Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok,

Erre tudtok nekem valami kis infót mondani?

http://www.opelforum...920#entry920858

Köszi.

Szia!

A járműsebesség szerintem nem relé, hanem az lesz az a bizonyos signal converter modul ami az ABS nélküli autókban a bal-első kerék ABS jeladójának jeléből sebességjelet csinál. Az ABS-esekben nincs ilyen, mert azokban az ABS elektronika adja a sebességjelet.

A transmitter nem ugrik be, pedig szerintem már néztem, majd ha a műhelyes gépemnél leszek megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A járműsebesség szerintem nem relé, hanem az lesz az a bizonyos signal converter modul ami az ABS nélküli autókban a bal-első kerék ABS jeladójának jeléből sebességjelet csinál. Az ABS-esekben nincs ilyen, mert azokban az ABS elektronika adja a sebességjelet.

A transmitter nem ugrik be, pedig szerintem már néztem, majd ha a műhelyes gépemnél leszek megnézem.

Köszönöm, már legalább ennyivel is többet tudok az autómról! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Megkésve kissé, de utólag boldog karácsonyt, előre meg szebb és jobb újesztendőt mindannyitoknak!

Nem rémlik, hogy volt-e már szó róla, hogy milyen adatot lehet lehívni a km-számlálón, ha a következő dolgokat csinálom:

- napi km számláló lenullázva;

- gyújtás ráad, de motor nem jár;

- a napi számláló/óra váltógombját napi számláló módban hosszabban benyomom, de nem állítom át óra üzemmódra.

Ekkor, nálam a következő adat jelenik meg:

34,2

15835

Az előző tankolásnál is ugyanez jelent meg, tehát az értékek nem változtak az elmúlt 370 km alatt.

Valamiféle szervíz intervallum lehet?

A vas egy Z16XE 2000(??)-ből, vagy ki tudja...

Válaszotokat köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ma volt egy kis időm és bele bújtam az autómba. Az itt szerzett tapasztalatokat próbáltam kamatoztatni. Arra jutottam hogy bár a rajzon megadott relé kapcsolja az első ködlámpát mégsem jelzi vissza a műszerfalon. Ez egy későbbi projekt lesz hogy kiszedjem a műszerfalat lehet nincs benne izzó ott.

DE a lényeg. Birizgálja a csőröm ez a tempomat téma. Megnéztem és csodák csodája még a kapcsolók is a helyükön vannak a pedáloknál. Akkor ha veszek egy bajusz kapcsolót létezik hogy csak engedélyeztetni kell a funkciót és működik is ,vagy az ECU-ba semmi kép nincs bekötve? Esetleg ilyen esetben ha bent vannak a kapcsolók a helyükön akkor hol kell a vezetékek végét keresni?

Link to comment
Megosztás:

valszeg csak bajusz kapcsoló és engedélyezés ;)

Túl szép lenne ha igaz lenne de hát egy próbát megér. Bajusz kapcsoló így is úgy is kell és haössze jön akkor királyság van. :D

Kiszereltem a helyzetjelző tompított kapcsoló tömből azt a kis foglalatos izzót. Olyan kell a műszerfalba a ködlámpa visszajelzéshez is?

Link to comment
Megosztás:

Túl szép lenne ha igaz lenne de hát egy próbát megér. Bajusz kapcsoló így is úgy is kell és haössze jön akkor királyság van. :D

Kiszereltem a helyzetjelző tompított kapcsoló tömből azt a kis foglalatos izzót. Olyan kell a műszerfalba a ködlámpa visszajelzéshez is?

asszem valamilyen led a visszajelző

Link to comment
Megosztás:

Túl szép lenne ha igaz lenne de hát egy próbát megér. Bajusz kapcsoló így is úgy is kell és haössze jön akkor királyság van. :D

Kiszereltem a helyzetjelző tompított kapcsoló tömből azt a kis foglalatos izzót. Olyan kell a műszerfalba a ködlámpa visszajelzéshez is?

Szia!

Kb egy hete építettem be az első ködlámpákat, nálam még kivezetékelve sem volt, de a visszajelzés működik az óracsoportban, pedig ahhoz hozzá sem nyúltam. Gyárilag csak a hátsó ködlámpa volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kb egy hete építettem be az első ködlámpákat, nálam még kivezetékelve sem volt, de a visszajelzés működik az óracsoportban, pedig ahhoz hozzá sem nyúltam. Gyárilag csak a hátsó ködlámpa volt benne.

Mindenki ezt írja hogy simán vissza jelez de nekem valahogy nem. Pedig az a relé kattan amelyiket írtátok balról az 5. Kivettem és nem hallom a kattanást. Nem volt itthon torx kulcs hogy kivegyem a biztitáblát lehet ott van valami elkötve . Úgy mókoltuk a cimborámmal hogy először a hátsó lámpa kapcsolójával kapcsoltuk úgy hogy a kapcsoló tömbön össze zártunk két lábat és a hejzetjeltő tompított kapcsolók variálásával lehetett kapcsolni . Kicsit bonyolult volt ezért lett átalakítva a kapcsoló hogy külön lehessen kapcsolni most már. Valahol itt találtam kb 2 éve a leírást hogy lehet megmókolni kapcsoló csere nélkül ott volt ez a két módszer leírva. Azt hiszem Suzuki Ignis hez volt kitalálva de működött opelen is.

Link to comment
Megosztás:

Mindenki ezt írja hogy simán vissza jelez de nekem valahogy nem. Pedig az a relé kattan amelyiket írtátok balról az 5. Kivettem és nem hallom a kattanást. Nem volt itthon torx kulcs hogy kivegyem a biztitáblát lehet ott van valami elkötve . Úgy mókoltuk a cimborámmal hogy először a hátsó lámpa kapcsolójával kapcsoltuk úgy hogy a kapcsoló tömbön össze zártunk két lábat és a hejzetjeltő tompított kapcsolók variálásával lehetett kapcsolni . Kicsit bonyolult volt ezért lett átalakítva a kapcsoló hogy külön lehessen kapcsolni most már. Valahol itt találtam kb 2 éve a leírást hogy lehet megmókolni kapcsoló csere nélkül ott volt ez a két módszer leírva. Azt hiszem Suzuki Ignis hez volt kitalálva de működött opelen is.

Ha szétszeded a világítás kapcsolót akkor látod az első ködlámpa kapcsolójának a helyét. Ide kell beültetni egy kapcsolót.

Nekem van egy rossz világítás kapcsolóm amiből kilehetne operálni a kapcsolót. Ha érdekel akkor keress meg pü-ben.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy ott is van "ö.cs.i." (Önköltség Csökkentő Intézkedés)

Ha első ködlámpás, akkor beteker egy izzót, ha nem, akkor nincs plusz költség...

De pl a classicba nekem nem volt ködlámpa, és mégis világított... Classicba már nem LED van? Ez lenne az ésszerű. 1 SMD LED olcsóbb, mint egy izzó....

Link to comment
Megosztás:

Angyalszem fényszórók és olyan 40 ezerbe van a pár. Jól néz ki, ha nem ennyibe kerülne már én is vettem volna...

Az az érdekes hogy ennél olcsóbb volt nekem a gyári projektoros (na jó, nem teljesen gyári mert Depó, de tökegyforma) külföldről, bár a xenonosítással együtt drágább...

Link to comment
Megosztás:

Gratula! Szép!

Milyen lámpák ezek és mennyibe fájtak?

Köszönöm!

Úgy van ahogy Yuri márkatárs írta,40 körül volt,Angel-eyes lámpák.

Én láttam ugyanilyen lámpát króm kivitelben is,olyan színű autón mint az enyém,de ez a fekete nekem jobban bejön.

Bár ez is ízlés kérdése,"kinek a pap,kinek a papné",nekem a lánya,mert az még fiatal :) :)

Íme egy pár kép a krómos verzióról:

astra_g_1.7_DTI_caravan_comfort_75le_2000_10h__879_000_ft_192_000_km-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

astra_g_1.7_DTI_caravan_comfort_75le_2000_10h__879_000_ft_192_000_km-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.