Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Megint olaj problemam lenne.

Telen a kicsapodassal kinlodtam, ami mara tenyleg megszunt teljesen, ahogy irtatok is.

Ellenben mostmeg fogy az olaj. <_<

Megvetel ota, kb 7000km ment bele a kocsiba. Akkor a nivo 3. osztasaig ert az olajszint kb.

Mara lement az elso osztasig. Nem tudom milyen olaj van benne jelenleg.

Most vettem bele gyari GM olajat, holnap cserelik.

Normalis ennyi olajfogyas szerintetek? 1.4 twinport a masina. 2005-os.

Elotte A vectram volt, azzal olajcseretol olajcsereig jartam, egy deci sem fogyott belole.

Szokjak ehhez hozza?

Az enyém kb. 2-3 dl-t iszik 1000 km-enként... és még nem különösebben aggódom... (persze, azért nem is örülök neki). Ezek ilyenek... Ha a gyári limit (tudtommal 8 dl/1000 km) felé kezd közelíteni, akkor már érdemes lehet bolygatni a témát: szelepszár-szimmering csere, vagy ha nagyon sok elmegy, akkor fúrás. Szóval, 5-6 dl-ig szerintem el lehet vele menni. Olajcserekor nem árt több anyagot venni, és a két ciklus közt utántöltögetni. Ha hosszabb útra mész, egy literes flakon elfér még a csomagtartóban is.

Az olaj is befolyásoló tényező: előfordul, hogy akár ugyanolyan viszkozitás mellett is, az egyik márkából kevesebbet eszik meg, mint egy másikból.

10000-enként nem árt cserélni, hiába írja a gépkönyved a 30000-et. Mindig relatíve friss, jó kenőképességű olaj legyen a gépben, így kíméled, karbantartod a motort-->hosszabbítod az élettartamát.

Az olajfogyasztás egyébként a modernebb, szorosabb illesztésű autóknál egyre gyakoribb, a kopások miatt meg előbb-utóbb mindegyik meg fog enni valamennyit...

Link to comment
Megosztás:

A szervízkönyv szerint a megengedett max fogyasztás 6 dl/ 1000 km. Egy osztás 2 dl. Neked 7000 Km alatt fogyott el 4 dl.

Van aki öszetenné a kezét ha csak ennyi fogyna <_<

Főleg a Z14XE-s Cartársak közül.

Szal aggodalomra semmi ok!

Pont ezt akartam irni, Apám Z18XE vectraja 6-t tol/1000km. Ha nekem is beáll 2re öröm lesz. Az ecotec álzalában szeteti az olajat, a mieink föleg nagy sebességnél és fordulatnál.

Link to comment
Megosztás:

Csak 1 kis infót szeretnék megosztani Veletek olaj témában.Adott 1 corsa van 1.4 twinport 150000km-el a cégnél használva rövid távon.Kb 6-an hajtjuk,és vannak olyanok akik hideg motor+padlógáz technikát alkalmazzák,nem az enyém címszóval.És érdekes módon a motorja nem eszi az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Csak 1 kis infót szeretnék megosztani Veletek olaj témában.Adott 1 corsa van 1.4 twinport 150000km-el a cégnél használva rövid távon.Kb 6-an hajtjuk,és vannak olyanok akik hideg motor+padlógáz technikát alkalmazzák,nem az enyém címszóval.És érdekes módon a motorja nem eszi az olajat.

Igen, ez érdekes. Én is ismerek céges Astrát, közel 300e km van benne, ütik, vágják, mégsincs jelentősebb olajfogyasztása.

Valószínűleg Opelék nem tudtak mindig egyenletesen jó minőséggel kijönni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Csak 1 kis infót szeretnék megosztani Veletek olaj témában.Adott 1 corsa van 1.4 twinport 150000km-el a cégnél használva rövid távon.Kb 6-an hajtjuk,és vannak olyanok akik hideg motor+padlógáz technikát alkalmazzák,nem az enyém címszóval.És érdekes módon a motorja nem eszi az olajat.

TC ma volt szó egy 20 éves OFF Clio ON -ról, ami nem eszik egy kanyi olajat sem. Ilyenek is vannak, de asszem abban megállapodhatunk, hogy az Opelek általában eszik az olajat.

Link to comment
Megosztás:

A szervízkönyv szerint a megengedett max fogyasztás 6 dl/ 1000 km. Egy osztás 2 dl. Neked 7000 Km alatt fogyott el 4 dl.

Van aki öszetenné a kezét ha csak ennyi fogyna <_<

Főleg a Z14XE-s Cartársak közül.

Szal aggodalomra semmi ok!

Azért most mégiscsak egy twinportrol van szó.

Igy van, nem csereltem mert a volt tulaj felhivott, es kozolte, hogy fekbetet, olaj, meg a szokasos dolgok cserelve lettek.

Csak mivel most megy vizsgara a kocsi, ugyis viszem szerelohoz, mindenkepp lecsereltetem vele az olajat, a kicsapodas miatt is.

Hittem az elozo tulajnak, hamar vette a faradtsagot, es felhivott, penzt nem sajnalva, miert vagott volna at?

Az olaj szinen is latszott, hogy nem lehet regota a kocsiban.

Lehet, hogy jóindulatú, de ki tudja milyen olaj lett beleöntve (hacsak ezt nem beszéltétek meg)

Egyébként én évente cserélem az olajat és a 10-12. hónap között fogyott belőle, bár mindig csak a 3. vonalkáig ment le, ott meg is állt. Mióta friss van benne, semmit nem evett.

Link to comment
Megosztás:

Azért most mégiscsak egy twinportrol van szó.

Lehet, hogy jóindulatú, de ki tudja milyen olaj lett beleöntve (hacsak ezt nem beszéltétek meg)

Egyébként én évente cserélem az olajat és a 10-12. hónap között fogyott belőle, bár mindig csak a 3. vonalkáig ment le, ott meg is állt. Mióta friss van benne, semmit nem evett.

Ma megyek a kocsiert. Majd megkerdem a szerelomet rola. Igazabol mikor megvettem kb a 3. osztasnal allt a szint, most meg az alsonal.

Belement a GM olaj, meglatjuk mit szol hozza a gep. Remelem rendben lesz minden.

Ellenben annyit mondott, hogy a vezermutengely rogzito csavarok kicsit lazak voltak. Olajfogyashoz koze sincs, de a motor hanghoz igen.

Azt mondja volt mar pelda vezermutengely toresre, mivel volt egy szeria, amikor nem megfelelo nyomatekkal huztak meg a csavarokat, ezert ha szervzbe kerul a gep, illik megnezni a nyomatekot.

A masik az onindito elfustoles. A gyujtaskapcsolo hibaja miatt van. Nagy melegben megszorul a kapcsolo, es nem ter vissza inditozasbol.

Figyelni kell, hogy a kulcs visszaterjen alapallapotba, meg a hang is mutatja hogy nem ok a dolog. Sajnos gyakori problema ez azt mondja.

Neki mikor G astraja volt, a villamossagis berakott neki egy relet, ami ha erzekelte hogy megjott a toltes oldott, es ha rossz is lett volna az indito kulcs akkor sem porgette volna szet az oninditot.

Link to comment
Megosztás:

Azért most mégiscsak egy twinportrol van szó.

Ahhoz is ennyi a gyári adat.

Bár kétségtelen, hogy nekem 4000 km alatt nem fogyott semmit.

Meg kéne nézni esetleg, hogy a főtengely szimering nem könnyezik-e.

szerk: ja akkor gondolom a szerelő azt is megnézte...

Módosítva : freeze
Link to comment
Megosztás:

nem jöttek rá, hogy mitől esik meleg motor mellett a fordulat, ha megmozdul a kormány.

Pedig egyszerű...a tiéd is valószínűleg klímás...kb 100ekm környékén szokott meghalni a fesszabályzó és az egyenirányító a generátoron és ha nem gyári kerűl bele, akkor ez a mellékhatása ugyanis a szervó az tisztán a generátorról dolgozik, ha az behal, akkor szervó sincs.....erről is volt már szó... :lol: <_<

Link to comment
Megosztás:

Pedig egyszerű...a tiéd is valószínűleg klímás...kb 100ekm környékén szokott meghalni a fesszabályzó és az egyenirányító a generátoron és ha nem gyári kerűl bele, akkor ez a mellékhatása ugyanis a szervó az tisztán a generátorról dolgozik, ha az behal, akkor szervó sincs.....erről is volt már szó... :lol: <_<

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kulcs elfordításakor a km óra napi számlálója helyett az INSP felirat jelenik meg pár másodpercig.

Gondolom, ez szervizre figyelmeztet, de érdekelne hogyan lehet törölni.

Nyomod a napi km számláló gombját, majd ráadod a gyújtást, és tovább nyomod (min 2 sec), és sikeres törlés után --- jelenik meg.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

Adott egy 2000 decemberi G Astra, amiben szivárog a bal hátsó fék. Alvázszámában F48 szerepel, X20DTL a motorkódja. A fék diszkes, felirata szerint Bosch gyártmányú, ez is a probléma. Szerelő azt mondta, hogy ehhez nem lehet kapni tömítést, hanem csak komplett fék kapható hozzá - természetesen elég borsos áron. Ez igaz, vagy valahol lehet ehhez szerezni javítókészletet? (Szeged-Röszke környéke előnyben lenne)

Kösz a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

Adott egy 2000 decemberi G Astra, amiben szivárog a bal hátsó fék. Alvázszámában F48 szerepel, X20DTL a motorkódja. A fék diszkes, felirata szerint Bosch gyártmányú, ez is a probléma. Szerelő azt mondta, hogy ehhez nem lehet kapni tömítést, hanem csak komplett fék kapható hozzá - természetesen elég borsos áron. Ez igaz, vagy valahol lehet ehhez szerezni javítókészletet? (Szeged-Röszke környéke előnyben lenne)

Kösz a segítséget

Én találtam a lángautónál tömítéskészletet 3500 Ft-ért ha jól emlékszem autofren sensa de csak Bosch-hoz van hátsó abba van mindenféle porvédő meg a dugattyú köré tömítés meg a nyereg csuszkáihoz is egy pár gumi izé meg egy csomó más is de azokat nem használtuk fel. De ez Budapesten volt a váci úton.

http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&amp...x?IGCB|11|3|7|2

Link to comment
Megosztás:

Én találtam a lángautónál tömítéskészletet 3500 Ft-ért ha jól emlékszem autofren sensa de csak Bosch-hoz van hátsó abba van mindenféle porvédő meg a dugattyú köré tömítés meg a nyereg csuszkáihoz is egy pár gumi izé meg egy csomó más is de azokat nem használtuk fel. De ez Budapesten volt a váci úton.

http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&amp...x?IGCB|11|3|7|2

Végülis webshopból megoldható a megrendelés, csak jó lenne, ha valakinek lenne tapasztalata is vele, mert nem szeretnénk csak úgy vaktában bevásárolni, aztán pedig nem jó bele. Nem a ráköltött pénz miatt, hanem ha nem jó bele, akkor aztán visszarakni a régit, az meg most még csak alig szivárog, de lehet, hogy a kosz tömíti, és ha kitakarítják, akkor meg majd egykettőre elereszti az olajat. Ezért is kérdeztem itt, mert én is találtam azthiszem a unixautónál hasonló áron, de valahogy nem volt egyértelmű, hogy az a Bosch-hoz való vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.