Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kis szerviztapasztalat. Egyelőre sima 5000 km-es olajcsere, elvihettem volna bárhova, de a kicsit messzebb lévő Pesti úti Ivanits&Bárkányt választottam, mert arról eddig jókat írtatok, és nem ártana hosszú távon is egy korrekt szervizt találni.

Tényleg kedvesek, korrektek voltak, felajánlották, hogy bemehetek a szervizbe közben, meg minden. Az áraik ugyanazok, mint az összes többi szakszerviz, ez sem gond tehát.

Egy dolog viszont felbosszantott. Eltörött az egyik oldalsó indexem, kérdeztem, mennyi egy ilyen nálunk. 2000 Ft volt, gondolom máshol megvehettem volna 1000-1500-ért, de gondoltam ennyiért kár szaladgálni, ha már itt vagyok, kértem azt is. Ki is adják, a szerelő egy mozdulattal a helyére pattintja, és lecserélte az olajat (kb. negyed óra). A számlát egy picit sokalltam, és csodálkozva láttam, hogy az olajcsere munkadíja 2400 Ft, de az indexcserére is felszámoltak 1600-at, és erről nem volt szó. Végül nem tettem szóvá, hiszen akkor már kifizettem, de azért bánt az ügy: tényleg egy mozdulat volt, bárki megcsinálja.

Nem is a pénzt sajnálom, mert ha azt mondják, hogy az olajcsere 4000, akkor nem szólok egy szót sem, de ez nem tetszett.

Ennek ellenére asszem maradok náluk, mert tényleg alaposan dolgozott a srác, és jó, hogy láthattam mit csinál a verdával.

Ja, és kaptam egy napellenzőt ajándékba :blink:

Link to comment
Megosztás:

4-5 a normál

Én az "Így csináld"-ból emlékszem 7-8-ra, de lehet rosszul emlékszem... Majd megnézem újra, illetve megnézem nálam mennyit lehet húzni. Sztem nekem sem megy el 7-8-ig...

Mindenesetre ha 5 vagy 6-nál kezd el egyáltalán fogni, az tényleg elég soknak tűnik.

Ha jól emlékszem npasi már állítgattott vmit a hátsó dobfék környékén ennek kapcsán, ő tudna többet mesélni a dologról... Viszont mostanában nem nagyon látom őt a fórumon illetve privátban sem nagyon tudom elérni.

Link to comment
Megosztás:

A G astra se lehet igazán más, mint az F... az F-es így csináldszerint úgy kell beállítani, hogy addig tekerni az anyát a beállítón, amíg kézzel éppen forog a kerék, majd egy picit visszalazítani(a pici mértéke most nem jut eszembe). Ezután nekem pl. kb. 4-5 katt-ig ment. Alighanem nálatok is így kell.

Az állítója valahol a kézifékkar közelében lesz, vagy belül, vagy kívül a kocsi alatt.

Link to comment
Megosztás:

A G astra se lehet igazán más, mint az F... az F-es így csináldszerint úgy kell beállítani, hogy addig tekerni az anyát a beállítón, amíg kézzel éppen forog a kerék, majd egy picit visszalazítani(a pici mértéke most nem jut eszembe). Ezután nekem pl. kb. 4-5 katt-ig ment. Alighanem nálatok is így kell.

Az állítója valahol a kézifékkar közelében lesz, vagy belül, vagy kívül a kocsi alatt.

oksa, köszi megpróbálom

és mi van ha túlhúzom? be lsz húzva folyamatosan a kézifék?

Link to comment
Megosztás:

oksa, köszi megpróbálom

és mi van ha túlhúzom? be lsz húzva folyamatosan a kézifék?

Én nem szenvednék vele, inkább nézz be egy általad preferált szervizbe. Nekem is gond volt vele, igy beállittattam, mert nem ment volna át a vizsgán mikor vonóhorogot rakattam fel rá..

Link to comment
Megosztás:

oksa, köszi megpróbálom

és mi van ha túlhúzom? be lsz húzva folyamatosan a kézifék?

Én már csináltam, de vagy 2 éve...ha jól emlékszem lehet a kézifék szoknyát felemeled ott megtalálod a beállító csavarját, egy önbiztosítós anyával.

Emeld meg akocsi hátulját, majd tényleg addig igazitsd, amíg nem súrlódik, majd kcsit vissza...

remélem jól emlékszem, mert már rég volt.. B) :D

Ha túl rá állítod, akkor olyan lesz, mintha be lenne húzva valamelyest...ilyenkor több üzemanyag kell, kevesebbnek tűnik a ló, ráadásúl emiatt a súrlódás miatt, felmelegedhet, majd ki ég a betétből a "ragasztó"anyag illetve a ferrodo és onnantól már használhatatlan csináltathatod a betét cserét+a dob felszabályoztatását, de ha nem súrlódik "erősen", akkor semmi gond nem lesz... :D :blink:

Link to comment
Megosztás:

Kézifék beállítás az "Így csináld" szerint:

http://telo-opel.uw.hu/kezifek_small.jpg

Megnéztem, nekem 7 kattig lehet behúzni, nemrég lett beállítva uhu-éknál. Az előzőm is hasonló volt, meg a könyv is ezt emlegeti, úgyhogy sztem valószínű, ez lehet a természetes "normál" érték a G Astránál... Megtévesztő picit, mert ehhez a 7 katthoz viszonylag rövid út tartozik a G Astrában, ezért tűnhetett nekem úgy, hogy kevesebbig lehet behúzni... Apukám Lanosát is pl 7-ig lehet húzni, de ott hosszabb úton.

Link to comment
Megosztás:

Kézifék beállítás az "Így csináld" szerint:

http://telo-opel.uw.hu/kezifek_small.jpg

Megnéztem, nekem 7 kattig lehet behúzni, nemrég lett beállítva uhu-éknál. Az előzőm is hasonló volt, meg a könyv is ezt emlegeti, úgyhogy sztem valószínű, ez lehet a természetes "normál" érték a G Astránál... Megtévesztő picit, mert ehhez a 7 katthoz viszonylag rövid út tartozik a G Astrában, ezért tűnhetett nekem úgy, hogy kevesebbig lehet behúzni... Apukám Lanosát is pl 7-ig lehet húzni, de ott hosszabb úton.

Telo, akkor úgy néz ki, hogy viszonylag jól emlékeztem, azért köszi! B) :blink:

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Ha le tudod szedni a dobot, nagy gond már nincs! : )

Az állítócsavaron finoman -elsőre talán csak egy negyedet-fordítassz, aztán visszarakod a dobot, és megcsinálod másik oldalon is ugyanezt.

Ha felhúzod a kart már lehet érezni a változást.

Nem szabad sokat húzni, mert akkor már nehéz feltenni a dobot + folyamatosan súrol..... stb.

Szerintem: ha ,,normálisan csinálod, nem lehet elrontani.

Szervizesek, persze megcsinálják, csak nem olcsón.

Én magamnak csináltam, azóta is úgy működik pedig koránt sem vagyok ,,lángelme".

(múlthéten volt szevízben és nagyon rendben volt a kocsi)

Nekem is 7-8 kattanásos volt, abból csináltam 5-öt.

Szerintem ami fontos: Min 4-5 kattanás meglegyen, mindkét oldalt azonos mértékben húzni, és a végén ellenőrízni nem szorul-e a kerék, ha igen az gáz mert gyönyörűen melegszik ám!!!!

: )

Link to comment
Megosztás:

Ha le tudod szedni a dobot, nagy gond már nincs! : )

Az állítócsavaron finoman -elsőre talán csak egy negyedet-fordítassz, aztán visszarakod a dobot, és megcsinálod másik oldalon is ugyanezt.

Ha felhúzod a kart már lehet érezni a változást.

Nem szabad sokat húzni, mert akkor már nehéz feltenni a dobot + folyamatosan súrol..... stb.

Npasi vmi hasonlót csinált, ő is egyenként a doboknál lévő állítócsavarokat bizgerélte ha jól emlékszem, nem a kézifékkaron lévő anyát tekergette...

Dobokkal kapcsolatban én vhogy mindig kifogom: az előző Astrán nyikorgott a jobb hátsó dob fékezéskor valószínű a dob enyhe ütése miatt, a mostani Astrán meg vhogy még ennél is jobban ütött az egyik dob és eléggé beleértek a pofák a dobba egy ponton fékezetlen állapotban is. Ezen a ponton nehezen lehetett áttekerni kézzel a kereket. Fékezéskor remegés volt érezhető hátulról dübörgő hang kíséretében, jobban melegedett is a dob, meg enyhén égett szag is áradt belőle sima egyszerű használat mellett... Astra1.6-nak köszönhetően viszont most szinte teljesen vadiúj hátsó fékrendszerem (dobok és komplett állórész) van. :blink: Eddig teljesen meg vagyok vele elégedve. Még egyszer köszi Astra1.6!!! B)

Link to comment
Megosztás:

Ha le tudod szedni a dobot, nagy gond már nincs! : )

Az állítócsavaron finoman -elsőre talán csak egy negyedet-fordítassz, aztán visszarakod a dobot, és megcsinálod másik oldalon is ugyanezt.

Ha felhúzod a kart már lehet érezni a változást.

Nem szabad sokat húzni, mert akkor már nehéz feltenni a dobot + folyamatosan súrol..... stb.

Szerintem: ha ,,normálisan csinálod, nem lehet elrontani.

Szervizesek, persze megcsinálják, csak nem olcsón.

Srácok, azért nem biztos ám, hogy 0 szaktudással a fékdobot kellene rögtön szétkapni.... :blink:

Amúgy amiről Tommyka beszél, az a dobfék önbeálló mechanizmusa. Amikor fékbetétet cserélsz, vagy más szerelnivaló miatt szétkapod a dobot, utána be kell állítani kb. úgy, ahogy Tommyka leírta, mindkét kerékre egyformán, azután viszont nem itt illik b@sztatni, hanem a kézifékkar mögött a rögzítőfék beállítójánál!!!! Amúgy ez utóbbinak nagy előnye, hogy mindkét oldalt egyszerre állítod (mivelhogy a karnál, még közös a bowden) tehát emiatt nem lesz féloldalas a fék sem...

Szóval vagy a kézifékkarnál, vagy szervízben.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, azért nem biztos ám, hogy 0 szaktudással a fékdobot kellene rögtön szétkapni.... :blink:

Amúgy amiről Tommyka beszél, az a dobfék önbeálló mechanizmusa. Amikor fékbetétet cserélsz, vagy más szerelnivaló miatt szétkapod a dobot, utána be kell állítani kb. úgy, ahogy Tommyka leírta, mindkét kerékre egyformán, azután viszont nem itt illik b@sztatni, hanem a kézifékkar mögött a rögzítőfék beállítójánál!!!! Amúgy ez utóbbinak nagy előnye, hogy mindkét oldalt egyszerre állítod (mivelhogy a karnál, még közös a bowden) tehát emiatt nem lesz féloldalas a fék sem...

Szóval vagy a kézifékkarnál, vagy szervízben.

Részben igazad van, de Én még a fékrendszer teljes lebontása után is inkább alap helyzetbe szoktam hozni, mert a fék többszöri lenyomásával azt magának kell beállítania különben az egész kuka ha nem tudja megtenni! B) :D

Szóval ezt a mecahnikus automatikus utánállítót ne buherja senki szerintem, legfeljebb tekerje vissza, ha alig bírja rátenni a dobot vagy tényleg cserés lett rajta a dolgok egy része (pl. betét vagy dob vagy fékumnkahenger), mert különben csak tönkre tehet vmit!

Kézifék miatt tényleg csak a kar alatt található anyával szabad állítást eszközölni! :D

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Múlthéten megvolt a 4 éves szervizem. Cserélték a vezérműszíjat és a feszítőgörgőket is.

A miértjével nem értettem egyet igazán, mivel a kocsiban 35 ezer km volt. (tudom az idő miatt ...)

Ha kell hát kell.

Drága dolog de egy szakadás okozta kárnál jóval olcsóbb. Meg ugye így 2 évre le is van tudva.

Amit gondoltam, a kiszedett szíj mint ha új lenne! Semmi kopás repedés vagy hasonló. A görgők csapágyai is kifogástalanok voltak. Mindegy már kint vannak. : )

Ami meglepett az az, hogy a görgőknél mindenütt japán csapágyak vannak. (Igaz jó fajtából!)

Kicsit érdekes, németekről lévén szó esküdtem volna, hogy SKF vagy FAG van benne.

:blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.