Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Kacsa kollégáról tud valaki valamit?

Írtam neki pár napja egy komfort index rendeléssel kapcsolatosan, de nem válaszol.

Csinál még ilyen komfort indexet egyáltalán?

Szia! :icon1:

Köszönöm jól vagyok, csak mostanság nem voltam errefelé.

Ahogyan ma megbeszéltünk telefonon november 4.-ére kész lesz neked a Komfort Index Elektronika.

Üdv.: KaCsa

Link to comment
Megosztás:

Meg lehet oldani egyszerűbben is, itt volt egy kapcsolás valahol....

Otthon meg van, ha gondolod, majd szólj, s eljuttatom hozzád (NEM PIC, ha jól emlékszem talán NE555 timer van benne), de csak vasárnap leszek szalonképes)

Szia! :icon1:

Itt van egy áprilisi hozzászólás idézet az 555 -el megépített verzióhoz:

"

photo-thumb-15334.jpg?_r=1355751098Elküldve: Szerző: Glare68 on 2013 március 13 - 00:44 itt Astra G

Sziasztok!

Elkészítettem az egyik fórumtárs által közreadott komfort index elektronikát. Nagyon szépen működik, ezúton is köszönöm neki. Azt vettem észre, hogy fix irányjelzés után amikor visszaugrik a bajuszkapcsoló alapba, akkor villant háromszor az ellenkező irányba. Kiderült, hogy akkora a lendülete a visszatérő kapcsolónak, hogy pöccintét érzékel a komfort elektronika. A tempomat miatt kb 1 hónapja cseréltem az indexkart.

A kérdésem az lenne, hogy mi lehet erre a problémára a megoldás?

A tempomatos kapcsolókar esetében ez előfordulhat, mivel az nehezebb mint a sima.

A probléma megoldása pofon egyszerű:

1. Vagy a kapcsolóban levő rugót kell kicserélni

2. Ha nincs erősebb rugó, úgy a rugófészekbe, a rugó alá egy kb 1-1,5 mm vastag műanyag darabkát kell beragasztani, így az erősebb lesz.

De ez a "fapados version" hátránya, de annak aki magának szeretne építeni ilyet, megfelelhet.

Ezért is tettem fel, (nem üzletrontásként, de bocs, ha annak tűnt)

KaCsa mikrokontrolleres vezérlése ennél sokkal profibb, ajánlom mindenki figyelmébe.

De DarthVödör is igazolhatja, a Csillag-rombolót is meg lehet csinálni pedálhajtásúra, csak a közelébe sem fog érni a Hyper-hajtóműnek ;)

Üdv: Zoli "

A PIC-es változatnál nincs ilyen probléma, ez bele van kalkulálva a vezérlésbe. Lehet bármilyen az indexkar, nem villog az ellenkező irányba indexelés után.

Egy elérhetőség a Komfort Index Elektronikához: http://www.kacsa-ignis.hu/komfindel/

Üdv.: KaCsa

Link to comment
Megosztás:

Meg lehet oldani egyszerűbben is, itt volt egy kapcsolás valahol....

Otthon meg van, ha gondolod, majd szólj, s eljuttatom hozzád (NEM PIC, ha jól emlékszem talán NE555 timer van benne), de csak vasárnap leszek szalonképes)

Szia mégegyszer! :icon1:

Megtaláltam a februári hozzászólást az 555 -el:

"

photo-thumb-15334.jpg?_r=1355751098 Elküldve: Szerző: Glare68 on 2013 február 20 - 12:05 itt Astra G

Komfort index modul, ha valaki meg akarja építeni.

Ez egy egyszerű időzítős áramkör, a kar "megpöccintése" után 3-at villan az irányjelző (de ezt a két potméterrel lehet állítani 0-5 villanásig oldalanként)

Komfort_index_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A piros írással jelölt pontokat az index bajuszkapcsoló jobb és bal oldali vezetékére kell rákötni,

a fekete írással jelölteket is ugyanoda kell csatlakoztatni.

Alkatrészek

  • R 1, R2, R5, R6: ellenállás 1MΩ 4 db
  • R3, R4, R7, R8, R 11, R 13: ellenállás 100KΩ 6 db
  • R9, R10, R12, R14: Ellenállás 10kΩ 4 db
  • P1, P2: Trimmer potenciométer 25KΩ lineáris 2 db
  • C1, C2, C3, C5: kondenzátor 10nF 4 db
  • C4, C6: Elektrolit kondenzátor 100μF / 25V 2 db
  • T1, T2: Tranzisztor BC547 vagy azzal egyenértékű 2 db
  • T3, T4: Tranzisztor BC337 vagy azzal egyenértékű 2 db
  • D1, D2: dióda 1N4148 2 db
  • RE1, RE2: Relé 12VDC 150mW Relé kétmorzés (váltóérintkező) 2 db
  • IC1, IC2: LM 555 időzítő IC 2 db

"

Ezzel ia változattal s lehet kisérletezni.

Üdv.: KaCsa

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mekkora munka átépíteni az első elektromos ablakot és tükröt?

Kell-e valamit Tech2-vel engedélyezni?

Ha gyárit teszel be akkor szerintem nem túl nagy munka. Ami buktató lehet a kábelezés, de az nagy valószínűséggel az ajtóátvezető csatlakozóig ki van építve (azért előtte arra is érdemes ránézni). Az ajtókban lehet hogy nincs, azt meg kell nézni és ha hiányzik akkor megvenni a fullos ajtókötegeket is, és akkor az sem bonyolult, csak össze kell dugdosni. Tech2 nem kell hozzá.

Sziasztok, nem találtam fórumon pontos infot az alábbiról és a vaterán is eltérő hírek keringenek. Opel Astra G Classic II. (2007) Z14XEP -be CANBUS-os ledes izzók kellenek vagy nem CANBUS-os?

Köszönöm szépen!

A G Astra nem CAN-busos.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Idén én is G-Astra tulaj lettem(2002-es z16xe caravan).

Egy régi témában kérnék segítséget/ötletet.

DarthVödör részletes leírásai alapján(hála érte) én is elkezdtem be ledezni az autóm.

Szinte kész is vagyok vele, most tartok a kilóméteróránál, csak elakadtam kissé.

A probléma az, hogy a kijelző karaktereinek színeit egy fólia adja(fene gondolta, hogy a hátsó oldala is festett),
és így a ledek fénye torzul.

A képeken jobban látszik a probléma.

Neten találtam ugyan 10-20e forintos megoldást, de valami egyszerűbb olcsóbb megoldást szeretnék mint a plazma számlap.

Előre is köszi a segítséget.

Elölnézet

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_11.17.17_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hátulnézet

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_12.41.41_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

KM számláló színátvezető,fénytörő

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_11.12.29_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_11.14.18_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Idén én is G-Astra tulaj lettem(2002-es z16xe caravan).

Egy régi témában kérnék segítséget/ötletet.

DarthVödör részletes leírásai alapján(hála érte) én is elkezdtem be ledezni az autóm.

Szinte kész is vagyok vele, most tartok a kilóméteróránál, csak elakadtam kissé.

A probléma az, hogy a kijelző karaktereinek színeit egy fólia adja(fene gondolta, hogy a hátsó oldala is festett),

és így a ledek fénye torzul.

A képeken jobban látszik a probléma.

Neten találtam ugyan 10-20e forintos megoldást, de valami egyszerűbb olcsóbb megoldást szeretnék mint a plazma számlap.

Előre is köszi a segítséget.

Elölnézet

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_11.17.17_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hátulnézet

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_12.41.41_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

KM számláló színátvezető,fénytörő

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_11.12.29_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131024/2013-10-21_11.14.18_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia! Én is ezzel a problémával küzdök most! Én jégfehér világítást akartam meg is csináltam a ledezést de sárgán világít ugyanúgy a számlap miatt! Azt a tanácsot kaptam hogy 2002 évjárat előtti i számlapot keressek mert azokon nem sárgított a számlap hátulja hanem fehér! Csak számlapot nem tudom hogy lehet e venni hozzá és ha lehet is kérdés mennyiért! Én most a bontott km órákat nézegetem mert azt már króm karikával 5-6 ezerért lehet már kapni! Kiszedem belőle ami kell a többi mehet a kukába!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia! Én is ezzel a problémával küzdök most! Én jégfehér világítást akartam meg is csináltam a ledezést de sárgán világít ugyanúgy a számlap miatt! Azt a tanácsot kaptam hogy 2002 évjárat előtti i számlapot keressek mert azokon nem sárgított a számlap hátulja hanem fehér! Csak számlapot nem tudom hogy lehet e venni hozzá és ha lehet is kérdés mennyiért! Én most a bontott km órákat nézegetem mert azt már króm karikával 5-6 ezerért lehet már kapni! Kiszedem belőle ami kell a többi mehet a kukába!

Előkotortam a képeket az én számlapomról. Az autó '98-as évjárat.

http://kepfeltoltes.hu/view/131031/P1010338_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131031/P1010339_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A 2002-es modellév előttiekkel az lesz a probléma, hogy akkor még nem volt "villáskulcsos autó" piktogram (ezt a funkciót is az alatta, középen levő motorhiba visszajelző látja el), látható is az enyémen hogy üres a helye. A másik jelentősebb különbség amit kahon képeivel összehasonlítva látok az az, hogy a km/h skálázása sem egyezik meg. Ezekre figyelj oda, de tartok tőle ha skálázásban találsz is megfelelőt, villáskulcsos ikon egyiken sem lesz, mert azt ha jól tudom pont a 2002-es modellévtől választották külön :( .

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Előkotortam a képeket az én számlapomról. Az autó '98-as évjárat.

http://kepfeltoltes.hu/view/131031/P1010338_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131031/P1010339_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A 2002-es modellév előttiekkel az lesz a probléma, hogy akkor még nem volt "villáskulcsos autó" piktogram (ezt a funkciót is az alatta, középen levő motorhiba visszajelző látja el), látható is az enyémen hogy üres a helye. A másik jelentősebb különbség amit kahon képeivel összehasonlítva látok az az, hogy a km/h skálázása sem egyezik meg. Ezekre figyelj oda, de tartok tőle ha skálázásban találsz is megfelelőt, villáskulcsos ikon egyiken sem lesz, mert azt ha jól tudom pont a 2002-es modellévtől választották külön :( .

Csak tudnám mi a francnak rakták rá ezt a sárga réteget! Az gyári izzó anélkül is sárgán világít! Ezekre nem is figyeltem köszi hogy felhívtad rá a figyelmem!

Link to comment
Megosztás:

Csak tudnám mi a francnak rakták rá ezt a sárga réteget! Az gyári izzó anélkül is sárgán világít! Ezekre nem is figyeltem köszi hogy felhívtad rá a figyelmem!

Közben javítanám is magam, hülyeséget írtam, a 2001-es modellévben már van "villáskulcsos" piktogram, sógorom 2000 év végi Astrájában már olyan a számlap, és szerintem a skálázás is stimmel. Rosszul emlékeztem az évszámokra. Akkor ezek szerint neked kb. azt a modellévet kellene becélozni, a legelső évjáratok nem jók, meg ugye e 2002 utániak se, valahol a kettő között kéne kifognod egyet :).

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A km számláló LCD fényvezetőről eltávolítható a sárga réteg!

Köszi, de inkább cseréltem, és elraktam eredeti állapotában.

Most így néz ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/131101/2013-10-30_16.35.58_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A többi rész meg így:

http://kepfeltoltes.hu/view/131101/2013-10-30_16.53.35_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131101/2013-10-30_16.54.08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Még egy buktató, amibe belefutottam! (biztos más is leírta már)

A középkonzol 3 gombja (belsőkeringetés, klíma, ablakfűtés) szintén anyagában színezett műanyag!

Így most kicsit zöldes árnyalatú.

Apropó!

Hogy tudom megbontani az ajtókárpitot, hogy hozzáférjek a belsőkilincshez?

Oda is raknék ledet.

Ha kész vagyok, csinálok tempomatot, meg comfort indexet, meg mindent.

Nagyon be lelkesültem a sok lehetőség láttán.

Szerencsére ezekről is elég jó leírásokat találtam, pl.: a Te sötét oldaladon.

Abba is belekezdtem, már bent van a tempomatos indexkar(igaz bevezetékelve nincs), és a kuplungpedál kapcsoló(szintén vetezeték nélkül).

Mondjuk a Tech2 témától,meg az ecu lábainak beforrasztgatásától tartok kicsit, nehogy tönkrevágjam az ecu-t.

Link to comment
Megosztás:

üdvözletem mindenkinek

veramonnal kapcsolatban felötlött bennem egy kérdés . Az enyémben bent van a hőmérő a klíma vezérléshez

de sajna fals adatokat közvetít 1,5- 2 fokkal többet mutat .

Arra gondoltam, hogy a gyári digitklímás levegőkifújó rácsot megszerzem mert abban benne van a hőmérő

és ezt bekötöm a mostani utólagos helyére.

érdekelne hogy ez kivitelezhető e?

a másik gondom hogy szeretnék kérni valakitől egy komplett elektromos rajzot a légzsák rendszerről

szeretném működővé tenni az új üléseket .

ami leginkább érdekelne az az X2 csatlakozótól a vezérlő kiosztásáig

tech 2 je nincs valakinek Bp 16 - 17 ker környékén?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az mitől lehet, hogy: Az autó egyszer csak nem nyitotta/zárta központival a jobb hátsó ajtót, majd gondoltuk szétszedjük másnap, ránézünk, DE! másnap már zárta a jobb hátulját, mintha mi sem történt volna, ellenben most ugyanezt csinálja a bal hátuljával. Volt, hogy 3-4 nyitás/zárás után életre kelt a bal hátulja is, ez volt csütörtökön, azóta semmi. Ergo ezt mi okozhatja? Esetleg a vezérlő adta meg magát? Ha igen, hol találom?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az mitől lehet, hogy: Az autó egyszer csak nem nyitotta/zárta központival a jobb hátsó ajtót, majd gondoltuk szétszedjük másnap, ránézünk, DE! másnap már zárta a jobb hátulját, mintha mi sem történt volna, ellenben most ugyanezt csinálja a bal hátuljával. Volt, hogy 3-4 nyitás/zárás után életre kelt a bal hátulja is, ez volt csütörtökön, azóta semmi. Ergo ezt mi okozhatja? Esetleg a vezérlő adta meg magát? Ha igen, hol találom?

Szia!

A vezérlő biztosan nem, mert a zármotorok párhuzamosan vannak kötve egy kimenetre, ha az elektronika lenne rossz, akkor egyik sem menne (egyébként a jobb oldali A oszlop tövében tanyázik lábnál, a burkolat alatt). Viszont a zárban levő mikrokapcsoló hibája már többünknél előfordult - én is javítottam már ezzel a jobb-hátsót, ugyan az volt a hibajelenség mint nálad - , így elsőre arra tippelnék: https://sites.google.com/site/opelrepair/koezpontizar

Előtte esetleg meg lehet nézni az ajtóátvezető gumiban a vezetékeket, hátha eltört valamelyik, és az viccelődik (mondjuk én néztem az enyémben még tökéletes állapotban vannak a vezetékek, nyoma sincs a szigetelés repedezésének, pedig az elsők között gurult le a gyártószalagról.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A vezérlő biztosan nem, mert a zármotorok párhuzamosan vannak kötve egy kimenetre, ha az elektronika lenne rossz, akkor egyik sem menne (egyébként a jobb oldali A oszlop tövében tanyázik lábnál, a burkolat alatt). Viszont a zárban levő mikrokapcsoló hibája már többünknél előfordult - én is javítottam már ezzel a jobb-hátsót, ugyan az volt a hibajelenség mint nálad - , így elsőre arra tippelnék: https://sites.google.com/site/opelrepair/koezpontizar

Előtte esetleg meg lehet nézni az ajtóátvezető gumiban a vezetékeket, hátha eltört valamelyik, és az viccelődik (mondjuk én néztem az enyémben még tökéletes állapotban vannak a vezetékek, nyoma sincs a szigetelés repedezésének, pedig az elsők között gurult le a gyártószalagról.)

Enyém is 98-as. :)

Viszont ezt még meg is érteném, de akkor mitől van az, hogy egyik nap a jobb oldali rossz, másik nap meg bal?

3 napja még minden jó volt, 2 napja a jobb volt rossz, most a bal oldali.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet nem ehhez a topikhoz tartozik a kérdésem! De Sebaj! :D

Alapjárati problémám lenne! Néha csinálja néha nem de ugrál az alapjárat!

Egyszer már kitakarította a szerelő az alapjárati motort és akkor jó volt. Meg igaz nem most volt! :)

Kérdésem lenne! Hogy hol találom pontosa? És bonyolult a kiszedése kitakarítása? Mivel kell kitakarítani? Lehet féktisztítót használni?

Köszönöm előre is a válaszotokat!

z18xe a motorkód!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyerekkori álmom volt egy multikormány, amit nemrég be is szereltem az Astrámba.
A problémám az, hogy ezért kénytelen voltam elvaterázni a jó kis fejegységem, visszatenni a gyári CAR400 rádiót, és így kénytelen vagyok csak rádiót hallgatni.

Két dolgot látok egyenlőre megoldásnak:

1. Venni egy gyári CD-set.
Ezek szépen szólnak? Van különbség a Delco Electronics CDR 500 és a VDO CDR 500 között?

2. Venni egy új fejegységet ami multikormányra csatlakoztatható

Van ezzel valamelyikőtöknek tapasztalata? Minden funkciójában működik majd a kormánykapcsoló?

pl: Pioneer DEH-1500UBA vagy Alpine CDE-170RM

Ezekhez lehet venni multikormányhoz való interfice-t, de még senkivel nem beszéltem aki valaha próbálta volna.
Nekem a multikormány nagyon fontos, és kicsit aggódok miatta, hogy ilyenre költenék el 35.000 - 40.000 Ft-ot és esetleg mégsem úgy működik a multikormány mint a gyárival...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyerekkori álmom volt egy multikormány, amit nemrég be is szereltem az Astrámba.

A problémám az, hogy ezért kénytelen voltam elvaterázni a jó kis fejegységem, visszatenni a gyári CAR400 rádiót, és így kénytelen vagyok csak rádiót hallgatni.

Két dolgot látok egyenlőre megoldásnak:

1. Venni egy gyári CD-set.

Ezek szépen szólnak? Van különbség a Delco Electronics CDR 500 és a VDO CDR 500 között?

2. Venni egy új fejegységet ami multikormányra csatlakoztatható

Van ezzel valamelyikőtöknek tapasztalata? Minden funkciójában működik majd a kormánykapcsoló?

pl: Pioneer DEH-1500UBA vagy Alpine CDE-170RM

Ezekhez lehet venni multikormányhoz való interfice-t, de még senkivel nem beszéltem aki valaha próbálta volna.

Nekem a multikormány nagyon fontos, és kicsit aggódok miatta, hogy ilyenre költenék el 35.000 - 40.000 Ft-ot és esetleg mégsem úgy működik a multikormány mint a gyárival...

Nem értem ezt a multikormány dolgot. Szerintem semmivel sem egyszerűbb onnan vezérelni a fejegységet, mint az előlapról. Épp tegnap próbálgattam, nekem egyáltalán nem esnek kézre a kormány gombjai. Az biztos hogy az adapter árát inkább a hifire költeném. Persze tudom, kinek a pap, kinek a paplan... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek az előző hozzászólással.

Végy egy jobb fejegységet, melynek van távirányitója.

Nekem JVC fejegységem van, az infrás távcsit felragasztottam a légzsákborításra, kb 4 óra irányában.

Kitünően működik évek óta (kivéve éles balkanyarban), és kézre áll, nem látszik szinte.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.