Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Megkérdeztem a David Bendát.

Azt írtam, hogy nekem egy Z14XEP motor van a kocsimban, és a service menüben az ECU menüpont alatt nem találom a Z14XEP motort.Mit kell beállítani?

Erre ezt írta:

Connection to the motor you've got done with a optocoupler on the injector. So you have to adjust the "injection valve".

Milyen injektor szelepet állítsak be?Meg hol?

Lehet hogy a Correction of consumption menüpont alatt?!

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, szerintem hardveresen gondolta azt az állítást valahogy. Azt írja azzal hogy az optocsatolót rákötötted az injektorra, a motorral történő összekötést megoldottad, mert korábban valaki írta hogy Twinportnál nem kell az ECU-val összekötni a Veramont, tehát gyakorlatilag a motorvezérlő ki van hagyva a történetből. Ezen logika alapján te bármit állítgathatsz a Veramon ECU menüpontjában, elvileg nem lesz hatással a kijelzett fogyasztásra, viszont a felvetett kérdés adott egy ötletet, és gondoltam megnézem hogy a Twinport és a sima 1.4-es injektorai között vajon van-e különbség (mert a motorvezérlők között van, azt már tudjuk). Hát az a helyzet hogy az injektorok között is van, cikkszámra legalábbis nem ugyanazok, de jó lenne tudni egyéb adatot is róluk, konkrétan hogy mennyi a befecskendezési mennyisége percenként (hány köbcenti). Erős a gyanúm hogy ez az érték is különbözni fog a Twinport és a hagyományos injektor esetében, de gondolom az optocsatoló éppen arra való hogy ezen érték alapján számoljon. A menü fogyasztás korrekció menüpontja (correction consumption) csak egy utolsó lehetőség a pontos beszabályozásra ha véletlenül nem annyit mutatna mint amennyit te mérsz, de ez a mérési módot szvsz nem változtatja, csak a neked kijelzett értéket, olyan módon hogy a Veramon által mért adatot megszorozza a beállított korrekciós tényezővel.

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, szerintem hardveresen gondolta azt az állítást valahogy. Azt írja azzal hogy az optocsatolót rákötötted az injektorra, a motorral történő összekötést megoldottad, mert korábban valaki írta hogy Twinportnál nem kell az ECU-val összekötni a Veramont, tehát gyakorlatilag a motorvezérlő ki van hagyva a történetből. Ezen logika alapján te bármit állítgathatsz a Veramon ECU menüpontjában, elvileg nem lesz hatással a kijelzett fogyasztásra, viszont a felvetett kérdés adott egy ötletet, és gondoltam megnézem hogy a Twinport és a sima 1.4-es injektorai között vajon van-e különbség (mert a motorvezérlők között van, azt már tudjuk). Hát az a helyzet hogy az injektorok között is van, cikkszámra legalábbis nem ugyanazok, de jó lenne tudni egyéb adatot is róluk, konkrétan hogy mennyi a befecskendezési mennyisége percenként (hány köbcenti). Erős a gyanúm hogy ez az érték is különbözni fog a Twinport és a hagyományos injektor esetében, de gondolom az optocsatoló éppen arra való hogy ezen érték alapján számoljon. A menü fogyasztás korrekció menüpontja (correction consumption) csak egy utolsó lehetőség a pontos beszabályozásra ha véletlenül nem annyit mutatna mint amennyit te mérsz, de ez a mérési módot szvsz nem változtatja, csak a neked kijelzett értéket, olyan módon hogy a Veramon által mért adatot megszorozza a beállított korrekciós tényezővel.

Tehát akkor elvileg működnie kéne.Azt meg tudnád mondani, hogy melyik az első henger?Tehát hogy melyik oldalon van az 1-es injektor?Ha szemben állunk a kocsival, akkor én a bal bal oldaliba kötöttem.

Link to comment
Megosztás:

Beállítottam a x12xe -re, és a szorzónál 2x állítottam be.Így kijött egy nagyon szimpatikus 6,5L fogyasztás.Vajon ez a helyes adat?Én nyáron mondjuk ennyit mértem, de az csak hozzávetőleges mérés.

A másik, hogy nem találom a day light menüpontot.Vagy ez nincs is benne, hanem rákötöd és kész?

Nekem van a menetfényhez elektronika, ami felkapcsolja a lámpát maikor beindítom a kocsit, és lekapcsolja amikor leállítom.Azért akarom rákötni a verára, mert ez elvileg-remélem a gyakorlatban is- 1000-es fordulatnál kapcsolja csak fel.

Ez valóbban így van?

Link to comment
Megosztás:

@Glare68: Z12XE-ben Bosch Motronic 1.5.5 ECU van, a Twinportokban meg Bosch Motronic ME 7.6.2. Nem tudom mennyire azonosak, függetlenül attól hogy mindegyik Bosch...

@DM101: Igen, a Veramon valóban csak 1000-es fordulatnál kapcsolja fel a daylightot. Nekem már sikerült egyszer majd' 500m-t mennem úgy hogy nem kapcsolódott fel. ;)

Link to comment
Megosztás:

@Glare68: Z12XE-ben Bosch Motronic 1.5.5 ECU van, a Twinportokban meg Bosch Motronic ME 7.6.2. Nem tudom mennyire azonosak, függetlenül attól hogy mindegyik Bosch...

@DM101: Igen, a Veramon valóban csak 1000-es fordulatnál kapcsolja fel a daylightot. Nekem már sikerült egyszer majd' 500m-t mennem úgy hogy nem kapcsolódott fel. ;)

Visszajelzést csináltál a menetfényhez?

Tehát hogy a műszerfalon valami visszajelez neked, hogy ég a menetfény?

Link to comment
Megosztás:

Igen, az első ködlámpa visszajelzője (nekem nincs ködfényszóróm). De DarthVödör csinálta, nem én. :blush:

Amúgy ezt tartom a Veramon-féle menetfény legnagyobb hátrányának is: t.i. hogy nem lehet kikapcsolni. Nem technikai szempontból érdekelne mert hasznosnak tartom és szeretem is, csak a körülményes szabályozás miatt. Így, mivel a ködlámpa reléjére van kötve, csak úgy tudom "kikapcsolni", ha kiveszem a relét.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az első ködlámpa visszajelzője (nekem nincs ködfényszóróm). De DarthVödör csinálta, nem én. :blush:

Amúgy ezt tartom a Veramon-féle menetfény legnagyobb hátrányának is: t.i. hogy nem lehet kikapcsolni. Nem technikai szempontból érdekelne mert hasznosnak tartom és szeretem is, csak a körülményes szabályozás miatt. Így, mivel a ködlámpa reléjére van kötve, csak úgy tudom "kikapcsolni", ha kiveszem a relét.

Én is beszereltem a menetfényt, és az első ködlámpa visszajelzőjére kötöttem én is.Persze nem magamtól találtam ki, hogy pontosan hová kell, mert én nem konyítok az ilyesmihez, úgyhogy Darth Vödör leírása szerint a K4-es relé 87-es pontjára kötöttem.

Te hogy fogattad fel a menetfényt, és hová?Fényképet nem töltenél fel ?Holnap csinálok az enyémről, és felteszem ide.

Végül is én nem a veramonra kötöttem, hanema saját elektronikája vezérli.Úgy gondoltam, ha tönkre megy a lámpa elektronikája, majd akkor ráteszem a verára.

A másik dolog amit kérdezni szeretnék, hogy van itt olyan akinek Z14XEP motorja van, és be van szerelve a veramon?

Nagyjából beállítottam a fogyasztási paramétereket, de érdekelne hogy pontosan hogyan lehet.Ami most van az szerintem nem a 100%-os, hanem egy 90% kb.

Még 1 dolog.

Nekem Delphi klímám van.Alerírás szerint van egy fekete-zöld vezeték és egy fekete.Én a fekete-zöld vezetéket vágtam el és az egyik felére az egyik fehéret, a másikra a másik fehéret forrasztottam.Jól csináltam, vagy baromságot csináltam?

Link to comment
Megosztás:

Te hogy fogattad fel a menetfényt, és hová?Fényképet nem töltenél fel ?Holnap csinálok az enyémről, és felteszem ide.

Tehetek, de egyrészt nekem OPC lökhárítóm van ami teljesen másképp néz ki mint a sima, másrészt meg a menetfény céljára nekem LED-szalagok vannak rendszeresítve. De tessék, az enyém így néz ki:

1010008-20130427-hmfJaI.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kész van a leírás a hátsó tárcsafék beépítésről!

Hamarosan látható lesz Stofl kolléga oldalán, ill. az aláírásomban is elérhető lesz.

Bármi kérdés fölmerül, akkor keressetek nyugodtan!

Ügyes! Gratula! Árakat nem írtál, de neked mennyibe lett a végén? KB is jó. Illetve mennyit időd ment el a az egész műveletre? Gondolom az alkatrészeket tartott tovább beszerezni mint felszerelni.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes! Gratula! Árakat nem írtál, de neked mennyibe lett a végén? KB is jó. Illetve mennyit időd ment el a az egész műveletre? Gondolom az alkatrészeket tartott tovább beszerezni mint felszerelni.

Kb. 45-50E ,de mint írtam függ, hogy milyen alkatrészeket és hol veszel! Ebben minden benne van az utolsó csavarig (fékpad stb.)

Beszerelés nem vészes kb. 8 óra, de ez nagyon kényelmesen.

Tavaly október-novemberben kezdtem el beszerezni az alkatrészeket. Nem volt sok időm és még közbe jött a nem rövid tél is.

Rengeteget olvastam utána, kérdezősködtem. Többet tudok erről a témáról mint némelyik bontós! :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.