Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

csak gyújtáson ég

piros állandó + aksiról

fekete kábel a gyújtás +

barna test - innentől a bekötés nem lehet gond

Köszi a választ, de lehet, hogy a can-bus miatt máshogy működik!

Nem akarom másik helyre is beírni, mert még megszólnak érte, ezért itt folytatom. Esetleg megnézné nekem egy can-busos autós is? Vagy esetleg akinek van TIS 2000-je, és eligazodik rajta, a kapcsolási rajzot, hogy melyik szálakat érdemes megcsapolni? Mert én úgy veszem ki a rajzból, hogy a beltéri lámpák (olvasó, a lábtér, a csomagtér és a kesztyűtartó) ugyanarra a biztire vannak kötve, és a kesztyűtartó közvetlenül földelve. Tehát, ha a lábtér lámpa pozitívját megcsapolom és kap egy közvetlen földelést az úgy jó lehet? Más alternatív javaslatot is szívesen veszek.

Kicsit hosszúra sikeredett.

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Rossz idő volt, unatkoztam, úgyhogy bekerült végre ez is:

Egy rádió beszerelőkeretbe lett az egész belerakva, és úgy került bele az alsó rakodópolc helyén levő szintén 1DIN méretű helyre.

Egyelőre tetszik, bár ha pohár is van a pohártartó részében, akkor váltáskor lesznek még helyhiányból adódó problémák úgy látom:

Nagyon helyre kis gép, egyszer élőben is megnézném... :)

Link to comment
Megosztás:

nekem 2003-as z16xe és nem volt vezetékelve. mindent ki kellett vezetékelni. milyen felszereltségű az autó?

Comfort felszereltségű,abban szerinted van?Sajna még nem volt időm megnézni,de a képes segítséget köszönöm!

Még egy-két kérdésem lenne:Az EGR szelepet akarom kivezérelni,hogy a szelepszárat lepucoljam!Arról van rajzom,hogy pozitívot,negatívot hova kössem,de:

1.Milyen kábel lenne jó?

2.Ha kinyitott és leveszem a kábelt visszahúzza magát,vagy míg pucolom áram alatt kell tartani?

Előre is köszönöm!

(Húú már sok mindenben kaptam itt segítséget ezalatt a rövid idő alatt,mióta ide reggeltem! :) Nem lesz valamikor egy opelos találkozó ahol az itt lévő sűrű fórumozók fent vannak?Szívesen megnéznék pár pipec G Astrát és én is szívesen megmutatnám az enyém,bár még készülőben van a csinosítása)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ha ilyen csatit találtam, de a kuplungnál nincs kapcsoló, akkor mi a teendő tovább?

Akkor meg kell keresni a kuplungkapcsolóra menő vezetéket valahol a lábtérben, ez is egy szabad csati lesz, pontosan nem tudom már hogy milyen, de ha jól emlékszem nagyobb mint emez volt a kormány mögött. Nekem ez a csati az A oszlop felől jövő vezetékkötegben volt, jól fel kellett nyúlni hogy elérjem. Ha ez is megvan akkor meg kell venni a kuplungkapcsolót meg a tempomatos indexkart, beszerelni, felprogramozni és kész is.

Szerk.:

Találtam képet a kuplungkapcsolóra menő csatlakozóról is, ilyet keress:

bild-14558.jpg

Link to comment
Megosztás:

Akkor meg kell keresni a kuplungkapcsolóra menő vezetéket valahol a lábtérben, ez is egy szabad csati lesz, pontosan nem tudom már hogy milyen, de ha jól emlékszem nagyobb mint emez volt a kormány mögött. Nekem ez a csati az A oszlop felől jövő vezetékkötegben volt, jól fel kellett nyúlni hogy elérjem. Ha ez is megvan akkor meg kell venni a kuplungkapcsolót meg a tempomatos indexkart, beszerelni, felprogramozni és kész is.

Szerk.:

Találtam képet a kuplungkapcsolóra menő csatlakozóról is, ilyet keress:

Mindegyik GAstrában ilyen a kuplungkapcs csatlakozó, mindegy, hogy bovdenes, v elektromos a gázpedál? Mert ezzel én is találkoztam, az indexkarkapcs csatlakozóját szintén megtaláltam, a fékpedálé adott. A húzómotorra dugandó 10PIN-es csatlakozót viszont sehol nem találom... X motorkódhoz kell a húzómotor. Fecó cartársnak is! :) Valamint a sebességjelet honnan veszi?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt szerencsém 400km-t levezetni két kartámaszos, könyöklős autóban, így rájöttem nekem is kell. Visszaolvastam a fórumon, de régi bejegyzéseket találtam.

Kérdés, hogy akinek van, az milyen fajtát használ? Mit ajánlotok? Mindenképpen hátrahajthatósat, és tárolósat szeretnék.

Ezt néztem ki első körben: http://www.riderauto.hu/large.php?fac=%&am...mp;rownum=23192

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Na tegnap bekerült a xenon :) egyenlőre mosó nélkül, de nagyon csecse. (mosó csak azért nincs, mert a mosófejek nem voltak jók) de van tartály 2 szivattyú meg minden.

ehhez is kapcsolódna a kérdésem: nem tud valaki valami épkézláb bontót kom.esztergom megyében?. A pestiek nem nagyon voltak jók és a monori erdőnél lévő nagy bontóban sem volt se zafira, se astra, se vectra c mosófej. (elég fura)

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt szerencsém 400km-t levezetni két kartámaszos, könyöklős autóban, így rájöttem nekem is kell. Visszaolvastam a fórumon, de régi bejegyzéseket találtam.

Kérdés, hogy akinek van, az milyen fajtát használ? Mit ajánlotok? Mindenképpen hátrahajthatósat, és tárolósat szeretnék.

Ezt néztem ki első körben: http://www.riderauto.hu/large.php?fac=%&am...mp;rownum=23192

Köszi!

Szia!

Még annó én is nézegettem, de aztán nem vettem kartámaszt. Én ezzel szemeztem: Kartámasz

most van egy ilyen is:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1468221707.html

Link to comment
Megosztás:

Akkor meg kell keresni a kuplungkapcsolóra menő vezetéket valahol a lábtérben, ez is egy szabad csati lesz, pontosan nem tudom már hogy milyen, de ha jól emlékszem nagyobb mint emez volt a kormány mögött. Nekem ez a csati az A oszlop felől jövő vezetékkötegben volt, jól fel kellett nyúlni hogy elérjem. Ha ez is megvan akkor meg kell venni a kuplungkapcsolót meg a tempomatos indexkart, beszerelni, felprogramozni és kész is.

Szerk.:

Találtam képet a kuplungkapcsolóra menő csatlakozóról is, ilyet keress:

Még egy kérdés ha bowdenes a gázpedál, akkor is ennyi az egész? (x14xe)

Link to comment
Megosztás:

Nemnem, ha bowdenes a gáz az autóban és nem elektromos, akkor kell egy motor is ami a bowdent húzkodja, viszont ilyenkor mintha nem kéne programozni Tech2-vel nekem úgy rémlik... bár bowdenes tempomathoz még csak Calibrában volt szerencsém. :)

Korábban elfelejtettem hogy a fékpedálnál levő kapcsolót is meg kell nézni, ha 4 vezetékes akkor jó, de ha csak 2 vezeték megy rá, akkor cserélni kell azt is 4vezetékesre.

@Alex75:

A sebességjelet az ECU-tól veszi a tempomat, az ECU meg ugye az ABS-től, tehát ABS nélküli autóba eleve kizárt a beszerelése.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt szerencsém 400km-t levezetni két kartámaszos, könyöklős autóban, így rájöttem nekem is kell. Visszaolvastam a fórumon, de régi bejegyzéseket találtam.

Kérdés, hogy akinek van, az milyen fajtát használ? Mit ajánlotok? Mindenképpen hátrahajthatósat, és tárolósat szeretnék.

Ezt néztem ki első körben: http://www.riderauto.hu/large.php?fac=%&am...mp;rownum=23192

Köszi!

Ha Kalocsán jársz megmutatom. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Még annó én is nézegettem, de aztán nem vettem kartámaszt. Én ezzel szemeztem: Kartámasz

most van egy ilyen is:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1468221707.html

Én 4e Ft-ért vettem még a homasitában, nem nagy szám, de már 3 éve bírja. Semmi csicsa, sima fekete...univezálisan lehet rögzíteni, nekem oldalanként 2-2 csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém akkor valami földönkivűli Astra! :)

99-es X16XEL ,ABS nélküli(sajnos),de tempomatom van(gyári)!

Hát pedig a tempomatnak kell sebességjel... :D

Rosszul fogalmaztam korábban: nem ABS kell, csak ABS érzékelővel ellátott kerékagy.

Eszembe jutott apám Corsája: abban sincs ABS, de az egyik első kerékagy mégis ABS-es a sebességjel miatt.

Link to comment
Megosztás:

Nemnem, ha bowdenes a gáz az autóban és nem elektromos, akkor kell egy motor is ami a bowdent húzkodja, viszont ilyenkor mintha nem kéne programozni Tech2-vel nekem úgy rémlik... bár bowdenes tempomathoz még csak Calibrában volt szerencsém. :)

Korábban elfelejtettem hogy a fékpedálnál levő kapcsolót is meg kell nézni, ha 4 vezetékes akkor jó, de ha csak 2 vezeték megy rá, akkor cserélni kell azt is 4vezetékesre.

@Alex75:

A sebességjelet az ECU-tól veszi a tempomat, az ECU meg ugye az ABS-től, tehát ABS nélküli autóba eleve kizárt a beszerelése.

Az abs nem gond... :D

Link to comment
Megosztás:

Hát pedig a tempomatnak kell sebességjel... :D

Rosszul fogalmaztam korábban: nem ABS kell, csak ABS érzékelővel ellátott kerékagy.

Eszembe jutott apám Corsája: abban sincs ABS, de az egyik első kerékagy mégis ABS-es a sebességjel miatt.

A kuplungpedál kapcsolójáról tudnál feltenni képet? Megköszönném... :)

Link to comment
Megosztás:

Comfort felszereltségű,abban szerinted van?Sajna még nem volt időm megnézni,de a képes segítséget köszönöm!

Még egy-két kérdésem lenne:Az EGR szelepet akarom kivezérelni,hogy a szelepszárat lepucoljam!Arról van rajzom,hogy pozitívot,negatívot hova kössem,de:

1.Milyen kábel lenne jó?

2.Ha kinyitott és leveszem a kábelt visszahúzza magát,vagy míg pucolom áram alatt kell tartani?

Előre is köszönöm!

(Húú már sok mindenben kaptam itt segítséget ezalatt a rövid idő alatt,mióta ide reggeltem! :) Nem lesz valamikor egy opelos találkozó ahol az itt lévő sűrű fórumozók fent vannak?Szívesen megnéznék pár pipec G Astrát és én is szívesen megmutatnám az enyém,bár még készülőben van a csinosítása)

szerintem abban nincs, mert "alacsony" felszereltségű. azt mondta a szerelő hogy az astra g-ben a dízelekben és magas felszereltségűekben be van vezetékelve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.