Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

azt hogy a csere előtt már nagyon beteg hangja van a motornak...

ha vissza olvasol akkor tud hogy került ez fel...

city banknál dolgozol?

Olaj csere előtt beteg hangja? az autónak?

Nem volt annak semmilyen beteg hangja. Elvittem kötelező szervízre, beledöntötték a GM 5W-30 olajat aztán annyi.

Találkozunk 30.000 km múlva. Baja nem volt egynek sem.

60000 nagyszervíz, vezérlésszett, gyertya, fékbetét csere (mindig!), 120000-nél dob+tárcsa csere, pollen/lég/olajszűrő cserélve minden alkalommal.

(persze nem kizárt, hogy valakinek a fórumon ilyen tapasztalatai vannak, én csak az újonnan vásárolt autókkal szerzett tapasztalataimat írtam le)

Link to comment
Megosztás:

Olaj csere előtt beteg hangja? az autónak?

Nem volt annak semmilyen beteg hangja. Elvittem kötelező szervízre, beledöntötték a GM 5W-30 olajat aztán annyi.

Találkozunk 30.000 km múlva. Baja nem volt egynek sem.

60000 nagyszervíz, vezérlésszett, gyertya, fékbetét csere (mindig!), 120000-nél dob+tárcsa csere, pollen/lég/olajszűrő cserélve minden alkalommal.

(persze nem kizárt, hogy valakinek a fórumon ilyen tapasztalatai vannak, én csak az újonnan vásárolt autókkal szerzett tapasztalataimat írtam le)

szintén új autók,és nem OPEL

Link to comment
Megosztás:

szerintem hagyjuk ezt a gyári előírást ,Te akkor cserélj 30e ként.

Mindenki úgy szervizeli, ahogy akarja.

Csak hagyjuk már ezt a 32e km-es gyertyát meg a 13000 km-t futott olajat, szerencsétlen "új belépő" ide téved, beleolvas a fórumba, és azzal a lendülettel hívja is a trélert, mert nem meri beindítani az autót :)

Hja, az emberi hülyeség határtalan (és ragadós).

Link to comment
Megosztás:

Mindenki úgy szervizeli, ahogy akarja.

Csak hagyjuk már ezt a 32e km-es gyertyát meg a 13000 km-t futott olajat, szerencsétlen "új belépő" ide téved, beleolvas a fórumba, és azzal a lendülettel hívja is a trélert, mert nem meri beindítani az autót :)

Hja, az emberi hülyeség határtalan (és ragadós).

ok tényleg hagyjuk....

Link to comment
Megosztás:

A gyárilag előírt szervizintervallum meg nem légből kapott hóbort.

Valóban, de nem is 100% műszaki meggyőződésből született...

Valahol a Totalcaron volt egy cikk erről korábban, a dolog lényege annyi hogy a 30e km-es szervizciklus nem kis részben marketing eredménye is, ugyanis ha az összes többi autógyár ilyen ciklussal árulja az autóit, akkor az Opel nem rúghat labdába mellettük ha harmadannyi kilométer után szervizbe szólítja az autóit. Persze azért meg van ez alapozva műszakilag is, de csak annyira hogy a garanciaidő végéig kibírja ilyen hosszú szervizciklusokkal is az autó (hogy a gyárnak ne okozzon garanciális többletköltséget, illetve ne kelljen kártérítési perekbe bonyolódnia), de egy esetleges sokadik tulaj szempontjából már nem ennyire egyértelmű a dolog. Meg lehet nézni mondjuk egy-egy 10-12 éves, 300e km-t futott autó motorját, egy olyanét amelyik szigorúan 30e-ként volt szervizbe hordva, meg egy olyanét amelyik 10e-ként, vajon melyik lesz jobb állapotban...

Szóval sztem ha 4-5 éves korában, mondjuk 100e futott km környékén úgyis lecseréled az autót, akkor nyugodtan hordjad 30e-ként szervizbe, de ha hosszú távra tervezel vele (~10 év), akkor azért nem árt gyakrabban...

Meg mondjuk érdemes volna megnézni hogy mi a különbség egy X14XE meg egy Z14XE motor között, előbbinek ugyanis 10e km-es a csereperiódusa, utóbbinak 30e. A váltás 2000 augusztusában (2001-es modellévtől), gyakorlatilag egyik hónapról a másikra következett be, vajon ennyi idő alatt az olajok fejlődtek annyit?

Link to comment
Megosztás:

De mit? Azt hogy a citroen meg az iveco 30.000-ként szervizelve "olyan is"? Ez nem Astra G fórum? :)

A cég ahol dolgoztam az egész flotta 30.000-ként volt szervizelve (mind Z14XE), én voltam olyan balek, hogy az új autót 15000-nél elvittem köztes olajcserére, még le is b.sztak érte :D

Mondanom sem kell, hogy 150e nél egyik autónak sem volt baja motorikusan (kb. 20 a flotta), inkább a megtörések utáni szakszerűtlen javításokból eredtek a problémák.

Roppant igénytelen autó ez.

A gyárilag előírt szervizintervallum meg nem légből kapott hóbort.

ez cak félig igaz...

annak aki üti-vágja, és 200 zal megy bécsig meg vissza annak sok a 30E csere. mert egyerüen az olaj elhasználódik. ilyenkor kezdi enni már 70 ezernél az olajat. aki kulturáltan használja annak akár jó is lehet.

( bár én mindig félidőben lecseréltem, mert nem olyan nagy költség, hogy ne tegyem.)

Link to comment
Megosztás:

Meg mondjuk érdemes volna megnézni hogy mi a különbség egy X14XE meg egy Z14XE motor között, előbbinek ugyanis 10e km-es a csereperiódusa, utóbbinak 30e. A váltás 2000 augusztusában (2001-es modellévtől), gyakorlatilag egyik hónapról a másikra következett be, vajon ennyi idő alatt az olajok fejlődtek annyit?

pontosan ,konkrétan fogalmam sincs hogy motorikusan mi a más alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

ez cak félig igaz...

annak aki üti-vágja, és 200 zal megy bécsig meg vissza annak sok a 30E csere. mert egyerüen az olaj elhasználódik. ilyenkor kezdi enni már 70 ezernél az olajat. aki kulturáltan használja annak akár jó is lehet.

( bár én mindig félidőben lecseréltem, mert nem olyan nagy költség, hogy ne tegyem.)

Így van!

A szervizkönyv is többfajta csereperiódust ad meg attól függően, hogyan használja az ember az autóját.

Nyilván aki sokat megy vele rövid távot, annak érdemesebb sűrűbben cserélni, mint 30e.

Link to comment
Megosztás:

Valóban, de nem is 100% műszaki meggyőződésből született...

Valahol a Totalcaron volt egy cikk erről korábban, a dolog lényege annyi hogy a 30e km-es szervizciklus nem kis részben marketing eredménye is, ugyanis ha az összes többi autógyár ilyen ciklussal árulja az autóit, akkor az Opel nem rúghat labdába mellettük ha harmadannyi kilométer után szervizbe szólítja az autóit. Persze azért meg van ez alapozva műszakilag is, de csak annyira hogy a garanciaidő végéig kibírja ilyen hosszú szervizciklusokkal is az autó (hogy a gyárnak ne okozzon garanciális többletköltséget, illetve ne kelljen kártérítési perekbe bonyolódnia), de egy esetleges sokadik tulaj szempontjából már nem ennyire egyértelmű a dolog. Meg lehet nézni mondjuk egy-egy 10-12 éves, 300e km-t futott autó motorját, egy olyanét amelyik szigorúan 30e-ként volt szervizbe hordva, meg egy olyanét amelyik 10e-ként, vajon melyik lesz jobb állapotban...

Szóval sztem ha 4-5 éves korában, mondjuk 100e futott km környékén úgyis lecseréled az autót, akkor nyugodtan hordjad 30e-ként szervizbe, de ha hosszú távra tervezel vele (~10 év), akkor azért nem árt gyakrabban...

Meg mondjuk érdemes volna megnézni hogy mi a különbség egy X14XE meg egy Z14XE motor között, előbbinek ugyanis 10e km-es a csereperiódusa, utóbbinak 30e. A váltás 2000 augusztusában (2001-es modellévtől), gyakorlatilag egyik hónapról a másikra következett be, vajon ennyi idő alatt az olajok fejlődtek annyit?

Szerintem meg pont hogy meg vannak róla győződve, hogy ennyit bír az autó alapból.

A marketinggel egyetértek, nyilvánvalóan nem a szegény kelet részére készült ez az ütemterv, inkább oda, ahol 3 évente ledobálják az autót egy újra.

300e-ről nem tudok nyilatkozni, csak 220 van benne :) Most volt hatósági műszakin, zöldkártyán, reccenés nélkül vette az akadályt. És ez kapott előtte sokat.

Link to comment
Megosztás:

ez cak félig igaz...

annak aki üti-vágja, és 200 zal megy bécsig meg vissza annak sok a 30E csere. mert egyerüen az olaj elhasználódik. ilyenkor kezdi enni már 70 ezernél az olajat. aki kulturáltan használja annak akár jó is lehet.

( bár én mindig félidőben lecseréltem, mert nem olyan nagy költség, hogy ne tegyem.)

Volt ilyen, igaz csak 160-nal, de Frankfurtig :D

Világos, ha 4 milkót kiadnék én is egy ilyenért, 10-nél cserélgetném az olajat én is, de a gyertyacsere akkor is fasság.

Motoromon sem cseréltem ki 12000-nél, pedig ott van igénybevétel (20-nál kiszedtem, majd odaadtam egy havernak, még ment vele vagy 10-et, és azzal adta el a motort :) ).

Link to comment
Megosztás:

Volt ilyen, igaz csak 160-nal, de Frankfurtig :D

Világos, ha 4 milkót kiadnék én is egy ilyenért, 10-nél cserélgetném az olajat én is, de a gyertyacsere akkor is fasság.

Motoromon sem cseréltem ki 12000-nél, pedig ott van igénybevétel (20-nál kiszedtem, majd odaadtam egy havernak, még ment vele vagy 10-et, és azzal adta el a motort :) ).

Értelek. A gyertyát én sem cserélem 30-nál, de nem várom meg a 60-at sem. Új autóként vettem és még sokáig szeretném használni... mert ugye mi történik, ha a tied megáll 280e km-nél? Aszondják céges autó volt, csoda, hogy ennyit kibírt, rég nulla az értéke, egyébként is rég selejtezni kellett volna... kiszállsz belőle, átülsz egy másik, szintén cégesbe...

Mit jelentene ez nálam? Fizettem a hitelt 6 évig. Nincs pénzem új autóra. Ott maradnék autó nélkül, vagy horribilis számlával.

Hát nekem, ha csak 10% esélye van annak, hogy a 30e Km meg a GM olaj miatt ilyen megtörténhet, akkor kidobom a Mobil1 olajat is belőle 15e Km-ként.

Ennyi.

Különben is mindenki úgy szervizeli ahogy akarja, legtöbb esetben úgyis a következő tulaj(ok) szívják meg.

Link to comment
Megosztás:

Értelek. A gyertyát én sem cserélem 30-nál, de nem várom meg a 60-at sem. Új autóként vettem és még sokáig szeretném használni... mert ugye mi történik, ha a tied megáll 280e km-nél? Aszondják céges autó volt, csoda, hogy ennyit kibírt, rég nulla az értéke, egyébként is rég selejtezni kellett volna... kiszállsz belőle, átülsz egy másik, szintén cégesbe...

Mit jelentene ez nálam? Fizettem a hitelt 6 évig. Nincs pénzem új autóra. Ott maradnék autó nélkül, vagy horribilis számlával.

Hát nekem, ha csak 10% esélye van annak, hogy a 30e Km meg a GM olaj miatt ilyen megtörténhet, akkor kidobom a Mobil1 olajat is belőle 15e Km-ként.

Ennyi.

Különben is mindenki úgy szervizeli ahogy akarja, legtöbb esetben úgyis a következő tulaj(ok) szívják meg.

Saját az autó, megvettem a cégtől.

A cég 150-nél eladogatja, mert a márkaszervizesek lehúzósak (mivel mindenből gyárit raknak bele, ezért amennyi benne a km, annyi Ft a szervízszámla :) nem vicc)

A probléma az, amit nagyon jól írtál, hogy nem látsz bele, hogy milyen állapotban van az autó. Fel lehet mérni különböző eszközökkel, de pld. hogy holnap megdöglik a diódasor, senki nem mondja meg. És ez lehet 30e-ként szervizelt cégautónál, meg lehet 5e-kénti templombajárós vak süket orvos házaspár autójánál is.

Érdekes módon egyébként szinte nem költöttem semmit az autóra, mióta nálam van. Vagyis igen, a féket kicseréltem, mert ugye időben nem csináltam meg, mert jó lesz az. De ilyenek, hogy hűtőcsöpögés, olaj bele a vízbe, diódasor, kuplunghiba, egyéb tipusspec hibák még hírből sem hallottam. AGR-t igen, az ennek is baja.

Link to comment
Megosztás:

A vak süket orvos házaspár autóval jár templomba? :)

És melyikük vezet? A vak, vagy a süket? :D

Ez a kulcsszó. Enélkül ma nem tudsz eladni autót, csak legfeljebb a nyomott ár 80%-ánál. De erre, meg a jól mutató 87000 km-re harapnak a vevők :D Persze utólag jön csak rá, hogy 200-300e-ret rakott a nepper zsebébe, holott megvehette volna tulajdonostól is, valós km-rel. Persze ezeket az embereket egyáltalán nem sajnálom. Goto 10: az emberi hülyeség határtalan.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kulcsszó. Enélkül ma nem tudsz eladni autót, csak legfeljebb a nyomott ár 80%-ánál. De erre, meg a jól mutató 87000 km-re harapnak a vevők :) Persze utólag jön csak rá, hogy 200-300e-ret rakott a nepper zsebébe, holott megvehette volna tulajdonostól is, valós km-rel. Persze ezeket az embereket egyáltalán nem sajnálom. Goto 10: az emberi hülyeség határtalan.

Én kereskedőtől vettem autót, és nyilván a nepper zsebében landolt a haszon, és ráadásul céges autó volt. Határtalan vagyok. :-S Mégis ez volt a legjobb állapotú a sok megnézettből. A magánszemélyek autói gázak voltak. Falun a parasztbácsi csak akkor adja el az autót, ha nem indul már, és a szomszéd kölök sem tudja behúzni. Persze nem ez a gyakori, de megnéztem egy 14 éves F Astrát 38e valós km-el. Olajcsere első évben volt benne, de mondta az öreg, hogy a szomszéd kicserélte multkor a vezérműszíjat mert nagyon zörgött valami. Elsőre nem lett jó de javítva van.....

Link to comment
Megosztás:

Ez a kulcsszó. Enélkül ma nem tudsz eladni autót, csak legfeljebb a nyomott ár 80%-ánál. De erre, meg a jól mutató 87000 km-re harapnak a vevők :) Persze utólag jön csak rá, hogy 200-300e-ret rakott a nepper zsebébe, holott megvehette volna tulajdonostól is, valós km-rel. Persze ezeket az embereket egyáltalán nem sajnálom. Goto 10: az emberi hülyeség határtalan.

nem feltétlenül kell a kereskedőt okolni. sok ember lusta.

Link to comment
Megosztás:

Én kereskedőtől vettem autót, és nyilván a nepper zsebében landolt a haszon, és ráadásul céges autó volt. Határtalan vagyok. :-S Mégis ez volt a legjobb állapotú a sok megnézettből. A magánszemélyek autói gázak voltak. Falun a parasztbácsi csak akkor adja el az autót, ha nem indul már, és a szomszéd kölök sem tudja behúzni. Persze nem ez a gyakori, de megnéztem egy 14 éves F Astrát 38e valós km-el. Olajcsere első évben volt benne, de mondta az öreg, hogy a szomszéd kicserélte multkor a vezérműszíjat mert nagyon zörgött valami. Elsőre nem lett jó de javítva van.....

Akinek nem inge, ne vegye magára.

Biztos van korrekt autó is a kereskedőnél, de nem hinném hogy ez a jellemző.

Inkább az eltűnt szervizkönyv, vak orvos bácsi csak misére járt vele stb.

A nepper csak azt csinálja, amit a vásárló akar, látni szeretne. Végülis ki szeretne villogni a szomszéd előtt egy olyan autóval, amibe 300e km van? :) Mondjuk ez már itt nagyon off, de amíg nem büntetik az órapörgetést, addig nem lesz valós ára ezeknek a sokat futott cégautóknak. Mindig lesz olyan, aki el akarja hinni, hogy az évszázad vételét fogta meg, egy keveset futott, agyonkímélt, piaci árnál jóval olcsóbb autóval.

Link to comment
Megosztás:

Valóban, de nem is 100% műszaki meggyőződésből született...

Valahol a Totalcaron volt egy cikk erről korábban, a dolog lényege annyi hogy a 30e km-es szervizciklus nem kis részben marketing eredménye is, ugyanis ha az összes többi autógyár ilyen ciklussal árulja az autóit, akkor az Opel nem rúghat labdába mellettük ha harmadannyi kilométer után szervizbe szólítja az autóit. Persze azért meg van ez alapozva műszakilag is, de csak annyira hogy a garanciaidő végéig kibírja ilyen hosszú szervizciklusokkal is az autó (hogy a gyárnak ne okozzon garanciális többletköltséget, illetve ne kelljen kártérítési perekbe bonyolódnia), de egy esetleges sokadik tulaj szempontjából már nem ennyire egyértelmű a dolog. Meg lehet nézni mondjuk egy-egy 10-12 éves, 300e km-t futott autó motorját, egy olyanét amelyik szigorúan 30e-ként volt szervizbe hordva, meg egy olyanét amelyik 10e-ként, vajon melyik lesz jobb állapotban...

Szóval sztem ha 4-5 éves korában, mondjuk 100e futott km környékén úgyis lecseréled az autót, akkor nyugodtan hordjad 30e-ként szervizbe, de ha hosszú távra tervezel vele (~10 év), akkor azért nem árt gyakrabban...

Meg mondjuk érdemes volna megnézni hogy mi a különbség egy X14XE meg egy Z14XE motor között, előbbinek ugyanis 10e km-es a csereperiódusa, utóbbinak 30e. A váltás 2000 augusztusában (2001-es modellévtől), gyakorlatilag egyik hónapról a másikra következett be, vajon ennyi idő alatt az olajok fejlődtek annyit?

Plusz ott vannak az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások is,egy autó mennyi "szemetet termelhet",stb...

Link to comment
Megosztás:

Plusz ott vannak az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások is,egy autó mennyi "szemetet termelhet",stb...

Arra is van megoldás: a gyártók egészének nézik az értékét. Bedob a piacra egy eletronyos autót, aminek 0 a kibocsátása, azzal lehet fedezni a V8-as turbókat, átlagban kijön :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.