Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Nem fontos otthon barkácsolni, amúgy meg otthon is kivitelezhető könnyedén. Vannak magánszervizek akik, ugyan úgy adnak papirt az elvégzett munkáról. És ugyan azért a pénzért, sokkal minőségibbet raknak bele...szerintem...

Ja, és ott lehetsz munka közben!

Link to comment
Megosztás:

Utána érdeklődtem. 25 ezer az olaj+ szűrőcsere. Szerintem ez baromi sok érte. Szóval marad inkább itthon. Ténleg senki nemtudja milyen olaj kell bele? (10w-40) (5w-40) vagy milyen?

Neked 2 év gari van az autódra, és most 1 éves. Sztem inkább vidd szakszervízbe, mert ugorhat a garid, ha magad csinálod illetve elmúlasztopd az éves revíziót... Amúgy pl 5W-30 vagy 5w-40 olajat szereti. Nekem is az volt...

Link to comment
Megosztás:

Nem fontos otthon barkácsolni, amúgy meg otthon is kivitelezhető könnyedén. Vannak magánszervizek akik, ugyan úgy adnak papirt az elvégzett munkáról. És ugyan azért a pénzért, sokkal minőségibbet raknak bele...szerintem...

Ja, és ott lehetsz munka közben!

opeléknél is ott lehetsz a kocsid mellett

Link to comment
Megosztás:

ha még garis a gép, szvsz megegyezés kérdése is lehet, hogy az olajat, és szűrőket ott veszed-e meg, vagy inkább megveszed ott, ahol esetleg kedvezményed is van, és azt rakják bele.Persze célszerű olyan olajat vinni, mint amit már korábban a gépbe raktak.Az 5W40 olaj nem éppen olcsóság, de megéri az utánajárást.Bár nekem nem G-m van, de otthoni szervizelés összköltsége 9600ft volt.A gépben pedig 180e.km van, de a gyári szűrőkkel, és Metabond Speed 10W40-nel lett leszervizelve.

Link to comment
Megosztás:

Valóban van pár márkaszerviz, ahol megenegedik, hogy végignézd a szervizt, de azért ez nem álltalános. Az Opel szervizek munkájával nagyon megvagyok elégedve, csak sajnos nagyon drágán dolgoznak és ami a felhasznált anyagokat illeti extrém drágán adják.. ;)

Mikor megvettem a kocsit azzal csábitottak, hoigy a negyszerviz 50 Ezrenként van a kocsira!! (tényleg igy van) De azt nem mesélték el, hogy ha a garit meg az Assistance kártyát meg akarom tartani akkor éves revizióra kell járnom, ahol minden évben legombolnak 40-50 ezer forintot...és ha az olajon, szűrőkön meg a teljes átvizsgáláson kivül még cserélni kell valamit, akkor csak úgy jönnek hozzá a 10 Ezresek.... :)

Link to comment
Megosztás:

Valóban van pár márkaszerviz, ahol megenegedik, hogy végignézd a szervizt, de azért ez nem álltalános. Az Opel szervizek munkájával nagyon megvagyok elégedve, csak sajnos nagyon drágán dolgoznak és ami a felhasznált anyagokat illeti extrém drágán adják.. ;)

Mikor megvettem a kocsit azzal csábitottak, hoigy a negyszerviz 50 Ezrenként van a kocsira!! (tényleg igy van) De azt nem mesélték el, hogy ha a garit meg az Assistance kártyát meg akarom tartani akkor éves revizióra kell járnom, ahol minden évben legombolnak 40-50 ezer forintot...és ha az olajon, szűrőkön meg a teljes átvizsgáláson kivül még cserélni kell valamit, akkor csak úgy jönnek hozzá a 10 Ezresek.... :)

ez így ebben a formában igaz, viszont nekem pl meghallt benne vmi kütyü és szó nélkül megcsinálták. És már azon jócskán bejött a kötelező szervíz. Ja és még szélvédőcserém is, ami szintén nem 2 ft-os móka.

Másik dolog, meg ha vmi bajod szakszervíz nem cserélteti ki a fél autót, mert fogalma sincs hogy mi lehet a rossz.

Azt meg már előttem is írták, hogy eladáskor nagyon sokat fog dobni az autó árán, hogy folyamatosan vezetve volt a szerv könyv

Link to comment
Megosztás:

ez így ebben a formában igaz, viszont nekem pl meghallt benne vmi kütyü és szó nélkül megcsinálták. És már azon jócskán bejött a kötelező szervíz. Ja és még szélvédőcserém is, ami szintén nem 2 ft-os móka.

Másik dolog, meg ha vmi bajod szakszervíz nem cserélteti ki a fél autót, mert fogalma sincs hogy mi lehet a rossz.

Azt meg már előttem is írták, hogy eladáskor nagyon sokat fog dobni az autó árán, hogy folyamatosan vezetve volt a szerv könyv

Jogos a felvetés pro és kontra, a döntést mindenkinek magának kell meghoznia.

Amennyiben eladásnál a kocsit beszámittatod, nem kérik a szervizkönyvet (sok helyen voltam, de sehol sem kérték), csak ha magánkézbe adod el..

A Suzukimat, persze jó áron nem birtam beszámittatni, igy magam értékesitettem, pedig csak a 60 ezres szervizig volt könyves. A kocsit átnézették, minden rendben volt-vitték!

Link to comment
Megosztás:

Bakker,ez tényleg elgondolkoztató.43 rugó az kib....tt sok

uuuu. bazmeg gyerekek.

ne legyetek már ekkora fillérjóskák... ezeket még olvasni is rossz.

1 évben az autód kér 40.000 forintért egy szervizt.

ennyi pénzért kapsz egy olajcserét, odavaló olajjal, és egy átvizsgálást hozzáértő emberektől.

ez sok????

vagy lehet hogy bennem van a baj forrása?? én ennél sokkal többet adok az autómnak 1 évben, de ez nekem is jó, mert az autóm szép, és karban van tartva, meg az autónak is jó, mert JÓ!

vagy nincsigazam??

Link to comment
Megosztás:

uuuu. bazmeg gyerekek.

ne legyetek már ekkora fillérjóskák... ezeket még olvasni is rossz.

1 évben az autód kér 40.000 forintért egy szervizt.

ennyi pénzért kapsz egy olajcserét, odavaló olajjal, és egy átvizsgálást hozzáértő emberektől.

ez sok????

vagy lehet hogy bennem van a baj forrása?? én ennél sokkal többet adok az autómnak 1 évben, de ez nekem is jó, mert az autóm szép, és karban van tartva, meg az autónak is jó, mert JÓ!

vagy nincsigazam??

Ákos! Szerintem igazad van!

Amíg csak lehet, vigye az ember rendesen a szervízbe a gépet, és ne sajnáljon ennyit egy szervízért! :)

Öregebb gépnél (pl. 10 éves F astra ;) ) már megengedhető, hogy ne feltétlen az opelhez vigye az ember, de akkor is fontos a jó szervíz, illetve szerelő!

Páréves kocsinál, pláne amíg garis, én nem rizikóznék! Szerintem!

Ha meg mégis magad hekkeled, akkor tudjál róla, hogy a garancia ugrik!!! ;)

Link to comment
Megosztás:

Páréves kocsinál, pláne amíg garis, én nem rizikóznék! Szerintem!

Ha meg mégis magad hekkeled, akkor tudjál róla, hogy a garancia ugrik!!! :)

Ittest meg a lényeg hangzott el, de korábban én is felvázoltam egy lehetőséget, ami majdnem ilyen jó.Csak utána kell járni.

Link to comment
Megosztás:

Na , persze ily módon nem is olyan vészes az a 40 rugó (csak hát az elvek). Évente nekem se ez okozza a legnagyobb költséget az autómon. Tunigra sokkal többet költök. Csak ezek a kötelező dolgok. + kötelező, casco... oké a biztonság mindenek előtt!

Link to comment
Megosztás:

uuuu. bazmeg gyerekek.

ne legyetek már ekkora fillérjóskák... ezeket még olvasni is rossz.

1 évben az autód kér 40.000 forintért egy szervizt.

ennyi pénzért kapsz egy olajcserét, odavaló olajjal, és egy átvizsgálást hozzáértő emberektől.

ez sok????

vagy lehet hogy bennem van a baj forrása?? én ennél sokkal többet adok az autómnak 1 évben, de ez nekem is jó, mert az autóm szép, és karban van tartva, meg az autónak is jó, mert JÓ!

vagy nincsigazam??

Húúúú srácok,látom itt csupa milliomos palánta van. :) ;) Amiben egyetértünk,hogy amíg garis,addig szervízbe kell vinni mert azt elbukni nem éri meg.De hogy egy olajcseréért elkérnek 43 rugót,az kegyetlen.Ákos én megértem,hogy kiállsz a szervízért és nagyrész talán igazad is van,de én is dolgoztam Opelnél(+még vagy 4más márka szervízében)és az,hogy hú de átnézik,az kamu.Amíg viszonylag új és nincs panaszod rá,nem igazán foglalkoznak vele.Természetesen helye válogatja,de én pl ott is vettem ahol melóztam+szervízbe is oda viszem-vittem.Vannak pl olyan kölykök,akik akkor kezdtek amikor még én is ott voltam és a mai napig nem nagyon tudják,hogy mi-merre van.Amikor bevittem ott áltam a kocsi mellett és nézegettem végig,illetve külön kértem,hogy nézzék át ami necces lehet,amire jött a kérdés,hogy miért valami baja van?Szóval ha valami nagy revizió van rajta,akkor nem sokallom a 40-50 rugót,de egy sima átvizsgálásért nagyon sok.Ezt egy maszek szervízben,ahol sok olyan problémát megoldottak már,amit a márkakerskedésekben nem,ennek a töredékéért megcsinálják.Az,hogy ki mennyit szán a kocsira az változó,tuningra valszeg én is többet szánnék,az ember a hobbijára nem sajnálja a pénzt(ha telik),de amíg sima használatról van szó,addig ez kemény összeg.Pláne úgy,hogy elméletileg még bejáccik egy olajcsere ha sokat mész.Én is mindent megteszek,hogy rendben legyen az autó,mert már évek óta le akartam cserélni a régit és szeretném,ha sokáig rendben lenne,de egyenlőre csak arra van lehetőségem,hogy mint használati tárgy tekintsek rá.De ha úgy állnék anyagilag ahogy nem,akkor is lehet,hogy könnyebben kiköhögném pl az angel eye+xenont,mint egy vagyonba kerülő sima olajcserét.

Szóval nem akarok a szervíz ellen beszélni,mert én is be fogom vinni még pár évig,de azt kicsit furcsának találom,hogy majdnemhogy örülni kellene,hogy ennyiből kijön a szervíz.És még egyszer hangsúlyozom,hogy nem akarok általánosítani,mert én is sok helyet láttam,ahol nagyon lelkiismeretesek,de jó pár link is van .

Link to comment
Megosztás:

... az,hogy hú de átnézik,az kamu.Amíg viszonylag új és nincs panaszod rá,nem igazán foglalkoznak vele.Természetesen helye válogatja ...

Igen, szerintem ez itt a lényeg a kötelező szervízben srácok! Az, hogy gyakorlatilag tényleg csak leeresztik az olajat, feldobják az új szűrőket, új olaj bele, aztán hadd szóljon....

Nem az a lényeg, hogy forintra mennyit fizetsz, mert kerül amibe kerül - végül is akinek autója van, fenn is kell tartania. De ha át akarnak vágni az már keményebb....

A kötelező szervíz checklistáján szerintem SEHOL nem mennek végig! (tisztelet a kivételnek, bár az elmúlt 15 évben még nem láttam ilyet...) Ha nem szólsz, hogy itt nyikorog, ott csörög, stb. rá se néznek - csak túl legyenek már rajta... Még a kiégett tompított fényszórót sem veszik észre (!)

Szóval szerintem úgy sok a 40.000 egy szervízért, hogy utána nekem kell dolgoznom az autóval - izzókat cserélgetni, ablaktörlő lapátot cserélni/beállítani, guminyomást ellenőrizni, stb. Nem az a baj ezzel, hogy meg kell csinálni, mert ezt amúgy is megteszi mindenki aki egy kicsit is törődik az autójával - de mi van pl. a nőkkel? A feleségem autóját is én tartom rendben, pedig róla ugyanúgy legombolják a szervízdíjat... Ha nem néznék rá a kocsijára néha, már szétesett volna. (képletesen)

A legnagyobb pofátlanság pedig, hogy levesznek rutinból mindenre - sok kicsi sokra megy alapon. Példa: - feltöltött ablakmosóval megyek szervízbe - mégis megpróbáltak 2 l mosófolyadékot kiszámlázni! Na ilyenkor mi van? (persze kiverem a balhét...) És hány ilyen lehet még?

Sajnos a nagy igazság, hogy ha garanciaidőn belül nem szerződött szervízhez viszed az autót, akkor bukod a garit. De amint lejár a garancia, abban a pillanatban viszem tisztességes szervízbe a kocsit! Szerencsés az ember, akinél a kettő egybe esik, és kifog egy rendes márkaszervízt.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy friss Opelosként, a fenti tapasztalatok FORD-ra vonatkoznak. Nekem is, és a feleségemnek is Focus-unk volt - de nem hiszem, hogy alapvetően ezek a dolgok márkafüggőek lennének - végülis mindegy, hogy a szervíz melyik márkával szerződik, minden az embereken múlik.

Üdv,

Hic

Link to comment
Megosztás:

...

1 évben az autód kér 40.000 forintért egy szervizt.

...

Ha tényleg minőségi cuccot kapnál érte, megérné valóban!

De egy olaj csere - ahol beleöntik a hulladék Opel olajat - és egy-két szűrő csere...

Ne már!

Természetesen többet is adok az autómnak, ha kell... de nem szívesen adok egy 10-15e Ft-os munkáért 40e-t!

Link to comment
Megosztás:

Márkaszerviz.

: )))))))

Nagyon szuper, amíg nincs baj a kocsiddal csak olaj kell bele + le kell mosni!

,,nem cserélik a fél kocsit" feleslegesen!!! Nem a fenét!

Csak én magam itt a környéken 3 autóról tudok amiknek a tulajdonosai elunták a folyamatos tippelgetést, cserélgetést. (Ha nem hiszitek adok telefonszámot privin, ők a rendszámaikat is elmondják bátran!)

Még csak a szervízben tudnak igazán tippelni!

Lehúzás?

Én dolgoztam márkaszerviznél, bár tény nem OPELnél.

Aki szereti az autókat nem hinné el amiket ott csinálnak!

5-10 ezer forintos hasznokért akkora károkat kockáztatnak.....

Szakszerű átvizsgálás!

Az enyimen kétszer is megcsinálták és PAPÍRON IGAZOLTÁK, minden tökéletes! (Mai napig megvan, be tudom mutatni!)

Olyan kis boldog voltam miután ez kiderült....

Persze mikor 4-5 nap múlva a haver aknáján csak kíváncsiságból benéztünk alá, már nem voltam olyan vidám...

a kipufogó középső illetve hátsó tag toldásánál a csavar laza volt, ki is fujt a csatlakozásnál, hátsó dob a végénél felül kilyukadva, a váltó alján a csavarok lazák voltak (tudom, hogy megfelelő nyomatékig szabad csak húzni) a tömítés mellett szépen szivárgott az olaj, nyomait a vak is kösszen észrevehette volna, a jobb oldali féltengely szintén ,,olajos" volt. A két első kerék agy végében nem volt dugó a tengely menete olyan mértékben összerohadt, hogy ,,érdekes lenne" leszedni róla az anyát.... stb

Garancia?

: )

Ha ezt a lapot nézitek, tuti van netetek. Üssétek be a keresőbe : szervízpecsét olcsón vagy hasonló.

Meg fogtok lepődni!

5000-től minden megoldható!

Aki szervizkönyv alapján vesz kocsit....hát.... gondolom az abban is hisz, hogy aki nyelvvizsgával rendelkezik az beszélni is tud az adott nyelven...

Amit itt leírtam, mind tapasztalat! (Bizonyítható tapasztalat!)

DE

nem általános! Az élet minden területén vannak rossz és jó példák is! Vannak emberek, szervizek akik komolyan veszik a hivatásukat, igyekeznek mindenben maximumot nyújtani. Ezeket persze nem könnyű megtalálni! De nem is reménytelen. Őket meg kell becsülni!

Ezzel csak azt akarom mondani,

hinni mindenben lehet és kell is, de ha csak hiszel

úgy lehúznak, hogy nyekkensz!!!

Akinek egy 20-40 ezres lehúzás nem gond, hát azt kicsit irigylem. Én inkább elautózom azt a pénzt...

Link to comment
Megosztás:

Tommy, abszolút egyetértek!

A márkaszervízben köbö helyrajzi számmal szoroznak. Nevetséges és pofátlan rezsiórabérrel dolgoznak.

Én is márkaszervízbe járok a szervízkönyv miatt, de nem úgy, mint aki az utcáról megy be, gondol6játok. Különben tényleg ottagy6nám a gatyámat is. Ha kell alkatrész, AZT persze meg kell venni, de ha lehet, inkább a bejáratott (Opel-)alkatrészboltot választom, mint h a márkaszervízben fizessem a dupláját.

És megy a lehúzás, az átverés. Persze, valóban tisztelet a kevés kivételnek. Sajnos, aki becsületes (szerelő) és még érti is a dolgát, annak előbb-utóbb felkopik az álla. De, tényleg vannak kivételek. Ritkán.

Ezt ír6tam volna a Magyaro.-n élünk c. topicba is.

Babylonban élünk... :)

Link to comment
Megosztás:

Egy szó, mint 100 : Vigyázzunk magunkra, nehogy megégessenek! Nekem van 1 ismerősöm aki Seat-nál dolgozik, (neki Suzukija van) ha a használt autó telepre beérkezik 1 Suzi- valamit tuti kiépitenek belőle, ily módon már majdnem új az autója. Na meg a rémtörténetek arról, ahogy széthajtanak O kilóméteres vagy éppen a szervizben lévő autókat.... gondolom sok szervizben hasonlóak a körülmények!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.