Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Opelalkatresz.eu -n 11eFt-ért kínálnak valami utángyártott fényszórót. Van valakinek ilyennel tapasztalata, mennyivel rosszabb mint a Hella? Rosszabbul világít/méretproblémás/vagy csak gyorsabban besárgul?

Máshol egyébként 30-40 között láttam fényszórókat. Picit már megfakult / sárgult az enyém felső része, és nem tudom, költsek-e a cseréjére.

Utángyáriakkal két fő probléma van:valami mindig máshol van rajta, mint ahol kellene. A méret pontosség nem az erősségük. A hella után esetenként a lemezen is kellhet állítani, hogy úgy álljon, ahogy kellene. Nekem volt arteb azon minden ott volt ahol kellett, mivel nagyon rég gyári beszállító volt.

Helló!

Az elektromos tükrök utólagos beépítésével kapcsolatban viszont csak egy bejegyzést találtam, méghozzá, hogy kell egy relé (a fűtés miatt) illetve 3 vezeték behúzása jobb oldalra.

A kocsit használtan vettem, az előéletéről nem tudok sokat, annyi viszont bizonyos, hogy a tükrökhöz el van vezetve mindkét oldalon a csatlakozó, illetve a bal oldalon ott a kapcsolós kartámasz. (elektronikusan még nem néztem, van e feszkó a kapcsokon..)

A kérdéseim:

- kinek van és ha van,milyen tapasztalata utángyártott tükrökkel kapcsolatban (esetleg ha nem passzol,nem szép.. a mechanikus részek beszerelhetőek-e a manuális gyáriba?);

( INNEN néztem ki )

- hova és milyen relét kell applikálni (cikkszám)?

A válaszokat előre is köszi!

ui.: a beszerelésekről természetesen fényképes leírás készül.

üdv.!

Lecso

Utángyári tükrök helyett inkább bontott. Szerintem.

A bekötéshez javaslom szerezz be egy TIS-t és nem lesz problém. Én sajna nem tettem meg időben, le is nyúltak 2500 pénzt a bekötésért.

Link to comment
Megosztás:

Én spec szeretem az ilyesmit csinálgatni, csak akkor még nem volt kapcsolási rajzom hozzá.

szerk: a fórumot meg még hírből sem ismertem. :o

Én is így vagyok ezzel. Elolvasom, utánajárok, megcsinálom.

Világéletemben imádtam barkácsolni! :)

Nah akkor majd meglátom mivel szembesülök. :D

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a hátsó el ablakok +ülésfűtés ami piszkálja a fantáziámat. Hátsó ablak mechanika már van 2 meg kapcsik is. Hála a kamionos havernak aki némethonból hozott. Már csak az első négyes kapcs. kéne meg kábelköteg az összes ajtóba. Kérdés: kell még vmi vezérlés is, ill hogy tudok hátrakábelezni?? Vagy a B oszlopig bennt van az ablak kábele, ill a vezető oldalon ha a belső kábelt kicserélem akkor a kasznis kábelbe benne lesz a többi ami a hátsókhoz kell? Nagyon szeretnék 4 gyári el ablakot!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata ködlámpa utólagos beszereléséről? Mennyire bonyolult és költséges művelet? Ködlámpákat már 4-5ezerért is láttam a vaterán, de ugye azt be is kell szerelni.

Hol tudom a kábelt bevezetni a kapcsolóhoz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata ködlámpa utólagos beszereléséről? Mennyire bonyolult és költséges művelet? Ködlámpákat már 4-5ezerért is láttam a vaterán, de ugye azt be is kell szerelni.

Hol tudom a kábelt bevezetni a kapcsolóhoz?

Plusz egy relé kell a ködlámpákhoz. Bevezetni bárhol a tűzfalon, ahol van gumidugó.

Link to comment
Megosztás:

Plusz egy relé kell a ködlámpákhoz. Bevezetni bárhol a tűzfalon, ahol van gumidugó.

Plusz gondolom kell egy kapcsoló is hozzá, mivel most csak ködfényzáras kapcsolóm van.

Közben azt olvastam valahol, hogy minden G astrában benne van előre a vezeték. Csak meg kell keresni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a hátsó el ablakok +ülésfűtés ami piszkálja a fantáziámat. Hátsó ablak mechanika már van 2 meg kapcsik is. Hála a kamionos havernak aki némethonból hozott. Már csak az első négyes kapcs. kéne meg kábelköteg az összes ajtóba. Kérdés: kell még vmi vezérlés is, ill hogy tudok hátrakábelezni?? Vagy a B oszlopig bennt van az ablak kábele, ill a vezető oldalon ha a belső kábelt kicserélem akkor a kasznis kábelbe benne lesz a többi ami a hátsókhoz kell? Nagyon szeretnék 4 gyári el ablakot!!!

ezeken már túl vagyok

kell a bal első ajtóba olyan köteg amiben benne vannak a hátsó kábelei vagy felbővíteni ami van

hátsó két ajtóba is u ez a helyzet

vezérlést a motorok végzik és a kpzár vezérlő ezekhez nem kell hozzányúlni

b oszlopból húzd ki azt a gumi átvezetőt ami az ajtóba megy ha van benne vastag barna és piros vezeték akkor gond nélkül beépíthető ez a kaszni kábelkorbácsához tartozik

ha ezek nincsenek meg piros és barna vezeték

könnyebb korbácsot cserélni a beltérben (szerintem)

akkor vehetsz olyat amiben hátsó világítás, oldallégzsák, ülésfűtés és hátsó e ablakok kábelei benne vannak

és akkor ezek beépítése nem kicsit egyszerűbb.

ha bővíteni akarod a jelenlegi gyári csatlakozókat vaterán vannak bontottak abból pótolhatod a hiányzó pineket

Link to comment
Megosztás:

Plusz gondolom kell egy kapcsoló is hozzá, mivel most csak ködfényzáras kapcsolóm van.

Közben azt olvastam valahol, hogy minden G astrában benne van előre a vezeték. Csak meg kell keresni.

gyárit vegyél, mert az utángyártott párásodik

a vezeték a kapcsoló és a tűzfal között biztos bent van, de onnantól nem mindben

a lökös kivágásánál óvatosan, hogy szép legyen :o

Link to comment
Megosztás:

Plusz gondolom kell egy kapcsoló is hozzá, mivel most csak ködfényzáras kapcsolóm van.

Közben azt olvastam valahol, hogy minden G astrában benne van előre a vezeték. Csak meg kell keresni.

Hát a kapcsoló alap. Van aki ráköti a hátsó ködlámpára az elsőt, de az menjen maga előtt elsőként, vagy maga mögött utolsóként és ...

Kábel, ahogy törvényenkívüli írta, tűzfalig megvan, utána volt akinek még a csatlakozó is ott lógott a lökösnél, nekem pl 0 vezeték volt meg. (csatlakozó sem árt a lámpicskukhoz) Nekem arteb ködlámpa van bent, semmi bajom vele (nem is párásodik), ugyanott van az állítója, mint a hellának. Annyi esztétikai baja van, hogy az egyik oldalon az ARTEB feliratból csak RTE látszik, a többi már kikopott mintából. :o Többet is megnéztünk, mind olyan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astra G-ben a kormányon a bal dudánál kirepedt a légzsák borítása. Tudtok ajánlani szervizt, ahol minőségileg rendben ki tudják javítani?

Bőröztessem vagy inkább bontóból cserét ajánlotok.

Köszönöm!

Szia!

Volt már erről szó korábban, van egy pesti cég, aki szépen meg tudja csinálni, és azt írják, hogy Szolnokon is van emberük. Az talán közelebb van hozzád.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astra G-ben a kormányon a bal dudánál kirepedt a légzsák borítása. Tudtok ajánlani szervizt, ahol minőségileg rendben ki tudják javítani?

Bőröztessem vagy inkább bontóból cserét ajánlotok.

Köszönöm!

nekem nem a dudánál hanem pont a légzsák perforációja repedt meg , elkopott a bal felső csücske

Hány kilométernél ill. hány a kocsi hány éves korában szakadt ki?

Csak,hogy a G Astra vásárlók tudjanak mihez vetni!

Link to comment
Megosztás:

Hány kilométernél ill. hány a kocsi hány éves korában szakadt ki?

Csak,hogy a G Astra vásárlók tudjanak mihez vetni!

a kocsi 10éves idén

de a légzsák nem tudom mikori az előző tulaj törve hozta kintről

így legrosszabb esetben 12 éves mint a széria

a duda le van javítva rajta

de olyan precizitással hogy csak tavaly jöttem rá hogy nem gyári amikor először láttam a fórumon hogy valakinek hogy néz ki javítva

szerintem a légzsák előlapjával lett kijavítva

Link to comment
Megosztás:

Hali! Segítsetek nekem. Ma vettem észre hogy a világítás kapcsolóm alatti tekerők (fényszóró magasság+műszerfal fényerő) nem világítanak. Ennek a megvilágítása izzós vagy ledes? Azt tudom hogy a világítás kapcsoló az ledes. De hogy alatta milyen azt nem tom+ még az is légyszi mondjátok el hogy kell kiszerelni a kapcsoló egységet. Holnap szeretném megoldani mert egész héten ennyi a szabadidőm. Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali! Segítsetek nekem. Ma vettem észre hogy a világítás kapcsolóm alatti tekerők (fényszóró magasság+műszerfal fényerő) nem világítanak. Ennek a megvilágítása izzós vagy ledes? Azt tudom hogy a világítás kapcsoló az ledes. De hogy alatta milyen azt nem tom+ még az is légyszi mondjátok el hogy kell kiszerelni a kapcsoló egységet. Holnap szeretném megoldani mert egész héten ennyi a szabadidőm. Előre is köszi!

kiszedni úgy kell, hogy

- kihúzod a tompított tekerőt magad felé

- alulról a lyukon feldugsz neki valamit, és húzod magad felé a tekerőt. Tekerő lejön

- jobb,bal oldalt van egy egy rugó, amit csavarhúzóval kiakasztasz. Képzelj el két laprugót, oldalról betolod a csavarhúzót, majd magad fele meghúzod.

- aztán magad fele, kifelé kell húzni az egész egységet.

Remélem nagyon nem késtem el a válasszal. Még van 4 óra 40 perc a mából :o

Link to comment
Megosztás:

kiszedni úgy kell, hogy

- kihúzod a tompított tekerőt magad felé

- alulról a lyukon feldugsz neki valamit, és húzod magad felé a tekerőt. Tekerő lejön

- jobb,bal oldalt van egy egy rugó, amit csavarhúzóval kiakasztasz. Képzelj el két laprugót, oldalról betolod a csavarhúzót, majd magad fele meghúzod.

- aztán magad fele, kifelé kell húzni az egész egységet.

Remélem nagyon nem késtem el a válasszal. Még van 4 óra 40 perc a mából :o

Hali! Köszi a tippet! Sikerült is kiszerelni de sajna olyan egy furcsa izzó van benne hogy ilyent még életembe nem láttam. Gondolom márkaszervízbe lehet csak kapni horror áron. Valaki vett már ilyen izzót. Hihetetlen hogy milyen konstrukció ez fele ledes fel izzós igen bosszantó! Miért nem lehet teljesen ledes.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Köszi a tippet! Sikerült is kiszerelni de sajna olyan egy furcsa izzó van benne hogy ilyent még életembe nem láttam. Gondolom márkaszervízbe lehet csak kapni horror áron. Valaki vett már ilyen izzót. Hihetetlen hogy milyen konstrukció ez fele ledes fel izzós igen bosszantó! Miért nem lehet teljesen ledes.

Ledesítsd! :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy elektromos témájú kérdésem lenne!

Tegnap óta nem ad áramot a szivargyújtó. Szerintetek mi lehet a baj? Talán kiment a szivargyújtó biztosítéka? Ha a biztosíték a probléma akkor milyet vegyek, illetve melyik biztosítékot kell cserélnem? (Astra G; 2004; 1,6; 16 V; sedan)

A válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv: Matula

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy elektromos témájú kérdésem lenne!

Tegnap óta nem ad áramot a szivargyújtó. Szerintetek mi lehet a baj? Talán kiment a szivargyújtó biztosítéka? Ha a biztosíték a probléma akkor milyet vegyek, illetve melyik biztosítékot kell cserélnem? (Astra G; 2004; 1,6; 16 V; sedan)

A válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv: Matula

Szia!

Az így csináld szerint a 36-os biztosíték tartozik a szivargyújtóhoz és 20A-es. A 63. oldalon van egyébként, márha megvan Neked a könyv...

Link to comment
Megosztás:

na ma beszívtam megint. zsiványul bekötöttem az intervallum szabályzós kart és nem működik belőle csak a három felső állás pont

ráadásul már jó rég vette bontóstól

vehetek másikat

kicsit másképpen oldottam meg a problémát, mielőtt csak nagy szívások árán lehetne vissza állítani a dolgokat

a biztosítéktáblát nem kel leszedni és mögötte nem kell elvágni a kábeleket

testet meg lehet ugyan úgy a biztitábláról szerezni

http://kepfeltoltes.hu/view/101101/K_p025_...ltoltes.hu_.jpg

a képen látható hogy jobboldalt bekeretezett pin fogadók ugyan azok amiket elvágtak a kollégák XI. (11). hely

DIESEL

a X. (10). helyen vannak pin fogadók csak az én kocsimban nincs relé (nem tudom mi hiányzik onnan)

de a közelebbi fogadóban testkábel rejtezik innen egyszerű rákötni a relére

Benzin

VII. (8)helyen vannak test helyek ez talán látszik is két hely van megjelölve pontosan nem tudom melyik lehet a nyerő

mindkettőbe barna kábel megy próbálni kell majd

http://kepfeltoltes.hu/view/101101/K_p020_...ltoltes.hu_.jpg

ezen a képen látható hogy a relé fektetve pont elfér és simán visszaszerelhető a kis tároló

én így oldottam meg a rákötést a kar csatijára

http://kepfeltoltes.hu/view/101101/6269332...ltoltes.hu_.jpg

figyelem a sárga fekete (9. hely) vezetéket amit elcsíptek tegyetek rá sarut ha bármi történik a relével összetudjátok dugni újra

és így a régi sima relével újra működni fog

http://kepfeltoltes.hu/view/101101/1086751...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/101101/1175634...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/101101/K_p027_...ltoltes.hu_.jpg

ja és mielőtt kapok a fejemre ,mert lehet hogy kevésbé esztétikus módszert találtam de szerintem inkább így mint mindent szétvagdalni

amúgy az alap leírás amit a gyík ban találni az a mérvadó a két kábel bekötését így is meg kell csinálni

fekete piros bekötése és a kapcsolótól a relé kis lábáig menő vezetéket.

a felhasznált anyagokat itthon találtam ezért nem a legszebb megoldások de a célnak megfelelnek. :o

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.