Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

23 perce, OpelAtti írta:

Köszi a tanácsokat, igazából voltam novemberben egy kipufogósnál, (http://www.tntauto.hu/) azt beszéltük hogy jó lenne ha a telet még kibírná és akkor tavasszal lehet cserélni.

Az lett volna a terv hogy megveszem a kipuffanót, és átfújom valami horgany spray-vel, így adva egy plusz réteget.

Aztán vagy kicserélem, vagy kicseréltetem.

Hello,

Csak egy meglátás:
Ha tudsz valakinek a nevére vásárolni (kedvesség... és kétszámjegyű%-ban mérhető, ahol az első szám 3- vagy 4-essel kezdődik) akkor mindenképp úgy próbáld beszerezni a hozzávalókat.
Én nagyon elkú...tam, amikor gyorsiban kicseréltettem a hátsó dobot műszaki előtt (Z16XE Caravan), mert a szerelők bizonyosan lenyelték a kedvezményt. Ugyanis állításuk szerint a sorrend: - EU import(Lengyel?)25-ezer, Bosal/Walker 37Ezertől. Mielőtt utánanéztek az áraknak még mondtam, hogy a B/W vonalat preferálnám, majd miután közölték a tutit maradt az EU import.
A középső dobot már magam cseréltem (volt rá időm... és lett kedvességem). A Bozal csőért valami 16 ezret fizettem (Walker épp nem volt), tűzkarika és az összes gumi (7db)+bilincs további 4000. Lényegi a különbség! Annyi, hogy a Bozal dobja hengeres és nem az a homokóraszerű rezonátor, de rendben van és tök normális a hangja (utálom, ha dübörög) és jól illeszkedik.
Amit mindenképp ajánlanék:
- un. kipufogó szerelő paszta (bagatel összeg, UNIX-ék tartják) legyen kéznél mert esélyes, hogy a tokos kötésnél (középső dob és első cső találkozás) ha elég régi az első cső ereszteni fog, bármennyire is megtéped a bilincset. Picurka a rés, de szépen szól, főleg házak között vagy szalagkorlát mellett
- az összes gumit és tűzkarikát cseréld, filléres sztori, de meghálálja;
- ha sokat rövidtávozol, célszerű egy kb. 3 mm átmérőjű lyukat fúrni a hátsó dob legalsó pontjára (ha felteszitek a dobot egy vízmértékkel ki lehet mérni). Elképesztő mennyi kondenzvíz tud összegyűlni az ősz beálltát követően, ami aztán a sok rövid miatt nem tud kipárologni és szépen elrohasztja a dobot vagy legalább is a hattyúnyak-csövet, a hátsó híd fölött. Ugyanis ez itt, mint lepárló edény működik. Nálam sem a dob rohadt el, hanem ez a cső. Én is legyintettem erre a tanácsra, majd igen meglepődtem amikor a nyári középdob csere után valamikor október tájékán újra levettem a dobokat, hogy a tokos kötést szerelőpasztával bekenve tegyem vissza (naná, hogy kifújt nekem is) és a hátsó dobot leemelve elkezdett hullámzani benne a tenger. Kb. 1,5liter víz jött ki belőle. (napi 2x 12 km munkába és vissza). Szóval 3-as furat megcsinál, beleteker egy lemezcsavar, hogy később ne kelljen vele szenvedni (majd műszakira azzal megy) és hidegben boldogan nézem, hogy folyik ki a víz a lyukon :-).
- amiben viszont csalódtam: korábban valami más középső dob volt fent (lehet, hogy Ferroz, de nem tudom, ha érdekel és hazajutok innen akkor megnézem, mert megvan) és 4 év után mind a két csőhegesztésnél a varrat mellett megrepedt alul és fölül is. Meghegesztettem (na jó, inkább volt az taknyolás) és nem dobtam el,mert egyébként más semmi baja nem volt. Ha majd a Bozalt kell javítani ezt rakom vissza.

Ha jó magasra bakold az autó hátulját (biztonság!) elméletileg le lehet szedni, de ha régen volt bántva inkább akna vagy csápos emelő. Főleg a középső dob- első cső széthúzása nehézkes, mert a bilincs itt egy körkörös bemélyedéssel mintegy összekorcolja a két csövet és bizony nehezen engedik el egymást.

No, ma is megvolt a 200 leütés.
 

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Após G Astrájából eléggé fogy az olaj. Most látott elvileg a szelepfedélnél olajosodást, folyást. Megkért, hogy intézzük már el hétvégén ennek a tömítésnek a cseréjét. Nekem még ilyen gondom nem volt, így nem is csináltam. Csak a fedél csavarok ki, majd tömítés és paszta, és mehet vissza minden? Ennyiből áll a csere, valamire figyelni menet közben? Motorkód Z14XE, évjárat 2003-as.

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Gazda írta:

Sziasztok!

Após G Astrájából eléggé fogy az olaj. Most látott elvileg a szelepfedélnél olajosodást, folyást. Megkért, hogy intézzük már el hétvégén ennek a tömítésnek a cseréjét. Nekem még ilyen gondom nem volt, így nem is csináltam. Csak a fedél csavarok ki, majd tömítés és paszta, és mehet vissza minden? Ennyiből áll a csere, valamire figyelni menet közben? Motorkód Z14XE, évjárat 2003-as.

 

 

Hát, én nagyon meg lennék lepve, ha a szelepfedél tömítés cseréjével jelentősen/láthatóan változna az olajfogyás mértéke. Szokták volt mondani, hogy az esztétikai hiba, műszakilag nincs jelentősége... (Előző autómnál végignéztem a cserét, annyiból áll mint amit írtál, annyi hogy a felületeket teljesen meg kell tisztítani/zsírtalanítani.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A szelepfedél tömítés tudtommal gumi. Nekem az volt legalábbis. (Elring 127.580)

Fél éve volt cserélve. 

Ha fogyás, én megnézném az alábbiakat is:

Olajteknő, főtengely szimeringek (a váltó felől nem egyszerű), vezérműtengely szimeringek, esetleg olajpumpa

Ha ezek rendben, akkor valószínűleg eszi... :)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, marton.csaba2 írta:

T Janó32!

"... Szokták volt mondani ..."

Attól még butaság.

T marton.csaba2!

Akkor visszakérdeznék tisztelettel: milyen műszaki meghibásodást okoz, ha a szelepfedél alól szivárog a kenőanyag? (Amikor mindösszesen "könnyezik", nem dől alóla, értelem szerűen...) Mire van negatív hatással? 

Módosítva : Janó32
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

T marton.csaba2!

Akkor visszakérdeznék tisztelettel: milyen műszaki meghibásodást okoz, ha a szelepfedél alól szivárog a kenőanyag? (Amikor mindösszesen "könnyezik", nem dől alóla, értelem szerűen...) Mire van negatív hatással? 

Az olaj kijut, a szennyeződés bejut? :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Értem, és köszi...

 

Ha ennyi a csere, akkor kicseréljük, ne legyen ott olajfolyás. Majd talál még utána valahol úgyis:)

Majd 7végén meglessük, aztán majd eldől, bár emlékeim szerint már egy jó ideje elégg fogy neki. 1 csereperiódus (1 év/10000km) alatt nagyjából 2x4liter... Dúúúúrva

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Gazda írta:

Értem, és köszi...

 

Ha ennyi a csere, akkor kicseréljük, ne legyen ott olajfolyás. Majd talál még utána valahol úgyis:)

Majd 7végén meglessük, aztán majd eldől, bár emlékeim szerint már egy jó ideje elégg fogy neki. 1 csereperiódus (1 év/10000km) alatt nagyjából 2x4liter... Dúúúúrva

10000km/8 liter??? Biztos hogy nem a szelepfedél alól távozik ennyi (és egyéb tömítetlenségekből), akkor mindig cseppek/tócsa lenne alatta. Ezt bizony elfogyasztja... 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Gazda írta:

Értem, és köszi...

 

Ha ennyi a csere, akkor kicseréljük, ne legyen ott olajfolyás. Majd talál még utána valahol úgyis:)

Majd 7végén meglessük, aztán majd eldől, bár emlékeim szerint már egy jó ideje elégg fogy neki. 1 csereperiódus (1 év/10000km) alatt nagyjából 2x4liter... Dúúúúrva

Akkor az eszi is, nem csak folyik.

Nekem lett cserélve sok tömítés (vezérműtengely szimering, szelepfedél, főtengely szimeringek), mert folytak, meg mert ha már meg volt bontva (pl kuplungozás), érdemes volt.

De nem változott érdemben az olajfogyásom. (nem csökkent)

Megmaradt "gyári értéken": 0,4-0,6 liter/1000km.

Egyébként a vezérműtengely, főtengely szimering összkenhetu a vezérműszíjat, ami nem csak esztétikai hiba. De a szelepfedéltől is folyhat oda éppen...

Azzal meg nem jó játszani...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, magellaner írta:

Sziasztok , mit lehet kezdeni ha hátul az alábakolasnál rohad a kuszob?már necces megemelni mert kicsit szétvan nyilva.

Szerintem tudod te is, csak tudat-alatt szeretnéd hogy ne ez legyen az egyetlen út a megoldáshoz... Ha ennyire oda van már, akkor csak egy karosszéria lakatos segíthet. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 hetes BOLDOG Opel tulajdonos vagyok. (Opel Astra G 1.7TD X17DTL kisáruszállító 201.000km) Céges autónak vettem, az árához képest szép állapotban van a motorja is szépen járt, leszámítva a reggeli indításokat. Legalább 2 izzítás volt szükséges a beröffentésére, de ezt a jelenséget a fórum olvasgatása közben már értelmeztem és elraktároztam.

NO DE, jött a kötelező szervíz. Autóvásárlásnál mindig figyelek arra, hogy a megvételtől számított 2 héten belül cserélek rajta vezérlést, olajat stb. Egyik ismerősöm autószerelő, hozzá viszem 18 éve az összes autómat. Minden ment a maga útján, mikor is a vezérlés felrakása után beindítottuk az autót. Alapjáraton szépen ketyegett, majd 15 másodperc múlva kicsit ráléptem a gázpedálra és PUFF. Furcsa hang, motor leállt. A vezérlés átugrott, melynek következtében 3 szelep himba eltört. A fórumon azt is olvastam, hogy meg lehet oldani ezt a problémát is. Viszont a vezérlést a barátom nem tudja visszaállítani, mert a kedves munkatársa kora reggel úgy gondolta, hogy szétszedi újra a vezérlést.

A kérdésem, segítség kérésem az lenne, hogy hogyan lehet ennél a típusnál jelre rakni mindent újra, az OPEL célszerszámok nélkül. Nagyon tanácstalan és szomorú is vagyok, hogy ez az első hetem a kis pöfékelőssel és máris összevesztünk. :-( :-)

Szeretnék segítséget kérni, hogy ilyenkor mi a teendő, illetve hogy a szelep himbákon kívül tud ilyenkor károsodni más is? 15 másodpercet járt az autó.

 

A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm

Üdv

Zsolt

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, KZsharingan írta:

Sziasztok!

1 hetes BOLDOG Opel tulajdonos vagyok. (Opel Astra G 1.7TD X17DTL kisáruszállító 201.000km) Céges autónak vettem, az árához képest szép állapotban van a motorja is szépen járt, leszámítva a reggeli indításokat. Legalább 2 izzítás volt szükséges a beröffentésére, de ezt a jelenséget a fórum olvasgatása közben már értelmeztem és elraktároztam.

NO DE, jött a kötelező szervíz. Autóvásárlásnál mindig figyelek arra, hogy a megvételtől számított 2 héten belül cserélek rajta vezérlést, olajat stb. Egyik ismerősöm autószerelő, hozzá viszem 18 éve az összes autómat. Minden ment a maga útján, mikor is a vezérlés felrakása után beindítottuk az autót. Alapjáraton szépen ketyegett, majd 15 másodperc múlva kicsit ráléptem a gázpedálra és PUFF. Furcsa hang, motor leállt. A vezérlés átugrott, melynek következtében 3 szelep himba eltört. A fórumon azt is olvastam, hogy meg lehet oldani ezt a problémát is. Viszont a vezérlést a barátom nem tudja visszaállítani, mert a kedves munkatársa kora reggel úgy gondolta, hogy szétszedi újra a vezérlést.

A kérdésem, segítség kérésem az lenne, hogy hogyan lehet ennél a típusnál jelre rakni mindent újra, az OPEL célszerszámok nélkül. Nagyon tanácstalan és szomorú is vagyok, hogy ez az első hetem a kis pöfékelőssel és máris összevesztünk. :-( :-)

Szeretnék segítséget kérni, hogy ilyenkor mi a teendő, illetve hogy a szelep himbákon kívül tud ilyenkor károsodni más is? 15 másodpercet járt az autó.

 

A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm

Üdv

Zsolt

 

Üdv...nem értek a dieselhez, ezért ehhez a részhez nem tudok érdemben hozzászólni ( mármint a vezérlés jelre rakásához), de ha ugrott a vezérlés akkor ott  a himbatörésen kívül általában a szelep szokott görbülni, ha összeér a dugattyúval. Ha sikerül összerakni akkor kézzel át kell forgatni, ha nem akad sehol elindítod, aztán vagy jár rendesen vagy nem. Kompressziót lehet méretni abból kiderül hogy jól zárnak-e a szelepek. Magánvélemény amit vagy megfogadsz vagy nem: lehet hogy jó haverod a szerelő, de ha nem ért egy kábé 20 éve gyártásban lévő motor vezérlés cseréjéhez, akkor jobb lenne ha máshoz vinnéd, kissé drága mulatság ha a tiéden próbálgatja hogy összejön-e neki vagy sem. Ebből a szempontból nem is fontos neked hogyan kell jelre rakni a vezérlést hiszen ha elviszed hozzá értőhöz az tudni fogja. Alapból akkor szokott ugrani a vezérlés ha nagyon kopott a szíj ( gondolom ez itt nem áll fenn) vagy feszítési gondok voltak, esetleg megakadt valamiért a vezérműtengely. Általában 1 talán 2 fog ugrást még elvisel, csökken a motorteljesítmény, melegszik, de többet már nem nagyon. Léteznek könnyített himbák pont ilyen esetre, ha ilyen van és szerencséd volt akkor más nem sérült. Majd jön valaki aki okosabb és mond többet-jobbat.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kocsimosás után vettem észre, hogy a hátsó kipuff. dobnál lévő, szerintem hővédő lemez lóg.

Nem tudtam alákúszni, megnézni hogy mi tartja. Patent/csavar?

Hétvégén megyek a szüleimhez ott az udvaron alákúszok, csak azért kérdezem, hogy mit vigyek magammal, mivel tudom visszarakni?

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Tegnap kocsimosás után vettem észre, hogy a hátsó kipuff. dobnál lévő, szerintem hővédő lemez lóg.

Nem tudtam alákúszni, megnézni hogy mi tartja. Patent/csavar?

Hétvégén megyek a szüleimhez ott az udvaron alákúszok, csak azért kérdezem, hogy mit vigyek magammal, mivel tudom visszarakni?

 

 

 

Nekem úgy rémlik popszegecs. :S

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 10. at 20:01, zotya975 írta:

Üdv...nem értek a dieselhez, ezért ehhez a részhez nem tudok érdemben hozzászólni ( mármint a vezérlés jelre rakásához), de ha ugrott a vezérlés akkor ott  a himbatörésen kívül általában a szelep szokott görbülni, ha összeér a dugattyúval. Ha sikerül összerakni akkor kézzel át kell forgatni, ha nem akad sehol elindítod, aztán vagy jár rendesen vagy nem. Kompressziót lehet méretni abból kiderül hogy jól zárnak-e a szelepek. Magánvélemény amit vagy megfogadsz vagy nem: lehet hogy jó haverod a szerelő, de ha nem ért egy kábé 20 éve gyártásban lévő motor vezérlés cseréjéhez, akkor jobb lenne ha máshoz vinnéd, kissé drága mulatság ha a tiéden próbálgatja hogy összejön-e neki vagy sem. Ebből a szempontból nem is fontos neked hogyan kell jelre rakni a vezérlést hiszen ha elviszed hozzá értőhöz az tudni fogja. Alapból akkor szokott ugrani a vezérlés ha nagyon kopott a szíj ( gondolom ez itt nem áll fenn) vagy feszítési gondok voltak, esetleg megakadt valamiért a vezérműtengely. Általában 1 talán 2 fog ugrást még elvisel, csökken a motorteljesítmény, melegszik, de többet már nem nagyon. Léteznek könnyített himbák pont ilyen esetre, ha ilyen van és szerencséd volt akkor más nem sérült. Majd jön valaki aki okosabb és mond többet-jobbat.

Erről van szó...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Tegnap kocsimosás után vettem észre, hogy a hátsó kipuff. dobnál lévő, szerintem hővédő lemez lóg.

Nem tudtam alákúszni, megnézni hogy mi tartja. Patent/csavar?

Hétvégén megyek a szüleimhez ott az udvaron alákúszok, csak azért kérdezem, hogy mit vigyek magammal, mivel tudom visszarakni?

 

 

 

Javítom magam: Ma néztem alá és 6os anya tartja ott a lemezt ha tényleg az lóg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 12. at 9:36, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Tegnap kocsimosás után vettem észre, hogy a hátsó kipuff. dobnál lévő, szerintem hővédő lemez lóg.

Nem tudtam alákúszni, megnézni hogy mi tartja. Patent/csavar?

Hétvégén megyek a szüleimhez ott az udvaron alákúszok, csak azért kérdezem, hogy mit vigyek magammal, mivel tudom visszarakni?

 

 

 

Hello,

A hővédő lemezeket a padlólemezre hegesztett M6-os szárakon levő alátétes anyák rögzítik.

Két eset lehetséges:
- anya hiányzik ez lenne a jobb (ritka). Lemez alátét+M6 anya pótlása;
- a lemez az anya körül kikopott (rohadt stb) az anya a helyén van. Ekkor sem jobb a helyzet, jó eséllyel úgy össze van rohadva a menetes szárral, hogy ha rányitsz/húzol az anyára, a menetes szár leszakad. Ezt okosba önfúró lemezcsavarral szokás pótolni szépen átfúrva a padlólemezt.... No comment.
 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A probléma javítva, a hővédő lemez szakadt ki, a menetes szárat ki kellett cserélni.

A pótkeréknél lehetett látni a csavar helyét, két csavarnál belülről átfúrtam, csavar bele, alulról egy nagyobb alátéttel raktam vissza a lemezt.

Van még tartócsavar, de az a hátsódob felett, az majd a dob levételekor lesz javítva.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Opel Astra G 2.0 DTI Caravan szervizelési kézikönyvre, vagy valami hasonlóra (Így csináld...! könyv) lenne szükségem, ami részletesen taglalja a felépítést (gondolom univerzális szervizkézikönyv van több motor-, kasztniváltozathoz). Nemrég vásároltam egy ilyen autót, és szeretnék megismerkedni mélyebben a technikával. Sajnos a neten nem nagyon találtam letölthető verziót.

Ha valakinek van, akkor el tudná esetleg küldeni, ha adok egy e-mail címet?

Vagy, ha túl nagy a fájl, akkor Pest környékén szívesen elmegyek érte pendrájvval is egy megbeszélt időpontban! :)

Előre is köszönöm!

Üdv: István

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎03‎.‎26‎. at 16:59, Szigi írta:

 

Szia!

Ez a téma nekem most kapóra jön! Szeretném megkérdezni hogy te szétszedted a tiédet és kitakarítottad? Azért kérdezem mert én tegnap megléptem ezt a dolgot és azt tapasztaltam hogy annak ellenére hogy nem lenne neki tömítése az enyém a két fél illesztésénél és a két rész betéte vmi sziló szerű anyaggal volt kinyomva. Néztem róla videót és utólagosan szoktak belenyomni tömítőanyagot hogy ne zörögjön. Kérdésem hogy te használtál vmi anyagot, vagy csak simán a csavarok tartják a betét részt és a két felét össze? Ha használtál milyen anyagot? Milyen anyaggal lehet tömíteni ezt a kütyüt?Elöre is köszönöm a válaszod!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.