Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Mindenesetre kitakarítja a légtömegmérőt is, szerintem az még nem volt mióta nálam van... :P

Jövő hónapban lehet, hogy kicserélem (ha a tüneteim megmaradnak), próba cseresznye alapon...

Úgy érted a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt?

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41560000-jelado-erzekelo-gomba/41560586-levegohomerseklet-jelado/144478-beszivott-levego-homerseklet-jelado-opel-1_4-1_6

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem, a MAP szenzort, de arra is gondoltam már.

A beszívott levegő általában melegebb mint a kinti?

nekem jó 10-15 fokkal mindig melegebbet mutat mint a konzolon a kijelző.

Ez normális?

A kijelzőn a hőfok kiolvasható az ECU-ból?

Nem találtam a listában... Nem emlékszem már mennyi volt kint amikor élő adatokat néztem...

A levegő hőérzékelő hogyan szól bele a vezérlésbe?

Link to comment
Megosztás:

Például az alábbi értékeim vannak belépő levegőre:

2014. dec.

Tök hideg motor.

8 °C-os víz (indulásnál, menet közben 89 °C-ig felmegy, 17 perc üzem)

belépő levegő hőmérséklet 2 °C-ról indul menet közben -4 °C-ig is lemegy.

Külső hőmérséklet elvileg -6 °C volt.

2015. febr.

Némileg már visszahűlt motor.

38 °C-os víz (indulásnál, menet közben 77 °C-ig felmegy, 4 perc üzem)

belépő levegő hőmérséklet 22 °C-ról indul menet közben 11 °C-ig is lemegy.

Külső hőmérséklet elvileg +3 °C volt.

2015. május.

Kevéssé visszahűlt, relatíve meleg motor.

67 °C-os víz (indulásnál, menet közben 98 °C-ig felmegy, 12 perc üzem)

belépő levegő hőmérséklet 50 °C-ról indul menet közben 27 °C-ig is lemegy.

Külső hőmérséklet elvileg +18 °C volt.

Normális ez a különbség a külső és a beszívott levegő között?

Ennyit melegít rajta a motortér?

Vagy nem jól mér az érzékelő?

Link to comment
Megosztás:

Majd hétvégén megmérem OPCOMmal. Tárolja az értékeket, vagy menet közben kell jegyzetelnem? Mióta megvettem csak egy hibakód törlésre használtam..

Kicsit trükkös.

A "measure blocks" menüben van olyan, hogy "record".

Ha azt megnyomod, akkor egy csv fájban (excel) letárolja az összes adatot.

Azt Excelben megnyitva, "szövegből oszlopot" paranccsal lehet csinálni belőle rendes táblázatot.

Én meg még diagramokat is szoktam belőle csinálni. :)

Az egy kicsit még bonyolultabb, de nem vészes, nekem már bevált módszerem van rá :)

Minimális Excel tudás szükséges azért.

Én 2-3 havonta megyek így vele egy kört, aztán megnézem nincs-e valami feltűnő bibi.

Bár lehet ez már beteges :D

Link to comment
Megosztás:

Majd hétvégén megmérem OPCOMmal. Tárolja az értékeket, vagy menet közben kell jegyzetelnem? Mióta megvettem csak egy hibakód törlésre használtam..

Hideg motornál, gyújtás ráadása után.

Kijelző: 21,5 C

Beszívott levegő: 23 C

MAP: 99 kPa

Víz: 20 C

Megmérem még üzemmelegen is, de most nem használtam a kocsit.

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni? A következő lenne a problémám:

Adott egy 2004-es évjáratú G astra. Azt tapasztaltam, hogy a vezető oldal, továbbá az oldal a utas oldal alatti szőnyeg, valamint az ezek alatt elhelyezkedő tűzfal melletti hangszigetelő réteg is "tocsog" a vízben. A vízelvezető csatornán becsületesen átfolyik a víz, ezt leellenőriztem.A hiba feltárása érdekében lebontottam a műanyagokat, kivettem az ülést és eljutottam a fenti tűzfal melletti hangszigetelő rétegig, azonban azt már nem mertem megbontani, mert laikusként elég nehéznek tűnik az összeszerelése.

Tegnapi napon elvittem szervízbe, ott azt mondták, hogy megöntözték és a szélvédő ragasztása engedi a vizet. Újraragasztották a szélvédőt. Nekem kételyeim támadtak ezzel, mert az a vízmennyiség rengeteg volt, amit benne találtam. (Még a hátsó üléssor előtt is állt a víz.)

Bízom benne, hogy a szakemberek által megállapított hiba (szélvédő), teljesen kizárja a további beázás lehetőségét, azonban a többi lehetséges hiba (klímacső, fűtőradiátor) megvizsgálva nem lett. Ami még releváns lehet, hogy az autó törve volt és olvastam olyat is, hogy a motorháztető kinyitását működtető bowden a tűzfalon keresztül halad át, ami egy esetleges hibaforrás is lehet, de mint fent említettem, a tűzfalon elhelyezett hangszigetelő réteget nem tudom leszerelni.

Kérdésem az lenne, hogy ha a hiba a későbbiek során is megmaradna, akkor tudnátok-e ajánlani valakit, aki foglalkozik ilyesfajta hiba orvoslásával?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ma megvolt a nagy szerelés: komplett vezérműszett cserélve (gyári GM), Graf wapu, Gates hosszbordás feszítő és szíj cserélve, GM gyertyák cserélve, friss olaj (Fuchs Titan Flex 5W30), GM olajszűrő, Kiak levegőszűrő, hűtőfolyadék.

Nagyon jó érzés ezen túl lenni, gyönyörűen muzsikál a motor (kopp-kopp), pirosnál nem is hallani a hangját, megszűnt az az idegesítő dízeles hang, meg a csattogás, úgy jár, mintha most jött volna ki a gyárból:) öröm benne autózni. A lánc rendesen meg volt nyúlva, jó, hogy cseréltük. A feszítőgörgő is megérett a cserére. A wapu még elvileg bírta volna, de persze kérdés, hogy meddig, így most tiszta sor.

Remélem, hogy sokáig semmi bajom nem lesz vele és minden rendben lesz sok-sok kilométerig és évig:)

Link to comment
Megosztás:

Ma megvolt a nagy szerelés: komplett vezérműszett cserélve (gyári GM), Graf wapu, Gates hosszbordás feszítő és szíj cserélve, GM gyertyák cserélve, friss olaj (Fuchs Titan Flex 5W30), GM olajszűrő, Kiak levegőszűrő, hűtőfolyadék.

Nagyon jó érzés ezen túl lenni, gyönyörűen muzsikál a motor (kopp-kopp), pirosnál nem is hallani a hangját, megszűnt az az idegesítő dízeles hang, meg a csattogás, úgy jár, mintha most jött volna ki a gyárból:) öröm benne autózni. A lánc rendesen meg volt nyúlva, jó, hogy cseréltük. A feszítőgörgő is megérett a cserére. A wapu még elvileg bírta volna, de persze kérdés, hogy meddig, így most tiszta sor.

Remélem, hogy sokáig semmi bajom nem lesz vele és minden rendben lesz sok-sok kilométerig és évig:)

Hány kilométer után csináltattad a fentieket? Ha nem titok mennyi volt a teljes anyagár?

Link to comment
Megosztás:

Hány kilométer után csináltattad a fentieket? Ha nem titok mennyi volt a teljes anyagár?

147 000 km van az autóban, 2005-ös. Nagyon szépen meg lett vigyázva, végig 10e km vagy 1 év olajcsere, minden időben és ahol szükséges, gyárira cserélve, ahol nem, ott prémium alkatrészre. Két éve csörgött már rendesen, még a hidrotőkékkel is ijesztgettek, de egyszerűen "csak" a lánc nyúlt meg és az adta ezt a szörnyű hangot. Nem valószínű, hogy gond lett volna még egy ideig, de amikor meg lett bontva, akkor ugye látszódott, hogy milyen állapotban vannak a dolgok, és rendesen megnyúlt a lánc (látott már sokkal rosszabbat is). A hosszbordás feszítő is pont megfelelő időben lett cserélve, ott hezitáltam, hogy mi legyen, de ha már úgyis szét kell szedni, akkor jobb a békesség. Mint kiderült, jól döntöttem, mert sokat már nem bírt volna.

Az anyagköltség nem volt kevés, most hirtelen forintra pontosan nem tudom, de mindenestől (szűrőkkel, olaj, stb) 110e forint körül. De minden alkatrész agy eredeti GM vagy prémium minőség.

Link to comment
Megosztás:

Annyit vettem észre, hogy a vízpumpánál a hőmérséklet jeladónál egy kicsit szivárog a hűtőfolyadék. Nem vészes, de látom, hogy mindig van a vízpumpán egy kis rózsaszín a jeladó mellett. Szerintetek mi lehet, az alátétet kellene kicserélni vagy egyszerűen nem lett rendesen meghúzva? Megyek majd vissza a szerelőhöz, mert ez nem hagy nyugodni:(

Link to comment
Megosztás:

147 000 km van az autóban, 2005-ös. Nagyon szépen meg lett vigyázva, végig 10e km vagy 1 év olajcsere, minden időben és ahol szükséges, gyárira cserélve, ahol nem, ott prémium alkatrészre. Két éve csörgött már rendesen, még a hidrotőkékkel is ijesztgettek, de egyszerűen "csak" a lánc nyúlt meg és az adta ezt a szörnyű hangot. Nem valószínű, hogy gond lett volna még egy ideig, de amikor meg lett bontva, akkor ugye látszódott, hogy milyen állapotban vannak a dolgok, és rendesen megnyúlt a lánc (látott már sokkal rosszabbat is). A hosszbordás feszítő is pont megfelelő időben lett cserélve, ott hezitáltam, hogy mi legyen, de ha már úgyis szét kell szedni, akkor jobb a békesség. Mint kiderült, jól döntöttem, mert sokat már nem bírt volna.

Az anyagköltség nem volt kevés, most hirtelen forintra pontosan nem tudom, de mindenestől (szűrőkkel, olaj, stb) 110e forint körül. De minden alkatrész agy eredeti GM vagy prémium minőség.

Köszi az infót. Nálam 153 000 van a kocsiban. Amikor vettem, 101-nél volt benne hosszbordás szíj és tartozékai cseréje. Vízpumpát akkor nem bántották. Tavaszra tervezem a nagyszervízt. Ha már meg lesz bontva a motor akkor ami szükséges azt cseréltetem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni? A következő lenne a problémám:

Adott egy 2004-es évjáratú G astra. Azt tapasztaltam, hogy a vezető oldal, továbbá az oldal a utas oldal alatti szőnyeg, valamint az ezek alatt elhelyezkedő tűzfal melletti hangszigetelő réteg is "tocsog" a vízben. A vízelvezető csatornán becsületesen átfolyik a víz, ezt leellenőriztem.A hiba feltárása érdekében lebontottam a műanyagokat, kivettem az ülést és eljutottam a fenti tűzfal melletti hangszigetelő rétegig, azonban azt már nem mertem megbontani, mert laikusként elég nehéznek tűnik az összeszerelése.

Tegnapi napon elvittem szervízbe, ott azt mondták, hogy megöntözték és a szélvédő ragasztása engedi a vizet. Újraragasztották a szélvédőt. Nekem kételyeim támadtak ezzel, mert az a vízmennyiség rengeteg volt, amit benne találtam. (Még a hátsó üléssor előtt is állt a víz.)

Bízom benne, hogy a szakemberek által megállapított hiba (szélvédő), teljesen kizárja a további beázás lehetőségét, azonban a többi lehetséges hiba (klímacső, fűtőradiátor) megvizsgálva nem lett. Ami még releváns lehet, hogy az autó törve volt és olvastam olyat is, hogy a motorháztető kinyitását működtető bowden a tűzfalon keresztül halad át, ami egy esetleges hibaforrás is lehet, de mint fent említettem, a tűzfalon elhelyezett hangszigetelő réteget nem tudom leszerelni.

Kérdésem az lenne, hogy ha a hiba a későbbiek során is megmaradna, akkor tudnátok-e ajánlani valakit, aki foglalkozik ilyesfajta hiba orvoslásával?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Ha nem jól szigetel a szélvédő akkor ez előfordul. Előző autóm egy suzuki swift volt, ugyanígy jártam vele. Egyik nap még semmi, másnap már állt benne a víz. Mikor fékeztem látni és hallani is lehetett ahogy a víz tolja fel a szőnyeget maga előtt. Nem jöttünk rá hol ázott be és nem is ázott be 2 évig. Tavaly ősszel ismét, karosszériásom megnézte a szélvédőt. Az üveg és az A oszlop között be lehetett látni az utastérbe. Újra beragasztotta új tömítéssel, azóta semmi gond nincs vele.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót. Nálam 153 000 van a kocsiban. Amikor vettem, 101-nél volt benne hosszbordás szíj és tartozékai cseréje. Vízpumpát akkor nem bántották. Tavaszra tervezem a nagyszervízt. Ha már meg lesz bontva a motor akkor ami szükséges azt cseréltetem.

A hosszbordás és a feszítő az egy dolog és a vezérlés (aminek szintén van feszítője) az egy külön dolog. Az XEP motorokban nem szíj, hanem lánc van a vezérlésnél.

A vezérlést csak kompletten ajánlott cserélni és itt valóban érdemes ragaszkodni a gyári GM szetthez. Az olcsó utángyártottak nagyon gagyik, nevesebb gyártók pedig ugyan annyiért árulják a készletet, mint az eredeti GM (vagy drágább).

Hogy 110-nél mi lett nálad cserélve, azt te tudod. A hosszbordást annyi km után szinte biztos, hogy cserélték, de a feszítőt szerintem nem, ennyi km után nem hiszem, hogy kellett. Nálam is volt hosszbordás szíj cserélve, most lett másodszor, de most már a feszítő is megérett a cserére és meg is történt a csere.

Vízpumpát nem feltétlenül muszáj, nálam is ránézésre még bírta volna a GM eredeti pumpa, de 10 év és 150e km már benne van, szóval innentől már lutri. És persze ott is meg kell újra bontani, stb. Elvileg lehet a hangján hallani, ha döglődik, vagy ha ereszt, én inkább cseréltem. Ebből teljesen felesleges a GM, mert egy vagyonba kerül és semmivel sem jobb a többi, márkásabb pumpánál (sok éves tapasztalat, két szerelőnél is).

Emígy a láncot hallod, ha megérett a cserére, olyan a hangja, mint egy ócska dízelnek, meg csörög csattog, elég csúnya hangja van. Persze ez idővel egyre hangosabb lesz. Elvileg nincs megadva csereintervallum, de a gyakorlat 100 és 200 ezer km között van. Ln 130-150e-ig bírtam, haveromnak már 100-nál kellett, mások itt is 200e körül cseréltek. Aránylag kevés az esélye, hogy elszakadjon, inkább megcsúszhat, ha már nagyon megnyúlt, ami mondjuk szintén ugyan olyan nagy gond.

Link to comment
Megosztás:

A hosszbordás és a feszítő az egy dolog és a vezérlés (aminek szintén van feszítője) az egy külön dolog. Az XEP motorokban nem szíj, hanem lánc van a vezérlésnél.

A vezérlést csak kompletten ajánlott cserélni és itt valóban érdemes ragaszkodni a gyári GM szetthez. Az olcsó utángyártottak nagyon gagyik, nevesebb gyártók pedig ugyan annyiért árulják a készletet, mint az eredeti GM (vagy drágább).

Hogy 110-nél mi lett nálad cserélve, azt te tudod. A hosszbordást annyi km után szinte biztos, hogy cserélték, de a feszítőt szerintem nem, ennyi km után nem hiszem, hogy kellett. Nálam is volt hosszbordás szíj cserélve, most lett másodszor, de most már a feszítő is megérett a cserére és meg is történt a csere.

Vízpumpát nem feltétlenül muszáj, nálam is ránézésre még bírta volna a GM eredeti pumpa, de 10 év és 150e km már benne van, szóval innentől már lutri. És persze ott is meg kell újra bontani, stb. Elvileg lehet a hangján hallani, ha döglődik, vagy ha ereszt, én inkább cseréltem. Ebből teljesen felesleges a GM, mert egy vagyonba kerül és semmivel sem jobb a többi, márkásabb pumpánál (sok éves tapasztalat, két szerelőnél is).

Emígy a láncot hallod, ha megérett a cserére, olyan a hangja, mint egy ócska dízelnek, meg csörög csattog, elég csúnya hangja van. Persze ez idővel egyre hangosabb lesz. Elvileg nincs megadva csereintervallum, de a gyakorlat 100 és 200 ezer km között van. Ln 130-150e-ig bírtam, haveromnak már 100-nál kellett, mások itt is 200e körül cseréltek. Aránylag kevés az esélye, hogy elszakadjon, inkább megcsúszhat, ha már nagyon megnyúlt, ami mondjuk szintén ugyan olyan nagy gond.

Vízpumpából milyen márkát ajánlotok? Kinek milyen vált be?

Utoljára SKF-et vettem, de az 2 év után tönkrement....

Ruville, Graf, Meyle, LPR, Swag ... ?

Link to comment
Megosztás:

Vízpumpából milyen márkát ajánlotok? Kinek milyen vált be?

Utoljára SKF-et vettem, de az 2 év után tönkrement....

Ruville, Graf, Meyle, LPR, Swag ... ?

Ha visszaolvasol (itt vagy a műszaki kérdéseknél), akkor ott kitárgyaltuk a gyártók silány minőségét, konkrétan pont az SKF vízpumpa miatt. Ugyanis én is azt akartam venni, tudtam, hogy megbízható, komoly gyártó, elvileg GM gyári beszállító is, és a GM gyári vízpumpákat is könnyen lehet, hogy ők gyártják.

Amikor vettem az alkatrészeket (olyantól vettem, akiben megbízom és nem keveset ad el) egyből visszakérdezett, hogy biztos, hogy SKF vízpumpát akarok? Nem értettem, hiszen azért akartam azt (pedig a legdrágább volt), mert a legjobbat akartam (kivéve GM gyári, mert az horror árban van). Elmondta, hogy az elmúlt pár évben csak szívás van velük, és ahhoz képest, hogy sokkal több Graf és Dolz pumpát ad el, azokra alig érkezik reklamáció, az SKF-re pedig arányokban számolva nagyon sok. ÉS nem hamisítvány az SKF, a hivatalos márkaképviselet intézi a garanciát, cserét, stb.

Szerintem szokásos történet: nagy név, kiváló minőség, de mégis csak multi, így kell a több profit, függetlenül, hogy milyen az aktuális piaci helyzet, ezért rosszabb alapanyag, beszállító, hozzá nem értő , de olcsó munkaerő, silány minőség ellenőrzés, stb és tessék, itt a végeredmény.

Pontosan ez van a Bremboval is, még az F1-ben is, hát akkor a mi kis Astránkra vajon milyen minőségben gyártanak:)?

Szóval, én Graf pumpát vettem, azt mondta két szaki is, hogy jó választás. Majd az idő megmondja.

Link to comment
Megosztás:

Ha visszaolvasol (itt vagy a műszaki kérdéseknél), akkor ott kitárgyaltuk a gyártók silány minőségét, konkrétan pont az SKF vízpumpa miatt. Ugyanis én is azt akartam venni, tudtam, hogy megbízható, komoly gyártó, elvileg GM gyári beszállító is, és a GM gyári vízpumpákat is könnyen lehet, hogy ők gyártják.

Amikor vettem az alkatrészeket (olyantól vettem, akiben megbízom és nem keveset ad el) egyből visszakérdezett, hogy biztos, hogy SKF vízpumpát akarok? Nem értettem, hiszen azért akartam azt (pedig a legdrágább volt), mert a legjobbat akartam (kivéve GM gyári, mert az horror árban van). Elmondta, hogy az elmúlt pár évben csak szívás van velük, és ahhoz képest, hogy sokkal több Graf és Dolz pumpát ad el, azokra alig érkezik reklamáció, az SKF-re pedig arányokban számolva nagyon sok. ÉS nem hamisítvány az SKF, a hivatalos márkaképviselet intézi a garanciát, cserét, stb.

Szerintem szokásos történet: nagy név, kiváló minőség, de mégis csak multi, így kell a több profit, függetlenül, hogy milyen az aktuális piaci helyzet, ezért rosszabb alapanyag, beszállító, hozzá nem értő , de olcsó munkaerő, silány minőség ellenőrzés, stb és tessék, itt a végeredmény.

Pontosan ez van a Bremboval is, még az F1-ben is, hát akkor a mi kis Astránkra vajon milyen minőségben gyártanak:)?

Szóval, én Graf pumpát vettem, azt mondta két szaki is, hogy jó választás. Majd az idő megmondja.

Igen, ez szomoru....

A Denckermann szervíz alkatrészekről mit gondoltok? Tapasztalat valakinek?

Én eddig csak légszűrőt és pollenszűrőt vettem, de most láttam hogy egyre több alkatrészben van jelen ez a gyártó.

Az oldaluk is elég jó, katalógus szinten stb...

Módosítva : bonat
Link to comment
Megosztás:

Igen, ez szomoru....

A Denckermann szervíz alkatrészekről mit gondoltok? Tapasztalat valakinek?

Én eddig csak légszűrőt és pollenszűrőt vettem, de most láttam hogy egyre több alkatrészben van jelen ez a gyártó.

Az oldaluk is elég jó, katalógus szinten stb...

Nem tudom, nem ismerem. De ha most kezdtek bele, akkor pl. vízpumpánál szerintem nem sok tapasztalat lesz.

Ruville, Meyle, Swag: elvileg szintén kitűnő gyártók, pontosan, mint az SKF. Lehet, hogy ők még tartják a minőséget, lehet, hogy nem. Ez zavar az egészben, hogy akkor mit?

A Graf szerintem erős közép, gyenge felső mezőny volt és azt a szintet tartja most is. Ez így hülyeség persze, mert nem egy bonyolult szerkezet, egyszerűen strapabírónak kell lennie, ennyi, megfelelő anyagból, méret, stb, de ez már nehogy extra legyen és feláras:)

Ez a szint most jobb lehet, mint pl. az SKF, holott az csúcsminőség (volt), csak nagyon mélyre zuhanhatott. Az a baj, hogy ez mind elmélet, ezt csak a gyakorlat mutatja meg. Ezért én nem a markénévre, hanem a rengeteget eladó és megbízható szakira bíztam a döntést. Nem tudok jobbat.

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Ma utolért a termosztátházon lévő műanyag pipa törése. Sajnos meg voltam lőve és kényszerből teljes termosztátházat kellett venne és cserélnem. (Wahler)

Valaki linkelt be a műanyag pipa helyére való fém pipát. Erre lenne szükségem! Tartaléknak megcsinálnám a régi házat.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ma utolért a termosztátházon lévő műanyag pipa törése. Sajnos meg voltam lőve és kényszerből teljes termosztátházat kellett venne és cserélnem. (Wahler)

Valaki linkelt be a műanyag pipa helyére való fém pipát. Erre lenne szükségem! Tartaléknak megcsinálnám a régi házat.

Köszönöm!

Ezt az alkatrészt hol találom? Z16XE is érintett ebben a hibalehetőségben? Azt hittem, hogy ebben a Z14XEP érintett leginkább...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.