Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok

Én elég hiszékeny vagyok (főleg ha egy ilyen fílmrészletet látok mint a metabondos kísérlet),de azért óvatos is.

Akinek még garanciális az autója ajánlom figyelmébe a szervizfüzet 47. oldal motorolaj adalékok címszó alatti bekezdést.

Egy esetleges motorhibánál nem lenne szerencsés ha az adalék használata miatt nem vállalnák a garis javítást.

Meg ha ez a bizonyos anyag ennyire kiküszöböli a fémek surlódását akkor mért nem használja már minden gépgyártó ezt.Miért küszködnek még mindig a kopás drága következményeivel?És nemcsak motorokra gondolok hanem ipari berendezéseknél sem hallottam hírét ilyen szuper dolognak,pedig naponta kezelek többmilliós gépeket amikben rengeteg az olajjal kent ,hűtött alkatrész.

Vagy mégsem vagyok elég hiszékeny?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Én elég hiszékeny vagyok (főleg ha egy ilyen fílmrészletet látok mint a metabondos kísérlet),de azért óvatos is.

Akinek még garanciális az autója ajánlom figyelmébe a szervizfüzet 47. oldal motorolaj adalékok címszó alatti bekezdést.

Egy esetleges motorhibánál nem lenne szerencsés ha az adalék használata miatt nem vállalnák a garis javítást.

Meg ha ez a bizonyos anyag ennyire kiküszöböli a fémek surlódását akkor mért nem használja már minden gépgyártó ezt.Miért küszködnek még mindig a kopás drága következményeivel?És nemcsak motorokra gondolok hanem ipari berendezéseknél sem hallottam hírét ilyen szuper dolognak,pedig naponta kezelek többmilliós gépeket amikben rengeteg az olajjal kent ,hűtött alkatrész.

Vagy mégsem vagyok elég hiszékeny?

Jogos a szkepticizmusod, de megkérdezem én: a szervízfüzetnek miért hiszel? Mert azt az Opel írta? Az az etalon?

Nyílván azt is elhiszed amit a szervízben mondanak és bízol az olajban melyet beletöltenek a motorodba :(

Még egy kérdés: miért dohányzik a dohányos, vagy miért iszik az alkoholista??

Szerinted ők nincsenek tisztában az egészségkárosító életmódjukról? Nem tudják ők és rajtuk kívűl több millió ilyen ember, hogy jóval nagyobb az esélyük a betegségekre , az életük tönkretételére??

Nem győzködni akarlak, csak azért mert vmit nem ismerünk, vagy nem jól ismerünk nem kell permanens elméleteket gyártani hozzá..... :P

Link to comment
Megosztás:

Én elég hiszékeny vagyok (főleg ha egy ilyen fílmrészletet látok mint a metabondos kísérlet),de azért óvatos is.

Akinek még garanciális az autója ajánlom figyelmébe a szervizfüzet 47. oldal motorolaj adalékok címszó alatti bekezdést.

Egy esetleges motorhibánál nem lenne szerencsés ha az adalék használata miatt nem vállalnák a garis javítást.

Meg ha ez a bizonyos anyag ennyire kiküszöböli a fémek surlódását akkor mért nem használja már minden gépgyártó ezt.Miért küszködnek még mindig a kopás drága következményeivel?És nemcsak motorokra gondolok hanem ipari berendezéseknél sem hallottam hírét ilyen szuper dolognak,pedig naponta kezelek többmilliós gépeket amikben rengeteg az olajjal kent ,hűtött alkatrész.

A szervízfüzetben az is benne van, hogy 30-anként kell olajat cserélni... ez pedig egy nagy baromság.

Így olvasgasd. :(

Az meg, hogy ti nem használjátok a gépekhez való adalékot, csak arról tanúskodik, hogy valaki nagyon

fukar, aki ezen döntéseket hozza anyagi oldalról... ugyanis nagyon sok helyen használják. :P

Vannak hidraulikaolajhoz való adalékok, meg gépzsírok is, és a legnagyobb forgalmat ezekből bonyolítja

a metabond egyébként :cry: Ott éri meg legjobban a használata, ugyanis a milliós gépek élettartam-növekedése

milliókat hozhat vissza, pár ezer ft költséggel :D

Link to comment
Megosztás:

A szervízfüzetben az is benne van, hogy 30-anként kell olajat cserélni... ez pedig egy nagy baromság.

Így olvasgasd. :(

Jogos az 1pont! :P Inkább 10 max 15 ezrenként cserélem az olajat a kocsiban plussz a négy szürőt. Metabondról tapasztalatom nincs, csak Mobil 1et használok.

Link to comment
Megosztás:

Jogos az 1pont! :P Inkább 10 max 15 ezrenként cserélem az olajat a kocsiban plussz a négy szürőt. Metabondról tapasztalatom nincs, csak Mobil 1et használok.

A gyári olajról azt az infot kaptam, hogy az ára megegyezik a max megtehető kilóméterrel: 5l GM olaj most akcióban 3800 ft> 3800km-ig bírja :(

Én Castrol-t használok....

Link to comment
Megosztás:

Jogos a szkepticizmusod, de megkérdezem én: a szervízfüzetnek miért hiszel? Mert azt az Opel írta? Az az etalon?

Nyílván azt is elhiszed amit a szervízben mondanak és bízol az olajban melyet beletöltenek a motorodba :(

Még egy kérdés: miért dohányzik a dohányos, vagy miért iszik az alkoholista??

Szerinted ők nincsenek tisztában az egészségkárosító életmódjukról? Nem tudják ők és rajtuk kívűl több millió ilyen ember, hogy jóval nagyobb az esélyük a betegségekre , az életük tönkretételére??

Nem győzködni akarlak, csak azért mert vmit nem ismerünk, vagy nem jól ismerünk nem kell permanens elméleteket gyártani hozzá..... :P

Sziasztok!

Hát jól megkaptam a magamét amiért a szervízkönyvben írtakat említettem.Igazat adok mindenkinek ,én csak a garancia megszűnését akartam kiemelni amit akkor is alkalmaznak ha olajadalékot használl a tulaj.

Az olajcserét illetően az álláspontom nekem sem más mint a Tiétek előző autóm 10000 km- enként kapott szűrőkből és olajból (castrol vagy Valvoline) frisset.Az Astában pedig hétfőn cserélnek olajat mivel elérte az 5000. km-t (Opel szervízben cserélik és vihetem az olajat meg ott is lehetek a cserénl -ezt azért írtam mert régebben volt valakinek eféle kérdése.-Egyébként én sem tartom semmire az Opel olajnak nevezett ismeretlen eredetü löttyöt most Valvoline SynPower 5W-30 -as kerül bele,-ami igaz hogy nem 3800Ft/5l hanem 12100Ft/4l - és ezután 15000-ként lesz a csere.Tehát a 30000-es csereperiódus nekem is nevetséges a szervizes szerelő véleménye is ugyanez sőt az az észrevétele ,hogy aki hisz ebbe a "hosszú csereperiódusú" olajcserébe és aszerint cserél olajat annak egy idő után elkezdi csipegetni a motor az olajat.

További balesetmentes autózást kivánok mindenkinek.

üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Meg ha ez a bizonyos anyag ennyire kiküszöböli a fémek surlódását akkor mért nem használja már minden gépgyártó ezt.Miért küszködnek még mindig a kopás drága következményeivel?

Mert ha olyan anyagokat írnának elő használatra, mint a metabond, akkor gyakorlatilag nem vennének az emberek ilyen ütemben új gépeket, autókat, mert ugye lassabban kopnának el.

Sajnos ma már minden téren igaz, hogy csak a garanciát bírja ki, annyi elég lesz. Utána jön a user, és vesz újat. Így nem panaszkodik, hogy garin belül ment tönkre, valamint az új vétele esetén a gyártó megint elad egy darabot. Ez nekik a haszon.

Link to comment
Megosztás:

Hát jól megkaptam a magamét amiért a szervízkönyvben írtakat említettem.Igazat adok mindenkinek ,én csak a garancia megszűnését akartam kiemelni amit akkor is alkalmaznak ha olajadalékot használl a tulaj.

Mit kell ezen aggódni? Tudja bizonyítani?

Azon kívül meg biztos nem a metabond adaléktól megy tönkre (ha tönkremegy), valszeg más látványos oka lesz,

így fel sem fog merülni bennük a vita, mondjuk egy anyagfáradásnál, vagy gyári alkatrészhibánál :(

Link to comment
Megosztás:

A gyári olajról azt az infot kaptam, hogy az ára megegyezik a max megtehető kilóméterrel: 5l GM olaj most akcióban 3800 ft> 3800km-ig bírja :(

Én Castrol-t használok....

Én meg a LIQUI-MOLY-ra esküszöm. Használtam Castrol-t is régebben, másik kocsihoz. Azzal sem volt végülis bajom.

Gyárilag most az Astrákat FUCHS-al töltik. Az sem rossz, én mondjuk nem cserélném le 5000 km után, legalább a 10.000-et megvárnám.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Alapjában véve én sem vagyok a gyári olajok híve. Az előző autómban ( escort) azt használtam párszor, aztán áltam át Castrol-ra. Nem volt vele gond, sem a gyárival, sem a másikkal.

Annyiban a védelmére kelnék a gyári GM olajnak: Faternak egy '92-es 1.6i Caravanja van. Na az kap mindent. És ő nem rak bele mást, csak gyári olajat. Azt meg akkor cseréli, mikor eszébejut, volt hogy 12-15 sőt 17 000-et is elment 1 olajal. Igaz rendszeresen utánna kellett tölteni, mert folyamatosan kiveret a blokk magából az olajat. De nem volt vele gond. Mondjuk ő ilyeneken spórol, pedig a gépben már 315 000 km is van, igaz 250 000-nél motor generál. De megy semmi baja....

Én, a DTI-be most is asszem AGIP olajat dobok, valami TD-s cucc ezt ajánlotta a szerelőm. erről tudtok valamit?

Link to comment
Megosztás:

Na az kap mindent. És ő nem rak bele mást, csak gyári olajat. Azt meg akkor cseréli, mikor eszébejut, volt hogy 12-15 sőt 17 000-et is elment 1 olajal. Igaz rendszeresen utánna kellett tölteni, mert folyamatosan kiveret a blokk magából az olajat. De nem volt vele gond. Mondjuk ő ilyeneken spórol, pedig a gépben már 315 000 km is van, igaz 250 000-nél motor generál. De megy semmi baja....

:(

Namost ha normális olajjal és olajcserével menne a gép, akkor valszeg nem lett volna 250-nél teljes generál. egyébként azt is csak

azért húzta ki addig, mert 4 éve még jó minőségű volt a GM olaj, azóta ilyen irdatlan szar a minősége a 10W40-esnek. :P

Link to comment
Megosztás:

Váltóban az olajat mikor kell cserélni?

Hallottam olyat is, hogy un. élettartam -olaj, nem igazán szorul cserére...... :(

Elvileg az Astra váltója élettartam-kenésű. Egyelőre én sem gondolkodom a cserén (2005-ös a masina), de ha 6-7 éves korában még nálam lesz, akkor biztosan lecserélem (-tetem). SAE 75W-80, API GL-4 a megfelelő bele.

Láttam már Renault Mégane 1,4 ből 8 évesen váltóolajat kifolyni......mindenre hasonlított csak olajra nem, pedig ebben sem kellett volna cserélni soha.....Csere után a tulaj elmondása szerint azonnal megváltozott a váltási érzet.

Link to comment
Megosztás:

Na ja, az "élettartam" csak azt jelenti, hogy ha nem folyik el az olaj rossz tömités, vagy féltengely miatt, akkor elvben soktizezer km-t elmegy mindenféle karbantartás nélkül. Ha vesz az ember egy új autót, aztán használja 5-6 évig, majd vesz egy újat, akkor valószinűleg nem kell neki sosem cserélnie. De attól még a váltóolaj is használódik a hőterhelés, meg a fogaskerekek közti mechanikai terhelés miatt - egy idő után mindenképp le érdemes cserélni.

Ha már futott 150-200ekm-t, akkor érdemes lecserélni, mondjuk amikor féltengelycsukló csere miatt amúgy is kifolyik valamennyi. Bár a legtöbb szervizben csak visszatöltik ami kifolyt.

Link to comment
Megosztás:

Ha már futott 150-200ekm-t, akkor érdemes lecserélni, mondjuk amikor féltengelycsukló csere miatt amúgy is kifolyik valamennyi. Bár a legtöbb szervizben csak visszatöltik ami kifolyt.

Én is egyetértek ezzel, 200000km-nél már mindenképpen dukál a csere, nem is drága. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna két kérdésem hozzátok.

Az első az volna hogy mi a véleményetek a szervizekről?Ugyanis van egy munkatársam aki a fülembe űltette a bogarat,hogy a helyemben nem hagyná ott az autót 2 napra amíg lefényezik a sérűlt llökhárítót mert mivel új a kocsim kiszednek majd belőlle ezt-azt ,és belertakják a haveréba stb.......

A másik ,hogy ki hogyan mossa a kocsiját?Mikor kell használni (és mire) a szarvasbőrt?Fekete kocsit mernétek autómosóba vinni?Itt most arra gondolok, hogy azon minden jobban meglátszik ,így a karcok is.

Link to comment
Megosztás:

Ha valakinek van kedve modja el nekem legyen olyan kedves, mi az az agr szelep, és mit csinál.

Köszi

(Ha valakit érdekel eladnám a gyári jobb hátsó lámpámat izzók nélkül) sötétebb mint a legtöbb mert n-joy.

Pár ezresre gondoltam vagy csere jobb oldali elektromos ablakemelő kapcsolóra :( ((((lambdaszonda beszámítás lehetséges :P ))))

van róla képem, majd fölrakom

neked kombi autód van?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.