Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

fényszórómosót hogyan lehet beleépíteni? sok vele a macera? mennyi pénz? honnan lehet beszerezni hozzá a cuccot? csak gyári érdekel, utólagos nem! köszi a segítséget.

Ha érdekel, segíthetek benne, én már megcsináltam. A következő dolgok kellenek hozzá:

1x szélvédő-és fényszórómosó tartály (4 liter) 14 52 528 GM 90589333

1x magasnyomású szivattyú 14 52 104 GM 90508709

1x tömítés szivattyúhoz 14 52 200 GM 90053056

1x szűrő szivattyúhoz 14 52 578 GM 90347698

2x tartórugó fényszórómosó fúvóka 14 52 869 GM 90508376

1x szabályzószelep 14 52 667 GM 90507652

3x összekötő cső (tartály-szelep-fúvókák) 8mm-es üzemanyagcső

5x bilincs a csövekhez 14 52 877 GM 9133347

1x fúvóka jobb 14 52 750 GM 90597330

1x fúvóka bal 14 52 751 GM 90597329

1x időrelé a szivattyúhoz

1x időrelé foglalat + saruk

Vezetéket, sarukat, relét tudok hozzá, ha érdekel. A tartály 6e Ft körül van, ha jól tudom. Nagynyomású szivattyú szokott lenni a vaterán 5 ezer körül. Amúgy a B Vectra fúvókáit is tök jól fel lehet fúrni a lökősre (ilyet nagyobb eséllyel lehet szerezni bontottan). Nem olyan vészesen nagy meló berakni, inkább a vezetékezés a macerásabb.

Link to comment
Megosztás:

Ha érdekel, segíthetek benne, én már megcsináltam. A következő dolgok kellenek hozzá:

1x szélvédő-és fényszórómosó tartály (4 liter) 14 52 528 GM 90589333

1x magasnyomású szivattyú 14 52 104 GM 90508709

1x tömítés szivattyúhoz 14 52 200 GM 90053056

1x szűrő szivattyúhoz 14 52 578 GM 90347698

2x tartórugó fényszórómosó fúvóka 14 52 869 GM 90508376

1x szabályzószelep 14 52 667 GM 90507652

3x összekötő cső (tartály-szelep-fúvókák) 8mm-es üzemanyagcső

5x bilincs a csövekhez 14 52 877 GM 9133347

1x fúvóka jobb 14 52 750 GM 90597330

1x fúvóka bal 14 52 751 GM 90597329

1x időrelé a szivattyúhoz

1x időrelé foglalat + saruk

Vezetéket, sarukat, relét tudok hozzá, ha érdekel. A tartály 6e Ft körül van, ha jól tudom. Nagynyomású szivattyú szokott lenni a vaterán 5 ezer körül. Amúgy a B Vectra fúvókáit is tök jól fel lehet fúrni a lökősre (ilyet nagyobb eséllyel lehet szerezni bontottan). Nem olyan vészesen nagy meló berakni, inkább a vezetékezés a macerásabb.

1x szűrő szivattyúhoz 14 52 578 GM 90347698

ezt magyarázd el....nekem is leküldték hozzá, erre kiderült, hogy ez nem más, mint a sima szélvédő mosó szivattyú tömítése, csak azon szűrő is van...ugyanis ezt sehogy nem lehet erre a szivattyúra felrakni...nekem nem kellett semmit vezetékelni, benne volt gyárilag foglalatostól (a főbizti tábla melletti relé dobozban)...becsövezni kellett szivattyú, fúvókák és tartály a helyére, relét berak(de spec relé...ez sajnos ennyibe kerül ezt meg kell venni...) és megy is minden...

Én is ajnos elég sokat járok olyan helyen ahol az előtted menő felszórja az anyagot...amióta felszereltem nem kell fényszórót sikálnom, megállnom, hogy lássak is valamit...de az is tuti, hogy a mosó folyadékot úgy locsolja mintha ingyen adnák :) (insignia fúvókák+fényszóró mosó :D )

Link to comment
Megosztás:

1x szűrő szivattyúhoz 14 52 578 GM 90347698

ezt magyarázd el....nekem is leküldték hozzá, erre kiderült, hogy ez nem más, mint a sima szélvédő mosó szivattyú tömítése, csak azon szűrő is van...ugyanis ezt sehogy nem lehet erre a szivattyúra felrakni...nekem nem kellett semmit vezetékelni, benne volt gyárilag foglalatostól (a főbizti tábla melletti relé dobozban)...becsövezni kellett szivattyú, fúvókák és tartály a helyére, relét berak(de spec relé...ez sajnos ennyibe kerül ezt meg kell venni...) és megy is minden...

Én is ajnos elég sokat járok olyan helyen ahol az előtted menő felszórja az anyagot...amióta felszereltem nem kell fényszórót sikálnom, megállnom, hogy lássak is valamit...de az is tuti, hogy a mosó folyadékot úgy locsolja mintha ingyen adnák :) (insignia fúvókák+fényszóró mosó :D )

köszi a segítséget, szerintem februárban beépítésre kerül

Link to comment
Megosztás:

1x szűrő szivattyúhoz 14 52 578 GM 90347698

ezt magyarázd el....nekem is leküldték hozzá, erre kiderült, hogy ez nem más, mint a sima szélvédő mosó szivattyú tömítése, csak azon szűrő is van...ugyanis ezt sehogy nem lehet erre a szivattyúra felrakni...nekem nem kellett semmit vezetékelni, benne volt gyárilag foglalatostól (a főbizti tábla melletti relé dobozban)...becsövezni kellett szivattyú, fúvókák és tartály a helyére, relét berak(de spec relé...ez sajnos ennyibe kerül ezt meg kell venni...) és megy is minden...

Én is ajnos elég sokat járok olyan helyen ahol az előtted menő felszórja az anyagot...amióta felszereltem nem kell fényszórót sikálnom, megállnom, hogy lássak is valamit...de az is tuti, hogy a mosó folyadékot úgy locsolja mintha ingyen adnák :) (insignia fúvókák+fényszóró mosó :D )

A szűrőre nem tudok mit mondani, én bontottan vettem egy komplett B Vectra mosó szetett és a tartályon kívül minden okés volt. Úgyhogy passz.

Én a 0-ról építettem meg az egész xenonrendszert, mivel az autóm classic II, egy darab felesleges huzal nem volt benne... Én is a relé dobozban helyeztem el a cuccot. Nekem 25-ből kijött az egész. Szerintem ha mindenből újat vesz az ember, akkor 60 alatt nem nagyon áll meg a mutatvány.

Link to comment
Megosztás:

hy hol a koptató az elejéről?

leszedted?

Az y17dt-n 100A -os van gyárilag...Nekem is van minden földi jó (ülésfűtés, digit, tükörfűtés, ködlámpa stb..)

Miért kevés a 100A ?

Inkább határeset. nekem már kettő ment szét, mindkétszer a fesszab. Az első besz@rt (pulzáltak a lámpák) majd javítottuk. Az utángyártott fesszab pedig kigyulladt nyáron (klímakuplung, venti, világítás. mindez alapjáraton) Ezek kőkemény Amperek. Nem bírta a hőterhelést szegénykém. (megmondták előre, hogy sz@r anyag........beigazolódott)

Sajnos a tűz miatt a forgórészen megolvadt a lakk..............vettem komplett másikat.

wazee alig tudtuk eloltani, ha nem lakott terület akkor kiégek az biztos. Nem volt nálam egy 10-es kulcs, hogy áramtalanítsak. Mire lett addigra keményen begerjedt. Akkor pedig vízért kellett szaladni. A víz pedig nem igazán folyik be mindenhova. Szerencsére a kábelköteg nem kapott.

...........de mindkét esetben a feszab volt a baj. A generátor még éppen elégséges.

A generátor akkor nem elég, ha nem képes tartani alapjáraton a min 13,5-14V-ot

Most tökéletes

Link to comment
Megosztás:

A mocskot, amit az előtted haladó felver szépen leviszi. Amúgy én is csak a xenon miatt építettem be.

Hát ha ilyen fos az idő akkor szinte mindig felveri, akkor egy 20 literes tartály se lenne elég. :D

Láttam már ilyet más autókon, csak kicsit necces nekem ez a spriccelős történet, nem vagyok biztos abba, hogy ez annyira tutira leviszi a lámpatestről a retket. Amit egy OFF Lada Niva ON láttam, amin még ablaktörlő is volt na az tuti lehúzza róla. Egy időbe láttam nyugati kocsikon is, de valahogy elmaradt.......

Annak a vízsugárnak igen igen erősnek kell lenni ahhoz, hogy levigye a retket. ( Mondjuk 60 eFt-ér lemosom inkább kézzel:) )

Link to comment
Megosztás:

Hát ha ilyen fos az idő akkor szinte mindig felveri, akkor egy 20 literes tartály se lenne elég. :D

Láttam már ilyet más autókon, csak kicsit necces nekem ez a spriccelős történet, nem vagyok biztos abba, hogy ez annyira tutira leviszi a lámpatestről a retket. Amit egy OFF Lada Niva ON láttam, amin még ablaktörlő is volt na az tuti lehúzza róla. Egy időbe láttam nyugati kocsikon is, de valahogy elmaradt.......

Annak a vízsugárnak igen igen erősnek kell lenni ahhoz, hogy levigye a retket. ( Mondjuk 60 eFt-ér lemosom inkább kézzel:) )

Hidd el, elég jól leviszi. Minden mosásnál csak kb. 1,5-2 s-ig működik, különben igen hamar elfogyna a víz. Elég nagy nyomással működik...

Amúgy én is csak a xenon miatt raktam be, másképp eszembe sem jutott volna ilyesmi :)

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, elég jól leviszi. Minden mosásnál csak kb. 1,5-2 s-ig működik, különben igen hamar elfogyna a víz. Elég nagy nyomással működik...

Amúgy én is csak a xenon miatt raktam be, másképp eszembe sem jutott volna ilyesmi :D

2 közeli ismerősömnek is van, gyári xenon-os sharan-on ........hát hogy is mondjam, nem a szívük csücske. Zabálja a vizet, mert nagy nyomáson kis lyukon is sok kijön. Autómosás alkalmával a fekete retket egy magasnyomású mosó sem viszi le, csak a forróvizes.

persze, ha valaki olcsón hozzájut, vagy kell neki........ miért ne :-)) jobb mint ha a kocsmába hordja a pénzét

Link to comment
Megosztás:

Amúgy én is csak a xenon miatt építettem be.

Igen sokan vannak így, hogy fényszóró mosót építenek be, mert xenont rakott a kocsiba. Munkatársam is sokat gondolkodott a dolgon, beépítette majd vissza az egész. Egyszer mesélt egy esetet. Haverja Zengőnél dolgozik. A céges kocsival mentek valahová és munkatársam szóba hozta a xenon dolgot. Erre a haverja megált, kiszáltak majd kérdezte a céges kocsira utalva hogy ez milyen világítás? Haver mondta, hogy xenon. Erre a másik kérdés és hol a fényszórómosó? Egy Merci volt a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem lenne egy nagy kérésem már tavaj olvastam hogy 1,4 astra g be lehet tempomatot rakatni valahol pesten ja nekem z14xep-s a motorcodom és itt a bökkenő mert azt is olvastam hogy nincs a kocsimban semmi vagyis nincsenek meg a kábelek meg a kapcsolok és ráadásul még a motor elektronikája se tudja csak ha átprogramozzák. Ennek ellenére én mégis megpróbálkoznék vele. Ha valaki tud konkrét címet vagy infót adni kérem tegye meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem lenne egy nagy kérésem már tavaj olvastam hogy 1,4 astra g be lehet tempomatot rakatni valahol pesten ja nekem z14xep-s a motorcodom és itt a bökkenő mert azt is olvastam hogy nincs a kocsimban semmi vagyis nincsenek meg a kábelek meg a kapcsolok és ráadásul még a motor elektronikája se tudja csak ha átprogramozzák. Ennek ellenére én mégis megpróbálkoznék vele. Ha valaki tud konkrét címet vagy infót adni kérem tegye meg.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._190595294.html

Ő vállalja a beszerelést,és ad mindent hozzá-

Link to comment
Megosztás:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._190595294.html

Ő vállalja a beszerelést,és ad mindent hozzá-

Most nem azért de nem tűnik nagyon hozzáértőnek. Én sem tartom magam annak, de azt még én is tudom hogy:

1., nincs minden autóba bekábelezve a tempomat, van jónéhány amibe komplett be kell vezetékezni, de olyan is akad ahol elég csak a kuplung/fékkapcsolót megvenni, a többi megvan gyárilag.

2., a fentebbi linken a kérdező egy X16XEL "tempomatosítása" felől érdeklődött, és ez a motor még nem elektromos gázos hanem bowden állítja a fojtószelepet (a bowden másik vége meg a lábaddal van összekötve a gázpedálon keresztül), tehát ennél a tempomathoz kell egy motor is ami a bowdent húzkodja, ellenben valszeg nem kell felprogramozni a motorvezérlőt.

Mindezek fényében tempomat-ügyben én inkább Wessz-t ajánlanám, sztem több ilyet szerelt már mint itt az összes fórumozó együtt...

Link to comment
Megosztás:

Most nem azért de nem tűnik nagyon hozzáértőnek. Én sem tartom magam annak, de azt még én is tudom hogy:

1., nincs minden autóba bekábelezve a tempomat, van jónéhány amibe komplett be kell vezetékezni, de olyan is akad ahol elég csak a kuplung/fékkapcsolót megvenni, a többi megvan gyárilag.

2., a fentebbi linken a kérdező egy X16XEL "tempomatosítása" felől érdeklődött, és ez a motor még nem elektromos gázos hanem bowden állítja a fojtószelepet (a bowden másik vége meg a lábaddal van összekötve a gázpedálon keresztül), tehát ennél a tempomathoz kell egy motor is ami a bowdent húzkodja, ellenben valszeg nem kell felprogramozni a motorvezérlőt.

Mindezek fényében tempomat-ügyben én inkább Wessz-t ajánlanám, sztem több ilyet szerelt már mint itt az összes fórumozó együtt...

Én csak azt néztem amit írt,nem tudom a pontos részletet,bocsi!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.