakire belső sávban nem villogok nem dudálok ...

megvárom amíg félre áll....

szerintem a kresz mindenkire vonatkozik ...

én sem villogok, de olyankor nálam sincs 2m a követési távolság

de szétoffoljuk a topikot

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.