Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Én már végigjártam ezt az utat.Nekem Glare68 fórumtárs segített elég sokat.

Elsőnek a kijelzőt kell ellenőrizni, hogy meg tudja-e jeleníteni az infót a veramon.Ha nem át kell íratni a kódot.

Ami itt van a fórumon leírás az nagyon jó.Azt is Glare68 csinálta.

Ha szemben állsz a kocsival, akkor balról az első injektor csatlakozóra kösd rá az opto csatoló vezetékét.

A klímánál egy fekete-zöld vezeték van, amit meg kell szakítani, és rákötni a két fehéret, de ez mind le van írva itt a fórumban.

Köszi az összefoglalót.

Sok szívás volt vele?

Kb. mennyi időbe került az egész?

Ha rémenne egy egész hétvégém, akkor inkább kifizetném a beszerelés munkadíját...

Link to comment
Megosztás:

Én több részletben szereltem be.

Nem tudtam, hogy a pedálok felett is van egy gumi, amin át lehet húzni a vezetéket az injektorhoz.Ezért én máshol húztam át, csak ahhoz le kellett vennem az ablaktörlőt meg az alatta lévő műanyag burkolatot stb..

Nem voltam tisztában a kijelző kódolásával sem.

Szóval volt szivacs.De amit Glare68 csinált leírást, az jó.Abból csináld.

Megnézed a rajz alapján, hogy melyik vezeték micsoda, és ott le van írva hogy hová kell kötni.Ne a színe alapján azonosítsd be, mert az lehet eltérő.Az alapján kell, hogy a csatlakozóban amit a verára dugsz, hová van bekötve.

Összesen két vezetéket kell beforrasztani a kilométeróra mögött lévő csatlakozónál a megfelelő helyre.Két vezetéket (ez az opto csatoló) át kell vezetni a motortérbe az injektor vezetékéhez.Két vezetéket a klíma kapcsolójához.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy össze van hozva a központizárral, ahogy tgabika76 is írja, de a riasztó ismerete nélkül nem sok mindent tudok hozzászólni. Milyen típusú ez pontosan?

Feltételezem azért, mert az eredeti kulcsával indította, amiben meg benne van az immo chip ami feloldja. És éppen azért, mert a riasztóval nem tudnak egymásról annak ellenére is feloldja, hogy közben az riaszt.

Egész pontosan Rhino Z1M NN a típusa. Igen az eredeti kulcsal indítottam. Viszont ma az egyik hátsó manuál ablak lehúzva maradt és gond nélkül hagyta magát beriasztani :icon11: . Ez így elég gáz. Olvasgattam a szerelési utasítását viszont van lehetőség rablásgátlás és indítás gátló relé bekötésére. Lehet érdemes lene kicsit felturbózni a riasztót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megoldódott a TID kijelző "programozása", ugye ami szükséges a veramon kijelzéséhez. Megosztom ezzel kapcsolatos tapasztalatomat. Miután tudatosult bennem, hogy a kijelző alapállapotban nem fogja kiírni az infókat, utána jártam a lehetséges megoldásoknak. Több hivatalos "szak"szervizt felkerestem telefonon a programozásra kért árajánlatkéréssel. Megdöbbentem szembesültem azzal, hogy volt olyan szervizvezető "kolléga", aki azt sem tudta miről beszélek. Biztos vagyok benne, hogy néhány szaktárs itt a fórumon sokkal inkább tisztában van a G Astra elektromos rendszerével, mint az Opeles szakik - tisztelet a kevés kivételnek. Az árajánlatok így szóltak - minden megkezdett óra 4.000 Ft+ÁFA!, és elképzelhető, hogy akár több óra után sem fog sikerülni. Hülyének, madárnak nézik az embert, egyenesen felháborító ez a szakértelem - az adott konkrét feladat, hogy lehet siker kérdése!!! - és 1-2 óra idejű a megoldás. Nos, vagy tudom, hogy mit kell csinálni, vagy nem. Ha tudom, akkor max 3 perc, ebből 2 amíg bebootol a laptop.

Ezek után fordultam személyesen autóvillamossági szakikhoz, aki rendelkeznek univerzális (tech2-höz hasonló) szerkezettel. Az első szaki megállapította, valóban inaktív a rádió kijelzés, de nem tudja átállítani - csak Opeles műszerrel lehet. Elmentem egy másik szakihoz, akinek már majdnem "sikerült", végül feladta, majd átküldött a szemben található hivatalos márkakereskedőhöz. Nincs mit tenni, ezt nem úszom meg olcsón - sőt lehet, hogy lemondthatok a Veromonról? - gondoltam. Természetesen, ez olyan bonyolult és munkaigényes feladat, hogy csak egy hétre rá kapok időpontot, és csak délelőtt - az esetlegesen felmerülő problémák miatt. De nagyon szeretném a Verát, ezért belementem. A 2-es szakinál - akinek majdnem sikerült - a művelet közben ki volt kapcsolva a JVC fejegység, így értelem szerint a dátumot mutatta az alsó sorban, mint addig is. Hazafelé hajtva amikor bekapcsoltam a rádiót óriási vigyor ült ki az addig lekonyult arcomra - az alsó sor kiírása eltünt!! :D Ez az, ezt akartam! Azonnali lelkesedésben elővettem a garázsból az 1996-os Car300-at, na most kipróbálom. És láss csodát - safe kód a fejben - müxik a kijelzőm! Ellenőriztem az önteszt által kiírt kódot, valóban megváltozott 1-es vége (szerintem bekapcsot jelent, 2-es kikapcs). Így ingyen történt meg az átprogramozás. Ettől függetlenül meg fogom köszönni a 2-es szakinak, Ő mindent megpróbált, tudta nélkül megcsinálta.

A hosszúra sikerült leírás után megpróbálom összefoglalni az ezzel kapcsolatos konklúziót, hátha valakinek hasznos lehet. Szerintem minden Z14XEP classic tulajdonos találkozik majd ezzel a problémával a TID -nél, hogy nincs bekapcsolva.

-Nem kell hozzá Opeles TECH 2.

-Ha jól láttam a tesztprogram lefutásakor nem a TID-et kell "kapcsolni" a szoftverben (nem lehet), hanem egy rádiót kell hozzárendelni - de a ha nincs benne gyári, akkor hibaüzenetet jelez!

-A szoftver a kiválasztást végig hibaként jelezte - csak a gyújtás ki-be kapcsolása után váltott! (Érdekes, a riasztómat is így lehet programozni)

Ez az első szakinál elmaradt az biztos, a rádió ki volt kapcsolva - azaz dátumnak kellett látszania!

-Tényleg 3 perc, pláne aki ismeri az opel gyári rádió nevét. Ha lenne ilyen műszerem talán nekem is sikerülne 4000+ÁFA-ért.

Ezt látom a kijelzőn működés közben:

Nem gyári fejegység esetén, annak kikapcsolt állapotában (gyújtás után) dátum látszik az alsó sorban.

Bekapcsolt fejegység esetén az alsó sor üres.

Kikapcsolt gyújtás esetén, természetesen sötét a kijelző.

Önteszt kód eredetileg: 00k012 B1, váltás után 00k011 B1, ebből a két első 0 a sebesség (álló autó) a B előtti 2 ill. 1 szerintem a ki/be jelzése (na ez nem biztos, csak logikus).

(Önteszt a TID két gombját folyamatosan nyomni több mint 3 sec.)

Jó néhány hozzászólással ezt szerettem volna pontosan megtudni, de végül saját "káromon" tanultam meg.

Remélem majd valakinek hasznára lesz az info.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Aki esetleg gondolkodik a tükrök karbon fóliázásán, ajánlom figyelmébe az alábbi új 4D-s fóliát, én is ilyet rendeltem, amint megérkezik és megcsináltam, rakok fel róla képet.:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/kulso_autofelszereles/optikai_tuning/figyelem_ujdonsag_4d_fenyes_karbon_carbon_folia_1757029133.html

Most egy ilyen 3D ezüst színűt raktam fel rá, de ez nem igazán illik a fehér autómhoz...:

a1_2013_5_24_z2ln7tkvam_tn.jpg

Link to comment
Megosztás:

Én a belső kilincseken gondolkodtam, hogy befedem ezüst karbonfóliával, mivel nekem nem króm kilincseim vannak, hanem sima fekete.

Szerintetek túlságosan csicsa lenne?

És szerinted az tartós lesz? Vagy olyan lesz, hogy meg ne fogd... A matrica szerintem azt nem fogja bírni....

Link to comment
Megosztás:

És szerinted az tartós lesz? Vagy olyan lesz, hogy meg ne fogd... A matrica szerintem azt nem fogja bírni....

Lehetséges, hogy igazad van. Bár, ha abból indulunk ki, hogy vannak autók amik telibe vannak fedve ilyen fóliával,

és azok bírják az időjárást akkor elvileg ennek is kéne. De a króm kilincsek jobban tetszenek, lehet inkább szermányolok

valamelyik bontóból. :D

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, hogy igazad van. Bár, ha abból indulunk ki, hogy vannak autók amik telibe vannak fedve ilyen fóliával,

és azok bírják az időjárást akkor elvileg ennek is kéne. De a króm kilincsek jobban tetszenek, lehet inkább szermányolok

valamelyik bontóból. :D

Nekem vannak krom kilincseim ha erdekel. :)
Link to comment
Megosztás:

Igen van, nagyon ócska, sógoromnak pár hónapot bírt ki, aztán elrepedt a kulcsszárat befogó része, és a gombokat takaró gumi rész is teljesen megnyúlt, eldeformálódott. Én is akartam, de letettem róla. Ráadásul ez még drága is, én úgy emlékszem ő olcsóbban vette.

Link to comment
Megosztás:

uraim . vettem egy riasztós távirányitó panelt a kulcsomba na most valahol már a honlapon találkoztam a hozzá illesztés leirásával annyit tudok hogy kell hozzá a securiti kodja az autonak .esetleg valaki tudja hol keressem ? köszi elöre is . valahol már olvastam de elfelejtettem elmenteni. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

uraim . vettem egy riasztós távirányitó panelt a kulcsomba na most valahol már a honlapon találkoztam a hozzá illesztés leirásával annyit tudok hogy kell hozzá a securiti kodja az autonak .esetleg valaki tudja hol keressem ? köszi elöre is . valahol már olvastam de elfelejtettem elmenteni. :icon1:

A Car Pass kártyán,de ha nincs ilyen akkor a szerviz tudja lekérni de ez már fizetős.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék, hogy a tempomat visszajelzésénél a CC_LED "egységet" (aminek a 8-as lábáról hajthatnám meg a visszajelzőt) hol találom a kocsiban, és hogy néz ki.

Szia!

Azt sehol, ez ugyanis egy DarthVödör által tervezett saját gyártású egység: https://sites.google.com/site/opelccled/cc-led

G Astrában ugyanis nincs gyárilag tempomat visszajelző. Ha bovdenes gázpedálod van, akkor egyszerűbb a helyzet, mert az ehhez tartozó tempomat motor vezérlő elektronikájának van visszajelző kimenete, csak nincs bevezetve a műszeregységhez, ha viszont elektromos gázpedálos az autód, akkor meg kell építeni hozzá ezt az egységet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Gyári központi, nyitás kb 5 méterről első nyomásra. Zárás....nyomom, villog is a lámpácska, de kb. a 4. 5. villanás után hajlandó bezárni. Ha egy méternél távolabb vagyok, szinte nem is sikerül bezárnia. Ez mitől lehet? Elem jó, mert akkor a nyitással is küszködne. Gomb jó, mert villan. Újratanítás segítene (beülök, gyújtás, bezár gomb ha nem tévedek)?

Másik gondom, első tulaj egy Sikura riasztót tetetett bele. Típusát nem tudom, kb 2000-es évjárat, egy gombos távirányító mesterkulccsal. Na most alaphelyzetben ez ki van kapcsolva, gondolom nem véletlenül. Ezt szeretném visszakapcsolni, és átbogarászni, hogy mi lehet a gond, ha már van benne, megpróbálnám hasznosítani. Csakhogy semmi leírást nem találok hozzá, a motorteret felforgattam,a központi egységét, amibe elméletileg a mesterkulccsal tudom ki-be kapcsolni, nem találom. Szirénája, motorház kapcsolója, beltéri két érzékelője megvan, de azon kívül nem látok semmit. Merre kéne keresgélnem? Vagy aki már találkozott Sikurával valami bővebb infót meg tudna velem osztani? Netet széttúrtam, de egy orosz oldalon pixeles képeken kívül nem találtam semmit.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Gyári központi, nyitás kb 5 méterről első nyomásra. Zárás....nyomom, villog is a lámpácska, de kb. a 4. 5. villanás után hajlandó bezárni. Ha egy méternél távolabb vagyok, szinte nem is sikerül bezárnia. Ez mitől lehet? Elem jó, mert akkor a nyitással is küszködne. Gomb jó, mert villan. Újratanítás segítene (beülök, gyújtás, bezár gomb ha nem tévedek)?

Másik gondom, első tulaj egy Sikura riasztót tetetett bele. Típusát nem tudom, kb 2000-es évjárat, egy gombos távirányító mesterkulccsal. Na most alaphelyzetben ez ki van kapcsolva, gondolom nem véletlenül. Ezt szeretném visszakapcsolni, és átbogarászni, hogy mi lehet a gond, ha már van benne, megpróbálnám hasznosítani. Csakhogy semmi leírást nem találok hozzá, a motorteret felforgattam,a központi egységét, amibe elméletileg a mesterkulccsal tudom ki-be kapcsolni, nem találom. Szirénája, motorház kapcsolója, beltéri két érzékelője megvan, de azon kívül nem látok semmit. Merre kéne keresgélnem? Vagy aki már találkozott Sikurával valami bővebb infót meg tudna velem osztani? Netet széttúrtam, de egy orosz oldalon pixeles képeken kívül nem találtam semmit.

Előre is köszönöm.

Szia!

A riasztó központi egységek gyakorta a balelső küszöbborítás felső darabjában vannak elhelyezve.

(motortér nyitó kallantyú)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.