Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

21 órája, Janó32 írta:

A video eleje pont az a szakasz ahol pénteken a VÉDA traffiba belefutottam... Jó minőségű a felvétel, nekem tetszik (bár nem olcsó cucc, tudjon is minőséget). Lesni fogom a kocsidat, aztán ha kiszúrlak, majd jól "becikkcakkolok" előtted hogy legyen valami történés itt a mi kis városunkban, lesz valami jó videód. :icon13:

Ilyen kamerát én is akarok venni....csak hát van ennél fontosabb is. Amúgy youtube-ra csak rendszám kitakarással lehet feltenni a  videót nem? Na meg a járókelők se lehetnek felismerhetőek. Van ennek valami szabályozása nem?

Link to comment
Megosztás:

27 perce, KMilán írta:

Ilyen kamerát én is akarok venni....csak hát van ennél fontosabb is. Amúgy youtube-ra csak rendszám kitakarással lehet feltenni a  videót nem? Na meg a járókelők se lehetnek felismerhetőek. Van ennek valami szabályozása nem?

Közterületen lehet felvételt készíteni. Kivétel a rendőrökről és a hozzájuk hasonló védett személyekről. Magánszemélyről akkor nem szabad felvételt közölni, ha jól felismerhető, és 3-nál kevesebben vannak a képen.

Szóval a fedélzeti kamera mehet nyugodtan, amíg konkrét esetbe nem ütközik.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 29. at 19:29, Stofl írta:

Közterületen lehet felvételt készíteni. Kivétel a rendőrökről és a hozzájuk hasonló védett személyekről. Magánszemélyről akkor nem szabad felvételt közölni, ha jól felismerhető, és 3-nál kevesebben vannak a képen.

Szóval a fedélzeti kamera mehet nyugodtan, amíg konkrét esetbe nem ütközik.

Nem is a kamera a problémás, hanem a youtube feltöltés. Nem véletlen kell a google maps-nek is kitakarni a személyeket.

Bár való igaz, hogy nem veszik ezt idehaza komolyan. Full HD mellett már nehéz felvételt készíteni úgy, hogy ne legyen egy zebrán áthaladó személy felismerhető rajta.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, KMilán írta:

Nem is a kamera a problémás, hanem a youtube feltöltés. Nem véletlen kell a google maps-nek is kitakarni a személyeket.

Bár való igaz, hogy nem veszik ezt idehaza komolyan. Full HD mellett már nehéz felvételt készíteni úgy, hogy ne legyen egy zebrán áthaladó személy felismerhető rajta.

Google-re mas szabalyok vonatkoznak mint maganszemelyre. Ha az utobbi 4 evben (ez hosszu ido) nem valtozott a torveny akkor fedelzeti kameraert nem fognak buntetni. Persze ha a korabbanirtak szerint tortenik. 

De ne hivatkozzon ram senki ha peres ugybe keveredik, mert kiderul h a szomszed elott ejszaka nem a ferj autoja parkolt! :)

Link to comment
Megosztás:

20 perce, OpelAtti írta:

Amikor világít kb.: 8-10l szerintem, amikor villog akkor irány a kút!

Most néztem meg, amikor világított tankoltam bele 41l-t.

És az létezhet, hogy meghülyült a mérő? Meredek lejtőn állt az autó, majd elindulást követően egyenesben, pár perc múlva visszatért a mutató úgy majdnem az első fehér csíkig.

A villogás is abbamaradt.... amúgy legutóbb azt mutatta, hogy a két piros és az első fehér között van kb fél úton... ekkor nem világított és nem is villogott. Viszont 40 liter ment bele, vagyis 12 liter volt a tankban. Elvileg..... Most 620 Km-nél áll a számláló, ez elvileg nem fogyhatott ki.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, KMilán írta:

És az létezhet, hogy meghülyült a mérő? Meredek lejtőn állt az autó, majd elindulást követően egyenesben, pár perc múlva visszatért a mutató úgy majdnem az első fehér csíkig.

A villogás is abbamaradt.... amúgy legutóbb azt mutatta, hogy a két piros és az első fehér között van kb fél úton... ekkor nem világított és nem is villogott. Viszont 40 liter ment bele, vagyis 12 liter volt a tankban. Elvileg..... Most 620 Km-nél áll a számláló, ez elvileg nem fogyhatott ki.

ha nem vízszintes talajon áll a kocsi akkor persze hogy nem reális értéket fog mutatni a mérő. Ezen ne is csodálkozz...

Link to comment
Megosztás:

2 perce, kobraCode írta:

ha nem vízszintes talajon áll a kocsi akkor persze hogy nem reális értéket fog mutatni a mérő. Ezen ne is csodálkozz...

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Link to comment
Megosztás:

41 perce, KMilán írta:

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, KMilán írta:

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Normális. Gondolj bele, hogy ha azonnal reagálna, akkor minden elindulás- megállás össze-vissza lengetné a mutatót. Mint a régi Samara esetében volt. Valószínű hogy két perc alatt nem égetsz el több liter benzint, így teljesen jogos megoldás, hogy az idővel "integrálják" a mutatott értéket.

 

56 perce, Janó32 írta:

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Ott meg valami kontakt-dolog lesz. Gondolom az óracsoport körül kellene szétnézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, KMilán írta:

Az okés, de az normális, hogy 2-3 perc után áll be, miután vízszintesbe került az autó? Holnap úgy is teletankolom, aztán kiderül mennyi van még benne.

Teljesen okés, nálam is így működik!

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Gyengélkedik az akkud indításkor azért esik le a mutató. Figyeld meg hogy napközben vagy a következő indításkor már nem csinálja. ABS lámpa nem világít egy kis ideig miután indítottál? Mert ha igen akkor bizony akku. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, kobraCode írta:

Teljesen okés, nálam is így működik!

Gyengélkedik az akkud indításkor azért esik le a mutató. Figyeld meg hogy napközben vagy a következő indításkor már nem csinálja. ABS lámpa nem világít egy kis ideig miután indítottál? Mert ha igen akkor bizony akku. 

Indításnál nekem is néha visszaesik, meg ABS is vissza szokott villanni, vagyis inkább világítani. Exide classic van benne.

Lemérettem a szerelőmmel, azt mondta 11.9 V-ig esik vissza maximum a feszültség. Ezt maximum fűtés és ventilátor és távolsági fényszóró mellett indításnál mérte.(Ha jól emlékszem....)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, KMilán írta:

Indításnál nekem is néha visszaesik, meg ABS is vissza szokott villanni, vagyis inkább világítani. Exide classic van benne.

Lemérettem a szerelőmmel, azt mondta 11.9 V-ig esik vissza maximum a feszültség. Ezt maximum fűtés és ventilátor és távolsági fényszóró mellett indításnál mérte.(Ha jól emlékszem....)

Nekem minden reggel ilyen az indítás, igaz már 3 éves benne az akku és egész éjjel aktív a riasztó. Szóval mindig van rajta fogyasztó.

Valahol itt a fórumon olvastam hogy 10V alatt szokta ezt csinálni. Megijedni mondjuk nem kell tőle, kb 2 éve van bent a riasztó, azóta így járok vele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

53 perce, SargaRigo123 írta:

Ott meg valami kontakt-dolog lesz. Gondolom az óracsoport körül kellene szétnézni.

Régebben már csinálta amikor az akkumulátorom elkezdett elöregedni... Csere óta most jött elő először és nem mindig csinálja... 

46 perce, kobraCode írta:

Teljesen okés, nálam is így működik!

Gyengélkedik az akkud indításkor azért esik le a mutató. Figyeld meg hogy napközben vagy a következő indításkor már nem csinálja. ABS lámpa nem világít egy kis ideig miután indítottál? Mert ha igen akkor bizony akku. 

Nem világít, minden rendben ezen felül, nem mindig csinálja... Alig fél éves az akku (Varta Black Dynamic 56Ah), hétvégén tesztereztük. Max ill 100% értékek jöttek ki minden mérésre... Az autómata töltőm rátettem, egyből 100%-ot írt ki majd két perc múlva az is átlépett a max jelzésbe... 

35 perce, KMilán írta:

Indításnál nekem is néha visszaesik, meg ABS is vissza szokott villanni, vagyis inkább világítani. Exide classic van benne.

A régi akkumulátornál csinálta nekem is, plusz a szervó is sírt egy-egy pillanatra indítást követően. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Janó32 írta:

Nálam meg azt játssza a mutató, hogy gyújtásra kapcsoláskor felmegy az aktuális szintig, majd indításkor vissza nullpontra majd ismét visszamegy az aktuális szintre.

Teljesen normális. Az akku az oka, de akár még éveket mehet ezzel az akksival. Indításnál veszi fel a kocsi a legnagyobb áramot. Ekkor az akkudból már nem jut megfelelő mennyiségű energia a műszernek ezért egy pillanatra visszaesik a mutató, viszont a motor indulását követően ismét helyreáll az elektromos helyzet és újra működik a szintjelző. Ezzel együtt lehet élni, ez egyszerűen ilyen. Csak egy komoly teljesítményű akkuval lehet elkerülni a jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, merenyi85 írta:

Teljesen normális. Az akku az oka, de akár még éveket mehet ezzel az akksival. Indításnál veszi fel a kocsi a legnagyobb áramot. Ekkor az akkudból már nem jut megfelelő mennyiségű energia a műszernek ezért egy pillanatra visszaesik a mutató, viszont a motor indulását követően ismét helyreáll az elektromos helyzet és újra működik a szintjelző. Ezzel együtt lehet élni, ez egyszerűen ilyen. Csak egy komoly teljesítményű akkuval lehet elkerülni a jelenséget.

Köszi a választ! Mint fentebb írtam, alig fél éves Varta Black Dynamic 56Ah 480A nem elég??? Ráadásul garázsos autó, igaz városi rövidtávozok de minimális fogyasztó használattal. Továbbá hétvégén kimértük és a gyors-töltő szerint is minden értéke max-on és vagy 100%-on van jelenleg is (pl tölrés cilkus el sem indult mivel egyből átlépet max-ba minden led visszajelző a műszeren).  

Link to comment
Megosztás:

15 órája, kobraCode írta:

Nekem minden reggel ilyen az indítás, igaz már 3 éves benne az akku és egész éjjel aktív a riasztó. Szóval mindig van rajta fogyasztó.

Valahol itt a fórumon olvastam hogy 10V alatt szokta ezt csinálni. Megijedni mondjuk nem kell tőle, kb 2 éve van bent a riasztó, azóta így járok vele.

Egyik barátom puntojában keddre merült le az akksi..vasárnap rajta felejtette a belsőtér világítást, kedd délutánra maradt benne 1.2V :biggrin: beindítottuk, mentünk egy kört (eredmény 12.3V), aztán rámértünk a következő indításnál fogyasztók nélkül, és leesett 9V-ig.

Az üzemanyag szint jelző nekem is visszaesik néha, a hidegebb időkben pedig felvillant az ABS visszajelző.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 17. at 15:37, outsider írta:

Nekem az opcom-ban az F Astra is ott van mint lehetőség, egészen 1994 modellévig. Feltételezem, hogy ugyanaz a csatlakozó, és feltételezem, hogy opcom-al azt is meg lehet nézni...

Szia! Nem tudsz véletlenül segíteni abban, hogy hol tudnék beszerezni magyar nyelvű opcom-ot?? Nemrég vásároltam egyet, de sajnos csak angol nyelvű szoftver van hozzá, nekem pedig magyar nyelvűre lenne szükségem. Köszi előre is!

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Janó32 írta:

Köszi a választ! Mint fentebb írtam, alig fél éves Varta Black Dynamic 56Ah 480A nem elég??? Ráadásul garázsos autó, igaz városi rövidtávozok de minimális fogyasztó használattal. Továbbá hétvégén kimértük és a gyors-töltő szerint is minden értéke max-on és vagy 100%-on van jelenleg is (pl tölrés cilkus el sem indult mivel egyből átlépet max-ba minden led visszajelző a műszeren).  

Az autó használatához tökéletesen elég... (de a mutató táncolni fog, az elektromos hálózat ilyen)

Én Varta Silver Dynamic 61Ah 600A akkut választottam, azzal 3 évig nem csinálta, most télen 1-2 alkalommal nekem is előidézhető volt a jelenség hosszabb állás után.

 

Link to comment
Megosztás:

https://onedrive.live.com/redir?resid=FA059ACF7B80D611!15576&authkey=!AFbtahWBffkhjj4&v=3&ithint=photo%2cjpg

Ez jött ki végeredménynek: majdnem 10 L benzin volt még benne. Ez a fogyasztás vegyesben sok, vagy kevés?

Ha jól számolom olyan 6,6L/100 Km ? Illetve 786 Km-t lehetne megtenni egy tankolással? Gyári adatokat megnézem a szervizkönyvben.....

Módosítva : KMilán
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 17. at 15:17, komsz írta:
1 órával ezelőtt, KMilán írta:

https://onedrive.live.com/redir?resid=FA059ACF7B80D611!15576&authkey=!AFbtahWBffkhjj4&v=3&ithint=photo%2cjpg

Ez jött ki végeredménynek: majdnem 10 L benzin volt még benne. Ez a fogyasztás vegyesben sok, vagy kevés?

Ha jól számolom olyan 6,6L/100 Km ? Illetve 786 Km-t lehetne megtenni egy tankolással? Gyári adatokat megnézem a szervizkönyvben.....

Amíg 20 km fölötti távokat mentem vele nagyjából külvárosinak nevezhető forgalmi viszonyokban, addig 6 l alatt volt a fogyasztás, amióta hasonló körülmények közt csak 10 km-eket teszek meg többnyire, azóta 6,2-6,3-at eszik, szóval szerintem a tiéd normál adatnak tűnik. Szeretek tempósan, de nem száguldozva vezetni, szóval nem nagypapás stílusban hozza ezt az eredményt. Pár hónapos korában egy horvátországi nyaraláskor kb. 820 km-t mentem vele tankolásig, szóval az enyém elég jó eredményt produkál, de a gyári adatokat én sem ismerem.

 

Link to comment
Megosztás:

33 perce, koopal írta:

6,6L/100 Km

Értem, ez az adat (sajnos) több ember eredménye. De amíg a szülőknek nem lesz autója (Mostani motorhibás lett és nincs értelme javítani) többen vezetjük szegény autót. :(

Átlagban ketten, de néha harmadik személy is megtesz vele rövidebb-hosszabb távokat. (kb. 5-5 km, vagy 50-50 km oda vissza) Én csak addig tartom alacsonyan a fordulatot, amíg bemelegszik. Utána 1500-2000 fordulat környékén semmiképpen sem váltok. 2500-3000 környékén kapcsolom a következő fokozatot. Édesapám meg szereti alacsonyan tartani, mert akkor nincs igazán hangja a motornak.

Van, hogy beér egy településre és 50-nél 5.-ben. Én mindig visszateszem 4.-be. Tényleg, melyik lenne a legoptimálisabb?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.